مشخصات ماهی سر سوسماری

مشخصات ماهی سر سوسماری

آشنایی با ماهی سر سوسماری

 

ماهی سرسوسماری از جمله ماهیانی است که به ندرت در آکواریوم ها دیده می شود. شاید یکی از دلایل این موضوع رشد بیش از اندازه ی این ماهی باشد. سر سوسماری تا ۱۷۵ سانتی متر رشد می کند و به به آکواریومی با حداقل حجم ۲۲۵۰لیتر نیاز دارد.

 

زیستگاه سرسوسماری آمریکای جنوبی است. از مشخصه های این ماهی پوزه ی بزرگ آن است که تقریبا” دو برابر سر ماهی است. دارای بدنی استوانه ای است که با پولک های لوزی پوشیده شده است. ماهی های بالغ دارای رنگ کرم همراه با نقاطی بزرگ بر روی بدن و باله ها هستند.

 

مشخصات ماهی سر سوسماری

 

سر سوسماری دارای یک ردیف دندان های تیز است که این ماهی را برای نگهداری در آکواریوم نامناسب می گرداند. این ماهی جهنده ی خوبی است و در صورتی که اندازه ی بزرگی داشته باشد قطعا” به درپوش آکواریوم صدمه وارد می نماید.

 

آکواریوم این ماهی نیاز به گیاه و فضاهایی برای پنهان شدن ماهی دارد. دمای ۲۳ تا ۲۷ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶.۶ تا ۷.۲ برای این ماهی مناسب است.

مشخصات ماهی سر سوسماری

تکثیر سرسوسماری کار نسبتا” دشواری است. ماهی ماده در زمانی که احساس خطر کند نوزادان را در دهان خود جمع آوری می نماید. نوزادان این ماهی رشد سریعی دارند و به سرعت دارای دندان می شوند. این عامل سبب می شود تا نوزادان بزرگ تر به نوزادان کوپک تر صدمه وارد کنند و حتی بزرگ تر ها از کوچک تر ها تغذیه نمایند.

 

سرسوسماری را می توان با غذاهایی همچون ماهی، دل گاو و انواع کرم تغذیه نمود. اما ماهی بهترین گزینه برای تغذیه ی سرسوسماری است و ممکن است که این ماهی سایر غذاها را نپذیرد.

 

جدیدترین مطالب سایت