تبدیل پنجره ها به یک پنل خورشیدی «تولید برق»

مجموعه : اخبار علمی
تبدیل پنجره ها به یک پنل خورشیدی «تولید برق»

پنجره ها تبدیل به یک پنل خورشیدی میشوند

در تحقیقاتی که در خصوص ساخت برق در منزل با پنل خورشیدی بر روی پنجره انجام شد یک شرکت فناوری پیروز به ساخت یک پوشش مایع و شفاف شدند که با پوشاندن پنجره، آن را تبدیل به یک پنل خورشیدی می کند.

 

 

به گزارش تالاب و به نقل از سیکر، شرکت “فناوری پنجره خورشید”«SolarWindow Technologies» میگوید که می توان انرژی نور خورشید را با بهرهگیری از چسباندن یک نوار شفاف به شیشه یا پلاستیک ذخیره کرد.

 

این شرکت طی 20 سال جدید به دنبال رسیدن به این هدف بوده هست. هدف انها تبدیل پنجره‌ها به پنل‌هاي خورشیدی شفافی بود که بتوانند انرژی نور خورشید که از میان‌شان می‌گذرد را ذخیره کنند.

 

شرکت مذکور یکی از چندین شرکت فناوری در این حوزه هست که به دنبال ذخیره انرژی خورشیدی در مقیاس کلان میباشند.

 

ممکن هست بهرهگیری از این فناوری در منزل‌هاي شخصی عمده خوب به فایده نباشد، چرا که انرژی چندانی ذخیره نمیشود. اما این شرکت امیدوار هست که در نهایت این فناوری را بر روی ساختمان‌هاي اداری و آسمان خراش‌ها بکار ببرد، تا انرژی خورشیدی را توسط چند هکتار شیشه به کار رفته در نمای این ساختمان‌ها ذخیره کند.

 

فناوری این شرکت اختصاصی و منحصر به فرد هست؛ “سولار ویندو” یک آرایش خورشیدی فتوولتائیک «OPV» مایع و شفاف ساخت شده از مخلوطی از کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن ساخت کرده هست که می تواند روی سطوح شفاف را بپوشاند.

 

پوشش مایع، سلول‌هاي خورشیدی بی نظیر کوچکی را تشکیل می دهد که به صورت گروه‌ها یا صف‌هاي منظم تشکیل شده‌اند.

 

نور خورشید که از این سلول‌ها عبور می کند، یک شارژ «بار» الکتریکی ساخت می کنند. این شارژ الکتریکی سپس توسط شبکه‌اي از سیم‌هاي بسیار خوب و با کیفیت ذخیره میشود که هر کدام از موی انسان باریک‌تر میباشند.

 

سیم‌ها نیروی تولیدی را به یک سیم خروجی بزرگ‌تر هدایت میکنند و سپس به هر سیستم ذخیره نیروی دلخواه و موجود، مثل پانل‌هاي خورشیدی سنتی متصل میشوند.

تبدیل پنجره ها به یک پنل خورشیدی «تولید برق»

 

برای ساخت حداکثری قدرت، پوشش شفاف چندین بار روی سطح شیشه یا پلاستیکی کشیده میشود. پوشش و شبکه را می توان در دما و فشار محیط اعمال کرد، که باعث می شود ساخت در مقیاس وسیع‌تر انجام شود.

 

“جان کونکلین”، مدیر عامل شرکت “سولار ویندو” گفت: پنل‌هاي معمولی خورشیدی به لحاظ زاویه‌اي نامنظم میباشند. بنابراین شما نمیتوانید از این پنل‌ها، پنجره بسازید. شرکت من در حال تلاش برای حفظ زیبایی معماری و شفافیت یک پنجره، به همراه ساخت برق هست.

 

جدیدترین مطالب سایت