توصیه های کاربردی برای خرید درست لاستیک ماشین

توصیه های کاربردی برای خرید درست لاستیک ماشین

چه لاستیکی بخریم ؟

هر لاستیکی نمی‌ تواند خوب باشد زیرا کارخانه لاستیک سازی بسیار در جهان وجود دارد و هر برندی از نظر های کیفی گوناگون هست .

به گزارش تالاب بعد از هزاران کیلومتر رانندگی باید از لاستیک‌هایی که حالا فرسوده شده‌اند دل بکنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حین خرید با توجه به تنوع لاستیک‌ها در انتخاب یکی سر در گم بودید و نمی‌دانستید که چه نوع لاستیکی باید بخرید.

 

انواع لاستیک ها

 

تایرهای مسافرتی
این نوع از لاستیک‌ها، لاستیک‌های اصلی چهار فصل شماست، این لاستیک‌ها دوام زیادی دارند و احساس راحتی را در حین رانندگی به شما القا میکنند. لاستیک‌های چهارفصل تورینگ و گرند تورینگ هندلینگ بهتری دارند و سروصدای کمتری تولید میکنند. هر لاستیک چهار فصل با علامت M+S مشخص میشود که این علامت از کلمه‌های گل و برف خلاصه‌شده هست.

توصیه های کاربردی برای خرید درست لاستیک ماشین

چه تایری را خریداری کنیم ؟

 

تایرهای با عملکرد بالا

اگر به دنبال کشش بیشتر در هر نوع آب و هوایی هستید مدل‌های با عملکرد بالا نسبت به لاستیک‌های مسافرتی چهارفصل انتخاب بهتری هستند. ترکیبات ویژه ی لاستیک‌های با عملکرد بالا انعطاف‌پذیری لاستیک را در آب‌وهوای سرد حفظ می کند

 

و در سخت‌ترین شرایط لاستیک چسبنده باقی میماند.

 

توصیه های کاربردی برای خرید درست لاستیک ماشین

بهترین تایرهای جهان

 

تایرهایی با عملکردی فوق‌العاده

این لاستیک‌ها مثل لاستیک‌های با کارایی بالا هستند و تفاوت آنها در این هست که برای سرعت‌های بالاتر طراحی‌شده‌اند. این لاستیک‌ها رطوبت را منتقل میکنند تا با کشش بهتر در شرایط برف و یخ عملکرد بهتری داشته باشند.

 

تایرهای مناسب تمام شرایط آب‌وهوایی

بهترین لاستیک‌های چهارفصل این لاستیک‌ها هستند و به هر نوع لاستیک چهار فصل دیگر ترجیح داده میشوند چراکه با داشتن نماد دانه برف و کوه صلاحیت خود را در شرایط برف شدید نشان می‌دهند.

 

اگر به دنبال کارایی بهتری در برف هستید تنها گزینه بهتر لاستیک‌های زمستانی هست. در شرایط آب‌وهوای گرم این لاستیک‌ها الگویی مناسب دارند اما بی‌نقص نیستند و اگر شما به دنبال دوام و سروصدای کمتر هستید این لاستیک‌ها برای شما مناسب نیست.

 

تابستانی

تایرهای گرندتورینگ
تایرهای تورینگ و گرند تورینگ تابستانی به هیچ‌وجه مناسب رانندگی در شرایط برف و یخ نیست اما در شرایط جاده ای خشک هندلینگ بهتری ایجاد میکند و از لاستیک‌های تابستانی دیگر سروصدایی کمتر تولید می‌ کند.

 

تایرهای با عملکرد بالا این لاستیک‌ها از لاستیک‌های تورینگ تابستانی مرسوم هندلینگ بهتری ایجاد می کنند و فرمان پذیرترند اما نسبت به دیگر لاستیک‌های این نوع زودتر فرسوده می شوند و میتوانند سخت‌تر و پرسروصداتر باشند و راحتی کمتری داشته باشند.

 

توصیه های کاربردی برای خرید درست لاستیک ماشین

 

تایرهای تابستانی

تایرهای با عملکرد فوق‌العاده

بهترین عملکرد را از بین هم‌رده‌های خود دارند و در آب وهوای گرم، چسبندگی و فرمانپذیری فوق‌العاده‌ای دارند اما به‌شدت سخت و پر سروصدا هستند و زودتر از لاستیک‌های تابستانی دیگر فرسوده میشوند.

 

ماشین‌های اسپرت معمولاً از این لاستیک‌ها استفاده میکنند. حتی فراتر از این تایرها، خریداران می‌توانند از میان تایرهای تابستانی، تایرهای مکس و اکس‌تریم را انتخاب کنند که چسبندگی و پاسخ دلخواه هر راننده ای را به وجود می‌آورد و رانندگی دیوانه‌وار را ممکن می‌سازد.

 

توصیه های کاربردی برای خرید درست لاستیک ماشین

Summer tires

تایرهای بدون میخ
این لاستیک‌ها، مرسوم‌ترین لاستیک‌های زمستانی هستند و در جاده‌های لغزنده چسبندگی خود را نشان می‌دهند.

 

آج این تایرها الگوی خاصی دارد که باعث خرد شدن تکه‌های یخ و برف و ریختن لجن و برف آر لاستیک میشود که درنهایت با سطح بیشتری که در اختیار لاستیک قرار می‌دهد کشش بیشتری در آب‌وهوای سرد ایجاد میکند. این لاستیک‌ها در آب هوای گرم و مرطوب نسبت به دیگر لاستیک‌های زمستانی هندلینگ پایین‌تری دارد.

 

توصیه های کاربردی برای خرید درست لاستیک ماشین

لاستیک های زمستانی آیا خوب هستند ؟

تایرهای میخ دار
این نوع از لاستیک‌های زمستانی از ترکیب مشابه لاستیک‌های بدون میخ استفاده می کند اما این نوع می توانید با میخ‌های فلزی همراه باشد. استفاده از این نوع از لاستیک‌ها در بعضی از مناطق به خاطر تخریب جاده غیرقانونی هست. رانندگی با این لاستیک‌ها در شرایط تگرگ، یخ مرطوب، انجماد و زمستان شدید بسیار مطلوب هست.

توصیه های کاربردی برای خرید درست لاستیک ماشین

 

تایرهای با عملکرد بالا

این لاستیک‌های بدون میخ زمستانی در شرایط خشک و مرطوب نسبت به لاستیک‌های زمستانی معمولی هندلینگ بهتری دارد و برای بزرگراه‌هایی که با برف پوشیده شده و ثبات نهایت سرعت مهم است طراحی‌شده است.

 

اگر برای شما رانندگی با سرعت بیشتر نسبت به کشش در برف اولویت بیشتری دارد این تایرهای با عملکرد بالا مناسب خودروی شما است.

 

توصیه های کاربردی برای خرید درست لاستیک ماشین

 

بهترین لاستیک های جهان

 

تایر با قابلیت حرکت در حالت پنچر

این تایرها بعد از پنچر شدن قادرند مسافتی 80 کیلومتری را طی کنند. معمولاً این تایرها از تایرهای معمولی گران‌تر و سخت‌تر هستند که سخت بودن انها باعث میشود تا رانندگی با انها حس راحتی کمتری داشته باشد و به همین دلیل بین مشتریان محبوب نیستند. ضمن اینکه این تایرها زودتر از تایرهای معمولی فرسوده میشوند.

 

توصیه های کاربردی برای خرید درست لاستیک ماشین

 

منبع :pedal.ir

جدیدترین مطالب سایت