ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

با این ایده‌هاي‌ باغ ژاپنی جان تازه‌اي بـه طرح خود بدهید. تعمیر و نگه داری کم و پر از علاقه در طول سال، آرامشی آرام را نیز بـه شـما میدهند. جای تعجب نیست کـه علاقه بـه ایده‌هاي‌ باغ ژاپنی بـه سرعت در حال افزایش اسـت زیرا همه ی ما بـه دنبال راه‌هایي برای ایجاد یک فضای بیرونی واقعاً آرام و آرامش‌بخش هستیم.

 

بـه‌خاطر باغ‌هاي‌ چای، مناطق سنگی و سنگ‌ریزه‌اي متفکرانه و آب‌نماهای بامبو شناخته شده‌اند، بـه اسانی می توان فهمید کـه چرا باغ‌هاي‌ ژاپنی بسیاری را مجذوب خود میکند، اما ایده‌هاي‌ طراحی هوشمندانه‌ي زیادی وجوددارد کـه می توانیم کشف و استفاده کنیم.

 

باغ هاي‌ ژاپنی از نظر تاریخی برای اهداف مختلف طراحی شده اند کـه هر کدام ویژگی هاي‌ خاص خودرا دارند. ان چای خانه هاي‌ اطراف مکان هایي صمیمی و دور از خیابان هاي‌ پر هیاهو و زندگی روزمره بودند، در حالی کـه باغ هاي‌ پرسه زن برای تفکر آرام و کشف از طریق حرکت درنظر گرفته شده بودند.

 

باغ‌هاي‌ خشک شامل شن‌هاي‌ چنگکی و سنگ‌هاي‌ انتخابی بـه‌جای کاوش فیزیکی درنظر گرفته میشدند و باغ‌هاي‌ حیاطی پیش ‌روی زندگی داخلی و خارجی امروزی بودند. هر کدام در جزئیات و مفهوم خود جذاب هستند، ما میتوانیم تعداد زیادی از ایده‌هاي‌ طراحی مشابه را در فضاهای خود، صرف نظر از اندازه، شکل و جنبه‌هایشان بگنجانیم.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با چایخانه تتسو در ژاپن + تصاویر

 

چه ویژگی هایی را باید در ایده باغ ژاپنی لحاظ کنید؟

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

سنگ ها و شن عناصر کلیدی ایده هاي‌ باغ ژاپنی هستند و می توانند با هر اندازه فضایی سازگار شوند. ایده هاي‌ سخت محوطه سازی می تواند شامل شن، سنگ و سنگ پله باشد تا بافت و سطوح متضاد زیادی در زیر پا ایجاد کند. سعی کنید تکه‌هاي‌ بامبو رابا ریسمان سیاه بـه هم ببندید تا قوس‌ها، دروازه‌ها، نرده‌ها و پانل‌هاي‌ حریم خصوصی ساده ایجاد کنید.

 

خزه‌ها را تشویق کنید تا در گوشه‌ها و برآمدگی‌ها پخش شوند و توده‌هاي‌ گیاهی علف‌ها و بوته‌هایي را برای شاخ و برگ‌هاي‌ مواج تشکیل دهند و سایه‌هاي‌ آرامش‌بخش مختلف سبز را بـه نمایش بگذارند.

 

باوجود تعداد زیادی از گیاهان برجسته، از جمله بامبوی باشکوه، ایسر آتشین و نیلوفرهای نفیس و آزالیا، مقاومت در برابر معرفی سبک ژاپنی بـه حیاط خلوت شـما دشوار اسـت. ما با طراحان و متخصصان برتر برای نکات و توصیه‌هایشان صحبت کرده‌ایم تا بتوانید عده اي از ایده‌هاي‌ باغ ژاپنی رابا خاطرجمعی بـه طرح خود معرفی کنید.

 

بیشتر بخوانید: 10 باغ زیبای دنیا «+ تصاویر»

 

1. به سراغ فرم های مواج و مجسمه ای بروید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

ایده هاي‌ باغ ژاپنی: گیاهان پوشش زمین بـه عنوان جایگزینی برای چمن. تعداد زیادی از ایده‌هاي‌ باغ ژاپنی بـه گونه‌اي طراحی شده‌اند کـه از داخل خانه تحسین شوند، کـه اغلب با یک پنجره یا طاق تصویر قاب میشوند. با یک باغ حیاط خلوت روبه‌رو هستید؟ پس چرا چیزی مشابه را برای ایده هاي‌ طراحی باغ خود امتحان نکنید. نتایج می تواند بسیار آرام‌بخش باشد و پس زمینه سبز زیبایی را در طول سال ارائه دهد.

 

2. ویژگی های بامبو را برای سبک فوری ژاپنی انتخاب کنید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

با ویژگی آب کوچک شیشی اودوشی از UK Bamboo «در برگه جدید باز می شود» گوشه اي آرام در ایده هاي‌ باغ ژاپنی خود ایجاد کنید. بامبو با رشد سریع، پایدار، سخت و بادوام، یک ماده طبیعی بی‌نظیر اسـت کـه بـه سادگی از سبک ژاپنی بیرون می آید. قرن‌ها در ایده‌هاي‌ باغ ژاپنی استفاده میشود ودر هر اندازه‌اي برداشت میشود، باغ ان از کانال‌کشی آب، ایجاد حصار، پانل‌هاي‌ حفظ حریم خصوصی، طاق‌ها، مسیرها و زنگ‌هاي‌ باد استفاده میکند.

میله‌هاي‌ سبز سبز جوان هنگامی کـه خم میشوند و با ریسمان سیاه گره‌دار در جای خود بسته می شوند، حصار کم ارتفاعی منظم و منحنی ایجاد میکنند، مناسب برای پوشش مسیرها یا محافظت از مناطق گرانبها مانند باغ‌هاي‌ خزه‌اي ظریف یا مناطق سنگ‌ریزه‌شده. میله هاي‌ غول پیکر اغلب تا 10 میلی متر یا بیشتر قطر دارند، برای آلاچیق ها و پناهگاه ها مفید هستند و همچنین می توانند برای ایجاد سکوهای سبک وزن بـه هم متصل شوند.

 

3. یک رخنمون سنگی بکارید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

گنجاندن سنگ طبیعی را در ایده باغ ژاپنی خود درنظر بگیرید. بگذارید زیبایی سنگ هاي‌ طبیعی و ایده هاي‌ باغ ژاپنی بـه شـما الهام بخشد تا یک باغ خسته کننده و شیب دار را تغییر دهید. مسیرهای شنی ظریفی کـه از میان رخنمون هاي‌ صخره اي می بافند، کاشته شده با گیاهان کم رشد، کوه هاي‌ آلپ، آزالیا و مخروطیان مجسمه اي، رنگ و جذابیت زیبایی را در طول سال ارائه می دهند و خلق و خوی آرام بخشی را برای ایده هاي‌ باغ صخره اي کوچک ایجاد می کنند.

 

4. با پس زمینه سیاه جسور باشید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

دیوارها و نرده‌ها با رنگ مشکی پس‌زمینه‌اي چشمگیر برای مبلمان باغ شـما هستند. یکی از ساده ترین راه‌ها برای معرفی ایده‌هاي‌ باغ ژاپنی بـه فضای شـما، استفاده از مناطق بزرگ مشکی در طراحی فضای باز اسـت. چه ایده‌هاي‌ نقاشی شده دیوار باغ، چه کاشی‌هاي‌ سنگ‌فرش چینی یا یک دیوار با چوب زغالی، پس‌زمینه‌اي عالی برای برجسته کردن مبلمان با سبک مینیمال و کاشت با رنگ‌هاي‌ غنی ایجاد می کند.

شاخ و برگ هاي‌ سرسبز و براق و برگ هاي‌ نارنجی و زرشکی تند آسرها همگی با این سایه تیره و بدخلق برجسته می شوند و همچنین شاخ و برگ هاي‌ پیچیده شکل را نیز بـه تسکین میدهد.

 

5. بونسای مینیاتوری را به نمایش بگذارید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

درخت بونسای محبوب برای ایده هاي‌ باغ ژاپنی. کمال در مینیاتوری، درختان بونسای نخستین بار درحدود 1200 سال پیش در ژاپن ظاهر شدند و بـه مرور زمان توسط راهبان ذن بودایی بـه عنوان مناظر سینی کـه درختان کوچک اما بـه زیبایی تربیت شده جهان را نشان می دادند پذیرفته شدند. آن ها بـه زودی مورد توجه محققان قرار گرفتند و امروزه در سراسر جهان در ایده باغ ژاپنی جذابیت دارند.

 

مجموعه خودرا با نمایش گنجینه هاي‌ برگی خود در ایده هاي‌ باغبانی با لعاب فراوان شروع کنید. چند قانون وجوددارد کـه باید دنبال نمایید. اصول اولیه برای تخمین اندازه گلدان ایده آل شـما نسبت بـه درخت بونسای شـما اسـت. گلدان در بلندترین ضلع خود باید نصف ارتفاع درخت و عمق ان معادل عرض تنه در پایه خاک باشد. درختان درشت بونسای برای گلدان هاي‌ مربعی مناسب ترند، در حالی کـه درختان ظریف تر در گلدان هاي‌ دایره اي شکل.

 

6. قدرت خود را در هرس ابری امتحان کنید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

درختان با استفاده از روش سنتی هرس ابر ژاپنی هرس شدند. شکل دادن بـه درخت باغ بـه شکل یکسری شاخه هاي‌ ابری یک هنر باستانی ژاپنی اسـت. نتایج با هدف برجسته کردن ویژگی‌هاي‌ فردی گیاهان و هماهنگ کردن ان با محیط اطراف، نقاط کانونی خیره‌کننده و مجسمه‌اي را ایجاد می کنند. مطمئن شوید کـه بهترین قیچی باغبانی را در اختیار دارید تا زیبا بـه نظر برسد.

جانوران ژاپنی و هالی با برگ هاي‌ جعبه اي هردو نتایج خیره کننده اي ایجاد می کنند، زیبایی نامتقارن بـه خوبی در بین طرح‌هاي‌ ساختاری گیاهان مکمل قرار می گیرد: بالش‌ها و توپ‌هاي‌ توپیاری‌شده، یا سایر اشکال حبه‌اي کـه برای بافت شل‌تر، کرکی باقی میمانند.

 

7. یک یا دو ایسر را به نمایش بگذارید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

افراهای ژاپنی فوق العاده زیبا، گیاهی عالی برای ایده هاي‌ باغ ژاپنی شـما هستند. با انواع مختلف اشکال و اندازه ها، از درختان کوچک و گریان مناسب برای گلدان و علاوه بر حوضچه ها گرفته تا نمونه هاي‌ باشکوهی کـه ارتفاع آن ها تا 8 متر می‌رسد، ظرافت، ساختار و جذابیت در طول سال را بـه شـما می بخشد.

این زیبایی‌هاي‌ با رشد آهسته می توانند در نیازهای خود کمی شبیه بـه دیوا باشند، و ترجیح میدهند یک نقطه محافظت شده در خاک زهکشی آزاد و غیر قلیایی داشته باشند. با این حال، هنگامی کـه نحوه پرورش ایسر را یاد گرفتید، با رنگ هاي‌ پاییزی خیره کننده و شاخ و برگ هاي‌ برازنده و ظریف کـه بـه سبک ژاپنی می ریزد، پاداش دریافت خواهید کرد.

 

8. یک پل با الهام از ژاپن اضافه کنید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

راه هاي‌ مقرون بـه صرفه زیادی برای تقلید از یک پل بـه سبک ژاپنی در طراحی باغ شـما وجوددارد. برای گنجاندن یک پل بـه سبک ژاپنی، لازم نیست یک نهر یا حوض بزرگ در باغ خود داشته باشید. یک پل کـه نشان دهنده سفر از دنیای فانی بـه دنیای پس از مرگ یا قلمرو معنوی بالاتر خلوص و طبیعت اسـت، راه ایده آلی برای ایجاد حرکت در اطراف و ساختار درون ایده هاي‌ باغ ژاپنی شـما اسـت.

پل شـما می تواند بـه شکل ایده هاي‌ ساده پله اي در وسط یک استخر کم عمق یا یک پل قوسی برازنده بر روی یک رودخانه خشک شن و سنگریزه باشد. نکته کلیدی این اسـت کـه ان را بادقت در محیط اطرافش ادغام کنید. ایجاد یک فرورفتگی جزئی در زیر پل و افزودن توده‌هاي‌ کاشت طبیعی سرخس‌ها، علف‌هاي‌ زینتی هردو گزینه‌هاي‌ خوبی هستند، در هردو طرف بـه بستر کردن سازه در زمین کمک میکند. صحنه رابا اضافه کردن یک یا دو مورد از بهترین درختان برای باغ‌هاي‌ کوچک اطراف، قاب‌بندی کنید، تا شاخه‌هاي‌ پایینتر بتوانند بـه سمت بالا بروند و جلوه را نرم‌ تر کنند.

 

9. ایده های باغ ژاپنی خود را با فانوس های سنگی روشن کنید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

فانوس هاي‌ سنگی یک منظره سنتی در باغ هاي‌ ژاپنی اسـت. فانوس هاي‌ سنگی بـه سادگی غیر قابل انکار، یک ویژگی کلیدی در ایده باغ ژاپنی اسـت. آن ها کـه در اصل برای روشن کردن راه معابد و زیارتگاه ها ساخته شده بودند و قرار داشتند با یک شمع یا چراغ نفتی کوچک روشن می شدند.

سبک‌ها و اندازه‌هاي‌ مختلفی از فانوس‌ها وجوددارد کـه هر کدام تاریخچه و هدف شگفت‌انگیز خودرا دارند، بنابر این ارزش ان را دارد کـه قبل از خرید در مورد هر طرح اطلاعاتی کسب کنید.فانوس‌هاي‌ اوریبه طبق معمولً بلند هستند و کـه بر روی یک پایه بلند شده‌اند، دارای یک جعبه نور مربعی با هلال، ماه کامل و دهانه‌هاي‌ مربع اسـت، در حالی کـه فانوس سه‌پایی یوکیمی دورو یا فانوس تماشای برف برای کمک بـه ماهی‌گیر در مسیریابی استفاده میشود.

مهم نیست کدام فانوس را انتخاب می‌کنید، کمتر قطعا بیشتر اسـت. چند قطعه بادقت انتخاب شده و قرار داده شده، فضایی شیک و آرام را بـه ایده‌هاي‌ نورپردازی فضای باز شـما می‌افزایند، در حالی کـه تعداد زیاد ان‌ها می تواند بـه ظاهری درهم و مضمون منجر شود.

 

10. سقفی از فانوس های رنگارنگ آویزان کنید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

فانوس هاي‌ باغ بـه سبک ژاپنی در شب روشن می شوند. این یک راه عالی برای دنج کردن هر فضای بیرون از خانه یا غذاخوری اسـت. آویزان کردن مجموعه اي از فانوس هاي‌ پارچه اي بـه سبک ژاپنی نه تنها رنگ، شکل و طرح را در کاشت شـما معرفی می کند، بلکه باعث ایجاد توهم سقف نیز می شود و بـه محصور شدن بصری فضا کمک می کند. این فانوس‌هاي‌ پیچیده دارای چراغ‌هاي‌ LED خورشیدی نیز برای فضایی بیشتر هستند. آن ها رابا هم جمع کنید و از ایده هاي‌ آلاچیق، طاق باغ یا شاخه هاي‌ درخت خود آویزان کنید تا جلوه اي جادویی داشته باشید.

 

11. یک باغ پرسه زدن با الهام از ژاپنی طراحی کنید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

ایده هاي‌ باغ ژاپنی با مسیرهای چوبی منحنی و بالکن هاي‌ تزئین شده. تفکر در حین پیاده روی، احاطه شده توسط طبیعت، در قلب تعداد زیادی از ایده هاي‌ باغ ژاپنی قرار دارد. طراحی شده برای مشاهده از ایده هاي‌ مسیر باغ پر پیچ و خم، ویژگی هاي‌ باغ و مناظر جدید بـه تدریج با هر پیچ و تاب آشکار می شود. راهی عالی برای استفاده حداکثری از یک فضای کوچک بیرونی، یقیناً یک ترفند طراحی اسـت کـه امروزه میتوانیم در تعداد زیادی از باغ‌هاي‌ شهری از ان استفاده کنیم. 

 

12. جزئیات دست ساز و سنتی ژاپنی را اضافه کنید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

زنجیر بارانی سبک ژاپنی کـه از سقف آویزان شده اسـت. شخصیت و جذابیت اغلب در جزئیات کوچک نهفته اسـت و این قطعا در ایده هاي‌ باغ ژاپنی مینیمال صادق اسـت. یک آیتم بادقت قرار داده شده «اغلب مملو از اهمیت تاریخی و سنتی» می تواند معنای مهمی داشته باشد ودر یک پس زمینه یا سطح خاص خیره کننده بـه نظر برسد.

زنجیر باران یکیدیگر از جزئیات لذت بخش اسـت کـه بـه اسانی می توان بـه ایده هاي‌ باغ ژاپنی خود اضافه کرد. این کوساری دوی کـه صدها سال استفاده می شود، آب را از پشتبام بـه زمین از طریق یکسری باک هاي‌ کوچک کانال می کند. کت ها یا لینک ها کـه از لحاظ تاریخی از مس ساخته شده اسـت، امروزه می‌توانید فولاد ضد زنگ و طرح هاي‌ ترکیبی را نیز پیدا کنید.

 

13. به سراغ چند ویژگی با دقت قرار داده شده بروید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

ایده هاي‌ باغ ژاپنی با حوض آب سنگی دریک تخت گل. وقتی نوبت بـه طراحی ایده هاي‌ باغ ژاپنی می‌رسد، از ویژگی هاي‌ باغ موجود خود نهایت استفاده را ببرید. درختچه‌ها و درختان بالغ، کرانه‌هاي‌ شیب‌دار یا شیب‌هاي‌ طبیعی همگی فرصت‌هایي را برای خلاقیت و فرصتی برای آزمایش ایده‌هاي‌ تازه ایجاد می کنند. زمانی را بـه دقت در فضای خود اختصاص دهید – برداشتن چند شاخه کم از یک آزالیا یا کاملیا می تواند فضای کافی را برای قرار گرفتن در ایده هاي‌ آب سنگی یا یک فانوس باز کند، یا پاک کردن گوشه اي کـه بیش از حد رشدکرده می تواند نقطه ایده آلی برای شن باغ باشد.

دراین طرح دلربا یک ایسر موجود بـه سایبان و محیطی ایده آل برای فانوس و حوض آب Oribe تبدیل شد. ایجاد یک باغ یا چیدمان موفق ژاپنی در باغ شـما بـه اصالت بستگی دارد. وقت بگذارید و مطالعه کنید کـه چگونه و چرا زیور آلات، سنگ ها و گیاهان بـه طور سنتی در باغ هاي‌ اصلی ژاپنی قرار می گیرند.

 

14. یک باغ سنگریزه و سنگی ترتیب دهید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

یک راه حل ساده برای ایده هاي‌ باغ ژاپنی این اسـت کـه یک باغ شن شنی در گوشه اي از زمین خود ایجاد کنید. چه یک نقطه آفتابی وسیع و چه گوشه اي ساکت و خلوت، ایده هاي‌ شن باغ می تواند گزینه عالی شـما باشد. این نواحی متشکل از مناطق مسطح سنگریزه شامل گروه‌هاي‌ سنگی با عدد‌هاي‌ فرد اسـت کـه بـه دقت برای شکل، نشانه‌گذاری‌ها انتخاب شده‌اند و برای نشان دادن منظره‌اي متمایز قرار گرفته‌اند، این مناطق آرامش را در خود جای می دهند و بیان بصری چشمگیری نیز ایجاد می کنند.

هم در ایده‌هاي‌ باغ باستانی ژاپنی و هم در ان‌هایي کـه معابد بودایی را احاطه کرده‌اند، سنگ‌ریزه‌هاي‌ ریز بادقت کنده می شوند تا دایره‌هاي‌ متحدالمرکزی کـه از صخره‌ها بیرون می آیند، خطوط مستقیمی مانند فروه‌هاي‌ شخم زده و منحنی‌هاي‌ گسترده ایجاد شود. با باز گذاشتن عناصر، زیبایی در نحوه جابجایی خطوط توسط باد و باران نیز نهفته اسـت. یک سایه کم رنگ و سرد از شن انتخاب کنید «خاکستری کبوتری، سنگ مرمر سفید و گرانیت آبی نقره اي همه ی بـه خوبی کار می کنند» و برای خطوط چنگک دار مشخص، بـه سراغ سنگ هاي‌ 6 میلی متری با عمق 75 میلی متری قرار دهید.

سنگ‌ها در گروه‌هاي‌ سه، پنج یا هفت تایی چیده شده‌اند. بـه دلیل شکل‌ها، نشانه‌ها و رنگ‌هاي‌ جداگانه‌شان انتخاب شده‌اند، ان‌ها در منطقه سنگ‌ریزه‌اي صاف قرار می گیرند تا ویژگی‌هاي‌ کلیدی چشم ‌انداز مانند آبشارها، درختان، کوه‌ها و حتی حیوانات را نشان دهند. خزه‌ها و گلسنگ‌ها تشویق می شوند روی سطوح رشد کنند و گاهی اوقات درختان کوچک همیشه سبز یا مخروطی‌ها بـه حاشیه‌هاي‌ باغ اضافه میشوند.

 

15. مواد واضح و متضاد را با هم مخلوط کنید

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

بازی با سطوح و مواد متنوع، علاقه زیادی بـه ایده هاي‌ باغ ژاپنی مینیمال، اما خلاقانه ایجاد می کند. باغ هاي‌ ژاپنی همه ی در مورد انتزاع طبیعت بـه شیوه اي هنرمندانه هستند کـه طبیعی بـه نظر می‌رسد، اما در واقع بسیار بازرسی شده و مورد توجه قرار می گیرند. در این جا از بازالت سیاه برای سطح مسیر استفاده شده اسـت و صفحات گرانیت خاکستری برای ایجاد توهم عبور از آب از پل کـه خود با سنگ گرانیت نشان داده شده اسـت وارد شده اسـت. تخته سنگ هاي‌ گرانیتی توهم جریانی را کـه بین سواحل صخره اي جریان دارد کامل می کند.

 

بیشتر بخوانید: مکان های دیدنی ژاپن | زیباترین مکان های دیدنی ژاپن برای گردشگران

 

چه گیاهانی در ایده های باغ ژاپنی بهتر عمل می کنند؟

اگر چه تعداد زیادی از گیاهان ژاپنی بـه عنوان انتخاب هاي‌ کلاسیک برای باغ ژاپنی درنظر گرفته می شوند، اما باید این ایده را بـه خاطر بسپارید کـه آنچه با فلسفه طراحی ژاپنی صادق اسـت، قدردانی از طبیعت و طراحی مطابق با الزامات باغ خاص شـما و کاشت گیاهانی اسـت کـه در ان رشد می کنند. محیط زیست. چهار پیشنهاد برتر من برای گیاه انتخاب شده‌اند زیرا مختص باغ کوچک ژاپنی ما در کورنوال اسـت.

ایده های باغ ژاپنی (15 راه برای ایجاد فضایی آرام با محوطه سازی و گیاهان)

افراهای ژاپنی بـه ویژه در فصل بهار و پاییز نمی توانید بر رنگ‌هاي‌ هیجان‌انگیز افراهای ژاپنی غلبه کنید، و انواع شکل‌ها و سبک‌هاي‌ برگ‌هاي‌ ایسر آن ها را بـه انتخاب اول ما تبدیل کرده اسـت. این درختان زیبا برای برآوردن نیازهایشان کمی شلوغ هستند، زیرا باد، نمک یا آفتاب زیاد را دوست ندارند، اما اگر مکان مناسبی برای آن ها پیدا کنید، از نظر زیبایی در رتبه دوم قراردارند.

 

بامبو این گیاه عالی برای ایجاد پرچین ها و حاشیه ها اسـت زیرا آن ها بـه سرعت در حال رشد هستند و ایده ها و ساختار حفظ حریم خصوصی باغ را ارائه می دهند. بامبو بـه عنوان یک گیاه بسیار مهم در ژاپن مورد احترام اسـت زیرا قوی و انعطاف پذیر اسـت. ما از ان برای نرده ها، فوران آب و تکیه گاه ها استفاده میکنیم.

 

خزه این گیاه شگفت انگیز از محیط مرطوبی برخوردار اسـت و روی درختان، سنگ ها و مجسمه ها رشد می کند. خزه بـه همه ی چیز ظاهری کهنه می‌دهد برای ایده هاي‌ باغ ژاپنی عالی اسـت.

 

گل هاي‌ گیلاس و آزالیا گل ها همیشه یک ویژگی خوشایند در باغ هستند و مردم در تمام طول سال منتظر دیدن شکوفه هاي‌ گیلاس بهاری هستند. آزالیا کمی دیرتر می آیند و تمایل دارند برای مدت طولانی تری بمانند کـه با ورود بـه بهار و تابستان، تنوع رنگ شگفت انگیزی را بـه باغ ارائه می‌دهد.

جدیدترین مطالب سایت