آشنایی با بهترین اتومبیل های 10 سال گذشه + عکس

آشنایی با بهترین اتومبیل های 10 سال گذشه + عکس

آشنایی با بهترین اتومبیل های 10 سال گذشه + عکس 

اتومبیل هایی را به شما نشان میدهیم که هنوز و هنوز در بین مردم خریداری میشود در ادامه تالاب را دنبال کنید.

 

از سال 2006 بود که رتبه سبزترین خودروهای دنیا هرساله به شرکت ها و محصولات اهدا شد و تا کنون نیز ادامه داشته است. جایزه بهترین خودروی جهان یا به عبارت دیگر World Car Awards که به صورت اختصار WCOTY شناخته می شود، از سال 2003 فعالیت خود را شروع کرد و یک سال پس از بررسی ها در زمینه خودروهای تولید شده

 

در جهان آغاز و اولین جایزه آن در سال 2005 به بهترین خودروی جهان اهدا شد. برای داوری یک تیم متشکل از 48 ژورنالیست بین المللی خودرو از 22 کشور جهان کار بررسی و انتخاب بهترین خودروی سال را بر عهده دارند و خودروهای مورد بررسی توسط WCOTY باید حداقل در بازار خودرویی 5 کشور و 2 قاره از جهان عرضه شوند.

 

از سال 2006 نیز 3 جایزه بهترین خودروی پرفورمنس جهان، زیباترین خودروی جهان و سبزترین خودروی جهان نیز به جمع این رقابت افزوده شد و از سال 2013 شاهد جایزه جدید برای بهترین خودروی لوکس جهان نیز بودیم. در این گزارش 11 خودرویی را که تاکنون از سال 2006 تا 2016 جایزه سبزترین خودروی جهان را دریافت کرده اند، معرفی می کنیم.

 

سبزترین خودروی جهان سال 2006
Honda Civic Hybrid

آشنایی با بهترین اتومبیل های 10 سال گذشه + عکس

به گزارش تالاب اولین خودرویی که توانست به عنوان سبزترین خودروی جهان دست پیدا کند، هوندا سیویک هیبرید بود. در سال 2006 که جایزه سبزترین خودروی جهان نیز به جمع جوایز بهترین خودروی جهان اضافه شد، کمپانی هوندای ژاپن با مدل سیویک هیبرید پس از شکست خودروهایی چون سیتروئن C1 و لکسوس RX400h موفق به کسب عنوان

 

سبزترین خودروی جهان شد. سیویک از سال 1972 توسط هوندا تولید شده و ساخت نسخه هیبرید آن از نسل هفتم یعنی در سال 2001 آغاز شده است.

 

سبزترین خودروی جهان سال 2007
Mercedes Benz E350

آشنایی با بهترین اتومبیل های 10 سال گذشه + عکس

با وجود این که در اولین سال برگزاری بهترین خودروها خبری از کمپانی های آلمانی نبود اما در سال 2007 سه خودروساز بزرگ آلمان با خودروهای فولکس واگن پولون GTI، مرسدس بنز E320 و ب ام و هیدروژن 7 برای رسیدن به جایزه سبزترین خودروی سبز جهان رقابت سختی را داشتند که در نهایت خودروی مرسدس بنز E320 با پیشرانه مجهز

 

به تکنولوژی بلوتک این کمپانی، جایزه سبزترین خودروی جهان را از آن خود کرد. این خودرو در دو کلاس سدان و استیشن متوسط لوکس تولید می شد که نسخه سدان آن در کشورمان نیز عرضه شده است.

 

سبزترین خودروی جهان سال 2008
BMW 118d

آشنایی با بهترین اتومبیل های 10 سال گذشه + عکس

در سال 2008جایزه سبزترین خودروی جهان به کمپانی ب ام و و خودروی 118d این کمپانی رسید. این خودرو که با تکنولوژی افیشنت داینامیکس (Efficient Dynamics) کمپانی باواریایی تولید شده بود، برتر از اسمارت فورتو و فولکس واگن پاسات ظاهر شد و توانست سبزترین خودروی جهان شود. ن188d مورد نظر متعلق به نسل اول ب ام و سری یک است

 

که برای اولین بار در سال 2004 در چهار کلاس کوپه، کانورتیبل، هاچ بک 3 و 5 در کوچک لوکس تولید شد. نسل اول سری یک در کشور عرضه شده و در حال حاضر نیز نمونه های کار کرده آن در بازار موجود است.

 

سبزترین خودروی جهان سال 2009
Honda FCX Clarity

آشنایی با بهترین اتومبیل های 10 سال گذشه + عکس

پس از گذشت دو سال، هوندا این بار با خودروی جدید خود یعنی هوندا FCX کلاریتی به صدر جدول سبزترین خودروهای جهان بازگشت. این بازگشت هوندا را باید مدیون قابلیت های بالای FCX کلاریتی در زمینه سوخت و آلایندگی دانست. خودروی مورد نظر از سال 2008 به سبد محصولات هوندا افزوده شد و پس از 8 سال حضور، در سال 2014 از فهرست

 

محصولات این کمپانی ژاپنی خط خورد. FCX کلاریتی در کلاس سدان های جمع و جور قرار داشت و در مرحله نهایی از سد هموطنان خود یعنی تویوتا iQ و میتسوبیشتی iMiEV عبور کرد.

 

سبزترین خودروی جهان سال 2010
VolksWagen Golf Blue motion

آشنایی با بهترین اتومبیل های 10 سال گذشه + عکس

در سال 2010 فولکس واگن پس از دو بار ناکامی توانست به عنوان سبزترین خودروی جهان دست پیدا کند. تکنولوژی بلوموشن این کمپانی آلمانی که در زمینه ساخت خودروهای کم مصرف با آلایندگی پایین ابداع شده بود، پس از یک دوره ناکامی این بار توانست موفق ظاهر شود و این کمپانی به جایزه سبزترین خودروی جهان دست پیدا کند.

 

در سال 2010 سیستم بلوموشن فولکس واگن روی نسل ششم از فولکس واگن گلف موفق به کسب عنوان سبزترین خودروی جهان شد. این نسل از گلف در سال 2008 به جمع محصولات فولکس واگن اضافه و در چهار کلاس هاچ بک 3 و پنج در، استیشن و کانورتیبل کوچک عرضه شد. تویوتا پریوس و هوندا اینسایت دو رقیب سرسخت ژاپنی برای این خودروی آلمانی بودند که در مرحله نهایی شکست خوردند.

 

سبزترین خودروی جهان سال 2011
Chevrolet Volt

آشنایی با بهترین اتومبیل های 10 سال گذشه + عکس

این هاچ بک 5 در جمع و جور آمریکایی از سال 2010 وارد خط تولید گروه خودروسازی جنرال موتورز و در سال 2011 عرضه اش به بازارهای جهانی آغاز شد. ولت در همان سال نخست عرضه خود به بازار در فهرست سبزترین خودروهای جهان سال 2011 قرار گرفت و توانست با پشت سر گذاشتن تمام رقبای خود به عنوان سبزترین خودروی جهان شناخته شود. ولت در مرحله آخر این رقابت ها با رقبای سرسختی چون نیسان لیف و ب ام و 320d افیشیال داینامیکس ادیشن روبرو بود.

 

سبزترین خودروی جهان سال 2012
Mercedes Benz S250

آشنایی با بهترین اتومبیل های 10 سال گذشه + عکس

در سال 2012 مرسدس بنز برای بار دوم موفق شد به عنوان سبزترین خودروی جهان دست پیدا کند. مرسدس بنز 5250CDIمجهز به تکنولوژی بلو افیشنسی کمپانی دایملر توانست جایزه سبزترین خودروی سبز جهان را در سال 2012 از WCCTY دریافت کند. مرسدس بنز S کلاس که در رده سدان های بزرگ لوکس تولید می شود،

 

از سال 1972 به جمع خودروهای ستاره سه پر آلمانی افزوده شده و خودروی مورد نظر نیز متعلق به نسل پنجم S کلاس و از سال 2005 تولید آن آغاز شده است. فورد فوکوس الکتریک و پژو 2008 هیبرید 4، دو رقیب اصلی 5250CDI بودند که از دست یافتن به این عنوان مهم باز ماندند. نسل پنجم مرسدس بنز S کلاس در ایران عرضه شده است.

 

سبزترین خودروی جهان سال 2013
Tesla Model 3

آشنایی با بهترین اتومبیل های 10 سال گذشه + عکس

کمپانی خودروسازی تسلای آمریکا از سال 2003 فعالیت خود را در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی آغاز کرد. با تولید خودروی تسلا مدل S در سال 2012 به شهرت جهانی و محبوبیت فراوان دست یافت. مدل S یک فست بک متوسط لوکس است که با قوای محرکه الکتریکی حرکت می کند. این خودرو که با ورود خود نوآوری های زیادی

 

را به نمایش گذاشت و توانست عنوان سبزترین خودروی سال 2013 را نیز از آن خود کند. بی شک دریافت یک جایزه جهانی برای یک خودروساز 10 ساله افتخاری است که نصیب هر خودروسازی نمی شود. مدل S به راحتی توانست از دو رقیب نهایی خود رنو زوئی و ولوو V60 پلاگین هیبرید پیشی بگیرد.

 

سبزترین خودروی جهان سال 2014
BMWI3

آشنایی با بهترین اتومبیل های 10 سال گذشه + عکس

مدل سال 2011 کمپانی ب ام و زیربرند جدید خود را با نام ب ام و i در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی و هیبرید تاسیس کرد. این زیربرند اولین محصول خود را با نام ب ام و i3 در سال 2013 تولید و به عنوان محصول 2014 روانه خیابان ها کرد. این جایزه تنها دستاورد i3 نبود و علاوه بر آن جایزه زیباترین طراحی خودروی جهان در سال 2014 را نیز کسب کرد.

 

این خودرو که در کلاس هاچ بک های جمع و جور 5 در تولید می شود، توانست دو خودروی آئودی A3 اسپرت بک e-tom و فولکس واگن XL1 را در مرحله پایانی شکست دهد.

 

سبزترین خودروی جهان سال 2015
BMW I8

آشنایی با بهترین اتومبیل های 10 سال گذشه + عکس

یک سال بعد از تولید i3 برند ب ام و i محصول جدید خود را با نام ب ام و i8 در کلاس سوپر اسپرت ها معرفی کرد. I8 در سال 2014 وارد خط تولید این کمپانی باواریایی شد و توانست در همان گام نخست جایزه سبزترین خودروی جهان در سال 2015 را از آن خود کند. با دریافت این جایزه توسط i8 برند ب ام و i یک رکورد بی سابقه را بر جای گذاشت

 

که دریافت 3 جایزه جهانی تنها در 4 سال از آغاز فعالیت های خود بود، رکوردی که تاکنون هیچ برندی موفق به ثبت آن نشده است. i8 که در مرحله نهایی دو خودروی کیاسول EV و فولکس واگن گلف GTE را شکست داد، کمپانی ب ام و را با 3 قهرمانی تبدیل به پر افتخارترین کمپانی و فولکس واگن را با 4 حضور در مرحله نهایی تبدیل به ناکام ترین کمپانی در زمینه دریافت این جایزه مهم کرد.

 

سبزترین خودروی جهان سال 2016

سبزترین خودروهای جهان
در سال جاری میلادی دو خودروی شورولت ولت و تویوتا پریوس که پیش از این یک بار موفق به کسب عنوان سبزترین خودروی جهان شده بودند، در کنار یک خودروی تازه کار به نام تویوتا میرای قرار گرفتند. میرای یک سدان متوسط جدید از کمپانی ژاپنی تویوتاست که تولید آن از سال 2015 استارت خورده است. میرای به خوبی توانست از دو رقیب باتجربه خود پیشی گیرد و به عنوان سبزترین خودروی جهان در سال 2016 دست پیدا کند.

جدیدترین مطالب سایت