دلیل استارت نخوردن ماشین | مشکل روشن نشدن و استارت نخوردن خودرو

دلیل استارت نخوردن ماشین | مشکل روشن نشدن و استارت نخوردن خودرو

دلیل استارت نخوردن ماشین

تمامی موارد مهم مربوط به استارت نخوردن ماشین را در این جا توضیح داده شده است ؛ شما میتوانید با خواندن این مطلب خیلی سریع مشکل ماشین را پیدا کنید و سریعا تر برطرف کنید.

 

استارت نخوردن خودرو

نخستین چیزی که به فکر شما می‌رسد باطری ماشین است ولی باید به این نکات توجه کنید و اگر این موارد گفته شده نبود از باطری را بررسی کنید.

 

وقتی برای استارت زدن کلید را می‌چرخانید، ممکن است یک صدای کوتاه یا به اصطلاح تقه بشنوید، یا چند تقه سریع و پشت سرهم بشنوید یا صدای چرخیدن بسیار کند موتور را بشنوید. دلیل معمول هر سه حالت فوق باتری ضعیف یا خالی یا اتصالات کثیف یا پوسیده به باتری است.

 

قبل از هرکاری چراغ‌هاي‌ جلو را روشن کنید و سپس سعی کنید استارت بزنید. اگر نور چراغ‌ها کم باشد یا به مرور کم شود دلیل نچرخیدن موتور ضعیف یا خالی بودن باتری است.

 

اگر نور چراغ‌هاي‌ جلو کافی است، اما بعد از استارت زدن وضعیت موتور تغییر نمیکند، احتمالاً باتری ایرادی ندارد و وضعیت موجود حاصل یکی از موارد زیر است «این فهرست به ترتیب احتمال بیشتر مرتب شده است»:

 

۱- در ماشین‌هایي که دنده اتوماتیک دارند احتمالاً دنده در حالت پارک یا خنثی قرار ندارد یا حالت دنده خنثی خودروی شما ایراد پیدا کرده است. دنده را در حالت پارک قرار دهید و دوباره امتحان کنید.

 

۲- فشار روی کلاچ را کم نکرده اید «در ماشین‌هایي که دنده خودکار دارند» یا پدال کلاچ تان ایراد دارد.

 

۳-سوئیچ موتور یا سیم کشی‌هاي‌ متصل به ان ایراد پیدا کرده اند.

 

۴-موتور استارت یا استارتر برقی دچار مشکل شده است. «تست استارت توسط باطریساز حرفه‌اي انجام شود»

 

دلیل استارت نخوردن ماشین | مشکل روشن نشدن و استارت نخوردن خودرو

 

مشکلات الکتریکی استارت خودرو

فیوز ها را چک کنید:
بعضی از اتومبیل ها فیوزی وابسته به استارت دارند ممکن است مشکل استارت شما به ساده‌ترین حالت با اصلاح نمودن عیوب این فیوز حل شود. پس قبل از هر چیز از سالم بودن ان مطمئن شوید.

 

خوردگی باطری:
استفاده از باطری در طولانی مدت موجب میشود اتصالات ان جرم گرفته یا خورده شوند. خوردگی در بعضی موارد ارتباط باطری با سایر قطعات ماشین را قطع کرده و مانع استارت زدن ماشین می‌شود. اگر جرم گرفتگی یا خوردگی در اتصالات مشاهده کردید ان را برطرف کنید و دوباره استارت بزنید. ممکن است بهمین اسانی مشکل استارت برطرف شود.

 

باطری از کار افتاده:
شایع‍‌ترین دلیل استارت نخوردن ماشین باطری از کار افتاده است. اگر تستری دارید که میتواند آمپر استارت را چک کند به اسانی با استفاده از ان میتوانید بفهمید مشکل از باطری ضعیف است یا نه.

 

اگر خودتان به تنهایی قادر به تشخیص این مورد نیستید اتومبیل را باطری به باطری کرده ودر صورت استارت خوردن, باطری ماشین را تعویض و برای خاطرجمعی از کارکرد بهینه ي اتومبیل ؛ اتصالات را مجددا تمیز کنید.

 

سوئیچ بد:
اگر بعد از خاطرجمعی از کارکرد باطری همان‌ گونه استارت عمل نمی کند، ممکن است مشکل از سوئیچ معیوب موتور باشد. سوئیچ را در حالت باز قرار دهید«نه در حالت استارت کامل».

 

اگر چراغ هاي‌ هشدار دهنده روشن نشدند«در حالی اتصالات باطری کاملا سالم باشند»،مشکل از سوئیچ معیوب است. اگر چراغ ها روشن شدند سوئیچ را برای استارت کامل بچرخانید دراین حالت در اکثر خودروها چراغ هاي‌ هشداردهنده خاموش خواهند شد .اگر این اتفاق افتاد سوئیچ موتور سالم است در غیر این صورت نیاز به تعویض دارد.

 

اتصالات معیوب استارت
 
خوردگی تنها موجب آسيب دیدن اتصالات مربوط به باطری نمیشود، گاهی به سایر قطعات الکترونیکی مخصوصا بخش هاي‌ مربوط به استارت نیز لطمه وارد می‌کند.با تستر هاي‌ مخصوص و رعایت نکات ایمنی میتوانید این عوامل را بررسی کنید. همچنین با باز کردن سوئیچ و بررسی جریان ایجاد شده می‌توان فهمید آیا استارت نیاز به تعویض دارد یا خیر.

 

اگر موارد فوق را بررسی کرده و به نتیجه نرسیدید مسئله از جای دیگری است. در ادامه به سایر عوامل دخیل در استارت نخوردن اتومبیل میپردازیم. اکنون باید به بررسی سیستم جرقه یا به عبارتی سیستم احتراق موتور بپردازیم. مرحله ي اول بررسی سیم پیچ است.

 

دلیل استارت نخوردن ماشین | مشکل روشن نشدن و استارت نخوردن خودرو

مشکلات سیستم احتراق

1- تست سیم پیچ
برای تست دقیق سیم پیچ احتراق و اندازه گیری مقاومت مولتی متر نیاز است. اگر مولتی متر ندارید میتوانید از ابزار دستی استفاده کنید. اگر سیم پیچ در بررسی هاي‌ شما به خوبی کار نکرد حتماً ان را عوض کنید.

 

2- کلاه توزیع
به ندرت ممکن است مشکل استارت نخوردن اتومبیل از کلاه توزیع باشد اما گاهی اوقات به خصوص در هوای مرطوب ممکن است کلاه توزیع معیوب مانع استارت خوردن خودروی شما شود. کلاه توزیع را خارج کرده رطوبت ان را بررسی نمایید.

 

اگر قطره اي آب در ان باشد به وسیله ي پارچه ي خشک و تمیزی رطوبت را از بین ببرید. کلاه توزیع خوب بازبینی کنید اگر ترک داشت و ,ضروری بود, ان را عوض کنید. طبق معمول تا زمانی که خشک باشد به خوبی کار می‌کند.

 

3- سیم پیچ
 
گاهی اوقات استارت نخوردن ماشین ممکن است در اثر شکستگی در قسمتی از سیمِ سیم پیچ باشد. سیم هاي‌ اتصالات سیم پیچ رابه خوبی بررسی کنید.

 

اگر کماکان خودروی شما استارت نمی‌خورد , احتمالات مربوط به سوخت اتومبیل راکه در ادامه به ان می‌پردازیم بررسی کنید.

 

مطمئنید که خودروی شما سوخت کافی دارد؟ پس باید سایر عوامل را بررسی کنید. بعضی از موارد را در پارکینگ شخصی خود نیز می‌توانید بررسی کرده و با هزینه ي بسیار کم بدون, مراجعه به تعمیرگاه مشکل را برطرف نمایید. این درحالی است که تشخیص عملکرد سایر موارد به سختی و با دستگاه هاي‌ پیچیده امکان‌پذیر است.

 

4- اتصالات الکترونیکی
 
بخشی از اتصالات در سیستم سوخت گیری قرار گرفته اند. هر بخش دارای تعدادی رابط در قسمت فوقانی می باشد. تعدادی از رابط ها نیز در قسمتی از سر سیلندر قرار گرفته اند. در مجموع هدف از معرفی این بخشها این است که شما تمامی اتصالات داخل کاپوت را بررسی کرده و از استحکام انها مطمئن شوید.

 

5- پمپ سوخت و رله
 
برای چک کردن پمپ سوخت می‌توانید تست فشار را درصورت داشتن تجهیزات روی سیستم سوخت اتومبیل انجام دهید. از آنجایی که بیشتر افراد دسترسی به تجهیزات تست فشار را ندارند ابتدا باید اتصالات الکترونیکی را چک کنید.

 

به وسیله ي تستر جریان ,در حالیکه سوئیچ به حالت روشن قرار دارد, جریان سر مثبت پمپ سوخت رابررسی نمایید. اگر وضعیت عادی بود مرحله ي بعدی را امتحان کنید. اگر نه فیوز را بررسی نمایید. اگر فیوز هم سالم بود مشکل از رله ي پمپ سوخت می‌باشد.

 

6- فیلتر سوخت
 
اگر پمپ سوخت سالم بود ممکن است در اثر اختلال در فیلتر سوخت، موتور به سوخت دسترسی پیدا نکند. شما باید پس از هر 20,000 کیلومتر فیلتر سوخت را تعویض نمایید. اگر تا به حال به این مسئله توجه نداشته اید حتماً مشکل استارت نخوردن از فیلتر سوخت خودروی شما است.

 

بررسی تمامی موارد فوق به وسیله ي ابزار در معرض به سادگی امکان‌پذیر است. سایر عیوب سوخت با وسایل تشخیص الکترونیکی باید انجام گیرد. در صورتی که آگاهی و ابزار مربوط به ان را دارید می‌توانید سایر جوانب را نیز بررسی نمایید.
 
موارد دیگری نیز هستند که با کمی حوصله و دقت و بررسی انها می‌توانید علت استارت نخوردن اتومبیل خودرا بیابید.

 

دلیل استارت نخوردن ماشین | مشکل روشن نشدن و استارت نخوردن خودرو

سایر موارد :
 
استارت شل
پیچ و مهره ي شل استارت، مانع از روشن شدن موتور میشود.

 

انژکتور معیوب
انژکتور معیوب، مخصوصا زمانی که موتور گرم است، مانع از رسیدن سوخت به موتور ودر نتیجه مانع استارت خوردن اتومبیل می‌شود.

 

سوپاپ سرد و معیوب استارت
زمانی که موتور سرد است، شیر معیوب استارت مانع از استارت خوردن اتومبیل می‌شود. بعضی اوقات حتی زمانی که موتور گرم است هم این اتفاق میوفتد.

 

چرخ لنگر رنده و یا چرخ دنده حلقه اي
استارت به وسیله ي دندانه هایي که روی چرخ لنگر یا چرخ دنده قرار دارد«بستگی به نوع اتصال دارد». اگر دندانه اي از بین برود صدای جیغ و گوش خراشی خواهید شنید و استارت شروع به چرخیدن میکند.

 

ECU یا MAF معیوب
اگر کامپیوتر اصلی موتور یا هر یک از سیستم هاي‌ الکترونیکی عملکرد مناسبی نداشته باشند کاری از دستتان بر نخواهد آمد و ناگزیر باید به یکی از تعمیرگاه هاي‌ حرفه اي رجوع کنید.

 

علت استارت نخوردن خودرو چیست؟

استارت نخوردن اتومبیل یکی از مشکلات رایجی است که همه ی راننده ها حتی برای یکبار هم که شده با ان روبه‌رو شده اند . بیشتر افرادی که با این مشکل رایج روبه‌رو می‌شوند پس از مواجهه سریعا به سراغ باتری اتومبیل می‌روند و مشکل را در ان میدانند .

 

اما باید بدانید استارت نخوردن اتومبیل می‌تواند دلایلی به غیر از مشکل در باتری نیز داشته باشد . اگر برای شما نیز این مشکل پیش آمده است با اینبخش از تالاب همراه شوید تا علت و راه حل هاي‌ رفع ان بدانید.

 

دلیل استارت نخوردن ماشین | مشکل روشن نشدن و استارت نخوردن خودرو

استارت نخوردن خودرو چه علت هایی دارد

مهم ترین دلایل استارت نخوردن خودرو

اگر ماشین شما استارت نخورد ؛ علت هاي‌ زیادی وجوددارد اما بهتر است برای تصمیم درست از ساده‌ترین علت ها شروع کنید تا زمان را بیهوده از دست ندهید .

 

قبل از همه این موارد فیوز های خودرو را چک کنید. ( مخصوصا فیوز استارت)

1- باتری تمام شده

2- باتری خراب شده

3- باتری خالی شده

4- باتری شارژ شده

5- سوئیچ قطع شده

6- سیم کشی استارت

7- خرابی استارت

8- خرابی سیم کشی و اتصالات .

 

موتور قفل شده یکی از دلایل استارت نخوردن خودرو

هنگام استارت نخوردن اتومبیل چه باید کرد

یاتاقان هاي‌ میل لنگ یا شاتون ها چسبیده ؛ دنده استارت شکسته و رفتن ان در فلایویل می‌تواند موجب استارت نخوردن خودروشود . استارت نخوردن ماشین ممکن است بدلیل خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک در خودرو های اتومات، خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک،باشد .

 

تشخیص علت استارت نخوردن موتور ماشین

اگر میخواهید بفهمید که باتری ماشینتان سالم است از ولت متر استفاده کنید و اگر به این وسیله دسترسی نداشتید چراغ جلو ماشین را روشن کرده و نور بالا بزنید. درصورت سالم بودن باتری نور چراغ ها عادی است.

 

اگر فکر می‌کنید علت استارت نخوردن اتومبیل قطع شدن سیم کشی استارت است ؛ لحظه چرخاندن سوئیچ ؛ چراغ هاي‌ پشت آمپر روشن می‌شوند و صدایی هرچند خفیف میشنوید، این فکرتان منتفی است.

 

اگر علت استارت نخوردن، خرابی موتور استارتر یا سیم کشی استارتر باشد چراغ هاي‌ پشت آمپر یک لحظه خاموش میشوند و صدای” تق” می‌شنوید.

 

دلیل استارت نخوردن ماشین | مشکل روشن نشدن و استارت نخوردن خودرو

همه چیز درباره دلایل استارت نخوردن خودرو

اگر مشکل از استارتر یا اتصالات پشت استارتر باشد هنگام استارت، چراغ هاي‌ آمپر خاموش یا ضعیف نمی‌شوند، و فقط صدای تق شنیده می‌شود .

 

در بیشتر موارد علت استارت نخوردن،خرابی باتری است که با تعویض باتری ماشین این مشکل حل می‌گردد .

 

اگر باتری، استارتر و سیم کشی ماشین همگی سالم بودند ؛ احتمالا موتور ماشین قفل کرده است . اگر میخواهید بدانیدعلت استارت نخوردن ماشین موتور ماشین قفل کرده است ؛ دنده را در وضعیت 5 قرار دهید و ان را هل دهید، اگر ماشین حرکت کرد، یعنی موتور قفل نیست، ولی اگر حرکت نکرد، موتور شما قفل شده است . این روش برای گیربکس دنده اي کاربرد دارد نه اتومات .

 

گیربکس هاي‌ اتوماتیک به گونه اي هستند که وقتی دسته دنده «Lever» در وضعیت R ؛ یا D باشد، موتور استارت نمیخورد. درصورت خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک، پیام وضعیت گیربکس به درستی به ECU ارسال نمیشود و ماشین استارت نمیخورد .

 

علت های قفل شدن موتور

شکستگی و چسبیدگی یاتاقانها و یاتاقانهای شاطون ها

جمع شدن آب زیاد سر پیستون ها و محفظه احتراق، که بعلت سوختن واشر سر سیلندر است.

شکستن استارت یا دنده استارت، و افتادن قطعات شکسته لابلای دنده فلایویل .

 

دلایل استارت نخوردن خودرو و راه حل آن چیست

رفع مشکل قفل شدن موتور

اگر جمع شدن آب زیاد سر پیستون ها و محفظه احتراق دلیل قفل شدن موتور باشد، شمع ها را باز کرده و استارت بزنید، آب سر پیستون خارج شده و موتور آزاد می‌شود .

 

اگر شکستگی و چسبیدگی یاتاقانها و یاتاقانهای شاطون ها دلیل قفل شدن موتور باشد از نظر فنی پیچیده است و باید برای تشخیص به کارشناس خبره مراجعه کنید.

 

اگرعلت قفل شدن موتور، استارتر ان باشد، استارتر را از روی موتور باز کنید و دنده را در وضعیت 5 قرار دهید، می‌توانید ماشین را هل داده و حرکت دهید . اگرپس از باز کردن استارتر، نتوانید در دنده 5 ماشین را هل دهید، علت قفل شدن موتور، شکستن قطعات موتور، شاطون، یا میل لنگ است .

 

استارت نخوردن اتومبیل بدلیل باطری فرسوده

استارت نخوردن اتومبیل شاید بدلیل باطری از کار افتاده باشد .اگر میخواهید بفهمید علت استارت نخوردن اتومبیل ؛ باطری از کار افتاده است ،ماشین را باطری به باطری کرده ودر صورت استارت خوردن, باطری ماشین را تعویض و اتصالات را تمیز کنید .

 

سوئیچ بد یکی از علل استارت نخوردن اتومبیل

یکی از علت هاي‌ استارت نخوردن ماشین سوئیچ معیوب است .اگر می‌خواهید بدانید مشکل از سوئیچ است سوئیچ را در حالت باز ونه در حالت استارت کامل قرار دهید . اگر باطری سالم باشد و چراغ ها هشدار دهنده روشن نشدند مشکل از سوئیچ است.

 

اگر سوئیچ موتور سالم باشد سوئیچ را برای استارت کامل بچرخانید دراین حالت در اکثر خودروها چراغ هاي‌ هشداردهنده خاموش خواهند شد .

 

دلیل استارت نخوردن ماشین | مشکل روشن نشدن و استارت نخوردن خودرو

استارت نخوردن ماشین به علت اتصالات معیوب استارت

بررسی علائم و دلائل خرابی استارت خودرو

یکی از علت هاي‌ استارت نخوردن ماشین ؛ اتصالات معیوب استارت است . گاهی خوردگی موجب آسيب دیدن قطعات الکترونیکی مربوط به استارت میشود.با تستر هاي‌ مخصوص وباز کردن سوئیچ و بررسی جریان ایجاد شده میتوان فهمید آیا استارت نیاز به تعویض دارد یا خیر .

 

مشکلات الکتریکی استارت نخوردن خودرو

فیوز ها را چک کنید:

شاید علت استارت نخوردن ماشین فیوز ماشین باشد که می‌توانید با اصلاح نمودن عیوب فیوز این مشکل را حل کنید.

 

چگونه مشکل استارت نخوردن خودرو را برطرف سازیم

خوردگی باطری از دلایل استارت نخوردن ماشین

استارت نخوردن ماشین شاید بدلیل استفاده زیاد از باطری در طولانی مدت و جرم گیری و خورده گی ان باشد که این خوردگی موجب قطع ارتباط باطری با سایر قطعات ماشین می‌شود. با برطرف نمودن خوردگی باطری میتوانید ان را برطرف کنید و دوباره استارت بزنید.

 

استارت نخوردن خودرو به علت باطری از کار افتاده

عواملی که سبب استارت نخوردن ماشین می‌شود

اگر اتومبیل استارت نخورد ممکن است علت از شیر معیوب استارت زمانی که موتور سرد است، باشد .

 

چرخ لنگر رنده و یا چرخ دنده حلقه اي از علل استارت نخوردن اتومبیل

اگر دندانه اي از بین برود صدای جیغ و گوش خراشی خواهید شنید و استارت شروع به چرخیدن میکند و نخواهد زد.

 

ECU یا MAF معیوب از دلایل استارت نخوردن اتومبیل

یکی از علت هاي‌ استارت نخوردن خودروعملکرد نامناسب کامپیوتر اصلی موتور یا سیستم هاي‌ الکترونیکی است که برای برطرف نمودن ان باید ماشین رابه تعمیرگاه برد.

 

مشکلات سیستم احتراق از علت هاي‌ استارت نخوردن ماشین

 

تست سیم پیچ

یکی از علت هاي‌ استارت نزدن ماشین سیم پیچ احتراق ان است که برای تست دقیق و اندازه گیری مقاومت ان به مولتی متر نیاز است. اگر سیم پیچ به درستی کار نکرد می‌توانید ان را عوض کنید .

 

استارت نخوردن خودرو به دلیل کلاه توزیع

عوامل خرابی استارت اتومبیل

گاهی اوقات به خصوص در هوای مرطوب کلاه توزیع معیوب مانع استارت خوردن خودروی شما شود اما این مشکل به ندرت اتفاق میوفتد . اگر اتومبیل شما استارت نخورد کلاه توزیع را خارج کرده رطوبت ان را بررسی کنید سپس به وسیله ي پارچه ي خشک و تمیزی رطوبت ان را خشک کنید و اگر ترک داشت ان را عوض کنید.

 

شکستگی سیم پیچ از علل استارت نخوردن اتومبیل

شکستگی در قسمتی از سیمِ سیم پیچ ممکن است سبب استارت نخوردن اتومبیل شود . اگر اتومبیل شما استارت نمی‌خورد، اتصالات سیم پیچ رابه خوبی بررسی کنید .

 

دلیل استارت نخوردن ماشین | مشکل روشن نشدن و استارت نخوردن خودرو

استارت نخوردن ماشین بدلیل اتصالات الکترونیکی

چگونگی برطرف شدن مشکل استارت نخوردن اتومبیل

گاهی استارت نخوردن اتومبیل بعلت اتصالات الکترونیکی است که خودتان نمیتوانید ان ها را بررسی کنید و باید برای بررسی ان ها پیش متخصص اینکار بروید اما میتوانید تمام اتصالات کاپوت را بررسی کرده و ازاستحکام آن ها مطمئن شوید .

 

استارت نخوردن ماشین بعلت پمپ سوخت و رله

برای چک کردن پمپ سوخت می‌توانید تست فشار را درصورت داشتن تجهیزات روی سیستم سوخت اتومبیل انجام دهید. از آنجایی که بیشتر افراد دسترسی به تجهیزات تست فشار را ندارند ابتدا باید اتصالات الکترونیکی را چک کنید.

 

به وسیله ي تستر جریان ,در حالی‌که سوئیچ به حالت روشن قرار دارد, جریان سر مثبت پمپ سوخت رابررسی نمایید. اگر وضعیت عادی بود مرحله ي بعدی را امتحان کنید. اگر نه فیوز را بررسی نمایید. اگر فیوز هم سالم بود مشکل از رله ي پمپ سوخت می باشد .

 

استارت نخوردن ماشین بدلیل فیلتر سوخت

اختلال در فیلتر سوخت موجب می‌شود ؛ موتور به سوخت دسترسی پیدا نکند. اگر اتومبیل شما استارت نزد ممکن است مشکل از فیلتر سوخت باشد پس باید شما پس از هر 20,000 کیلومتر فیلتر سوخت را تعویض نمایید.

 

1- درباره دلایل استارت نخوردن ماشین چه می‌دانید

2- استارت شل از علل استارت نخوردن اتومبیل

3- گاهی استارت نزدن اتومبیل بعلت پیچ و مهره ي شل استارت، است که مانع روشن نشدن موتور می‌شود.

4- انژکتور معیوب از دلایل استارت نخوردن اتومبیل

5- اگر ماشین شما استارت نخورد ممکن است مشکل ازانژکتور معیوب، مخصوصا زمانی که موتور گرم است، باشد که مانع از رسیدن سوخت به موتور میشود .

6- استارت نخوردن ماشین بدلیل سوپاپ سرد و معیوب استارت

 

جدیدترین مطالب سایت