بهترین شغل ها برای کسب درآمد در ایران

بهترین شغل ها برای کسب درآمد در ایران

احتمالا شما نیز بارها به این موضوع فکر کرده اید که چه شغل هایی بیشترین میزان کسب درآمد را دارند؟ به عبارتی دیگر چه شغلی داشته باشیم که بیشترین پول را در بیاوریم؟ به صورت کلی میزان کسب درآمد هر شغل بستگی به میزان مهارت و فعالیت شخص مورد نظر در حوزه مربوطه دارد. مثلا اگر یک برنامه نویس استعداد و مهارت بالایی داشته باشد می تواند به اندازه یک پزشک کسب درآمد کند. بنابراین درآمدها به نوعی نرخ هایی نسبی هستند.

 

به صورت کلی برخی شغل ها متقاضی بیشتری داشته و مردم بیشتر به آن مراجعه می کنند. به همین دلیل میزان درآمد آن ها نیز بیشتر است. در این مطلب قصد داریم پردرآمدترین شغل ها را که برای کسب درآمد بهترین انتخاب هستند، به شما معرفی کنیم.

 

کدام شغل ها در ایران بیشترین درآمد را دارند؟

کدام شغل ها در ایران بیشترین درآمد را دارند؟

پردرآمدترین شغل ها در ایران و جهان مقداری با هم متفاوت هستند. برخی شغل ها در خارج از کشورهای بیشتری داشته و فرصت بیشتری برای توسعه آن ها وجود داشته است. درنتیجه درآمد آن ها نیز بیشتر است.

 

مثلا یک متخصص هوش مصنوعی در کشور آمریکا می تواند درآمد بسیار بالایی داشته باشد. در حالی که همان شغل در ایران هنوز به جایگاه لازم نرسیده است. از آنجایی بیشتر خوانندگان گرامی ما در ایران سکونت دارند می خواهیم پردرآمدترین شغل های ایران را معرفی کنیم. تمامی این مشاغل پتانسیل این را دارند که درآمد بالایی برای شما کسب کنند.

 

سعی کنید در میان پردرآمدترین مشاغل، شغلی را برای خود انتخاب کنید که به آن علاقه داشته باشید. همچنین میزان دانش و مهارت شما در انجام کار فوق بسیار مهم است. بنابراین سعی کنید این دو نکته را فراموش نکنید.

 


مطالب مشابه: 50 تا از بهترین شغل ها در ایران 


 

دیجیتال مارکتینگ در صدر مشاغل پردرآمد

دیجیتال مارکتینگ در صدر مشاغل پردرآمد

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یکی از مشاغل پردرآمد در حوزه بازاریابی به سبک دیجیتال است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فراگیری اینترنت بیشتر مشاغلی که در گذشته به صورت حضوری بودند، اکنون آنلاین شده اند. متخصص دیجیتال مارکتینگ به تبلیغات، ارائه محصولات و خدمات از طریق بستر دیجیتال و اینترنت می پردازد.

 

این متخصص باید در تحلیل داده ها، ارائه تبلیغات موثر و ارتباط آنلاین بیشترین مهارت را داشته باشد. اگر به حوزه تبلیغات در بستر اینترنت علاقه دارید، دیجیتال مارکتینگ با درآمد بالای خود می تواند گزینه عالی باشد.

 

طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت و برنامه نویسی

یکی از مشاغلی که می تواند درآمد ماهیانه بسیار خوبی برای شما رقم بزند، طراحی سایت است. شاید فکر کنید با وجود شبکه های اجتماعی سایت های بستر شبکه وب از رونق افتاده اند. اما اصلا اینطور نیست. با وجود پیشرفت های گسترده شبکه های اجتماعی، بستر شبکه وب نیز توانسته به همان اندازه پیشرفت کرده و محبوب شود. در واقع سایت ها جزء جدایی ناپذیر دنیای اینترنت هستند.

 

بنابراین با طراحی انواع سایت ها برای فروشگاه ها، شرکت ها، موسسه ها و … می توانید پول بسیار خوبی به جیب بزنید! البته دقت کنید که مهارت شما در طراحی سایت و برنامه نویسی نیز بر میزان درآمد شما موثر است.

 

برنامه نویسی نرم افزارهای کامپیوتری و اپلیکیشن موبایل

برنامه نویسی نرم افزارهای کامپیوتری و اپلیکیشن موبایل

از دیگر مشاغلی که می توانید روی درآمد مناسب ان ها حساب باز کنید، برنامه نویسی نرم افزار و اپلیکیشن است. امروزه ما بسیاری از نیازهای خود را با نرم افزارهای کامپیوتری و برنامه های موبایلی برطرف می کنیم.

 

اگر برنامه نویس ماهری باشید می توانید نرم افزارها و اپلیکیشن های کاربردی و مفید ساخته و از طریق آن ها کسب درآمد کنید. نرم افزارهایی که بتوانند مفید واقع شده و بخشی از نیازهای روزانه افراد را برطرف کنند، درآمد بسیار خوبی خواهند داشت. بنابراین تنها کافیست تمام مهارت خود را به کار گیرید.

 

متخصص سئو شوید! سئو سازی سایت های گوگل

متخصص سئو شوید! سئو سازی سایت های گوگل

علاوه بر طراحی سایت، متخصص سئو نیز جزء بهترین مشاغلی است که می تواند درآمد خوبی را نصیب شما کند. تمامی سایت هایی که طراحی می شوند، برای بالا آمدن و افزایش بازدید باید توسعه یابند و رشد کنند.

 

پربارتر کردن سایت و افزایش فعالیت آن می تواند آن را به صفحه اول گوگل رسانده و بازدید سایت را چندین برابر کند. بنابراین هدف سئو سازی رشد و توسعه سایت و رساندن آن به صفحه اول گوگل است. این کار از طریق بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجوی گوگل امکان پذیر می باشد. متخصص سئو با توجه به پروژه و میزان مهارت خود، هزینه بالایی بابت سئو سایت دریافت خواهد کرد.

 

طراحی گرافیک و ادیت انواع فایل های تصویری و چاپی

طراحی گرافیک و ادیت انواع فایل های تصویری و چاپی

به نرم افزارهای گرافیکی و ادیت انواع محتوای تصویری واقفید؟ پس شغل طراحی و ادیت را انتخاب کنید. در گرافیک شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری مخصوص، طرح های گرافیکی ایجاد کنید. طراحی گرافیک در خصوص طراحی انواع پوستر، بنر، کارت پستال، کارت تبلیغاتی، بروشور و … فعالیت دارد.

 

ادیتورها با استفاده از نرم افزارهای ادیت می توانند انواع تصاویر و ویدیوها را ادیت کرده و تدوین کنند. این کار برای تولید محتوای تصویری بسیار ضروری است. اگر در کار ادیت سررشته دارید، به راحتی می توانید از طریق آن کسب درآمد کنید. البته به شرطی که مهارت لازم برای این کار را کسب نمایید.

 

تولید محتوا، شغلی با چاشنی خلاقیت و استعداد

تولید محتوا، شغلی با چاشنی خلاقیت و استعداد

امروزه شغل تولید محتوا غوغا می کند. مهم نیست محتوا را برای خودتان تولید می کنید یا دیگران، در هر صورت این شغل می تواند بسیار پردرآمد باشد. البته اگر به صورت مداوم کار کنید و در کار خود حرفه ای باشید. تولید محتوا می تواند به صورت متنی، صوتی و یا تصویری باشد. بنابراین هیچ محدودیتی در این مورد وجود نخواهد داشت.

 

تولید محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی جزء این مشاغل است. تولید محتوای مفید و کاربردی هم پاسخگوی نیاز کاربران است و هم به توسعه و پیشرفت سایت ها و شبکه های اجتماعی کمک می کند. از طریق تولید محتوا می توانید به کار تبلیغات نیز بپردازید.

 

تدریس آنلاین و حضوری را دست کم نگیرید

تدریس آنلاین و حضوری را دست کم نگیرید

تدریس کردن یکی از پردرآمدترین شغل ها در ایران است. مهم نیست چه چیزی و چگونه آن را تدریس می کنید. زیرا در هر صورت تدریس کردن می تواند شغلی پردرآمد باشد. امروزه بسیاری از مدرسین به صورت خصوصی به تدریس می پردازند. تدریس خصوصی هم انرژی زیادی از شما نمی گیرد و هم درآمد خوبی دارد. اما برای این کار شما نیز باید مهارت و دانش بالایی در تدریس داشته باشید.

 

اگر شرایط تدریس حضوری را ندارید، می توانید با کمترین امکانات شرایط تدریس آنلاین را ایجاد کنید. با تدریس آنلاین در بسیاری از هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد.

 

ادمین شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و …

ادمین شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و ...

اگر با الگوریتم شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها همچون اینستاگرام و تلگرام آشنایی دارید، پس ادمین شوید! پیج ها و چنل های زیادی در شبکه های اجتماعی هستند که به ادمین نیاز دارند. زیرا صاحبان اصلی آن ها فاقد دانش، توانایی و زمان کافی برای رسیدگی به پیج و پربازدید کردن آن هستند.

 

ادمین ها باید به صورت کامل با الگوریتم ها آشنایی داشته و بتوانند به پربازدید شدن پیج و چنل مربوطه کمک کنند. داشتن فعالیت مداوم در پیج و توسعه دادن آن کار اصلی ادمین هاست. همچنین ادمین از طریق تولید محتوا و تبلیغ می تواند به پربازدید شدن چنل کمک کند.

 

وارد صنعت توریسم شوید! مدیکال توریسم و …

وارد صنعت توریسم شوید! مدیکال توریسم و ...

یکی از صنایعی که هر روز بیشتر از دیروز پیشرفت کرده و فرصت های خوبی برای افراد فراهم می کند صنعت توریسم است. توریسم گردشگری و مدیکال توریسم (گردشگری سلامت) می تواند بهترین راه برای کسب درآمد باشد.

 

در این صنعت شما خود می توانید به ثبت شرکت پرداخته و یا صرفا به عنوان یک کارمند همانند لیدر تور مشغول به کار شوید. توریسم ها همیشه به دنبال شرکت های گردشگری برای شرکت در تورهای گردشگری هستند. بنابراین صنعت گردشگر هیچگاه از رونق نخواهد افتاد. اگر فردی فعال و پرانرژی هستید، این شغل می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

 

حسابداری و حسابرسی را فراموش نکنید

حسابداری و حسابرسی را فراموش نکنید

اگر در دانشگاه رشته تان حسابداری بوده است پس به شما تبریک می گوییم. زیرا می توانید در یکی از پردرآمدترین شغل های جهان مشغول به کار شوید. حسابداری در تمامی صنایع دارای جایگاه بسیار خوبی است. زیرا تمامی کسب و کارها از شرکت های کوچک گرفته تا صنایع و موسسه های بزرگ به حسابدار نیاز دارند.

 

حسابداری و حسابرسی را می توانید هم به صورت حضوری و هم آنلاین انجام دهید. بنابراین برای این کار حتما نیازی به کار حضوری نخواهید داشت. اگر به دنبال درآمد خوب هستید، بهتر است در شرکت های بزرگ و ارگان های دولتی مشغول به کار شوید.

 


مطالب مشابه: پردرآمد ترین شغل های دولتی در ایران کدام اند؟


 

به دنیای فارکس و ارز دیجیتال علاقه دارید؟ پس تریدر شوید

به دنیای فارکس و ارز دیجیتال علاقه دارید؟ پس تریدر شوید

تریدر شدن یکی از مشاغلی است که درآمد بسیار بالایی دارد. اما در کنار درآمد بالا این شغل نیازمند دانش، تخصص و تجربه بسیار بالایی است. به صورتی که اگر در این مشاغل نتوانید به خوبی عمل کنید نه تنها درآمد کسب نخواهید کرد بلکه ضرر می کنید! بنابراین اصلا بدون مهابا وارد این شغل نشوید.

 

دنیای فارکس و ارز دیجیتال به شما امکان معامله انواع سهام، ارز واقعی و ارز دیجیتال را خواهد داد. فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است که به صورت غیرمتمرکز کار می کند. در این بازار می توانید معامله هایی انجام دهید که باعث کسب سودهای کلان برای شما شود.

 

طراحی و دوخت انواع لباس در دنیای مد و فشن

طراحی و دوخت انواع لباس در دنیای مد و فشن

صنعت مد و فشن جزء صنایع همیشه پویا و فعال جهان است که همواره فرصت های زیادی برای رشد و پیشرفت به افراد می دهد. اگر به کار طراحی و دوخت انواع لباس به سبک خودتان علاقه دارید پس منتظر چی هستید؟ همین الان به طراحی لباس پرداخته و به دوخت و دوز بپردازید.

 

اگر نمی خواهید طراحی لباس انجام دهید، می توانید به تنهایی خیاطی کرده و یا در تولیدی مشغول به کار شوید. دوخت انواع پوشاک و لباس جزء صنایع بسیار پردرآمد است که می تواند آینده شغلی بسیار خوبی داشته باشد. برای پیشرفت در این مشاغل عجله نکنید و پله به پله پیش بروید.

 

دست پخت خوبی دارید؟ کترینگ خانگی راه بیندازید

دست پخت خوبی دارید؟ کترینگ خانگی راه بیندازید

فرهنگ و آداب غذایی خصوصا در فرهنگ ما ایرانیان بسیار مهم هستند. اما متاسفانه زندگی در کلان شهر ها باعث شده تا بیشتر افراد از تهیه و خوردن وعده غذایی خانگی محروم بمانند. اگر دست پخت خوبی دارید پس بسم الله! یک کترینگ خانگی راه انداخته و به سادگی شروع به کسب درآمد کنید.

 

غذاهای خانگی دارای طرفداران بسیاری هستند و اگر غذای شما خوشمزه باشد درآمد خوبی خواهید داشت. نکته مثبت این است که شما می توانید با کمترین امکانات و از آشپزخانه خودتان این شغل را شروع کنید. با کسب درآمد می توانید کترینگ خود را توسعه دهید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها

شاید در وهله اول فکر کنید که طراحی دکوراسیون کاری است که صرفا به سلیقه نیاز دارد. اما جالب است بدانید که سلیقه تنها یکی از فاکتورهای ضروری برای انجام طراحی دکوراسیون داخلی است. امروزه تمامی ساختمان ها از ساختمان مسکونی گرفته تا ساختمان اداری و تجاری نیاز به دکورآرتر دارند.

 

طراح دکوراسیون داخلی می تواند با چیدن صحیح المان ها در کنار هم فضایی بی نظیر و کاربردی در محیط داخلی ساختمان بپردازد. اگر به کار دکوراسیون علاقه دارید، توصیه می کنیم در این راه آموزش ها و مهارت های لازم را کسب کنید. سپس به فعالیت و کسب درآمد بپردازید.

 

خانم هستید؟ پس آرایشگری یاد بگیرید

خانم هستید؟ پس آرایشگری یاد بگیرید

فکر نکنم هیچ خانم باسلیقه ای وجود داشته باشد که حداقل ماهی یکبار به سالن های زیبایی سر نزند! سالن های زیبایی با ارائه انواع خدمات آرایشی و بهداشتی غوغا می کنند.

 

اگر به دنبال درآمد مناسب با شرایط عالی هستید، سالن زیبایی زنانه می تواند گزینه عالی باشد. البته به شرطی که در کارتان مهارت داشته وب توانید مشتری های خوبی برای خود پیدا کنید. اگر کیفیت کارتان بالا باشد می توانید در امر آرایشگری پیشرفت زیادی داشته و درآمد ماهیانه بالایی کسب نمایید.

 

تاسیس آموزشگاه ها و موسسه های آموزشی

تاسیس آموزشگاه ها و موسسه های آموزشی

یکی از شغل های پردرامدی که می تواند برای کسب درآمد عالی باشد، تاسیس آموزشگاه و موسسه است. فرقی نمی کند موسسه آموزشی شما در چه زمینه ای به آموزش می پردازد. زیرا در هر صورت آموزشگاه ها می توانند متقاضیان زیادی به خود جذب کرده و درآمد خوبی کسب کنند.

 

البته نوع آموزشگاه، سطح کیفیت آن و میزان دانش مدرسان آن مهم است. اگر به دنبال درآمد بالا هستید، باید محیط آموزشی بسیار خوبی فراهم کرده و از مدرسان باتجربه و ماهر در آموزشگاه خود بهره ببرید.

 


مطالب مشابه: بهترین شغل ها برای آینده (10 شغل)


 

جمع بندی

در این مطلب به صورت کلی به معرفی پردرآمدترین شغل ها برای کسب درآمد پرداختیم. هر شغلی اگر به صورت تخصصی انجام شود، درآمد خوبی خواهد داشت. بنابراین اگر شغلتان جزء شغل های پردرآمد فوق است اما درآمد خوبی ندارید حتما به کسب دانش و مهارت بیشتری در کار خود بپردازید. این گونه می توانید به یک حرفه ای در شغل خود تبدیل شده و سر زبان ها بیفتید!

جدیدترین مطالب سایت