چگونه از شر پشه و حشرات موذی خلاص شویم ؟

چگونه از شر پشه و حشرات موذی خلاص شویم ؟

روش هایی برای مقابله با پشه ها 

حشرات و پشه هایي میباشند که با شروع فصل تابستان علاوه با حضورشان انواع مریضی ها را به همراه می آورند .

به گزارش تالاب ، 10 راه طبیعی وجود دارد که می ‌توان از آن ‌ها برای مقابله با پشه‌ ها و رهایی از نیش این حشرات به ویژه در طول شب بهره گیری کرد.

 

چگونه از شر پشه و حشرات موذی خلاص شویم ؟

10 روش برای مقابله با پشه ها و انواع حشرات موذی 

 

نخستین روش، خلاص شدن از آب‌ هاي راکد در اطراف تان هست. بعنوان مثال، ظروف آب حیوانات خانگی و حوض ‌ها محل مناسبی برای تخم‌ گذاری این پشه‌ ها و گسترش دامنه فعالیت آن ‌ها ست.

 

دومین روش، کاشتن و یا نگه داری از گیاهانی چون علف گربه،‌ اکلیل کوهی، بالنگ، استوخودوس، دارچین و نعناع هست. این گیاهان مانع جذب پشه‌ ها می ‌شوند یا به عبارتی به گیاهان پشه ‌گریز مشهور میباشند.

 

سومین روش، این هست که از سیر بهره گیری کنید. پشه ‌ها همانند خون ‌آشام‌ ها از این گیاه نفرت دارند. اگر از بوی سیر متنفر هستید، یک تکه پارچه را در آب سیر خیس کنید و پس از خشک شدن، آن را خارج از اتاق و یا محلی که زندگی می ‌کنید، آویزان کنید. اگر هم برای تان فرقی نمی ‌کند که بوی سیر بدهید، یک حبه سیر را چهار قسمت کرده و یکی از این چهار قسمت را له کرده

 

و با پنج لیوان آب مخلوط کنید و به صورت اسپری درآورید و به خود بپاشید. این روش پشه‌ ها را از شما دور می‌ کند. همین طور می ‌توانید یک بوته سیر را از سر در اتاق تان آویزان کنید.

 

چهارمین روش، این هست که گیاه مریم گلی و اکلیل کوهی را درون زغال کباب بریزید. این روش به راحتی پشه ‌ها را دور می ‌کند. بهره گیری از روغن‌ ها و عصاره‌ هاي طبیعی چون اوکالیپتوس، دارچین و روغن کرچک هم برای دفع نیش پشه‌ ها به کار برده می ‌شوند. برای بهره گیری از این روش، 10 تا 25 قطره از این روغن‌ ها را درون دو قاشق غذاخوری حلال، مخلوط کرده و به بدن بپاشید.

 

پنجمین روش، دفع پشه ‌ها این هست که در زمان ‌هایي که این حشرات بیشترین فعالیت خود را دارند، ‌از بیرون رفتن خودداری کنید. پشه‌ ها اکثرا در زمان طلوع و غروب خورشید فعال ‌تر می ‌شوند. به همین علت 30 دقیقه گذشته و بعد از غروب و طلوع از منزل خارج نشوید تا از شر نیش این پشه‌ هاي مزاحم در امان بمانید.

چگونه از شر پشه و حشرات موذی خلاص شویم ؟

ششمین روش، پشه‌ها به سمت لباس ‌هاي تیره جذب می‌ شوند. به همین علت، بهتر هست در زمانی که خارج از منزل هستید از پوشیدن لباس ‌هایي با رنگ‌ هاي تیره خودداری کنید. لباس‌ هاي رنگ روشن و سفید مانع پشه ‌ها میباشند.

هفتمین روش، عطرها و صابون‌ هایي با رایحه‌ هاي گل‌ ها هم جاذب پشه‌ ها میباشند. پس بهتر آن هست که در خرید این محصولات آرایشی توجه کنید تا از نیش پشه‌ ها در امان بمانید.

هشتمین روش، موقعیت نشستن شما هم در جذب پشه‌ ها اثر دارد. از مکان ‌هاي نزدیک به کولرها و پنکه‌ ها بهره گیری کنید؛ چرا که پرواز پشه ‌ها در معرض باد این وسایل به سختی صورت می ‌گیرد.

نهمین روش، بهره گیری از اسپری سرکه سیب و یا سرکه سفید هم می‌ تواند پشه‌ ها را دور کند.

آخرین روش بهره گیری از خفاش‌ ها هست، بهتر هست یک خفاش بخرید و قفس آن را از پنجره آویزان کنید تا پشه‌ ها را نوش جان کند!!

جدیدترین مطالب سایت