مشخصات تویوتا کمری 2018

مشخصات تویوتا کمری 2018

مشخصات خودرویی تویوتا کمری 2018

 

مدل تویوتا 2018 کمری، به جرات میتوان گفت که روزهای پرالتهاب تویوتا که هنوز از نتیجه ریسک اعمال تغییرات در مدل اخیر و بازخورد مشتریان خبر نداشتند، به اتمام رسیده هست.در مدل 2018 کمری، به جرات می‌توان گفت که روزهای پرالتهاب تویوتا که هنوز از نتیجه ریسک اعمال تغییرات در مدل اخیر و بازخورد مشتریان خبر نداشتند، به اتمام رسیده هست.

 

 شما هم احتمالا جزو آن دسته از افرادی خواهید بود که محصول ستودنی و اخیر تویوتا را تحسین میکنید. مدیریت ارشد کمپانی تویوتا پس از سال‌ها به مهندسین خود دستور داد که فرانچایز سدان هاي میان رده را تغییر دهند. با دقت به تصویری از تویوتا کمری 2018 که به رنگ بژ ماسه اي در اینترنت منتشر شده، به نظر می‌رسد تویوتا یک تجدید نظر اساسی در ساخت اتومبیل هاي خود کرده هست چرا که با یکنواخت شدن طراحی محصولاتش، باعث مهاجرت خریداران از خرید سدان ها به SUV ها شده بود.

 

مهندسان تویوتا در 15 سال قبل ریسک هاي منطقی زیادی را به جان خریده اند تا با طراحی هاي خلاقانه خود بتوانند فروش مدلهای کمری را همواره در صدر نگه دارند؛ پس به نظر شما چرا باید دست به تغییرات در برترین و پرفروش ترین محصول کمپانی تویوتا بزنند؟

 

نخستین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018: شجاعانه به پیش …

 

در مدل 2018 کمری، به جرات میتوان گفت که روزهای پرالتهاب تویوتا که هنوز از نتیجه ریسک اعمال تغییرات در مدل اخیر و بازخورد مشتریان خبر نداشتند، به اتمام رسیده هست. چرا که در مدل 2018 کمری، تویوتا این جسارت را پیدا کرده تا ورقه فلز به کار رفته در بدنه اتومبیل را نیز عوض کند و به عقیده کارشناسان شرکت، مشتریان به زودی درمی یابند که چرا باید بابت سدانی به این زیبایی مبلغ بیشتری پول پرداخت کنند. تویوتا در این مدل نیز از علاقه خود به ساخت خودرو هایي با 6 سیلندر دست نکشیده و این در حالی هست که دیگر رقبا عمدتا به سمت بهرهگیری از موتورهای 4 سیلندر داخلی پیش میروند.

 

از این قبل تویوتا تصمیم گرفته تا ارتفاع سقف و جایگاه صندلی هاي سرنشینان را در این خودرو، یک اینچ کمتر کند که این مورد ممکن هست زاویه دید راننده را تحت تاثیر قرار دهد و آن را خراب کند و رانندگی با این اتومبیل در مسیرهای پرترافیک یا مسیرهای صعب العبور را سخت تر کند.

 

واقعا مهندسان تویوتا چه کسانی میباشند و چرا دست به این ریسک هاي خطرناک زده اند؟ آیا انها مزیت هاي کمری در مقایسه با دیگر رقبا را فراموش کرده اند؟

 

کابین و صندلی راننده

با دقت به افزایش طول فاصله دو چرخ از هم در معماری TNGA، تا حدی فضای داخلی برای سرنشینان کوچک تر شده هست. در قسمت فضای پای سرنشینان عقب و قسمت بالایی آن شاهد 0.9 اینچ کمتر از مشابه هاي قبل هستیم و فضای سرنشینان جلو نیز حدود نیم اینچ کوچک تر شده هست؛ اما با این وجود، فضای داخلی این خودرو همچنان بزرگ و با قابلیت دید مناسب ارزیابی میشود و باید به پایین تر آمدن قسمت کمربند ایمنی در این خودرو هم اشاره کنیم که ابتکار دیدنی و مناسبی محسوب می‌شود.

 

نخستین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018: شجاعانه به پیش …«مرتضایی»

خودرو هاي مدل گازسوز کمری فضای ناچیز 0.3 فوت مکعب را در قسمت فضای صندوق عقب از دست می‌دهند اما در عوض مدلهای هیبریدی 2 فوت مکعب فضای اضافه در قسمت صندوق عقب خواهند داشت. لازم به ذکر هست که 40 تا 60 فوت مکعب نیز به فضای داخلی اتومبیل در صورت تا شدن صندلی ها افزوده میشود و این امکان به خاطر قرار گیری باتری در زیر صندلی هاي سرنشینان عقب به دست آمده هست.

 

کار کردن با بازرسی هاي نخست و ثانویه در این اتومبیل بسیار ساده هست چرا که دکمه ها و سوییچ ها درست در جایی قرار دارند که انتظار آن را دارید. در سیستم صوتی این اتومبیل نیز از یک بلندگوی 800 وات JBL بهرهگیری شده که فضای صوتی مناسبی را در اتاق کمری 2018 ایجاد می‌کند و شما قادر خواهید بود تا از سایت هاي اسپوتیفای، پاندورا، XM/Sirius به طور مستقیم آهنگ هاي مورد علاقه خود را با کیفیت بالا اکران کنید. خبری از اپل کارپلی و اندروید اتو در این مدل از تویوتا نیست و کمپانی تویوتا ترجیح داده هست از سیستم اختصاصی خود موسوم به اسکوت GPS در این مدل بهرهگیری کند.

 

نخستین تجربه رانندگی با تویوتا کمری 2018: شجاعانه به پیش …«مرتضایی»

این سازوکار اخیر در سر چهار راه ها و تقاطع ها توسط اپلیکیشن Entune تویوتا به راننده کمک میکند و قادر هست آخرین اخبار مربوط به بورس و سهام، ورزش، موسیقی را به اطلاع راننده برساند و با سیستم سرگرمی تویوتا نیز ارتباط برقرار کند.

 

یک نکته منفی در این مورد وجود دارد و آن این که برای انتقال آدرس از موبایل به اسکوت باید از بلوتوث موبایل و یا قرار دادن تلفن همراه در جایگاه ویژه اي که برایش تعبیه شده، بهرهگیری کنید که کار را برای راننده کمی سخت میکند و بهرهگیری از این سرویس نیز هزینه اشتراکی به همراه دارد که گرچه برای سه سال اول مجانی اما از آن پس سالی 25 دلار شارژ خواهید شد.

 

موتور

این قسمت، جذاب ترین قسمتی هست که اکثر خریداران کمری دوست دارند اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنند؛ پیشرانه 2.5 لیتری اخیر کمری که از سیستم نیروی داینامیک بهرهگیری میکند، نسبت به مدلهای قبلی 25 اسب بخار اکثر قدرت دارد و توانسته مقیاس مصرف سوخت بهینه را نیز بهبود بخشد چرا که نرخ EPA در این مدل 4/6 مایل در هر گالن در طی مسافت هاي شهری و اتوبان اکثر از مدلهای قبلی هست. لازم به ذکر هست مدلهای XSE کمری 2018 حتی 3 اسب بخار نیز اکثر از مدلهای عادی دارند و مصرف سوخت بهینه در انها نیز 1.2 بهتر از مدلهای عادی می باشد.

 

مدلهای بازطراحی شده شش سیلندر با پیشرانه 3.5 لیتری نیز 33 اسب بخار قویتر از مدلهای 4 سیلندر کمری 2018 میباشند و نرخ مصرف سوخت بهینه انها نیز 1 واحد در شهر و 2 تا 3 واخد در اتوبان ها بهتر از آن مدل ها هست.کمری هایي که از موتورهای هیبریدی آتگینسون با پیشرانه 2.5 لیتری بهرهگیری می‌کنند نیز 20 اسب بخار قوی‌تر از مدلهای پیشین میباشند که این قدرت موتور در صورت بهرهگیری از موتور برقی در کمری 2018 به اندازه 23 اسب بخار افت می‌کند.

 

بنابراین با معجزه سیستم هاي اخیر هیبریدی به کار رفته در این اتومبیل، شاهد افزایش 8 تا 208 اسب بخاری قدرت موتور هستیم و نرخ مصرف سوخت بهینه نیز در شهر و اتوبان بین «40-42/37-38» و «44-51/47-53» می باشد. گرچه مدلهای LE رکوردهای بهتری از خود بر جای گذاشته اند که این مورد هم به خاطر ارتقا باتری از نوع شیمیایی به لیتیوم یونی می باشد.

 

شاید برای علاقه مندان به دانستن جزئیات اکثر دیدنی باشد که بدانند از سیستم D4 «تزریق سوخت مستقیم و پورتی» در این خودرو بهرهگیری شده و نرخ فشرده سازی آن نیز در مدلهای با پیشرانه 2.5 لیتری از 10.4:1 به 13:1 و در مدلهای شش سیلندر از 10.8:1 به 11.8:1 و در مدلهای هیبریدی از 12.5:1 به 14:1 ارتقا یافته هست.«دقت داشته باشید که با بسته شدن آخرین سوپاپ، ترکیب هوا و سوخت با نرخ فشرده سازی 14 صورت نمی‌گیرد اما محصول احتراق نهایی در اکثر اوقات با همین نرخ کار میکند»

 

دیگر بهینه ساز هاي قدرت خودرو شامل بازرسی هاي متغیر روغن و سیستم خنک کننده و زمان بندی راه اندازهای برقی سوپاپ هاي گوناگون در موتور هاي 2.5 لیتری گازسوز و هیبریدی هست. در موتورهای 6 سیلندر شاهد نظارت هاي هیدرولیک بیشتری هستیم که قدرت عملیاتی موتور اتکینسون در شرایط گوناگون را بالا می‌برد.

 

مشکل بزرگی که در قسمت موتور این خودرو دیدن می‌شود، نحوه کالیبره شدن سیستم انتقال 8 دنده آن هست. هنگامی که با این اتومبیل به آهستگی رانندگی کنید، موتور ان بسیار روان کار میکند اما دکمه اسپورتی در تریم هاي XLE و XSE و مدلهای 6 سیلندر تعبیه شده هست که در صورت بهرهگیری از این حالت، موتور خودرو کمی سخت کار میکند. با این ویژگی ها گرچه شما قادرید سواری پرهیجانی را با این اتومبیل تجربه کنید و با بهرهگیری از دنده هاي پایینتر در سرپیچ هاي تند با دنده معکوس به جای ترمز کردن، از انحنای پیچ ها تند به سادگی عبور کنید.

 

نکته عجیب دیگری که در مورد این خودرو وجود دارد این هست که وقتی در یک جاده در حال حرکت هستید و به یکباره پا را بر روی پدال گار فشار می‌دهید، به اندازه کسری از ثانیه تا اعمال این حرکت در خودرو زمان برده می‌شود و به نظر می‌رسد قبل از رسیدن به دنده مناسب، به یک دنده واسط رفته و سپس به دنده مناسب تغییر میکند. در مدلهای هیبریدی SE دنده ها عجیب تر هم میباشند.

 

وقتی در حال افزایش سرعت هستیم و دکمه + را می فشاریم، دنده افزایش پیدا میکند وشتاب خودرو اکثر میشود اما این افزایش شتاب و سرعت، آن قدر ها که انتظار دارید نیست و وقتی برای دنده معکوس کشیدن دکمه – را می فشارید، به یکباره صدای موتور عمده میشود و این در حالی هست که کاهش شتاب قابل توجهی در اتومبیل دیده نمی‌شود و در اکثر مواقع مجبور به بهرهگیری از ترمز هستید.

 

سواری و کنترل ماشین

مدلهای کمری همواره به سواری دلپذیر مشهور بوده اند و سواری راحت همۀ وقت بعنوان دغدغه اصلی مهندسین تویوتا مطرح بوده هست. این مدل در واقع نسل هشتم کمری محسوب میشود که بیشترین بهبود کیفیت را نسبت به مدلهای قبلی تجربه می‌کند و به جرات می‌توان گفت سواری با این خودرو، لذت بخش تر از هر مدل قدیمی تر از آن هست و این موضوع را می‌توان ریشه در پایین آمدن ارتفاع اتومبیل و افزایش 1.9 اینچی فاصله دو محور و بهرهگیری از سیستم تعلیق اخیر در کمک فنرهای عقب دانست.

 

عبور از پیچ ها در این خودرو بسیار بینظیر و تخت انجام می‌گیرد به طوری‌كه حین عبور از پیچ ها، اتومبیل در بالانس کامل هست. فرمان دقیق کمری 2018 نیز به یک سواری بینظیر با آن کمک شایانی کرده هست به طوری‌كه در حین عبور از پیچ ها من همواره به خودم یادآوری میکردم که سوار بر یک محصول تویوتا هستم، پس جای نگرانی وجود ندارد.

 

کمک فرمان برقی این خودرو هر رکوردی در طی پیست را در هم می شکند و این خودرو طوری تنظیم شده هست که هرگز شاهد حرکتهای سریع یا آهسته در فرمان و تکان هاي شدید در آن نیستیم.خنی در مدلهای هیبریدی LE که از تایرهای بلند فایراستون 205/65R16 بهرهگیری شده هست می توایند از پیچ ها با سرعت عمده و بدون مشکل عبور کنید اما کمی از چسبندگی تایرها به سطح جاده کم میشود که مشکل عمده حادی نیست. بهرهگیری از آن تایرها شاید راحت ترین انتخاب باشد اما بهرهگیری از تایرهای میشلن در مدلهای XSE شش سیلندر، به راننده امکان عبور از سخت ترین جاده ها و پیچ ها را بدون هیچ مشکلی می‌دهد.

 

مانند همۀ وقت، در کمری ها از ورقه فلزی در بدنه بهرهگیری شده هست که در سرعت هاي بالا نیز کمترین صدای بیرون به داخل اتاق خودرو منتقل می‌شود و تنها زمانی که نیاز به دنده معکوس کشیدن دارید، صدای موتور در داخل اتاق اتومبیل شنیده می‌شود که این اتفاق نیز در رانندگی بسیار نادر هست.

 

ایمنی و قیمت ماشین

به نظر میرسد، تویوتا تمامی تست هاي ایمنی و کیسه هوا را با برترین نمره پشت سر بگذارد چرا که سیستم Sense P استاندارد در تمامی مدلهای کمری 2018 به کار رفته هست. در آخرین به روزرسانی این سیستم، شاهد به کارگیری فناوری ترمز اتوماتیک قبل از تصادف با عابر پیاده هستیم.

 

از دیگر امکانات این سیستم میتوان به حرکت در میان دو خط، تپه نوردی، بوق هشدار اتوماتیک، سیستم کروز اتوماتیک اشاره کرد. تریم هایي که نامشان با X شروع می‌شود از فناوری کمک پارک، مانیتور نقطه کور، ترمز حین نزدیک شدن به ترافیک،قفل کردن خودکار ترمزها و ترمز برقی حین پارک کردن نیز بهره میبرند. Drive start control از عقب جلو رفتن بیهوده خودرو حین پارک کردن پیشگیري میکند.

 

با دقت به بعضی امکانات اضافه شده به این مدل، انتظار می‌رود مدلهای L کمری 2018 قیمیت معادل 24380 دلار داشته باشند و بقیه مدل ها نیز با اضافه کردن آپشن هاي اختیاری بین 1000 تا 5000 دلار اکثر از این مدل پایه قیمتگذاری شده اند.

 

در نهایت با دقت به این که ما پنج مدل گوناگون از کمری 2018 را سوار شدیم و با هریک مسافتی حدود 25 تا 30 مایل را رانندگی کردیم، باید به کمپانی هوندا هشدار دهیم که رقیب جدیدش بسیار قدرتمند هست و باید فکری به حال نسل دهم آکورد خود که در پاییز امسال روانه بازار می‌شود، بکند. اما با این وجود به جرات میتوان گفت که کمپانی تویوتا، سلطان بی چون و چرای ساخت سدان هاي میان رده در کل بازار هست.

 

جدیدترین مطالب سایت