طراحی خانه و دکوراسیون فنگ شویی با استفاده از گل های رنگی

طراحی خانه و دکوراسیون فنگ شویی با استفاده از گل های رنگی

اگر در فنگ شویی تازه کار هستید، ممکن اسـت فکر کنید کـه بیشتر انرژی در مورد اسباب در خانه شماست. در حالی کـه چیدمان مبلمان میتواند در جریان انرژی در خانه نقش داشته باشد، فنگ شویی در واقع یک تمرین و فلسفه عمیق با لایه هاي‌ مختلف اسـت.

 

فنگ شویی کـه منشا ان چین باستان اسـت، بـه نحوه تعامل ما با فضاهای اطراف مان نگاه میکند. بـه عنوان تمرین‌کنندگان فنگ‌شویی، هدف ما ایجاد خانه‌ها و فضاهایی اسـت کـه برای افرادی کـه در ان‌ها زندگی میکنند و کار میکنند، احساس هماهنگی، حمایت‌کننده و پرورش دهند.

 

یکی از راه هایي کـه میتوانیم اینکار را انجام دهیم، آوردن نمادهای معنادار اسـت. فنگ شویی ارتباط زیادی با طبیعت و چرخه هاي‌ دنیای طبیعی دارد، بنابر این گیاهان و حیوانات اغلب بـه عنوان سمبل استفاده میشوند. گل داودی یکی از این نمادهای گیاه شناسی اسـت کـه از نظر معنا و سمبل غنی اسـت.

 

بیشتر بخوانید: 6 اصل مهم در فنگ شویی اتاق نوزاد

 

نماد و معنای گل داودی در فنگ شویی

طراحی خانه و دکوراسیون فنگ شویی با استفاده از گل های رنگی

گل داودی بـه عنوان “آقای گل” درنظر گرفته می شود. این گیاه برای نسل‌ها در چین و سایر بخش‌هاي‌ آسیا کشت میشود و انواع و اشکال مختلفی دارد، از شکوفه‌هاي‌ دکمه‌مانند کوچک گرفته تا گل‌هاي‌ بزرگتر با گلبرگ‌هاي‌ بلند و دوکی کـه تقریبا شبیه بـه دنیای دیگر هستند.

 

آن ها در رنگ هاي‌ بسیاری، از جمله سایه هاي‌ روشن و رنگ هاي‌ گرم و پاییزی هستند. سرهای گرد، ساقه هاي‌ بلند و برگ هاي‌ محکم آن ها در گل آرایی آسیایی بسیار زیبا بـه حساب می‌آیند. گل داودی همچنین در آسیا بـه عنوان دارو استفاده می شود و از ان برای تهیه چای بسیار خنک استفاده می شود. این گل همچنین در معابد بودایی ارائه می شود ودر نقاشی هاي‌ بودایی تانگکا، اغلب با گل هاي‌ نیلوفر آبی، بـه عنوان پیشکش بـه خدایان بـه تصویر کشیده می شود.

 

گل ها در فرهنگ آسیایی مورد احترام هستند و همچنین میتوانند سمبل تغییر فصل ها و چرخه هاي‌ طبیعت باشند. گل داودی بـه طور خاص با فصل پاییز مرتبط اسـت، در حالی کـه زمستان با شکوفه هاي‌ آلو، بهار با گل صد تومانی و تابستان با گل هاي‌ نیلوفر آبی مرتبط اسـت. شکوفایی گل هاي‌ داوودی نیز مربوط بـه ماه نهم سال قمری اسـت کـه اغلب بـه ان ماه داوودی میگویند.

 

فصل پاییز در فنگ شویی نیز با عنصر فلز مرتبط اسـت کـه نشان دهنده دقت، شادی و زیبایی اسـت. در چرخه کشاورزی، پاییز زمان برداشت محصول اسـت کـه ثمره کار خودرا میبینید و جمع میکنید. همچنین زمانی اسـت برای جشن گرفتن فراوانی کـه پرورش داده اید. گل داودی با این احساس شادی مرتبط اسـت و نشان دهنده اسانی، رضایت، آرامش و زندگی شاد اسـت. گل داودی نیز اغلب با برگ هاي‌ افرا بـه تصویر کشیده می شود کـه بـه پاییز نیز متصل اسـت.

 

گل داودی کـه بـه عنوان مادر نیز شناخته می شود، با طول عمر و جاودانگی نیز مرتبط اسـت. اگر تا بـه حال در خانه خود داشته اید، می‌دانید کـه آن ها گل هاي‌ محکم و ماندگاری هستند کـه می‌توانند روزهای زیادی زیبایی را ارائه دهند. شـما می توانید گل هاي‌ داوودی را بـه عنوان سمبل فنگ شویی در خانه خود ارائه دهید تا نشان دهنده موفقیت طولانی مدت، فراوانی یا سلامتی باشد. معنای گل هاي‌ داوودی نیز بسته بـه اتاقی کـه انها را در ان قرار می‌دهید میتواند متفاوت باشد.

 

بـه عنوان مثال، می توانید آن ها را در مرکز خانه خود قرار دهید تا سلامت کلی طولانی مدت بیشتری ایجاد کنید، یا در دفتر خود برای فراوانی طولانی مدت. موفقیت و شادی در تجارت شـما همچنین می توانید گل‌هاي‌ داوودی را دربخش روابط خانه‌تان قرار دهید تا بـه طول عمر و شادی در شراکتتان کمک کند تا شـما و همسرتان بـه پاییز زندگی مشترکتان برسید. گل داودی نیز با خوش شانسی و موفقیت همراه اسـت.

 

معنی رنگ های گل داودی در فنگ شویی

طراحی خانه و دکوراسیون فنگ شویی با استفاده از گل های رنگی

گل هاي‌ داوودی در چندین رنگ وجود دارند و آوردن یک رنگ خاص از گل داوودی می‌تواند لایه اي دیگر از معنی را بـه این سمبل اضافه کند.

1. گل هاي‌ داوودی داوودی سفید بیشتر بـه عنصر فلزی گره خورده اند کـه شادی، زیبایی و وضوح را تلقین می‌کند.

2. گل هاي‌ داوودی نارنجی بـه عنصر زمین متصل هستند، کـه همه ی چیز در مورد زمین، پرورش و پایداری اسـت.

3. گل هاي‌ داوودی زرد یا طلایی نیز بیانگر عنصر زمین اسـت و خوش شانس ترین رنگ برای گل هاي‌ داوودی اسـت. این یک رنگ امپراتوری در چین اسـت و همچنین یانگ چی بسیار قوی مانند خورشید دارد.

4. گل هاي‌ داوودی قرمز با شور و شوق و الهام بخش عنصر آتش مرتبط هستند.

5. گل داودی صورتی نشان دهنده عشق و مشارکت اسـت.

6. گل هاي‌ داوودی بنفش بـه ثروت و فراوانی مرتبط هستند.

 

بیشتر بخوانید: فنگ شویی دکوراسیون مناسب و چیدمان

 

نحوه استفاده از گل داودی در خانه

در فنگ شویی، آشپزخانه شـما با تغذیه و رفاه مرتبط اسـت. این جایی اسـت کـه شـما برای خانواده خود غذا تهیه میکنید و تغذیه خوب گام مهمی برای ایجاد ثروت و فراوانی در جهان اسـت. شـما می توانید با انتخاب بشقاب ها و کاسه هایي کـه شبیه بـه شکل گل هاي‌ داوودی هستند، نمادی از گل هاي‌ داوودی را وارد آشپزخانه خود کنید.

 

طراحی خانه و دکوراسیون فنگ شویی با استفاده از گل های رنگی

 

گل آرایی پاییزی با گل های داوودی

دسته گل هاي‌ تازه راهی دوست داشتنی برای بالا بردن چی یا انرژی نیروی زندگی در خانه شـما و ایجاد شادی بیشتر اسـت. ما اغلب توصیه میکنیم زمانی کـه انرژی گیر کرده و باید جابه‌جا شود، گل هاي‌ تازه بیاورید. استفاده از شکوفه هایي کـه در فصل هستند بسیار مهم اسـت و گل هاي‌ داوودی در پاییز انتخابی عالی هستند، بـه خصوص بـه دلیل ارتباط آن ها با سمبل گرایی این فصل.

 

آثار هنری و تصویرسازی با گل های داوودی

همچنین می توانید بـه دنبال آثار هنری، اشیاء، کاغذ دیواری باشید، کـه شامل عکسهای گل هاي‌ داودی اسـت. بـه دنبال قطعه اي باشید کـه دوست دارید، یا خلاق باشید و هنر خودرا بسازید! سپس، مکانی را در خانه خود انتخاب کنید کـه می خواهید معنای گل داوودی را در ان دعوت کنید و ان رابا قصد بـه نمایش بگذارید.

 

همچنین می توانید گل هاي‌ داوودی تازه را روی میز خود یا در دفتر یا محل کار خود قرار دهید تا رفاه را بـه شـما دعوت کند. در فنگ شویی، میز و دفتر شـما با کار و حرفه شـما مرتبط اسـت، بنابر این این مکان ها مکان هاي‌ خوبی برای گنجاندن نمادهای فراوانی هستند.

 

طراحی خانه و دکوراسیون فنگ شویی با استفاده از گل های رنگی

 

گل های داوودی را در باغ خود بکارید

کاشت گل داوودی در باغ شـما نیز راهی فوق العاده برای آوردن معنای این گل هاي‌ زیبا بـه فضای شماست. در حالی کـه بیشتر مردم در مورد فنگ شویی بـه فضای داخلی فکر می کنند، همان اصول را می‌توان در فضاهای بیرونی مانند باغ ها نیز بـه کار برد. درصورت تمایل، می توانید گل داوودی را بـه رنگی کـه برای شـما معنای خاصی دارد، انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه از فنگ شویی برای ثروت و رفاه در خانه خود استفاده کنید

 

نحوه استفاده از نماد نیلوفر آبی در فنگ شویی

طراحی خانه و دکوراسیون فنگ شویی با استفاده از گل های رنگی

همان طور کـه زندگی ما شلوغ تر و متمرکزتر بر فناوری می شود، تعداد زیادی از ما بـه دنبال راه هایي برای اتصال بـه طبیعت در خانه هاي‌ خود هستیم. کار با اصول فنگ شویی یکی از راه هایي اسـت کـه می توانید برای اینکار شروع کنید. در فنگ شویی بـه دنبال ایجاد هماهنگی بیشتر با دنیای طبیعی و کار با چرخه هاي‌ طبیعت هستیم.

 

راه هاي‌ زیادی برای آوردن حکمت دنیای طبیعی بـه خانه شـما وجوددارد. یکی از این ها کار با نمادهای معنی دار طبیعت، مانند گیاهان یا حیوانات اسـت. نیلوفر آبی سمبل محبوبی اسـت کـه صلح، هماهنگی و شفقت را تداعی می‌کند. در ادامه بخوانید تا یاد بگیرید چگونه می توانید از سمبل نیلوفر آبی برای تقویت فنگ شویی خانه خود استفاده کنید.

نماد و معنی نیلوفر آبی در فنگ شویی

طراحی خانه و دکوراسیون فنگ شویی با استفاده از گل های رنگی

نیلوفر آبی گیاه زیبایی اسـت کـه در دریاچه ها و برکه ها رشد میکند و نمادی نمادین در تعداد زیادی از فرهنگ ها اسـت. گلی بزرگ با گلبرگهای سفید، صورتی یا قرمز دارد. در چین از تمام قسمت هاي‌ گیاه نیلوفر آبی برای اهداف مختلفی استفاده می شود. از گل بـه صورت زینتی استفاده می شود، در حالی کـه سایر قسمت هاي‌ گیاه دارای فواید تغذیه اي و دارویی اسـت. بر خلاف تعداد زیادی از گل ها و گیاهان، نمی‌توان یک گیاه نیلوفر زنده را بـه خانه خود آورد. اگر میخواهید با سمبل نیلوفر آبی کار کنید، می توانید در عوض تصویری از نیلوفر آبی را وارد فضای خود کنید. در این جا عده اي از معانی فنگ شویی نیلوفر آبی آورده شده اسـت.

 

بیشتر بخوانید: اصول فنگ شویی در چیدمان تخت خواب

 

خلوص و کمال

یکی از سنت هاي‌ حکمتی کـه فنگ شویی از ان نشأت می‌گیرد، بودیسم اسـت. در سنت بودایی، نیلوفر آبی سمبل روشنگری اسـت زیرا میتواند رشد کند و حتی در تاریک ترین گل و لای نیز شکوفا شود. این یکی از هشت گنج فرخنده بودایی اسـت و تعداد زیادی از بوداها و بودیساتواها روی یک نیلوفر آبی نشسته اند.

 

ازدواج و باروری

نام چینی نیلوفر آبی مانند ترکیبی از کلمات بـه معنای اتصال و صلح بـه نظر می‌رسد، بنابر این نشان دهنده یک اتحادیه صلح آمیز اسـت. در آثار هنری و تزئینی، جوانه هاي‌ نیلوفر آبی اغلب نمادی از باروری و فرزند هستند. غلاف دانه نیلوفر آبی نیز سمبل باروری اسـت.

 

فراوانی

نیلوفر آبی نیز با فراوانی و باروری تابستان همراه اسـت. این گیاه هدایای زیادی برای ارائه بـه ما دارد. در طول تابستان، هم گل میدهد و هم دانه میدهد و از تمام قسمت هاي‌ گیاه برای غذا، تزئین یا اهداف درمانی استفاده می شود.

 

استفاده از نماد نیلوفر آبی در خانه شما

اگر در حیاط خود حوض دارید و آب و هوای مناسبی دارید، داشتن حوض نیلوفر بسیار خوش یمن اسـت. از آنجایی کـه این گزینه برای اکثر ما در معرض نیست، می توانید تصویر یک نیلوفر آبی را نیز در قسمت هاي‌ خاصی از خانه خود بیاورید.

طراحی خانه و دکوراسیون فنگ شویی با استفاده از گل های رنگی

 

در اتاق خواب

می توانید تصویر گل یا گل نیلوفر آبی را در اتاق خواب خود اضافه کنید تا آرامش و هماهنگی بیشتری را بـه زندگی خود وارد کنید. اتاق خواب شـما نماینده شـما در فنگ شویی اسـت، بنابر این هر چیزی کـه دراین قسمت از خانه خود اضافه کنید می‌تواند بسیار نیرومند باشد.

 

اگر در فنگ شویی تازه کار هستید، شروع با اتاق خواب اغلب ایده خوبی اسـت. اتاق خواب همچنین بـه رابطه شـما با شریک زندگی‌تان مرتبط اسـت و قرار دادن آثار هنری کـه شامل یک جفت گل نیلوفر آبی در اتاق خواب شماست می‌تواند نمادی از یک اتحاد آرام و شاد باشد.

 

در مرکز خانه

شـما همچنین می توانید با اضافه کردن یک تصویر یا مجسمه با نیلوفر آبی در مرکز خانه، هارمونی را بـه کل خانه خود بیاورید. مرکز خانه شـما طبق فنگ شویی منطقه مهمی اسـت زیرا کاری کـه در این جا انجام می‌دهید در کل فضا منعکس می شود. همان طور کـه تصویر یک نیلوفر آبی را در این جا قرار میدهید، می توانید قصد ایجاد صلح و هماهنگی را در خانه خود داشته باشید.

 

در منطقه مراقبه شما

اگر منطقه مراقبه دارید، این مکان عالی برای گنجاندن عکسهای نیلوفر آبی اسـت. نیلوفر آبی دراین ناحیه میتواند از قصد شـما برای برقراری ارتباط با آرامش و رضایت بیشتر حمایت کند. نیلوفر آبی سمبل زیبایی و کمال درونی شماست کـه همیشه وجوددارد، حتی در مواقع چالش.

جدیدترین مطالب سایت