ماهی بلک گوست یا روح سیاه

ماهی بلک گوست یا روح سیاه

معرفی ماهی بلک گوست یا روح سیاه

 
بلک گوست، روح ماهی یا روح سیاه ماهی ای است که جز در یک مورد هرگز در آکواریوم تکثیر نشده است و تماماً با صید از طبیعت وارد بازار می شود بطور کلی در رودخانه ی آمازون و شاخه های منتهی به این رودخانه و نیز در رودخانه های پاراگوئه یافت می شود .
 
 
دلیل نامگذاری این ماهی به نام روح سیاه بدین دلیل است که افراد بومی و محلی بر این باورند که روح خویشاوندان مرده ی آنها در این ماهی ها زندگی می کنند.
 
 
این ماهی جزء دسته ی ماهیان نایف می باشد.در کل آب کهنه برای این ماهی بهتر است.اگر آب آکواریوم به طور منظم تعویض شود و بیش از حد به آنها غذا داده نشود به خوبی رشد خواهند کرد و سالم خواهند ماند.
 
 
این ماهی اغلب ترجیه می دهد تا در تاریکی شب کارهای خود را انجام دهد و به تکاپو در آکواریوم بپردازد.ماهیان بسیار جالبی هستند که اکثر افراد را مجذوب خود می سازند و دلیل این جذابیت آنها برخی از رفتارهای خارق العاده ی آنهاست که در زیر به ذکر آنها می پردازیم.
 
 
یکی از عادت های آنها شنا کردن موج وار ، وارونه شنا کردن و عقب عقب حرکت کردنشان است . این ماهی قادر است به همان خوبی که به جلو حرکت می کند به عقب نیز حرکت کند.همچنین از دیگر رفتارهای جالب آن ها این است که خیلی زود یاد می گیرند که از دست شما غذا بخورند .
 
روح ماهی ها می توانند تا حدود ۵۰-۴۰ سانتی متر رشد کنند . ولی به طور متوسط تا حدود ۳۰ سانتی متر رشد می کنند البته شاید یکی از دلایل رشد کم تر آنها نگهداری روح ماهی در تانک های کوچک می باشد.این ماهی در سه رنگ مختلف وجود دارد.
 
 
یکی از نکات مهم در نگهداری آن ها که اغلب نیز مراعات نمی شود این است که نباید دو روح ماهی سیاه را با هم در یک تانک نگهداری نمود در این صورت آن ها به مجادله با یکدیگر خواهند پرداخت و این شرایط وقتی وخیم تر می شود که آکواریوم شما کوچک باشد.از دیگر نکات مهم در رابطه با روح ماهی این است که حتماً باید در آکواریوم مکانی برای مخفی شدن آن ها وجود داشته باشد.برای این منظور می توانیداز صخره ها و دکورهای سرامیکی استفاده کنید.
 
 
همچنین اگر در آکواریوم گیاه آبزی به اندازه ی کافی وجود داشته باشد، این گیاهان می توانند آشیانه ی مناسبی را بطور طبیعی برای این ماهی به وجود آورند.در صورت عدم وجود چنین مکانی ماهی خود را به گوشه های بخاری ، فیلتر و … نزدیک می کند.
 
 
البته راهی نیز برای کلک زدن به آنها وجود دارد.برای این منظور تکه ای از سفالی که در بام ساختمان به کار می رود به شیشه ی روبروی آکواریوم تکیه دهید (برای این منظور می توانید از تکه سنگی صاف نیز استفاده کنید) در این صورت ماهی به طور مداوم سعی می کند که خود را در آنجا پنهان کند.بدین ترتیب شما می توانید بیشتر اوقات، ماهی را در جلو یا مرکز آکواریوم مشاهده کنید .
 
روح ماهی سیاه غذاهای زنده ی کوچک را به خوبی می خورد.الیته اغلب می توان با غذاهای یخ زده و یا حاضری دیگر آن ها را تغذیه کرد.بیماری های شایع این ماهی شامل انگل ها و ایک ( سفیدک )است.
 
 
این ماهی آکواریومی با نور ملایم را ترجیه می دهد.سعی کنید برای پوشش تانک این ماهی از سنگ های روشن استفاده کنید تا روح ماهی به خوبی جلوه کند و در تانک ناپدید نشود.دمای قابل تحمل ۲۸-۲۲ درجه است .
 
 
جدیدترین مطالب سایت