بررسی 10 خودروی سریع دنیا (عکس)

بررسی 10 خودروی سریع دنیا (عکس)

10 خودروی برتر و سریع دنیا

در این بخش با نمایش مدلهای از برترین و سریع ترین اتومبیل هاي جهان شما عزیزان را دعوت به مشاهده می نماییم در قبل معیارهایی چون شتاب صفر تا صد، زمان یک‌چهارم مایل و حداکثر سرعت، برای سنجش چابکیِ خودروها مطرح بوده‌اند. با این که این معیارها هنوز هم اهمیت خاص خود را دارند، امّا زمان یک دور در پیست نوربرگ‌رینگ بعنوان یک «معیار نهایی» در این اساس مطرح هست.

 

شاید به این علت که این پیست آلمانی بعنوان مشکل‌ترین مسیر مسابقه در جهان شناخته می شود. در ادامه، بر اساس ویدیوهای رسمی و معتبر، ۱۰ مشابه از سریعترین خودروهایی را بررسی می کنیم که تاکنون در نوربرگ‌رینگ حاضر بوده‌اند.

 

لامبورگینی اوراکان پرفورمنته

6:52.01

بررسی 10 خودروی سریع دنیا (عکس)

 

به لطف یک سیستم اخیر آئرودینامیک هوشمند و پیشرانه ۶۴۰ اسب‌بخار، لامبورگینی اوراکان پرفورمنته تبدیل به سریعترین خودروی تولیدی در نوربرگ‌رینگ شده هست. زمان ثبت‌شده توسط این مدل به اندازه ۲۸ ثانیه کمتر از مدل استاندارد «اوراکان» هست. لامبورگینی در عین حال، داده‌هاي مربوط به این زمان فوق‌العاده را در اختیار قرار داده هست.

 

پورشه 918 اسپایدر

6:57.00

بررسی 10 خودروی سریع دنیا (عکس)

 

تا قبل از این که رکورد نوربرگ‌رینگ توسط اوراکان پرفورمنته شکسته شود، پورشه 918 اسپایدر به مدت ۴ سال رکورد خودروهای تولیدی را در این پیست در اختیار داشت. 918 با بهرهگیری از یک پیشرانه هیبریدی ۸۸۷ اسب‌بخاری متشکل از یک موتور الکتریکی در آکسل جلو که چسبندگی فوق‌العاده‌اي را برایش به همراه داشته، پیروز به ثبت این زمان شده هست.

 

لامبورگینی اونتادور LP 750-4 SV

6:59.73

بررسی 10 خودروی سریع دنیا (عکس)

 

اونتادور LP 750-4 SV یک نسخه‌ سبک‌تر و گستاخ‌تر از مدل استاندارد اونتادور هست؛ خودرویی که در حالت استاندارد نیز میتواند زمانی معادل 7:25.00 را در نوربرگ‌رینگ ثبت کند. اصلاحات اکثر در اساس آئرودینامیک بدنه باعث شده‌اند تا مقاومت هوا در برابر حرکت ماشین باز هم کمتر شود، و گرچه افزایش سطح قدرت موتور 6.5 لیتری V12 نیز در این اساس بی‌تأثیر نبوده هست. بسیار شگفت‌انگیز هست که یک وسیله نقلیه با این ابعاد، به این اندازه سریع باشد.

 

نیسان GT-R نیسمو

7:08.68

بررسی 10 خودروی سریع دنیا (عکس)

GT-R شاید پا به سن گذاشته باشد، امّا نمیتوان عملکرد دیوانه‌کننده نسخه با قدرت نزدیک به ۶۰۰ اسب‌بخار نیسمو را از یاد برد. این اتومبیل اضافه بر داشتن سطح قدرت بالاتر نسبت به مدل استاندارد GT-R، آلبوم‌اي از آپگریدهای شاسی و تایرها را به همراه دارد و مسلماً‌ بهبود قابل‌توجهی نسبت به GT-R مدل ۲۰۱۵ با زمان 7:19.10 پیدا کرده هست.

 

مرسدس-‌اِی‌ام‌جی GT R

7:10.92

بررسی 10 خودروی سریع دنیا (عکس)

 

در تستی که اخیراً توسط مجله آلمانی Sport Auto صورت گرفته، مرسدس-‌اِي‌ام‌جی GT R چیزی اکثر از لقب «هیولای جهنم سبز» نشان داده هست. مطمئناً پتانسیل GT R اکثر از این هست؛ چرا که این تست کاملاً تحت‌نظر کارخانه صورت نگرفته و بعضی خودروهای دیگر نیز در هنگام تست در پیست حضور داشته‌اند. این در حالی هست که مرسدس‌-اِي‌ام‌جی بر روی یک هایپرکار با پیشرانه فرمول یک نیز کار میکند که گفته می شود تمام رکوردهای نوربرگ‌رینگ را از «لامبورگینی» خواهد گرفت.

 

داج وایپر SRT10 ACR

7:12.13

بررسی 10 خودروی سریع دنیا (عکس)

وایپر SRT10 ACR که اکثر یک خودروی پیست هست تا یک خودروی جاده‌اي، مجهز به یک موتور 8.4 لیتری V10 با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار هست. یک اسپلیتر مسابقه‌اي در جلو از جنس فیبر کربن، بال عقب و شوک‌هاي مسابقه‌اي قابل‌تنظیم، همگی به قدرت این اتومبیل در میدان مسابقه افزوده‌اند. در نتیجه، SRT10 ACR تبدیل به سریعترین خودروی تولیدی امریکا در نوربرگ‌رینگ شده هست.

 

پورشه 911 GT3

7:12.17

بررسی 10 خودروی سریع دنیا (عکس)

آخرین مدل پورشه 911 GT3 درست در میانه جدول برترین‌ها قرار دارد. اما نباد فراموش کرد که این اتومبیل قدرت کمتری نسبت به این رقبا دارد و گرچه نسبت به نسل پیشین خود نیز توانسته 12.3 ثانیه رکورد بهتری را ثبت نماید. هرچند قدرت آن تنها 25 اسب بخار افزایش یافته هست.

 

لکسوس LFA نوربرگ‌رینگ ادیشن

7:14.64

بررسی 10 خودروی سریع دنیا (عکس)

 

همانند GT-R نیسمو، LFA نوربرگ‌رینگ پکیج نیز بعنوان یک نسخه ویژه و با تمرکز بر پیست ارائه شده هست. از جمله تغییرات این مدل میتوان به ۱۰ اسب‌بخار اضافه برای پیشرانه و رساندن قدرت V10 به ۵۶۲ اسب‌بخار، یک اسپلیتر جلو با ابعاد بزرگ تر، یک اسپویلر بزرگ تر و باله‌هاي کوچک در کنار بدنه اشاره کرد. این ماشین شاید سریعترین خودروی خیابانی در نوربرگ‌رینگ نباشد، امّا شاید برترین صدا را در میان آن ها ساخت میکند.

 

شورولت کامارو ZL1 1LE

7:16.04

بررسی 10 خودروی سریع دنیا (عکس)

نسخه معمولی! کامارو ZL1 در زمانی برابر 7:29.6 یک دور پیست در نوربرگ‌رینگ را کامل می کند، امّا مدل‌ آماده‌تر ZL1 1LE عملکردی برجسته‌تر در «نوردش‌لایفه» دارد. با هدایت مهندس سواری و هندلینگ کامارو، بیل وایز «Bill Wise»، مدل ZL1 1LE میتواند زمانی برابر 7:16.04 را ثبت کند. در نتیجه، این اتومبیل تبدیل به سریعترین کاماروی ساخته‌شده تاکنون و یکی از سریعترین مدل‌هاي با گیربکس دستی در جهان شده هست.

 

شورولت کوروت ZR1 C6

7:19.63

بررسی 10 خودروی سریع دنیا (عکس)

آخرین نسل کوروت ZR1، یک خودروی امریکایی هست که از نظر قیمت، نسبت به رقبای با کیفیت اروپایی‌اش برتری دارد. وقتی جیم مِرو «Jim Mero» در پشت فرمان کوروت مینشیند، ZR1 یک زمان قابل‌دقت از خود به جای می گذارد که نسبت به 7:22.68 در C6 Z06 بهبود پیدا کرده هست. باید منتظر ماند و دید که مدل اخیر ZR1 چه عملکردی در نوربرگ‌رینگ خواهد داشت.

جدیدترین مطالب سایت