چگونه از شر حلزون ها در باغ خلاص شویم

چگونه از شر حلزون ها در باغ خلاص شویم

یکی از بزرگ ترین مشکلات باغبانان این اسـت کـه چگونه از شر حلزون ها خلاص شوند. بـه نظر میرسد تعداد انها بیشتر اسـت و بزرگ تر و ویرانگر تر میشوند. حلزون ها حیوانات گسترده اي هستند کـه می توانند در باغ مشکلاتی ایجاد کنند، سوراخ هایي را در برگ ها، ساقه ها، گل ها، غده ها و پیازها می‌خورند.

 

گرم شدن کره زمین بـه این معنی اسـت کـه تعداد بیشتری از انها تمایل بـه زنده ماندن در زمستان هاي‌ گرمتر ما را دارند و باغ هاي‌ پربرگ با کاشت متراکم برای آن ها بهشت ​​اسـت.

 

هر چه مواد ارگانیک و مالچ بیشتری روی باغ خود قرار دهید، ان را برای حلزون ها جذابتر می‌کنید. با این حال، درست مانند نحوه خلاص شدن از شر مورچه ها، نیازی بـه کشف چگونگی کشتن انها با مواد شیمیایی نیست، زیرا روش هاي‌ طبیعی زیادی وجوددارد کـه می توانید برای پیشگیری از انها استفاده کنید.

 

یکی از واضح‌ترین روش‌ها ایجاد یک مانع شنی بین گیاه و حلزون اسـت. شن، پوست آجیل یا پوسته تخم مرغ خرد شده را در اطراف گیاهان خود پخش کنید تا حلزون ها از خزیدن روی ان پیش گیری کنند.

 

حلزون ها دوست دارند از رشد سبز تازه مانند نهال تغذیه کنند، بنابر این هر چه گیاه جوان تر باشد مستعدتر اسـت.

 

انها می توانند در طول سال بـه طیف گسترده اي از گیاهان آسیب وارد کنند، اما نهال ها و رشد جدید روی گیاهان علفی در بهار بیشترین خطر را دارند. بیشتر حلزون ها در شب تغذیه می کنند و مسیرهای لجن درصورت وجود، می توانند شـما را از میزان فعالیت آگاه کنند. آسیب طبق معمولً در دوره‌هاي‌ گرم مرطوب شدیدتر اسـت.

 

بیشر بخوانید: ایده های باغ ژاپنی «15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان»

 

چگونه حلزون های باغ خود را از بین ببریم؟

وقتی صحبت از نحوه خلاص شدن از شر حلزون بـه میان می‌آید، منطقی اسـت کـه بـه جای کشتن آن ها، راه هاي‌ طبیعی برای مقابله با انها را انتخاب کنید. ما عده اي از روش هاي‌ برتر خودرا برای مقابله با حلزون در باغ شـما آماده کرده ایم.

 

1. با آبجو از شر حلزون خلاص شویم

چگونه از شر حلزون ها در باغ خلاص شویم

حلزون ها بوی ماء شعیر را دوست دارند و اگر وسوسه سر راهشان قرار گیرد، در ان فرو میروند. بنابر این یک راه راحت و ارزان برای خلاص شدن از شر حلزون، ساختن تله ماء شعیر اسـت. شایان ذکر اسـت کـه این درمان خانگی فقط برای یک مشکل کوچک حلزون موثر اسـت. نظارت یک هجوم بزرگ میتواند بسیار گران باشد زیرا ماء شعیر باید روزانه جای گزین شود.

 

یک گلدان پلاستیکی را در خاک نزدیک گیاهانی کـه حلزون ها برای ان‌ها خط لوله درست می کنند، قرار دهید. نصف ان رابا ماء شعیر پر کنید. تله ماء شعیر می‌تواند راهی کارآمد برای خلاص شدن از شر حلزون ها در باغ باشد

 

بیشر بخوانید: عکس هایی از یک باغ آرایی مدرن

 

2. با تفاله قهوه از شر حلزون خلاص شویم

حلزون ها بوی قهوه آسیاب شده را دوست ندارند. این همه ی تجزیه پذیر اسـت، بنابر این اگر در حال یادگیری نحوه ایجاد یک باغ دوستدار محیط زیست هستید، یک گزینه عالی اسـت. نکات زیر را برای خلاص شدن از شر حلزون با تفاله قهوه دنبال نمایید:

تفاله هاي‌ قهوه را در اطراف گیاهانی کـه بـه آن ها حمله کرده اند پخش کنید و آن ها شروع بـه اجتناب از آن ها خواهند کرد.

میتوانید تفاله‌ها رابا پوسته‌هاي‌ تخم‌مرغ نیز مخلوط کنید تا جلوی ان‌ها را بگیرید.

 

3. با ایجاد یک مانع از شر حلزون خلاص شوید

چگونه از شر حلزون ها در باغ خلاص شویم

برای ایجاد موانع محافظ از پوسته تخم مرغ خرد شده، پوست آجیل، ماسه تیز، شن، سوزن کاج یا قلمه هاي‌ خاردار استفاده کنید. از آن ها برای ایجاد یک دایره در اطراف گیاهی کـه تحت تأثیر جویدن قرار گرفته اسـت استفاده کنید.می توانید از نی بـه عنوان مانعی برای حلزون ها در باغ استفاده کنید.

 

4. با جلبک دریایی از شر حلزون خلاص شویم

جلبک دریایی، چه تازه و چه بـه صورت پودر، یک دافع طبیعی برای حلزون ها اسـت، و مزیت ان این اسـت کـه برای حلزون ها نیز عالی اسـت. این بـه دلیل محتوای نمک جلبک دریایی کار میکند، کـه همه ی ما می‌دانیم کـه حلزون ها آنقدرها هم علاقه اي بـه ان ندارند. بـه سادگی جلبک دریایی را در اطراف گیاهانی کـه در حال نیش زدن هستند قرار دهید «یا اگر از فرم پودری استفاده میکنید بپاشید» و امیدواریم کـه بـه زودی تفاوت را مشاهده کنید.

 

5. حلزون های روی گیاهان گلدانی را با ژله نفتی از بین ببرید

ژله نفتی میتواند بـه محافظت از گیاهان گلدانی در برابر آسیب حلزون کمک کند. بافت لغزنده ان باعث می شود کـه حلزون بـه یک سطح بچسبد. فقط ان را بـه صورت نواری در اطراف لبه گلدان هاي‌ گل، ایده هاي‌ باغبانی ظروف و حتی ساقه هاي‌ گیاهان خود بمالید. اگر ژله نفتی در دست نداشته باشید، مالش بخار بـه روشی مشابه عمل می‌کند.

 

6. گیاهانی را انتخاب کنید که حلزون ها تنفر دارند

چگونه از شر حلزون ها در باغ خلاص شویم

حلزون ها گیاهان بسیار خوشبو را دوست ندارند، بنابر این گونه هایي مانند اسطوخودوس، رزماری و مریم گلی انتخاب خوبی هستند، و همچنین طبق توصیه متخصصان رنتوکیل، افسنطین، روم، و رازیانه. در واقع، حلزون ها تمایل دارند از بیشتر گیاهان پرهیز کنند، بنابر این این قسمت از باغ اسـت کـه طبق معمولً بدون نیش زدن اسـت. انها بـه شمعدانی و بگونیا نیز علاقه اي ندارند.

 

7. از کاشت گل های خاص خودداری کنید

چگونه از شر حلزون ها در باغ خلاص شویم

هاستاها، دلفینیوم ها، لوپین ها و گل محمدی می توانند توسط ارتشی از حلزون ها خرد شوند. همانگونه کـه ما آن ها را دوست داریم، راب ها انها را بیشتر دوست دارند، بنابر این اگر می‌خواهید باغ خودرا با آن ها پر کنید، برای یک نبرد دائمی آماده باشید. کاهو همچنین بـه TLC نیاز دارد، زیرا برای حلزون ها بـه عنوان گیاه گربه اي اسـت.

 

8. نوار مسی را برای خلاص شدن از شر حلزون بکشید

نوار مسی خود چسب با لجن حلزون واکنش نشان میدهد و هر بار کـه حلزون ها با ان تماس می گیرند یک شوک الکتریکی کوچک بـه حلزون وارد می‌کند.

 

این یک راه عالی برای پیشگیری از رسیدن حلزون ها بـه گیاهان شـما اسـت. این نوار را می‌توان بـه گلدان ها و ایده هاي‌ تخت باغچه برای محافظت از محصولات میوه و سبزیجات وصل کرد.

 

9. چگونه با تله کمپوست از شر حلزون خلاص شویم

چگونه از شر حلزون ها در باغ خلاص شویم

پوست‌هاي‌ سبزیجات و ضایعات آشپزخانه در مورد نحوه کمپوست کردن مفید هستند، اما میتوانند بـه شـما در جذب و سپس دفع حلزون کمک کنند. ضایعات غذا میتواند راهی هوشمندانه برای گرفتن حلزون باشد. این یک راه راحت برای بازرسی انچه حلزون ها در باغ شـما می‌خورند، اسـت. در این جا نحوه انجام ان آمده اسـت:

 

انبوهی از کمپوست آشپزخانه مانند برگ هاي‌ کاهو را در گوشه اي مرطوب و سایه دار بگذارید تا بسیاری از حلزون ها را جذب کند.

باغ را در شب با چراغ بررسی کنید تا انها را گرد آوری کنید.

همان طور کـه جمع می‌شوند، انها را جمع کنید و آن ها را دور بریزید.

 

10. با استفاده از نیمه های گریپ فروت یا خربزه از شر حلزون ها خلاص شویم

چگونه از شر حلزون ها در باغ خلاص شویم

دوست دارید در خربزه یا گریپ فروت عجیب‌وغریب بچسبید؟ خوب قبل از دور ریختن باقی مانده ها، آیا میدانستید کـه انها می توانند گزینه خوبی برای خلاص شدن از شر حلزون باشند؟

 

بـه سادگی پوسته هاي‌ خالی گریپ فروت را در نزدیکی گیاهانی کـه راب ها بـه سمت انها کشیده می‌شوند قرار دهید، سپس تماشا کنید کـه راب ها در طول شب در انها پوشیده شده اند. در صبح همه ی انها بـه خوبی گرد آوری میشوند تا شـما انها را دور بریزید. می توانید این روش رابا خربزه نیز امتحان کنید.

 

11. با تشویق حیات وحش به باغ خود از شر حلزون خلاص شوید

چگونه از شر حلزون ها در باغ خلاص شویم

پرندگان و جوجه تیغی ها را بـه باغ خود تشویق کنید تا بـه کاهش جمعیت حلزون هاي‌ ساکن بـه طبیعی ترین شکل ممکن کمک کنید. عده اي از پرندگان، قورباغه ها، وزغ ها، جوجه تیغی ها، کرم هاي‌ کند و سوسک هاي‌ زمینی حلزون میخورند و این شکارچیان باید در باغ ها تشویق شوند.

 

مطمئن شوید کـه بهترین تغذیه کننده پرندگان هستند و یک بزرگراه جوجه تیغی در حصار خود ایجاد کنید تا بـه آن ها اجازه دهید راهی راحت بـه باغ شـما وارد شوند تا از حلزون ها لذت ببرند. می توانید با ویژگی مشاوره عمیق ما دریابید کـه چگونه بـه جوجه تیغی ها کمک کنید.

 

12. حلزون ها را با پاشیدن نمک بکشید

اگر همه ی چیز شکست خورد، ممکن اسـت زمان ان رسیده کـه نمک را بیرون بیاورید. اگر چه نمک بـه سرعت حلزون ها را از بین میبرد، باید از پاشیدن بیش از حد آزادانه ان خودداری کنید، زیرا گیاهان نیز تحت تأثیر نمک زیاد قرار می گیرند و اگر روی ان‌ها فرود بیاید، وضعیت خوبی نخواهند داشت. بنابر این از ان بادقت در ایده‌هاي‌ تخت گل خود استفاده کنید و مطمئن شوید کـه خیلی نزدیک بـه با ارزش‌ترین گیاهان شـما نیست.

 

بیشر بخوانید: برترین باغ و بوستان بهشتی گمشده در تهران

جدیدترین مطالب سایت