کار کردن در دبی چگونه است ؟ + 17 راز کار در دبی

کار کردن در دبی چگونه است ؟ + 17 راز کار در دبی

کار کردن در دبی چگونه است ؟ اگر در مورد حقوق هاي‌ بالا در امارات شنیده اید، درست شنیده اید، اما شرط می بندم کـه در مورد هزینه هاي‌ طاقت فرسا در امارات، بـه خصوص در دبی، نشنیده اید. اکثریت مهاجران در دبی بـه هیچ عنوان ثروتمند نیستند. نه بـه این دلیل کـه ان‌ها فاقد مهارت، تحصیلات کم یا حقوق‌بگیر هستند، بلکه بـه این دلیل کـه حقوق‌ها هر چقدر هم کـه بالا برود، هرگز بر هزینه‌هاي‌ رو بـه رشد غلبه نمیکنند. بنابر این، دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب حقایقی وجوددارد کـه هیچ کس در مورد کار در دبی بـه شـما نمی‌گوید.

 

رازهای کار در دبی

دبی برای حرفه اي ها شهر رویایی اسـت. مردم از سرتاسر جهان برای یافتن شغل و زندگی در محیطی مجلل بـه این جا می‌آیند. دبی منطقه آزاد اسـت و بـه همین دلیل فرصت هاي‌ تجاری گسترده اي برای سرمایه گذاران و کارآفرینان وجوددارد. افراد با استعداد و تحصیلات در این جا بهترین مناسب را برای بـه کارگیری ایده هاي‌ خلاقانه و کارآفرینانه خود پیدا می کنند.

 

این یک محیط کاملاً جدید برای ساکنان خارجی اسـت. چیزهای زیادی وجوددارد، افرادی کـه طبق معمولً در مورد دبی قبل از شروع زندگی شـما شناخته میشوند. اما چیزهایی وجوددارد کـه مردم درباره دبی نمی‌دانند. تقریبا همه ی افرادی کـه در دبی زندگی و کار می کنند، همه ی جوانب مثبت و منفی دبی را می شناسند، اما هیچ کس حقایقی در مورد کار در دبی بـه شـما نمیگوید و آن ها را از شـما مخفی نگه می دارد.

 

1. پیش پرداخت اجاره سالانه برای مالکیت ساختمان برای تجارت

پیش پرداخت اجاره سالانه برای مالکیت ساختمان برای تجارت

اگر پول اضافی دارید و می خواهید هر نوع کسب و کاری را در دبی راه اندازی کنید، باید یک ساختمان در دبی داشته باشید تا دفتر کار را برای اهداف تجاری راه اندازی کنید. اگر می خواهید فروشگاه مواد غذایی را باز کنید، باید صاحب مغازه باشید. این واقعیت کـه هیچ کس در مورد کار در دبی بـه شـما نمی‌گوید این اسـت کـه باید اجاره کل سال را در هر ساختمانی کـه مناسب نوع کسب و کار شـما باشد، پیش پرداخت کنید.

 


مطالب مشابه: 7 مورد از اشتباهاتی که منجر به مشکلات مالی می شود


 

2. مالیات صفر اما اجاره و مواد غذایی گران قیمت

مالیات صفر اما اجاره و مواد غذایی گران قیمت

همانگونه کـه اکثر شـما میدانید کـه دبی شهری معاف از مالیات اسـت، اما بسیاری از شـما ممکن اسـت نتوانید پس انداز خودرا بـه دلیل گرانی اجاره خانه و غذا و غیره حفظ کنید. بنابر این بسیار توصیه میشود کـه دستمزدهای بالا یا مالیات صفر را بـه خود اختصاص ندهید. قانون ساده «خرج عاقلانه» را دنبال نمایید.

 

3. لبنانی مالک خدمات روابط عمومی است

لبنانی مالک خدمات روابط عمومی است

لبنانی ها جامعه مسلمان غربی در دبی هستند. زبان گفتگوی آن ها عربی اسـت زیرا لبنانی ها اساساً عرب هستند. چیزی کـه هیچ کس در مورد کار در دبی بـه شـما نمیگوید این اسـت کـه در تمام شرکت هاي‌ تجاری و مدیران روابط عمومی شرکت ها لبنانی هستند.

 

انها با موفقیت صنعت روابط عمومی دبی را اداره می کنند. مهارت هاي‌ ذاتی انها در روابط عمومی مانند شیرین صحبت کردن، نگاه هاي‌ جذاب و قدرت متقاعد کننده بـه آن ها کمک می کند تا در صنعت روابط عمومی دبی تسلط پیدا کنند.

 

4. زندگی مکانیکی در دبی

زندگی مکانیکی در دبی

یکی از مهم ترین واقعیت هایي کـه هیچ کس در مورد دبی بـه شـما نمی‌گوید این اسـت کـه زندگی مجلل دبی معتاد بـه کار اسـت. مردم مناطق مختلف کـه در این جا زندگی می کنند، شبانه روز کار می کنند تا یک زندگی خوب و مجلل را تامین کنند. شـما ترجیح میدهید بـه جای این کـه از کجا بپرسید چه کار میکنید. اگر ارزش بحث در مورد فعالیت ها یا کسب و کار را ندارید، فقط یک قطعه ناخوشایند در زندگی اجتماعی دبی هستید. 

 

5. استخدام افراد برای کسب و کار شما قانونی است

استخدام افراد برای کسب و کار شما قانونی است

اگر می خواهید کسب و کار خودرا در دبی راه اندازی کنید، برای کسب و کار خود بـه پرسنل نیاز دارید. شـما میتوانید کارمندان و زیردستان را برای اداره تجارت خود استخدام کنید. این واقعیت مهم در مورد کار در دبی اسـت کـه استخدام کارکنان برای کسب و کار شـما نیازی بـه تایید ندارد و 100٪ قانونی اسـت.

 

6. رقابت بالا برای کار در دبی

رقابت بالا برای کار در دبی

دبی شهری اسـت کـه مردم از کشور های مختلف در ان آمده اند و ان را بـه یک شهر همه ی کاره تبدیل کرده اند. نه تنها رقابت افراد، رقابت ایده ها و خلاقیت افراد نیز وجوددارد. شـما باید یک ایده کارآفرینی شگفت انگیز ایجاد کنید تا وارد رقابت کاری بالا در دنیای تجارت دبی شوید.

 

درخواست زیادی برای شغل فروش و مشاغل حسابداری در دبی وجوددارد، اما رقابت نیز بسیار سخت اسـت. درست اسـت کـه سالانه هزاران فرصت شغلی در دبی باز می شود، اما رقابت نیز بسیار بالاست. حتی برای هر شغل متوسطی، بخش منابع انسانی هزاران CV دریافت می کند.

 

7. کالیبر حرفه ای

کالیبر حرفه ای

مردم از نژادها و ملل مختلف در شهر بزرگ دبی گرد هم آمده اند. دبی سبک زندگی مجلل را بـه ساکنان خود ارائه می‌دهد. مردم از جوامع مختلف مجذوب زندگی ان هستند و ترجیح میدهند در این جا ساکن شوند. آن ها امرار معاش خودرا این جا پیدا می کنند. استعدادهای حرفه اي در محدوده وسیعی قراردارند.

 

روال عملیاتی ایستاده ها در آنجا بسیار بالاست. برای استقرار در این جا بـه کالیبر و مشخصات حرفه اي بالا نیاز دارید. حقیقتی کـه هیچ کس در مورد کار در دبی بـه شـما نمی‌گوید این اسـت کـه برای اقامت دائم بـه یک کالیبر حرفه اي بالا نیاز دارید.

 


مطالب مشابه: چالش های اشتباهی که ممکن است برای کار آفرین پیش بیاید


 

8. هوشمندی در دبی برنده است

هوشمندی در دبی برنده است

این ممکن اسـت یک نکته بسیار قابل بحث باشد، اما در تجربه من افراد باهوش در دبی برنده هستند. اگر یک حرفه اي واقعی ودر عین حال یک فرد باهوش هستید، هیچ چیز مانع از دستیابی بـه شغل رویایی شـما نمی شود. دبی در واقع یک مکان فرصت اسـت، اما تنها در صورتی کـه فردی با استعداد حرفه اي و باهوش باشید.

 

9. مشاغل در طول سال

مشاغل در طول سال

یک واقعیت مهم دیگر کـه هیچ کس در مورد کار در دبی بـه شـما نمیگوید این اسـت کـه بیشترین فرصت هاي‌ شغلی در زمستان ها ارائه می شود. بـه دلیل دمای بالا در تابستان، اکثر نخبگان دبی بـه کشور های خارجی نقل مکان میکنند ودر تابستان‌ها هیچ فعالیتی بـه این شکل بالا برگزار نمیشود. همچنین در ماه رمضان ساعات کاری کمتر از روزهای عادی اسـت و تقریبا هیچ کس دوست ندارد روزه داری کار کند.

 

10. بسته های حقوق بالا در شروع

بسته های حقوق بالا در شروع

این بسیار مهم اسـت کـه بدانیم حقوق در ابتدا کمتر خواهد بود. دبی بـه سبک زندگی مجلل و مهمتر از همه ی بـه خاطر مشاغل با حقوق بالا مشهور اسـت. تنها انتظار این اسـت کـه مردم در ابتدا مشاغل با حقوق بالا دریافت کنند. با این حال، در مراحل بعدی می‌توانید مقدار نسبتاً خوبی از بسته حقوق دریافت کنید.

 

11. ویزای ویزیت استخدام

ویزای ویزیت استخدام

یکی از رازهای مهمی کـه هیچ کس در مورد کار در دبی بـه شـما نمی‌گوید این اسـت کـه اگر برای ویزای بازدید در دبی هستید، هرگز کسب و کار خودرا شروع نکنید و برای اینکار اقدام نکنید. ویزای استخدامی برای کسانی کـه می‌خواهند کسب و کار راه اندازی کنند یا بـه دنبال کار هستند ارائه می شود. اگر هنگام کار در ویزای بازدید گرفتار شوید، ممکن اسـت برای همیشه از نفوذ کار محروم شوید.

 

12. دستور زبان

دستور زبان

زبان ابزار کلیدی برای برقراری ارتباط و تعامل با مردم اسـت. اگر تسلط بیشتری بر زبان هاي‌ مختلف داشته باشید، شانس بیشتری برای برنده شدن در معاملات تجاری و فرصت هاي‌ تجاری خواهید داشت. این واقعیت مهمی اسـت کـه هیچ کس در مورد کار در دبی بـه شـما نمی‌گوید این اسـت کـه مردم در این جا بـه زبان هاي‌ مختلفی صحبت می کنند و اگر بـه زبان هاي‌ مختلف تسلط داشته باشید میتوانید در نبرد پیروز شوید.

 

13. میکس گردهمایی ها

میکس گردهمایی ها

معاملات تجاری اغلب در مهمانی ها و مجالس انجام می شود. اگر عادت بـه اختلاط مجالس دارید، برای رشد شغلی شـما خوب اسـت. برعکس، اگر در مجالس، مهمانی ها و رویداد های مختلط تردید کنید، ممکن اسـت شانس موفقیت را از دست بدهید. این واقعیت مهمی اسـت کـه کسی در مورد کار در دبی بـه شـما نمی‌گوید این اسـت کـه هرگز مجالس و رویداد های کاری را از دست ندهید.

 

14. فرمان کامپیوتر

فرمان کامپیوتر

اگر تحصیل کرده باشید، یقیناً بـه خوبی میدانید کـه از رایانه استفاده کنید. برعکس، شـما تحصیل نکرده اید، اما پول کافی برای راه اندازی یک کسب و کار در دبی دارید، همان‌ گونه باید مهارت هاي‌ اولیه کامپیوتر را یاد بگیرید. اگر اصول راه اندازی کامپیوتر را بدانید، دنیای انتخابی شـما در دستان شـما خواهد بود.

 

بنابر این این واقعیت مهمی اسـت کـه هیچ کس در مورد کار در دبی بـه شـما نمی‌گوید این اسـت کـه باید تسلط کافی بـه کامپیوتر داشته باشید یا حداقل PA داشته باشید تا در امور تجاری بـه شـما کمک کند.

 

15. سلام کردن «سلام خانم و سلام آقا» یک هنجار است

سلام کردن «سلام خانم و سلام آقا» یک هنجار است

هر نوع کسب و کار شـما یا هر نامی کـه باشد شـما را خانم یا آقا مینامند. وقتی در دبی تازه وارد هستید عجیب بـه نظر میرسد اما بـه زودی بـه ان عادت خواهید کرد.

 

16. نسخه جدید انگلیسی

نسخه جدید انگلیسی

هنگامی کـه در دبی کسب و کار راه اندازی میکنید یا بـه عنوان کارمند هر شرکتی شروع بـه کار می‌کنید، باید با افراد با پیشینه هاي‌ مختلف تعامل داشته باشید. تنها واقعیتی کـه هیچ کس در مورد کار در دبی بـه شـما نمی‌گوید این اسـت کـه مهارت هاي‌ زبان انگلیسی شـما بدتر می شود.

 

مردم با استفاده از زبان عامیانه و با لهجه خود انگلیسی صحبت می کنند. مهارت‌هاي‌ کامل انگلیسی شـما شروع بـه استفاده از لهجه و انگلیسی خود می کند و یک نسخه کاملاً جدید از انگلیسی ایجاد می کند.

 

17. نوشیدن مشروبات الکلی ممنوع است اما به طور معمولی فروخته می شود

نوشیدن مشروبات الکلی ممنوع است اما به طور معمولی فروخته می شود

دبی محل برگزاری جشن‌هاست، مهمانی‌ها و رویدادها، شناخت ان اسـت. مشروبات الکلی آیتم اصلی این مراسم و جشن ها اسـت. دبی یک کشور اسلامی اسـت و الکل کشور اسلامی بودن ممنوع اسـت. برعکس، مردم از سراسر جهان بـه این جا می‌آیند و اولویت انها نوشیدن مشروب در مهمانی هاي‌ تجاری اسـت.

 

بنابر این، یک واقعیت مهم کـه هیچ کس در مورد کار در دبی بـه شـما نمیگوید این اسـت کـه برای خرید، فروش و نوشیدن در مهمانی هاي‌ تجاری و رویداد های چند ملیتی بـه مجوز نیاز دارید. در غیر این صورت، قوانین در دبی بسیار سختگیرانه هستند و شکستن آن ها شـما رابا زندان مواجه می کند.

 


مطالب مشابه: 40 درس برای عبور از سختی‌ های زندگی


 

در پایان

در حالی کـه مهاجران حدود 90 درصد از جمعیت امارات را تشکیل میدهند، اکثریت کارگران کم درآمد از هند، بنگلادش، پاکستان، فیلیپین، ایران، مصر و نپال هستند. در نتیجه، چشم انداز غذاخوری بـه همان اندازه کـه عمدی باشد متنوع اسـت. باوجود انبوه رستوران‌هاي‌ مشهور در دبی مارینا، اصیل‌ترین لقمه‌ها – البته مقرون بـه صرفه‌تر – را میتوان در دبی قدیمی قدیمی، جایی کـه فرهنگ‌هاي‌ زیادی باهم برخورد میکنند، پیدا کرد.

جدیدترین مطالب سایت