مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

در پورتال امروز خودروهای تالاب میخواهیم دو خودرو قوی را معرفی کنیم در ادامه با مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول ما را دنبال کنید.

 

در میان خودروهای شاسی بلند،نیسان پاترول و لندکروز همیشه از بهترین ها بوده اند و ما اکنون این دو خودرو را بررسی می کنیم. میعادگاه سنتی خودروهای بزرگ شاسی بلند چندین دهه است تبدیل به جاده دوطرفه بین تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول شده است . حالا مدتی است که طرفداران نیسان هم وارد نبرد برابری شده اند .

 

حتی نیسان اخیرا یک پاترول جدید Y62 را در سال 2012 روانه بازار محلی کرده است ، یک مدل کاملا جدید است تا نسخه جدید کهنه Y61. این مسئله از همان اول هم مثل جنگ بود . افسوس که نیسان به صورت رسمی اعلام کرد در Y62 از موتور دیزل استفاده نخواهد شد .

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

 به گزارش تالاب  گویا تنها بازاری که خواستار پاترول بنزینی بود، خاورمیانه بود زیرا سوخت در آن بسیار ارزان است و دیزل برخلاف بقیه دنیا، جزو انتخاب های برتر خریداران نیست . پس خبری از نیسان دیزلی نخواهد بود . هر کس که مسیر طولانی را با یک خودرو شاسی بلند طی کرده باشد، یا با این خودروها وارد جاده های هموار شده باشد،

 

می داند نداشتن یک موتور توربو دیزل، چه قدر به این وجهه آسیب می زند . مسئله به کارایی مربوط است اما احتمالا بهتر است بگوییم بابت هر بار دور زدن بابد هزینه سوخت بپردازید .

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

پس با ما مخالف نیستید اگر بگوییم نیسان پاترول 2016 با تویوتا لندکروزر سری 200 سال 2016 وارد رقابت شده است . ممکن است بپرسید چرا لندکروزری که تست شده است موتور بنزینی دارد اما پاترول چنین موتوری ندارد . واقعیت، یا دست کم از منظر ما واقعیت در خصوص خودروهای جاده های ناهموار،

 

این است که اگر واقعا طالب موتوری برای گردش در مناطق ناهموار یا کشیدن یدک به دنبال خودرو خود هستید، گزینه ایده آل شما، رانندگی با موتور چهار محور متحرک دیزلی خواهد بود . در این صورت، اگر مشکل بودجه دارید ولی می توانید با پولتان سری 200 بخرید، بهتر است به دنبال لندکروزر دیزل بگردید . خریداران نیسان این گزینه را پیش رو ندارند و مجبورند به پاترول قناعت کنند .

 

قیمت و مشخصات

اما هنوز هم می شود سیب را با سیب مقایسه کرد . نیسان پاترول با نام رسمی هشت سرعته در دو مدل جداگانه عرضه می شود : مدل اصلی Ti که در این جا تست خواهیم کرد و یک Ti-L. بهای Ti از 69900 دلار (پایین تر از خودروهای جاده ای) آغاز می شود اما قیمت پایه Ti-L از 86900 دلار شروع می شود . اگر به قیمت گذاری لندکروزر سری 200 با پاترول هشت سرعته نگاهی بیندازیم ، به نکته ای پی می بریم .

 

قیمت پایه GXL از حدود 82000 دلار شروع می شود اما قیمت مدل ساهارای آن از حوالی 113500 دلار شروع می شود. حتی بهای مدل VX هم از 92000 دلار (پایین تر از خودروهای جاده ای) با سوخت بنزینی شروع می شود . آن هایی که از بهای زیاد سری 200 گلایه دارند، مدت هاست معتقدند مشکل، از نیسان است .

 

مشکل از نیسان است که تویوتا توانسته هرجا دلش می خواهد، خودروهای بدون رقابت جدی، خودروهای چهار محور خودش را به فروش برساند . به عبارت دیگر، چیزی نیست که لندکروزر سری 200 را نگه دارد . با این که پاترول قادر نیست موتور دیزلی تولید کند ، می تواند قیمت مطلوب تری ارائه کند .

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

برجسته ترین تجهیزات پاترول شامل : کنترل حرکت در سرازیری ، لبه های چرمی ، راهنمای ماهواره ای لمسی ، دوربین دورتا دور خودرو ، دوربین عقب ، حسگرهای پارک جلو و عقب، چرخ های آلیاژی ، کنترل اقلیمی دوگانه ، دریچه کولر صندلی های ردیف سوم ، ضبط شش باندی استریو با دیسک سخت تعبیه شده، چراغ جلو و برف پاک کن اتوماتیک ، سان روف، شیشه ایمنی ، ورود و استارت بدون کلید هستند .

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

برجسته ترین تجهیزات لندکروزر شامل: کنترل حرکت در سرازیری ، دستگاه پخش سی دی ، اتصال بلوتوث تلفن باپخش صوتی ، کروز کنترل ، چرخ های استیل و هواکش برای حرکت در آب است . باید بابت کمبود حسگر پارک و دوربین عقب، به خصوص با توجه به اندازه وسیله نقلیه و این حقیقت که برخی خریداران ،

 

بودجه های محدودی دارند ، لندکروزر را تنبیه کرد . نیسان پاترول برخلاف قابلیت های جدید و ردیف صندلی سوم، فقط 60 کیلوگرم از تویوتا لندکروزر سنگین تر است (2800 کیلو در برابر 2740 کیلوگرم). هر دو وسیله نقلیه ، می توانند 3500 کیلوگرم را بکشند که از حد نیازهای بیشتر مشتریان هم فراتر است .

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

موتور 4.5 لیتری توربوشارژدوقلوی 8 سرعته دیزلی تویوتا لندکروزر، از نظر عددی، برای خودش کارخانه ای محسوب می شود . قدرت آن 200 کیلووات با 3600 دور در دقیقه و گشتاور 650 نیوتن متری بین 1600 تا 2600 دور در دقیقه است . جالب اینجاست که راننده احساس می کند این خودرو بیش از گشتاوری که کارخانه رسما اعلام کرده است ، قدرت دارد .

 

مصرف سوخت اعلامی آن نیز 9.5 لیتر در 100 کیلومتر است . سری 200 دارای جعبه دنده اتوماتیک شش تایی، دامنه کم انتقال دنده و قفل دیفرانسیل مرکزی دارد .

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

قدرت نیسان پاترول، 5.6 لیتر است که موتور جاه طلبانه هشت سرعته دارد و 298 کیلووات ساعت قدرت در 5800 دور در دقیقه گشتاور را با 4000 دور در دقیقه ایجاد می کند . مصرف سوخت اعلامی آن 14.5 لیتر در 100 کیلومتر و دارای جعبه دنده 7 دنده اتوماتیک با دامنه کم انتقال دنده و قفل دیفرانسیل عقب است . پاترول همچنین دیفرانسیل عقب کم لغزش و حالت های رانندگی قابل انتخاب در جاده های ناهموار دارد .

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترولنمای بیرونی

اول از همه، بیایید یک مسئله را روشن کنیم : این دو وسیله نقلیه، هیولا هستند . تنها وسیله نقلیه چهار محوری دیگری که می تواند اندکی شبیه یک تویوتا لندکروزر سری 200 باشد ، نیسان پاترول است . این که لند کروزر کمی کوچک تر از پاترول است، بیشتر به اندازه نیسان مربوط است .

 

در سری 200 اصلی، چیز به درد نخوری نیست؛ البته به شرطی که بخواهید در جاده های ناهموار رانندگی کنید . چرخ های استیل آن به تایرهای چند منظوره مجهز است که لبه های پهنی دارد و لازم نیست نگران رینگ های جذاب (و البته گران) خودروتان باشید .

 

به علاوه، کلی گزینه برای سفر در بیرون جاده ها دارید . لوله حرکت در آب آن خوب کار می کند اما در سرعت بالا، صدای باد زیادی تولید می کند . اما برای کار خارج از جاده، بسیار کارآمد است . حاشیه های پلاستیکی مشکی رنگ نیز خوب به نظر می رسد و در مقایسه با سطح کرومی یا رنگی، بعید است به راحتی خش بیفتد .

 

اگر می خواهید در مناطق گرمسیری و خشک حرکت کنید، رنگ سفید، انتخاب هوشمندانه ای است . لندکروزر به هیچ عنوان زیبا نیست؛ به ویژه از منظر کلاسیک اما کارکرد آن از همه جهت خوب است و لبه های عمودی و سبک آن یعنی سواری سری 200 برخلاف ظاهر، داخل شهر و در مسیرهای ناهموار، بسیار بهتر است .

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

پاترول بدون شک دارای تزئینات زیباتری است سخت می شود باور کرد پاترول یک مدل پایه است . لبه های گرد و حاشیه های کرومی آن با سبک هوشمندانه، بخشی از حجم آن را گرفته است و لاستیک های آن، جذاب تر از آیتم های استیل لندکروزر هستند . اندازه تایرها معقول است یعنی می توانید به انواع جذابیت های جاده های ناهموار، درست مثل سری 200 دسترسی داشته باشید . برخی از عناصر پاترول، کمی اعصاب خردکن هستند .

 

مثلا چراغ عقب های سبک آن کمی بی ریخت است و حاشیه کرومی آن لازم نبود این قدر زمخت باشد . واقعیت این است که خیلی از دارندگان خوردوهای جاده های ناهموار، زیاد به دنبال ماجراجویی در دشت و بیابان نیستند و از این بابت، پاترول قطعا گزینه درون شهری جذاب تری است . اما ظاهر لندکروزر زیاد راضی کننده نیست .

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

راحت می شود فهمید که تویوتا یک مدل پایه است . پلاستیک آن از محصولات کارخانه Lego هم بیشتر است . سطح GX بیشتر به درد صنعت معدن می خورد.نمای پلاستیک کاری شده، لوله حرکت در آب و دستگیره ها در جهت عکس هم قرار دارند که برخلاف شکوه و ظاهر زیبای پاترول است . چراغ عقب های پرزرق و برق آن

 

چرخ های آلیاژی و شیشه های آن و قدرتش، همه این ها را جبران می کنند . با این همه، هرگز نمی توان پاترول را کنار معدن تصور کرد چراکه به آن جا نمی خورد .

 

تصاویر دیگری از این دو خودرو

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

 

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

مقایسه و مشخصات خودروهای لندکروز و پاترول

 

 

جدیدترین مطالب سایت