بهترین نژاد سگ بزرگ خانگی + 45 نژاد سگ

بهترین نژاد سگ بزرگ خانگی + 45 نژاد سگ

در اینجا 45 مورد از بهترین نژاد سگ بزرگ خانگی را به شما معرفی خواهیم کرد. نگهداری از سگ میتواند لذت بخش باشد ولی باید بدانید سگ نیازهای زیادی می طلبد و نباید در حق این حیوان بیچاره کوتاهی کرد . قبل از هر چیز بهتر است در مورد سگ های مختلف اطلاعات کافی بدست آورید و بعد  انتخاب کنید. 

 

بزرگ ترین سگ های خانگی نژاددار

همه ی نژادهای بزرگ سگ بـه هزینه بیشتری نسبت بـه همتایان جیبی خود نیاز دارند، اما برای مثال یک سگ پودل نسبت بـه بوکسور بـه کوتاهی موی مکرر نیاز دارد. یک نژاد بسیار فعال نیز بـه ورزش بسیار بیشتری نسبت بـه سیب زمینی هاي‌ کاناپه سگ نیاز دارد، اما همه ی توله ها برای تحریک جسمی و ذهنی مستحق آموزش اولیه اطاعت، پیاده روی منظم و زمان بازی روزانه هستند.

 

1. سگ کوهستانی برنیز

سگ کوهستانی برنیز

این سگ ها ممکن اسـت یکی از بزرگ ترین نژادهای سگ باشند، اما آنها واقعا غول هاي‌ مهربان با طبیعتی شیرین، آرام و مهربان هستند. سگ‌هاي‌ کوهستانی برن نیز مشتاق خوشحالی هستند، بـه این معنی که طبق معمولً آموزش دادن آنها آسان اسـت.

 


مطالب مشابه: آشنایی با 25 نژاد سگ معروف خطرناک در جهان


 

2. شینوک

شینوک

در بین نادرترین نژادهای سگ، شینوک ها برای نخستین بار برای سگ هاي‌ سورتمه همه ی منظوره پرورش داده شدند. آنها بـه عنوان حیوانات خانگی فداکار خانواده باهوش و صبور شناخته می شوند – بـه علاوه، آنها همچنین سگ رسمی ایالت نیوهمپشایر هستند!

 

3. سگ هواارت

سگ هواارت

علیرغم نام‌هاي‌ خنده‌دارشان، هووارت‌ها سگ‌هاي‌ بسیار باهوش و فداکاری هستند که نه تنها حیوانات خانگی برجسته‌اي هستند، بلکه بـه لطف بینی‌هاي‌ عالی‌شان، سگ‌هاي‌ جست‌وجو و نجات خوبی نیز می‌سازند.

 

4. پیتبول تریر

پیتبول تریر

این سگ‌هاي‌ فوق‌العاده ورزشکار، همراهان وفادار و سرگرم‌کننده‌اي هستند که با تمام اعضای خانواده‌شان، حتی جوانان، مهربان و صبور هستند. بـه علاوه، شریک نوازش بهتری پیدا نخواهید کرد.

 

 


مطالب مشابه: معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان


 

5. سگ ساموید

سگ ساموید

سامویدها که بـه خاطر دهان‌هاي‌ همیشه رو بـه بالا بـه خاطر «لبخند سامی» معروفشان شناخته می شوند، سگ‌هاي‌ باهوش و سرگرم‌کننده‌اي هستند که دارای یک کت سفید خیره‌کننده هستند «که بسیار می‌ریزد!». این نژاد بسیار پرانرژی همچنین بـه ورزش شدید نیاز دارد، زیرا آنها در ابتدا برای گله گوزن شمالی و حمل سورتمه پرورش داده شدند.

 

6. ایردل تریر

ایردل تریر

Airedales بـه عنوان بزرگ ترین نژاد تریر، نگرش هشیار و بی باک گروه را در مقیاسی بزرگ نشان می‌دهد. آنها همچنین میتوانند برخی از همان سرسختی را داشته باشند، اما این عزم اسـت که آنها را بـه همراهان محبوب و با روحیه تبدیل می‌کند.

 

7. سگ افغانی

سگ افغانی

شیرین و احمقانه، این سگ هاي‌ شکاری دوست داشتنی در منطقه کوهستانی افغانستان سرچشمه میگیرند. کت ابریشمی و ظریف آنها بـه عنوان محافظت در برابر سرما در ارتفاعات بالا عمل می‌کند و بـه نظافت زیادی نیاز دارد.

 

8. سگ مالاموت آلاسکا

سگ مالاموت آلاسکا

بـه طور طبیعی، مالاموت ها با انسانها دوستانه هستند. آنها برای تعیین استاندارد ها بـه یک رهبر گروه نیاز دارند، بنابر این بـه یک رژیم آموزشی برای یک عضو خانواده خوش رفتار پایبند باشید.

 


مطالب مشابه: آشنایی با سگ پاپیلون


 

9. استافوردشایر تریر آمریکایی

استافوردشایر تریر آمریکایی

کارکنان Am Staffs هم نگهبانان باهوش و هم دلقک هاي‌ طبیعی هستند. آنها می‌توانند کمی سرسخت باشند و زمانی که عضوی از خانواده شوند بهترین عملکرد را دارند.

 

10. چوپان استرالیایی

سگ چوپان استرالیایی

با پیشینه گله داری، استرالیایی ها بـه لطف یک رانندگی خستگی ناپذیر برای کار «یا بازی» زندگی می کنند. آنها بـه شدت باهوش و وفادار هستند، که آنها را بـه شدت پذیرای آموزش میکند. آماده باشید که روزانه یک ساعت یا بیشتر ورزش فعال داشته باشید.

 

11. باست هاند

باست هاند

بـه‌عنوان یک سیب‌زمینی کاناپه‌اي کامل، سگ‌هاي‌ باست عاشق این هستند که در اطراف استراحت کنند – زمانی که آن‌ها رایحه‌اي ندارند. امتیاز: آنها نسبت بـه کودکان خردسال بسیار صبور هستند و آنها را بـه یک انتخاب عالی برای خانواده تبدیل می‌کند.

 

12. سگ مالینویز بلژیکی

سگ مالینویز بلژیکی

این گله داران فوق العاده محافظانی باهوش و وفادار هستند، که توضیح میدهد که چرا آنها نژاد ارجح برای ارتش و سرویس مخفی هستند. قابل درک اسـت که مردان بـه ورزش و تحریک فراوان نیاز دارند و زمانی که کاری بـه آنها محول می‌شود خوشحال می شوند.

 


مطالب مشابه: خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن


 

13. سگ گله بلژیکی

سگ گله بلژیکی

این سگ هاي‌ نیش درخشان و وفادار در طول جنگ جهانی اول بـه عنوان حامل پیام و سگ آمبولانس کار می‌کردند. امروزه گله داران بـه همه ی کاره بودن، خوب بودن با بچه ها و محافظ بودن شهرت دارند.

 

14. تروورن بلژیکی

تروورن بلژیکی

تروها، یکی از باهوش ترین نژادهای موجود، آموزش و کارشان را بسیار جدی می‌گیرند. تمام این تمرکز با انرژی زیادی همراه اسـت، بنابر این یک خروجی ورزش منظم ضروری اسـت.

 

15. سگ بوکسور

سگ بوکسور

بوکسورها محبت آمیز و بی نهایت وفادار هستند. آنها نسبت بـه غریبه ها مشکوک هستند، اما بسیار باهوش هستند و مایلند وقتی نوبت بـه آموزش میرسد راضی کنند.

 

16. برزویی

برزویی

این سگ هاي‌ باوقار که بـه عنوان سگ هاي‌ گرگ روسی نیز شناخته می شوند، مستقل و بـه طرز شگفت انگیزی مهربان هستند. اشراف روسی صدها سال آنها را برای شکار – حدس زدید – گرگ پرورش دادند و میتوانند بـه سرعت 40 مایل در ساعت برسند.

 

17. سگ بول تریر

سگ بول تریر

بول تریرهای جذاب و شیطون ممکن اسـت وحشتناک بـه نظر برسند اما در واقع بسیار دوستانه، بازیگوش و گاهی اوقات احمق هستند. مثبت دیگر؟ کت بسیار کوتاه نیاز بـه آرایش کمی دارد.

 

18. شارپی چینی

شارپی چینی

پشت همه ی این چین و چروک ها یک نگهبان عالی و یک عضو فداکار خانواده اسـت. گفته میشود، شارپی بـه غریبه ها و سگ هاي‌ دیگر مشکوک می‌ماند و بیش از هر چیز بـه وفاداری خود اهمیت میدهد.

 


مطالب مشابه: کوچکترین نژاد سگ های دنیا (عکس)


 

19. چاو چاو

چاو چاو

مارتا استوارت از طرفداران مشهور این نژاد باوقار اسـت. علیرغم ظاهر قدرتمندشان، چاوها فقط بـه ورزش متوسط نیاز دارند – و آنها رابا زندگی شهری سازگار می‌کند.

 

20. سگ کولی

سگ کولی

کولی‌ها ویژگی‌هاي‌ وفاداری، هوش و ملایمت را نشان میدهند و مطابق شهرت Lassie خود عمل میکنند. میل بـه راضی کردن در ساختار ژنتیکی کولی ها وجوددارد. آموزش دادن آنها آسان اسـت اما تمایل بـه پارس کردن دارند.

 

21.چساپیک بی رتریور

چساپیک بی رتریور

این همدم فداکار و وفادار میل بـه توجه شخصی دارد. آنها خشن بودن را از سوی کودکان، بـه ویژه آنهایی که مایل بـه بازی هستند، تحمل می کنند و نسبت بـه سایر نژادهای رتریور تیزتر هستند.

 

22. سگ رتریور با پوشش فرفری

سگ رتریور با پوشش فرفری

این رتریورها که بسیار باهوش هستند، هم کارگران سخت کوش هستند و هم سگ هاي‌ خانواده مهربان. فرهای تنگ آنها بـه آنها اجازه می‌دهد در آب سرد شنا کنند.

 

23. دالماسی

دالماسی

برای لذت بردن از این نژاد لازم نیست 101 عدد از آنها را داشته باشید. اگر بـه دنبال یک دوست ورزشی هستید، دالماسیایی ها ورزش حسادت آمیزی را بـه میز می آورند. آنها همچنین دارای غریزه محافظتی هستند، بنابر این روی آنها حساب کنید که بیشتر بـه عنوان نگهبان عمل کنند تا یک کمیته استقبال.

 

24. سگ دوبرمن پینچر

دوبرمن پینچر

این نگهبان هوشیار بـه ارباب خود محبت و وفادار اسـت اما برای غریبه ها چالشی ارائه میدهد. آنها از نظر ذهنی و بدنی سریع، هرروز بـه ورزش شدید نیاز دارند، ترجیحاً دریک منطقه بزرگ و محصور.

 


مطالب مشابه: بهترین سگ برای متولدین هر ماه


 

25. روباه انگلیسی

روباه انگلیسی

این سگ‌هاي‌ شکاری سنتی که برای دویدن دریک دسته مایل‌ها پرورش یافته‌اند، استقامت باورنکردنی و قامتی نجیب دارند. آنها همراهان عالی پیاده روی و آهسته دویدن هستند.

 

26. ست انگلیسی

ست انگلیسی

ست‌هاي‌ انگلیسی هم ملایم و هم شاد هستند و می توان آن‌ها رابا کت‌هاي‌ خال‌دار منحصربه‌فردشان تشخیص داد. رفتار ملایم و محبت آمیز سگ ها آنها را بـه حیوانات خانگی عالی تبدیل می‌کند، اما آنها بـه ورزش زیادی نیاز دارند.

 

27. سگ رتریور با روکش تخت

رتریور با روکش تخت

جای تعجب نیست که رتریورهای با روکش مسطح با همتایان آزمایشگاهی محبوب‌تر خود ارتباط نزدیکی دارند، اما کت بلندتر و شبح لاغرتری دارند. روشن و مشتاق برای راضی کردن، آنها بـه اسانی میتوانند بخشی از خانواده شوند.

 

28. یکی از نژاد های سگ

یکی از نژاد های سگ

ژرمن شپردهای وفادار، دوست داشتنی، مطیع و محافظ، اگر بـه درستی آموزش داده شوند، میتوانند حیوانات خانگی شگفت انگیزی بسازند. بیشتر آنها یک پیوند عاطفی بسیار قوی با صاحبان خود ایجاد می کنند. آنها تمایل دارند انرژی زیادی داشته باشند که بـه طور منظم بـه آن نیاز دارند.

 


مطالب مشابه: گران ترین سگ های دنیا


 

29. اشاره گر مو کوتاه آلمانی

اشاره گر مو کوتاه آلمانی

GSP ها یکنواخت و معقول هستند، اما اگر زمان کافی برای ورزش بـه آنها داده نشود، انرژی بی حد و حصر آنها می‌تواند مخرب باشد. آنها باهوش و بسیار آموزش پذیر هستند.

 

30. اشاره گر مو سیمی آلمانی

اشاره گر مو سیمی آلمانی

این سگ هاي‌ شکاری مشتاق در خانه ودر خشکی و آب، هم مهربان و هم مشتاق هستند. آنها کمی قد بلندتر و سنگین‌تر از پسرعموهای مو کوتاه‌شان هستند و ظاهری پشمالو و دوست‌داشتنی دارند.

 

31. اشناوزر غول پیکر

اشناوزر غول پیکر

این سگ ها که نسخه فوق العاده اشناوزر مینیاتوری و استاندارد هستند، سریع یاد میگیرند، اما بسیار پرانرژی هستند. مطمئن شوید که آنها زمان و فضای زیادی برای دویدن دارند.

 

32. سگ شکاری طلایی رنگ دورگه

سگ شکاری طلایی رنگ دورگه

این سگ خانوادگی سرگرم کننده و بازیگوش عاشق فعالیت هاي‌ پر انرژی اسـت. آنها دلقک هاي‌ طبیعی هستند، و آنها را بـه ویژه سگ هاي‌ درمانی خوبی میکند. بـه دلیل هوش بالایی که دارند، اغلب بـه عنوان سگ سرویس آموزش میبینند.

 


مطالب مشابه: سگ هایی که با گربه ها کنار می آیند + 21 سگ


 

33. سگ گوردون ستر

گوردون ستر

نژاد اسکاتلندی بزرگ‌تر از سترهای ایرلندی یا انگلیسی، مقاوم و پرانرژی اسـت و بـه ورزش در طول روز نیاز دارد. آنها میتوانند کمی سرسخت باشند، اما در نهایت بسیار فداکار و وفادار هستند.

 

34. تازی

تازی

بیشتر مردم سگ هاي‌ تازی را بـه خاطر سرعتشان می شناسند «آنها سریع ترین سگ هاي‌ روی کره زمین هستند»؛ اما مسابقه دهنده هاي‌ متولد شده نیز فوق العاده شیرین و جذاب هستند. آنها هزاران سال اسـت که بـه عنوان ورزشکار و همراه با ارزش بوده اند و قدمت آنها بـه مصریان باستان درسال 2900 قبل از میلاد برمی گردد.

 

35. سگ ستر ایرلندی

ستر ایرلندی

زیبایی‌هاي‌ طبیعی، ست‌ترهای ایرلندی دارای خز قرمز متمایز هستند، اما چیزی بیشتر از یک کت زیبا در آنها وجوددارد. سگ‌هاي‌ شکار نیز ورزشکارانی عالی هستند که عاشق بازی‌هاي‌ بلند مدت هستند.

 

36. اسپانیل آبی ایرلندی

اسپانیل آبی ایرلندی

این اسپانیل ها هم سخت کوش و هم بازیگوش هستند و میل مشخصی برای راضی کردن دارند. کت فرهای عجیب‌وغریب آنها دارای ویژگی هاي‌ مقاوم در برابر آب اسـت که بـه آنها کمک می‌کند هنگام شنا خشک بمانند.

 

37. کوموندور

کوموندور

واقعیت جالب: جمع “Komondor” “Komondorok” اسـت، بـه دلیل این واقعیت اسـت که این سگ کار از مجارستان سرچشمه می‌گیرد. کوموندور که بـه طور سنتی یک سگ گوسفند اسـت، بـه طور طبیعی محافظ اسـت و بـه دلیل قدرت و شجاعتش شناخته شده اسـت. کت طناب دار بـه نگهبان کمک کرد تا با گله ترکیب شود، اما بـه نظر می‌رسد که یک پاک کننده شایان ستایش نیز باشد!

 

38. لابرادور رتریور

لابرادور رتریور

این سگ هاي‌ خانواده دوست، غیر تهاجمی، مشتاق خوشحال کردن و برون گرا هستند. آنها بـه دلیل روش هاي‌ ملایم، هوش و سازگاری، افراد زیادی را جذب می کنند. آنها بـه دلایلی یک سگ خانوادگی کلاسیک هستند.

 


مطالب مشابه: پیرترین سگ های دنیا + عکس


 

39. سگ گله قدیمی انگلیسی

سگ گله قدیمی انگلیسی

تمام آن خز این گله داران را برای انجام وظایفشان در مزرعه عایق می‌کند، اما فقط تصور کنید که یک توپ کرکی شیرین مانند این چقدر نوازشگر خواهد بود. سگ‌هاي‌ قدیمی انگلیسی شیپ‌سگ‌ها بـه‌خاطر طبیعت ملایم و دلپذیر خود شناخته می شوند. آنها دوست دارند یک روز آرام در خانه بعد از یک پیاده روی طولانی داشته باشند.

 

40. سگ پودل

پودل

پودل‌هاي‌ شاد، سرزنده و بازیگوش، یک سگ خانوادگی عالی برای کسانی اسـت که آماده حفظ پوشش ضد حساسیت خود هستند. هوش و تمایل آنها برای خشنود کردن، آموزش آنها را بسیار آسان می‌کند. پودل استاندارد بزرگ‌ترین در بین سه سایز اسـت، با پودل‌هاي‌ اسباب‌بازی و مینیاتوری با وزن 15 پوند یا کمتر.

 

41. رودزیان ریج بک

رودزیان ریج بک

این نژاد با وقار و یکنواخت بـه دلیل هدف اصلی خود بـه عنوان سگ تازی شیر آفریقایی نیز شناخته می‌شود. امروزه، ریج بک ها محافظان هوشمند خانواده و شرکای شکار هستند. همنام “ریج بک” از جایی می‌آید که مو هاي انها در امتداد ستون فقرات بـه سمت جلو رشد میکند و یک الگوی برآمدگی مشخص را تشکیل میدهد.

 

42. سگ سالوکی

سالوکی

آنها ممکن اسـت ظریف بـه نظر برسند، اما سالوکی ها بـه طرز شگفت آوری قدرتمند و سریع هستند. نژاد مصری باستان شاید قدیمی‌ترین سگ اهلی جهان باشد.

 

43. هاسکی سیبری

هاسکی سیبری

کوچک‌تر از مالاموت‌هاي‌ آلاسکا، هاسکی‌ها عاشق زندگی بـه‌عنوان یک گله هستند – چه با یک خانواده انسانی و چه با سگ‌هاي‌ دیگر. آنها حیوانات خانگی پر انرژی هستند که آماده دویدن «یا تعقیب» هستند، اما دوستی ذاتی آنها را بـه یکی از محبوب ترین نژادها تبدیل میکند.

 


مطالب مشابه: آموزش و پرورش سگ


 

44. ویزلا

ویزلا

ترکیبی از یک رتریور و یک اشاره گر، Vizslas از مجارستان سرچشمه میگیرد. کت‌هاي‌ زنگ‌زده یکی از علائم تجاری این نژاد هستند و همچنین توانایی‌هاي‌ شکار ورزشی آن‌ها نیز وجوددارد.

 

45. سگ وایمارنر

وایمارنر

حباب‌دار و پرانرژی، ویمارنر تا حد امکان ورزش و درگیری را دوست دارد. زیر آن کت نقره اي زیبا، روحی باهوش و مهربان اسـت.

 


مطالب مشابه: زیباترین نژادهای سگ دنیا


 

در پایان

مالکیت سگ برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان چیزی بیش از یک شادی روزانه اسـت. مطالعات نشان داده‌اند که نگهداری از سگ‌ها مزایای سلامتی زیادی دارد، از جمله سالها بـه زندگی شما اضافه میکند.

جدیدترین مطالب سایت