تاثیر باورنکردنی دعا در زندگی اشخاص

مجموعه : دعاها
تاثیر باورنکردنی دعا در زندگی اشخاص

تاثیر باورنکردنی دعا در زندگی اشخاص

ما همه در دنیایی زندگی میکنیم که خداوند بزرگ بر همه ی ما مسلط است زیرا این مسلطی میتواند با کارهای اشتباه بنده ، مخلوق در خودش فرو برود ، بهترین کار برای نزدکی به خداوند از نظر سایت تالاب دعا کردن میباشد در ادامه مطلب تاثیر باورنکردنی دعا در زندگی اشخاص با ما همراه باشید.

 

دعا و مناجات در زندگی روزمره می تواند در روحیه افراد بسیار تاثیر گذار باشد به گونه ای که عزت نفس را در آنان بیشتر می کند. بشر از زمانی که به هستی و وجود خود اندیشید، دعا به یکی از کارهای روزمره اش تبدیل شد.حتی کسانی که به معنویات اعتقاد چندانی ندارند در مواقع اضطرار و نگرانی دست به دعا برده و از نیرویی برتر کمک می طلبند.

 

محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که دعا فواید زیر را دارد:

 

1- کف نفس را بهبود می بخشد
کف نفس دقیقا مانند یک ماهیچه عمل می کند و ممکن است خسته شود.ماهیچه های بدن فقط زمانی قوی می شوند که ورزش و تمرین بسیار و در عین حال مرتب انجام شود که البته چنین کاری بسیار سخت و تاحدی طاقت فرساست و بیشتر مردم از انجام دادن آن طفره می روند.فعالیت هایی هم که کف نفس را آموزش می دهند همین قدر خسته کننده هستند و ممکن است فرد نتواند ماهیچه های کف نفس خود را قوی کند و همیشه آنها را ورزش دهد.

 

مثلا وقتی از نظر احساسی خسته و یا ناراحت هستید ممکن است پرخوری کنید.اما دعا می تواند به فرد کمک کند که ماهیچه های کف نفس خود را تقویت کند و افرادی که هرروز دعا می کنند، بررفتار خود تسلط بیشتری دارند.

 

2- فرد را مهربان و بخشنده تر می کند
بنابر اعتقاد روانشناسان دعا کردن برای دیگران باعث می شود که فرد رفتارهای تهاجمی از خود نشان ندهد و با کوچکترین موضوعی از کوره در نرود.او به تدریج مهربان تر و ملایم تر می شود و خیلی راحت تر از خطا و گناه دیگران می گذرد.

 

3- اعتماد را افزایش می دهد
تحقیقات نشان داده است که مردم وقتی در کنار هم به دعا و نیایش می پردازند، نسبت به هم احساس نزدیکی و اتحاد می کنند و اعتمادشان افزایش می یابد.این موضوع از آن جهت جالب است که می توان با انجام دادن مراسم های نیایش همگانی، بین مردم یک جامعه، دوستی و اتحاد به وجود آورد.

 

4- دعا جسم را از اثرات مخرب اضطراب رها می کند
 به گزارش پارس ناز افرادی که با کوچکترین رخدادی دچار اضطراب می شوند ، بسیار در معرض صدمات جسمی هستند.در واقع بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی، دیابت، تنش بالا، زخم معده و میگرن براثر اضطراب به وجود می آیند.اما اگر این افراد دعا و نیایش را به عادت روزمره شان تبدیل کنند، از اضطراب و ناراحتی های فیزیکی ناشی از آن خلاص خواهند شد و همچنین هرگز دچار افسردگی نمی شوند.

 

5- جلوی احساسات افراطی را می گیرد
بیشتر مردم هنگام روبه رو شدن با موضوعات ناراحت کننده به سرعت واکنش های احساسی بسیار منفی همچون خشم و عصبانیت از خود نشان می دهند.اما دعا کمک می کند که فرد زمان مناسبی برای تفکر و اندیشیدن به موضوعات مختلف بگذارد و همین آرامش ناشی از دعا به او کمک می کند که واکنش های احساسی منفی از خود نشان ندهد.

 

6- فرد را شادتر می کند
تحقیقات نشان داده است که دعا کردن باعث افزایش هورمون دوپامین – یا اصطلاحا هورمون شادی شده و فرد را شاد می کند و آرامشی وصف ناپذیر به او می بخشد.

 

7-عمر را طولانی می کند
علاوه بر تمام فوایدی که ذکر شد، دعا یکی از بهترین ابزارهای طولانی کردن عمر است.در حقیقت بسیاری از کسانی که دعا و عبادت به یکی از کارهای روزمره شان تبدیل شده بوده است عمری طولانی و با کیفیت داشته اند.اگر شما نیز می خواهید طولانی عمر کنید، هر روز صبح که از خواب بلند می شوید و شب ها پیش از خواب چند دقیقه دعا کنید و اثرات مثبت آن را با تمام وجودتان لمس کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت