اشنایی با ماهی سیچلاید تگزاس قرمز

اشنایی با ماهی سیچلاید تگزاس قرمز

زیستگاه سیچلاید تگزاس قرمز آب های جنوب مکزیک است. تگزاس قرمز دارای بدنی مرواریدی به همراه خطوطی سفید بر روی آن و نقاط سیاه فراوان بر روی دم و باله هاست.

 

تگزاس قرمز به آکواریومی با حداقل حجم ۵۰ گالن همراه با سنگ های ریز در کف آن نیاز دارد. وجود تخته سنگ و تکه های چوب فضاهایی را برای پنهان شدن ماهی فراهم می کند.

 

گیاهان آکواریوم این ماهی باید گیاهان مقاومی باشند. زیرا این ماهی در اطراف ریشه های گیاه حفره ایجاد کرده و به ریشه ها حمله می کند. وجود گیاهان شناور مقاوم در آکواریوم فضایی مانند فضای طبیعی زندگی تگزاس را به وجود می آورد. سیچلاید تگزاس نسبت به تغییرات شرایط آب بسیار حساس است. به همین دلیل لازم است که آب آکواریوم این ماهی به صورت هفتگی سیفون شود. دمای ۲۰ تا ۲۴ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶٫۵ تا ۷٫۵ برای این ماهی مناسب است.

 

تشخیص جنسیت در ماهی تگزاس کار آسانی نیست. به طور معمول ماهی نر رنگ براق تر و جثه ی بزرگتری نسبت به ماهی ماده دارد. برخی از نرهای بزرگتر دارای برآمدگی جمجمه ی سر هستند. دمای ۲۵ تا ۲۸ درجه ی سانتی گراد تحریک کننده ی ماهی برای جفتگیری است. سیچلاید تگزاس از جمله ماهیان تخمگذار است که بر روی سطوح صاف تخمریزی می کند.

 

جفت ماهی تخته سنگی صاف و تمیز را درون آکواریوم انتخاب نموده و بر روی آن تخمریزی می نمایند. در هر مرتبه تخمریزی تا ۵۰۰ عدد تخم تولید می شود. پس از خروج نوزادان از تخم والدین از لارو ها مراقبت می کنند. لازم به ذکر است که ماهیان تگزاس والدین بسیار خوبی برای فرزندان خود محسوب نمی شوند و ممکن است که تخم ها و لارو ها را بخورند.

 

سیچلاید تگزاسی سبز را می توان با انواع غذاهای آماده و منجمد همچون کرم خونی و پلانکتون تغدیه نمود. سیچلاید تگزاس توانایی زندگی با سایر ماهیان آمریکای جنوبی که از نظر اندازه مشابه باشند را دارد.

 

مطالب مرتبط:

جدیدترین مطالب سایت