اصول فنگ شویی در چیدمان تخت خواب

مجموعه : رپورتاژ آگهی
اصول فنگ شویی در چیدمان تخت خواب

آیا تا به حال درباره اصول فنگ شویی در چیدمان سرویس خواب و تخت خواب چیزی شنیده‌اید؟ علاقه دارید برای تجربه خوابی راحت با اصول چیدمان اتاق خواب آشنا شوید؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در مورد فنگ شویی اتاق خواب به دست آورید.

 

بر اساس اصول فنگ شویی مهم‌ترین اتاق در هر خانه، اتاق‌ خواب است. اغلب افراد بیشتر زمان در خانه بودن خود را در این اتاق سپری می‌کنند. بهتر است که در چیدمان و انتخاب وسایل به سلیقه و خصوصیات فردی توجه شود. آرامش اتاق خواب رابطه‌ای عمیق با خواب راحت و افزایش انرژی برای فعالیت‌های روزانه دارد.

 

خواب آرام با رعایت اصول فنگ شویی

 

فنگ شویی اتاق‌ خواب

یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌ها در طب سنتی نواحی شرقی آسیا فلسفه فنگ شویی است. فنگ شویی سعی می‌کند از قوانین طبیعی در جهت‌دهی مبلمان و وسایل خانه استفاده کند. هدف اصلی این تکنیک کمک به جریان انرژی‌های مثبت در فضای خانه است. فنگ شویی اتاق‌ خواب در حقیقت رعایت برخی نکات بسیار ساده برای افزایش آرامش است. اصول فنگ شویی قدمتی بیش از 5 هزار سال دارد و از طریق ایجاد توازن در فضای خانه سبب افزایش کیفیت زندگی و شادی می‌شود. با رعایت این نکات می‌توان میزان انرژی منفی موجود در محیط را کاهش داد و انرژی‌های مثبت موجود در فضای اطراف را جذب کرد.

 

چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

آشفتگی و عدم هماهنگی در اتاق خواب سبب درگیری و اغتشاش‌های ذهنی می‌شود. لوازم مختلفی مانند میز توالت، تخت خواب، آباژور، میز تحریر و کتابخانه بخش‌های اصلی در اتاق خواب هستند. با رعایت اصول فنگ شویی در چیدمان سرویس خواب علاوه بر افزایش زیبایی چیدمان، شرایط برای ورود انرژی‌های مثبت و افزایش آرامش فراهم می‌شود.

قوانین فنگ شویی به شما کمک می‌کند که بر اساس شخصیت و خصوصیات رفتاری خود رنگ و وسایل مناسب برای اتاق خواب را انتخاب کنید. به‌علاوه، برای اینکه مسیر خروج نیروهای منفی و ورود نیروهای مثبت هموار باشد، باید به چیدمان لوازم و اکسسوری‌ها دقت کنید.

اصول فنگ شویی در چیدمان تخت خواب

رنگ پاستیلی سبز انتخابی مناسب برای رنگ‌آمیزی اتاق خواب

رنگ اتاق خواب باید انعکاس خصوصیات اخلاقی و رفتاری باشد. برای اینکه هنگام خواب آرامش کافی داشته باشید، بهتر است از رنگ‌های ملایم استفاده کنید. بر اساسی قوانین فنگ شویی استفاده از رنگ‌های خنثی در افزایش آرامش اتاق نقش بسزایی دارد. منظور از رنگ‌های خنثی رنگ‌هایی است که به رنگ پوست بدن انسان شباهت بیشتری دارد. با انتخاب رنگ‌های سفید، کرم و شکلاتی علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری اتاق خواب در ایجاد فضایی آرام عملکرد بهتری خواهید داشت.

 

بر اساس قوانین فنگ شویی دسته دیگری از رنگ‌ها که در افزایش آرامش اتاق خواب نقش مهمی دارند، رنگ‌های پاستیلی است. توصیه می‌شود که از رنگ‌های پاستیلی سبز و آبی برای رنگ‌آمیزی دیوارهای اتاق استفاده کنید. اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به رنگ‌های گرم علاقه دارید، بهتر است از رنگ‌های خنثی برای رنگ‌آمیزی دیوار کمک بگیرید. برای هماهنگی اتاق خواب با سلیقه شخصی خود می‌توانید از گلدان، آباژور یا سایر اکسسوری‌هایی با رنگ گرم استفاده کنید.

 

بر اساس اصول فنگ شویی در چیدمان سرویس خواب اگر در انتخاب روتختی، پتو یا رنگ تخت از رنگ قهوه‌ای و ترکیب رنگ‌های شاد مانند سبز، قرمز و سفید استفاده کنید، میزان انرژی‌های مثبت درون فضای اتاق افزایش خواهد یافت. این رنگ‌ها نمادی از چوب، طبیعت و آتش هستند. این عناصر جایگاه ویژه‌ای در فنگ شویی دارند. ترکیب این رنگ‌ها می‌تواند احساس شادابی، تازگی و جنب‌وجوش را در شما بیدار کند.

 

قراردادن تخت بر اساس قوانین فنگ شویی

در قوانین فنگ شویی، تخت خواب نقش فرماندهی اتاق را برعهده دارد. هرگز نباید تخت خواب را روبروی در قرار دهید. تخت باید در حالتی قرار بگیرد که پای شما روبروی درب اتاق نباشد. زیرا قرارگرفتن پا روبروی درب حالتی مشابه با تابوت را تداعی کرده و سبب کاهش انرژی‌های مثبت می‌شود. بهتر است تاج تخت را در فاصله 3 تا 5 سانتیمتری دیوار قرار دهید. این روش عبور جریان هوا و انرژی را راحت‌تر می‌کند.

اگر قسمت کناره تخت شما نیز در مجاورت دیوار است بهتر است فاصله 3 تا 5 سانتیمتر را رعایت کنید. چینی‌ها معتقد هستند این روش سبب ایجاد تعادل و از بین رفتن کابوس‌های شبانه می‌شود. 

اصول فنگ شویی در چیدمان تخت خواب

تخت خواب باید از دیوارها فاصله داشته باشد

 

قراردادن میز توالت در اتاق خواب

یکی دیگر از مواردی که در اصول فنگ شویی به آن اهمیت داده می‌شود موقعیت میز توالت یا میز آرایش است. هرگز نباید میز را به‌گونه‌ای قرار دهید که در حالت نشسته یا درازکش بتوانید تصویر خود را در آینه ببینید. بهتر است میز آینه‌دار را هرگز روبروی تخت قرار ندهید. اگر فضای اتاق بسیار کوچک است و چاره‌ای به‌جز قراردادن میز روبروی تخت خواب ندارید، بر اساس اصول فنگ شویی در چیدمان سرویس خواب حتما قبل از خواب با استفاده از یک پارچه روی آینه را بپوشانید.

 

اهمیت فضای زیر تخت در اصول فنگ شویی در چیدمان تخت خواب

بهتر است وسایلی را که زیر تخت خواب خود قرار داده‌اید به‌دقت بررسی کنید. بر اساس باور فنگ شویی زمانی که روی تخت در حالت استراحت هستید، انرژی ساطع شده از این وسایل می‌تواند روی شما اثر بگذارد. قراردادن کفش زیر تخت می‌تواند احساس حرکت را در شما زنده کرده و آرامشتان را در حین خواب بر هم بزند. فراموش نکنید که هرگز زیر تخت خود چمدان قرار ندهید. زیرا چنین حالتی مانع از احساس امنیت و راحتی در خانه می‌شود.

 

کاهش EMFها در اتاق خواب

منظور از EMF در حقیقت میدان الکتریکی و مکانیکی ایجاد شده توسط دستگاه‌های الکترونیکی یا سیم‌های برق است. وجود وسایلی مانند گوشی موبایل، کامپیوتر، لپ‌تاپ و وسایل مشابه در اطراف تخت علاوه بر اینکه اثرات منفی بر سلامتی انسان دارد می‌تواند بر کیفیت خواب شما نیز تاثیر بگذارد. این دستگاه‌ها با ایجاد اختلال در خواب شبانه بر کیفیت زندگی و عملکرد شما تاثیر منفی خواهند داشت.

 

در اتاق خواب از کتابخانه استفاده نکنید

کاملا درست است که برای آرامش بیشتر قبل از خواب توصیه می‌شود که چند صفحه کتاب مطالعه کنید. قانون فنگ شویی نیز مطالعه را در افزایش آرامش شبانگاهی موثر می‌داند. اما از نظر اصول فنگ شویی کتاب‌ها دارای انرژی فعال هستند و ذهن انسان را تحریک می‌کنند. برای افزایش آرامش در حین خواب توصیه می‌شود که کتاب‌ها را در قفسه‌ای خارج از اتاق نگهداری کنید.

 

 قراردادن میز کار در اصول فنگ شویی در چیدمان سرویس خواب

طبق اصول فنگ شویی در چیدمان سرویس خواب برای افزایش آرامش در اتاق خواب بهتر است از قراردادن میز کار در آن خودداری کنید. فنگ شویی معتقد است چیدمان اتاق خواب باید احساس آرامش را در شما القا کند. در نتیجه، وجود هر چیز تنش‌زا می‌تواند در افزایش انرژی‌های منفی موثر باشد. میز کار یکی از مهم‌ترین وسایل در افزایش استرس است. بهتر است اتاق یا فضایی مجزا برای انجام فعالیت‌های کاری انتخاب کنید.

اصول فنگ شویی در چیدمان تخت خواب

در اطراف تخت از قراردادن میز کار، کامپیوتر و کتابخانه بپرهیزید

 

جهت سر در حین خواب

بر اساس اصول فنگ شویی بهتر است جهت خوابیدن فرد به‌گونه‌ای باشد که سر او رو به شمال نباشد. 

 

سخن پایانی

فنگ شویی دانشی با قدمت بیش از 5 هزار سال است که سعی می‌کند با استفاده از عناصر طبیعی گامی موثر در کاهش انرژی‌های منفی و افزایش آرامش بردارد. اتاق خواب یکی از بخش‌های بسیار مهم در فلسفه فنگ شویی است. به همین دلیل نکاتی کاربردی برای انتخاب رنگ، نوع چیدمان، نحوه خوابیدن، نورپردازی و استفاده از وسایل در اتاق خواب وجود دارد. با توجه به اهمیت خواب آرام در افزایش انرژی برای انجام فعالیت‌های روزانه در این مقاله، اصلی‌ترین تکنیک‌های جذب انرژی‌های مثبت و خواب آرام‌تر را برایتان توضیح دادیم.

 

منابع:

https://www.healthline.com/health/feng-shui-bedroom

https://www.thespruce.com/place-your-bed-for-good-feng-shui-1274331

https://www.bedstar.co.uk/sleep-talk/health-wellbeing/why-the-bed-cant-face-the-door-fengshui-and-how-you-can-use-it-in-your-bedroom.html

جدیدترین مطالب سایت