از وقایع عجیب بدانید در سفر تور ایتالیا،استرالیا و برزیل

مجموعه : گردشگری
از وقایع عجیب بدانید در سفر تور ایتالیا،استرالیا و برزیل

تور ایتالیا

کفن تورین، یک تکه از پارچه کتانی است که چهره مردی با بدنی مملو از زخم را نشان می‌دهد که احتمالاً به صلیب کشیده ‌شده باشد، بر روی آن نقش بسته‌ است که گفته می شود، شاید عیسی مسیح پس از او کشته شده است.

 

این کفن در 420 سال گذشته در کلیسای جامع San Giovanni در تورین بوده است. در حالی که دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که کفن 1200 سال پیش ساخته شده است، در حالیکه دیگران همچنان بحث می کنند که چه زمانی و چگونه کفن ساخته شده است.

 

در دهه 1930 و 40، بنیتو موسولینی فاشیست ایتالیایی (1945-1883) تلاش کرد تا کلمات خارجی را از زبان ایتالیایی حذف کند. در فوتبال، «گُل» تبدیل به «Meta» شد و دونالد داک «Paperino» شد. میکی ماوس «Topolino» شد و Goofy به «Pippo» تبدیل شد. در حالی که ممنوعیت دائمی نبود، نام های ایتالیایی باقی می ماند. 

 

در سال 1580، کوزیمو د مدیچی اول اوفیتزی را برای کنترل و مدیریت کمیته‌ها و جلسه‌ها، صنف بازرگانان و صنعتگران و بخش‌های دولتی بنا کرد. اما امروزه این بنا تبدیل به یک موزه هنری شده است. گالرییوفیتی در فلورانس یکی از قدیمی ترین موزه های جهان است و دارای آثار معروف میکل آنژ، بوتیچلی و داوینچی است.

 

مشاهده خواید کرد در تور ایتالیا که تقریبا 85% ایتالیایی ها کاتولیک های رومی هستند. پروتستان ها، یهودیان و جامعه رو به رشد مسلمانان در ایتالیا در اقلیت هستند.

 

فوتبال محبوب ترین ورزش در ایتالیا است و استادیوم San Siro معروف در میلان با ظرفیت 85،000 نفر استپس در تور ایتالیا به استادیوم بروید. ایتالیا چهار بار برنده جام جهانی در سال های 1934، 1938، 1982 و 2006 است که از این نظر دومین کشور بعد از برزیل در جام جهانی است.

 

فوتبال در اواخر دهه 1800 توسط انگلیس به ایتالیایی ها معرفی شد. موسولینی که به قدرت تبلیغاتی فوتبال و تاثیر آن بر مردم پی برده بود، تلاش بسیار زیادی کرد تا میزبان جام جهانی 1934 بشود. ژول ریمه، رئیس وقت فیفا در نقل قولی عنوان کرده بود که جام جهانی 1934 را فیفا برگزار نکرد؛ این جام متعلق به موسولینی بود.

 

طرفداران فوتبال در ایتالیا، با نام تیفوس شناخته می شوند. طرفداران فوتبال ایتالیا به خاطر رفتارهای پر سر و صدا و عدم مهار آنها شناخته می شوند.

 

بزرگترین تعطیلات در سفر به تور ایتالیا، کریسمس است. بسیاری از مردم عید کریسمس را با یک ضیافت بزرگ، که شامل غذاهای دریایی می شود، جشن می گیرند. فصل کریسمس در ایتالیا، تا 6 ژانویه ادامه دارد. اگر می خواهید برای کریسمس همراه با تور ایتالیا باشید، کلیک کنید. 

 

در سال 1454، یک بازی شطرنج در Marostica ایتالیا برگزار شد. در این بازی از انسان بجای مهره های شطرنج استفاده شد. بعد از این سال، این بازی شطرنج هر ساله برگزار می شود.

 

ایتالیا تا امروز، 3 بار میزبان بازی های المپیک شده است. بازی های زمستانی سال 1956 در کورتینا دامپتزو، Zuel وDolomite Alps برگزار شد. المپیک تابستانی 1960 در رم برگزار شد. و تورین میزبان المپیک زمستانی 2006 بود.

 

3 نویسنده ایتالیایی که به سه فواره هم مشهور هستند، مسلما محبوب ترین نویسنده های ایتالیایی در هر زمانی بودند؛ دانته آلیگیری (1265-1321)، فرانچسکو پترارک (1304-1374)، و جووانی بوکاچیو (1313-1375). کمدی الهی دانته (Divina Commedia) تأثیر زیادی بر ادبیات ایتالیایی داشت و به عنوان پدر زبان ایتالیایی فرض می شود.

 

نرخ تولد در ایتالیا، در جایگاه دوم کمترین میزان تولید مثل در جهان غرب است. هر دو رهبر سیاسی و کلیسایی ابراز نگرانی کرده و پاداش هایی را برای زوج هایی که بیش از یک کودک دارند، ارائه می دهند.

از وقایع عجیب بدانید در سفر تور ایتالیا،استرالیا و برزیل

تور برزیل

برزیل، کشور کوهستان های مخفی و شهر ارواح جنگلی

 

با من همراه باشید تا  در تور برزیل به شما 30 حقیقت فوق العاده را درباره برزیل، کشور کوهستان های مخفی و شهر ارواح جنگلی آن به شما بگویم. 

 

با کشوری که 195 سال استقلال خود را جشن می گیرد، همراه باشید؛ در اینجا چند مورد جالب درباره برزیل وجود دارد که تا به الان نشنیده اید:

 

بار موضوعی اسامه بن لادن، در برزیل واقعا طرفدار دارد. بار do Bin Laden در سائو پائولو – که توسط یک نفر شبیه بن لادن اداره می شود – و Caverna do Bin Laden یا “غار بن لادن” – که در Niteroi واقع در 25 کیلومتری شمال ریودوژانیرو قرار دارد.

 

بهترین ساحل جهان – به گفتهTripAdvisor  – ساحل Baia do Sancho در برزیل است. این ساحل در مجمع الجزایر Fernando de Noronha است که، تا انجا از طریق هوایی در تور برزیل از Natal یک ساعت راه است. در اینجا، 21 جزیره یک پارک دریایی را تشکیل می دهند که از سراسر جهان غواصان را برای دیدن لاک پشت های منقار دار، وال ها، کوسه های آب سنگی و لیمویی، دلقک ماهی و طوطی ماهی ها به آنجا می کشاند.

 

برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان است چه از نظر جمعیت (حدود 210 میلیون نفر) و چه از نظر مساحت (3،287،597 مایل مربع). این کشور با کشورهای دیگر آمریکای جنوبی به جز اکوادور و شیلی مرز دارد و 47 درصد از مساحت قاره آمریکا را تشکیل می دهد.

 

شعار کشور «Ordem e Progresso» است، یعنی «نظم و پیشرفت».

São Vicente، نزدیک سائو پائولو، قدیمی ترین شهر برزیل است و اولین سکونتگاه دائمی پرتغالیان در آمریکا بود. در سال 1532 تاسیس شد، و محل تولد روبینیو فوتبالیست است.

 

بالاترین کوه برزیل Pico da Neblina (Mist Peak)، در مرز با ونزوئلا، و 2،994 متر (9،823 فوت) بالاتر از سطح دریا است. به دلیل آنکه تقریبا همیشه در ابر پوشیده شده بود، تا سال 1950 کشف نشد و در سال 1965 (12 سال بعد از اورست) فتح شد.

 

برازیلیا، پایتخت کشور برزیل، ساخت آن از سال 1956 تا 1960 فقط 41 ماه طول کشید (ریو در 197 سال گذشته پایتخت بوده است).

برازیلیا، از بالا شبیه یک هواپیما به نظر می رسد.

 

اسکار نیمایر، معمار اصلی ساختمان های عمومی برازیلیا، بیش از 500 سازه را طراحی کرده است که بیشتر آنها در برزیل یافت می شود. کلیسای متمایز برازیلیا یکی از مشهورترین آنها است. این کلیسا دارای 16 ستون 90 تنی و یک برج 66 فوتی (20 متری) است. ورودی از طریق یک تونل زیرزمینی است و در داخل آن سه فرشته به وسیله کابل های فولادی آویزان شده است.

 

تعدادی از نازی ها پس از جنگ جهانی دوم به برزیل فرار کردند، از جمله یوزف منگله (فرشته مرگ)، که به خاطر آزمایشات بی رحمانه اش و شیفتگی اش در رابطه با ساختار بدن دوقلوها، شناخته شده بود. میزان بالای تولد دوقلوها در شهر Cândido Godói، در نزدیکی مرز آرژانتین، به او نسبت داده شده است (اما ثابت نشده است). نازی ها همچنین در سال 1935 به برزیل یک هیئت اعزامی فرستادند تا در امازون یک پاسگاه مرزی راه اندازی کنند. به گفته ینس گلسینگ نویسنده، یکی از این افراد در طول این سفر جان خود را از دست داده است. Gluessing یک قبر در انتهای رود Jari پیدا کرد که روی آن این متن نوشته شده بود: «جوزف گرینر در تاریخ 1 فوریه 1936 در این مکان درگذشت، مرگ وی بخاطر تب کردن بود و وی جان خود را در راه تحقیقات آلمان از دست داد.

برزیل بیش از 150 سال است که، بزرگترین صادر کننده قهوه در جهان است. برزیل تا دهه 1920 حدود 80 درصد از قهوه جهان را تامین می کرد؛ این رقم امروزه در حدود یک سوم کاهش یافته است  که در تور برزیل میتوانید خرید کنید. 

شهر های زاغه نشین برزیل و یا “فاولاس، به جاذبه های گردشگری محبوب در سال های اخیر تبدیل شده است. از جمله معروف ترین Santa Marta رنگارنگ در ریو دو ژانیرو است.

 

سائوپائولو بدترین ترافیک جهان را دارد. بر اساس گزارش Companhia de Engenharia de Tráfego، سازمان مدیریت ترافیک شهر، رکورد ترافیک در 15 نوامبر 2013، با مجموع 309 کیلومتر صف ترافیکی در اطراف شهر که در تور برزیل مشاهده خواهید کرد، در طی ساعات شلوغ عصر بود.

 

سائوپائولو دارای بزرگترین اقتصاد با تولید ناخالص داخلی نسبت به هر شهر در نیمکره جنوبی (و در کل یازدهمین) می باشد. برای بهتر دیدن این شهر که با آسمان خراش ها پوشیده شده است، به بلندترین طبقه ساختمان Edificio Italia   که بلندترین ساختمان در مرکز شهر با 46 طبقه است، بروید.

رود آمازون بزرگترین حجم آب در جهان را در خود دارد. جریان آب در آن به اقیانوس اطلس در حدود 209،000 متر مکعب در ثانیه است – آنقدر حجم آب در آن زیاد است که به اندازه هفت رودخانه بزرگ بعد از خودش و حتی بیشتر و به اندازه کافی برای پر کردن دریاچه بایکال – عمیق ترین دریاچه دنیا – در کمتر از چهار سال، ظرفیت دارد. در طول فصل مرطوب، رودخانه تا 30 مایل پهن تر می شود.

 

——————————————–

تور استرالیا

از وقایع عجیب بدانید در سفر تور ایتالیا،استرالیا و برزیل

4 تفریح رایگان در سیدنی

بازارهای سیدنی را ببینید!

اگر وسوسه نشدید که خرید کنید، می توانید فقط با گشت و گذار در اطراف این بازارها عکس های خیلی زیبا و جالبی بگیرید. بهترین بازارها برای دیدن در سیدنی عبارتند از:

 

بازارهای Paddington – روزهای شنبه با 150 غرفه منحصر به فرد، مد روز و لوازم جانبی را ارائه می دهد.

 

بازارهای Bondi – روزهای یکشنبه با ارائه لباس های اصلی طراحان، جواهرات دست ساز، هنر، صنایع دستی، مبلمان، لباس های فصلی و غیره.

 

بازارهای The Rocks – روزهای شنبه و یکشنبه ارائه مد روز، هنر و صنایع دستی، جواهرات، موسیقی و کتاب، سلامتی و زیبایی، سوغات.

 

بازار Paddy’s – بازاری بزرگ در نزدیکی Chinatown که در آن فروش میوه و سبزیجات، لباس، سی دی، گل، عینک آفتابی، جواهرات، سوغاتی توریستی، و خیلی چیزهای دیگر فروخته می شود.

 

بازار ماهی سیدنی – بازار معتبر ماهی. از ایستگاه مرکزی سوار مترو سبک شهری بشوید.  

 

جشنواره های رایگان در سیدنی

زمانی که شما تصمیم به رزرو تور استرالیا می گیرید، اگر زمان درست را انتخاب کنید می توانید در برخی از جشنواره های رایگان سیدنی و رویدادهای بین المللی که در این شهر رخ می دهد، حضور داشته باشید.

 

شب سال نو – آیا شبی بهتر از این در کل دنیا وجود دارد که در آن آتش بازی و خیلی کارهای هیجان انگیز در تور استرالیا دیگر هم باشد؟ تازه دیدن آن هم هزینه ای ندارد!

 

Sydney Mardi Gras – یکی از بزرگترین نمایشگاه های مردمی LGBT و فستیوال های جهان است که هزاران نفر از مردم با لباس های رنگی به سمت خیابان Oxford و Flinders می روند.

 

Vivid Sydney – سیدنی به یک بوم جذاب از نور، موسیقی و نقشه تبدیل می شود.

 

جشنواره سیدنی – برای هر سه هفته در ژانویه در تور استرالیا، جشنواره سیدنی برنامه ای با حدود 80 رویداد که هنرمندانی در آن شرکت دارند که رقص، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، رسانه های متقابل و انجمن ها را ارائه می دهد. 

 

اینترنت بی سیم رایگان در سیدنی

در نقاط مهم و شلوغ سیدنی اینترنت وای فای رایگان روز به روز در حال افزایش است، در کافه ها، رستوران ها، فود کورت و هتل ها و …

 

لپ تاپ یا دستگاه تلفن همراه خود را همراه داشته باشید و به وای فای رایگان در کتابخانه های شهر و این مکان ها متصل شوید:

مغازه های استارباکس در سیدنی.

فست فود مک دونالد

 

فرودگاه سیدنی

Circular Quay و همچنین، برنامه Urban Spoon یک منبع خوب برای جستجوی کافی نت ها و رستوران های وای فای رایگان در سیدنی است.  

گالری هنر NSW

گالری هنر NSW برای ورود رایگان است و یکی از موزه های هنر پیشرو استرالیا با مجموعه ای از هنرهای استرالیایی، بومی، اروپایی، آسیایی و معاصر است.

آثار مدرن و معاصر در فضایی پرانرژی نمایش داده می شوند و از مناظر خیره کننده ای از سیدنی و بندر را به نمایش می گذارند.

 

فعالیت هایی تقریبا رایگان برای انجام در سیدنی

Pylon Lookout

در پل بندر سیدنی، با تنها پرداخت 11 دلار از Pylon Lookout بازدید می کنید، که علاوه بر دیدن یک منظره فوق العاده می توانید از نمایشگاه 3 طبقه ای هم دیدن کنید و درباره تاریخ و نحوه ساخت و ساز پل هم اطلاعاتی کسب کنید. 

 

حمل و نقل ارزان

Family Funday Sunday – با خانواده تون به تور استرالیا مسافرت می کنید؟ روزهای یکشنبه در سیدنی با پرداخت 2.50 دلار به ازای هر نفر می توانید بدون محدودیت از تمام ترن ها، اتوبوس ها، فری ها و قطارهای سبک شهری استفاده کنید. خیلی مفت در میاد!

 

My Multi Day Pass – برگه ای که باعث می شود شما یک روز داخواه در هفته هر چقدر که می خواهید و بدون محدودیت از قطار، و اتوبوس خصوصی و فری های سیدنی استفاده کنید!

 

شما تنها با پرداخت 15 دلار به ازای هر نفر در تور استرالیا می توانید یک سفر رفت و برگشت به Manly با کشتی های فری را بگیرید که یکی از بهترین راه ها برای تجربه بندر سیدنی می باشد. مناظر چه در مسیر رفت و چه در مسیر بازگشت بسیار خیره کننده است، در حالی که کشتی شما از کنار آسمان خراش های سیدنی، خانه اپرا سیدنی، پل بندر سیدنی و باغ گیاه شناسی سیدنی رد می شود.

 

برج سیدنی

با پرداخت تنها 18 دلار در تور استرالیا شما می توانید به بالای برج سیدنی بروید. این برج free-standing با ارتفاع 309 متری (1.014 فوت) در بالای CBD (مرکز تجاری سیدنی) قرا دارد. در این برج یک عرشه مشاهده با نمایش عالی از آسمان خراش های سیدنی وجود دارد. 

سفر خود را به سیدنی – تور استرالیا برنامه ریزی کنید.

جدیدترین مطالب سایت