مقابله با پشه با گیاهان ضد پشه در منزل

مقابله با پشه با گیاهان ضد پشه در منزل

برای رهایی از پشه ها در خانه یا آپارتمان یا محل کار خود این گیاهان را نگهداری کنید تا دیگر پشه ها مزاحم شما نشوند.

 

به گزارش تالاب برای رهایی از شر پشه ها در فضای داخلی خانه می توانید از گیاهان زینتی با قدرت دفع پشه ها استفاده کنید. لیستی از بهترین و قویترین گیاهان ضد پشه آپارتمانی را برایتان جمع آوری کرده ایم.

گیاه ضد پشه و حشرات مناسب فضای داخلی خانه

شاید استفاده از گیاهان زینتی آپارتمانی به عنوان یک گیاه ضد پشه برایتان جالب باشد اما این جالب حقیقتی است که می تواند جایگزین استفاده از سموم شیمیایی باشد.

با توجه به فصل گرما هجوم پشه ها در خانه ها زیاد می شود و برخی پشه ها که ناقل بیماری هستند باعث بروز بیماری می شود محققان پس از انجام آزمایشات روی برخی گیاهان به این نتیجه رسیده اند که این گیاهان پشه را از محل دور می کند همراه ما باشید با آشنایی با این گیاهان.

 

رزماری یا همان اکلیل کوهی، گیاه بسیار مفیدی است و برای طعم دادن به گوشت بره و یا ماهی کاربرد دارد. این گیاه برای فراری دادن پشه ها نیز عالی است.

روزهای سرد، آرام آرام پشت سر گذاشته می شوند و به زودی قدم به روزهای گرم سال می گذاریم. اگرچه این روزها بسیار خوشایند هستند اما سرو کله برخی از مزاحم ها هم پیدا می شود که گاهی زندگی را برایمان عذاب­آور می کنند.

 

یکی از این مزاحم ها پشه ها هستند و چنانچه مراقب نباشید، دریک چشم به هم زدن، خانه تان را پر می کنند. اگر نمی خواهید برای راندن آنها ازمحصولات شیمیایی استفاده کنید، استفاده از برخی از گیاهان شما را از شر پشه ها نجات خواهد داد:

 

فرنجمشک

این گیاه از خانواده نعناع است و برخی آن را با نام نعناع وحشی می شناسند. فرنجمشک گیاهی بسیار مقاوم است و خشکسالی را به راحتی تحمل می کند و حتی در سایه هم می روید. این گیاه را هرکجا قرار دهید، پشه ها از آنجا دور می شوند.

 

گیاه سنبل هندی

گیاهی چند ساله نازک، با برگ های بلند است. این گیاه رایحه ای بسیار قوی از خود متصاعد کرده و کل فضای اطراف را معطر می کند و باعث می شود که پشه ها به اطراف آن و هر چیزی که نزدیک آن است نیایند.

 

مقابله با پشه با گیاهان ضد پشه در منزل

گیاه سنبل هندی با رایحه ی بسیار قوی خود پشه ها را از خود دور می کند

 

نعناع گربه ای
در تحقیقی مشخص شده است که این گیاه 10برابر موثرتر از DEET، ماده ای شیمیایی که در حشره­کش ها استفاده می شود، عمل می کند.

 

گل جعفری (ماری گلد )

گل جعفری گیاهی یکساله است و انتخاب خوبی برای راندن پشه ها هستند. گل جعفری حاوی ماده ای است که پشه ها را از خود می راند. همچنین گل های بسیار زیبایی دارد و می تواند به فضای خانه را جلوه دهد.

 

اسطوخودوس
احتمالا این گیاه را به سبب گل های بنفش رنگ و زیبا و رایحه خوش و آرام بخش آن می شناسید اما شاید ندانید یک دافع طبیعی پشه است. از این گیاه ها جلوی در خانه و یا کنار پنجره ها بگذارید و پشه ها را از زندگی تان دور کنید.

 

نعناع
بسیاری از حشرات و همچنین پشه ها از این گیاه دوری می کنند، بنابراین استفاده از این گیاه در بیشتر مکان های منزل تان، شما را از شر حشرات و پشه ها نجات می دهد.

مقابله با پشه با گیاهان ضد پشه در منزل

ریحان، یک گیاه موثر برای فراری دادن پشه ها می باشد

پونه

این گیاه هم که از تیره نعناعیان است دفع کننده طبیعی پشه ها می باشد. جالب اینکه پروانه ها عاشق پونه هستند و اگر در منطقه ای که زندگی می کنید پروانه زیاد دارد، می توانید امیداور باشید، که دور گیاه پونه تان پر از پروانه های رنگارنگ شود.

 

رزماری

رزماری یا همان اکلیل کوهی، گیاه بسیار مفیدی است و برای طعم دادن به گوشت بره و یا ماهی کاربرد دارد. این گیاه برای فراری دادن پشه ها نیز عالی است.

 

گل شمعدانی

گل شمعدانی را وقتی به دیوار آویزان می کنید، با گل های زیبایی که دارد، به محیط اطراف خود جلوه می دهد. این گل زیبا نیز می توانند انتخابی عالی برای راندن پشه ها باشد.

 

ریحان

این گیاه، علاه بر اینکه نوعی سبزی خوش طعم در آشپزخانه محسوب می شود، اگر بدانید که پشه ها را هم فراری می دهد، دو برابر عاشقش می شوید. انواع و اقسامی از گیاه ریحان وجود دارد. البته استفاده از ریحان لیمویی و دارچینی در راندن پشه ها تاثیر بیشتری دارد.

منبع : hidoctor.ir

جدیدترین مطالب سایت