آشنایی با جنگل زیبای راش در سواد کوه

آشنایی با جنگل زیبای راش در سواد کوه

جنگل راش در کجا قرار دارد ؟

 

جنگل طبیعی راش یکی از بزرگ ترین و بکر ترین جنگل هاي ایران هست در ادامه با جنگل زیبای راش در سواد کوه میتوانید تالاب را دنبال نمایید.

 

جنگل راش , چوب راش راکه در جنگل‌هاي ایران فراوان یافت میشود در موارد گوناگون از جمله برای ساختمان، خانه ها روستایی و تولید بیشماری چیزهای دیگر بهرهگیری میکنند.

به گزارش تالاب درخت راش در جلگه تقریبا نایاب هست، اما در جنگل راش ودر بلندی‌هاي کوهستان‌ها فراوان هست. در گیلان و مازندران در ارتفاع بیش از دو هزار متر از سطح دریا جنگل‌هاي خالص آن یافت میشود. راش درختی هست سایه‌پسند و از این‌ رو شاخ و برگ فراوانی دارد.

نهال جوان آن از سرمای شدید زود آسیب می بیند و به‌مخصوصاً سرمای بهاره برگ‌هاي آنرا نابود می کند، گرمای چندان نیز برای آن زیان‌بخش هست. در نقاط سرد کارساز رشد نمی کند، ولی در جاهای گرم تا اندازه‌اي بهتر جست می دهد. درخت راش دارای ریشه‌هاي قشری هست و برای جنگل‌هاي خاک‌هاي کم ضخامت و آهکی مناسب هست.

 

آشنایی با جنگل زیبای راش در سواد کوه

 

جنگل راش درروستای سنگده، ‌دامنه جنگلی قله خرونرو از توابع سوادکوه هست

جنگل راش درروستای سنگده، ‌یکی از با ارزش‌ترین درخت‌هاي منطقه هیرکانی،دامنه جنگلی قله خرونرو از توابع سوادکوه هست.

بخش وسیعی از شهرستان سوادکوه دارای جنگلی متراکم و متنوع با درختهایی همانند راش، افرا، توسکا، ملج و نوع نادر درخت سردار یا سرخدار می باشد.

به گزارش تالاب جنگل راش درروستای سنگده، ‌دامنه جنگلی قله خرونرو از توابع سوادکوه هست. می توان با قدم زدن در طبیعت این ناحیه، تنفس در هوای لطیف جنگل و شنیدن نغمه سرایی پرندگان خوش آواز، خستگی ناشی از کار و فعالیت‌هاي زندگی روزمره رابه فراموشی سپارد.

 

آشنایی با جنگل زیبای راش در سواد کوه

درخت راش در جلگه تقریبا نایاب هست اما در جنگل راش ودر بلندی‌هاي کوهستان‌ها فراوان هست

 

برای سفر به جنگل‌هاي بکر سوادکوه از جاده‌هاي جنگلی و کم‌همانند منطقه عبور و میان درختان بلندقامت و متراکم راش پیاده‌روی دلپذیری را سنجیدن کنید. اگرچه، میتوانید با قدم زدن در طبیعت دلگشای این ناحیه، تنفس در هوای لطیف جنگل و شنیدن نغمه‌سرایی پرندگان خوش‌آواز، خستگی ناشی از کار و فعالیت‌هاي زندگی روزمره رابه فراموشی بسپارید.

 

آشنایی با جنگل زیبای راش در سواد کوه

راش درختی هست سایه‌پسند و ازاین‌رو دارای شاخ و برگ فراوان هست

مسیر کوهستانی و جنگلی رسیدن به روستای سنگده «درست مثل خود این روستا» خوشگل، غنی، باطراوت و بسیار فرح‌بخش هست. از روستا تا ابتدای مسیر پیاده‌روی در جنگل راش، جاده خاکی هست که می توان برای پیمودن آن از خودرو‌هاي محلی بهرهگیری کرد.

 

به گزارش تالاب در مسیر پیاده‌روی، درختان بلند قامت راش را میبینید که با آرایشی ناب درکنار یک دیگر صف کشیده‌اند، زمین پر هست از برگ‌هاي سرخ و زرد و پاییز منظره‌اي هزار و یک رنگ پیش چشمانتان عکس میکند که از فرط زیبایی قابل وصف نیست.

در نزدیکی جنگل راش، با درختانی که ارتفاع آن ها به ۴۰ متر هم می رسد، جاذبه‌هاي طبیعت‌گردی دیگری نیز وجوددارد که در میان آن‌ها می توان به دریاچه شورمست، جنگل ارفع ده و سایت ستاره‌نگری آلاشت اشاره کرد. بشما توصیه میکنیم اگر مهلت کافی دارید حتما از این جاذبه‌ ها نیز بازدید کنید.

 

آشنایی با جنگل زیبای راش در سواد کوه

در نزدیکی جنگل راش، جاذبه‌هاي طبیعت‌گردی دیگری نیز وجوددارد

پوشش گیاهی جنگل‌ها در اثر تبخیر و تعرق دریک محیط سبب تعدیل آب‌وهوا و ایجاد باران میشود. اگرچه که تقریبا 3 درصد باران‌هاي کره زمین را جنگل‌ها ایجاد می کنند. از دیگر ویژگی‌هاي یک جنگل خوشگل پیشگیری از سروصدای چندان هست.

درخت راش در جلگه تقریبا نایاب هست اما در جنگل راش ودر بلندی‌هاي کوهستان‌ها فراوان هست در گیلان و مازندران در ارتفاع بیش از دو هزار متر از سطح دریا جنگل‌هاي خالص آن یافت میشود. راش درختی هست سایه‌پسند و ازاین‌رو دارای شاخ و برگ فراوان هست.

 

دوران سفر برای بازدید از جنگل راش چه فصلی از سال هست؟
دوران مناسب برای برای مشاهده این جنگل از انتهای اردیبهشت ماه تا ابتدای دی ماه هست. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این جنگل در بقیه سال کاهش مییابد بلکه به دلیل شرایط جوی رفتن به این منطقه سخت می شود.

 

آشنایی با جنگل زیبای راش در سواد کوه

پوشش گیاهی جنگل‌ها در اثر تبخیر و تعرق دریک محیط سبب تعدیل آب‌وهوا و ایجاد باران میشود

آشنایی با جنگل زیبای راش در سواد کوه

آشنایی با جنگل زیبای راش در سواد کوه

مسیر کوهستانی و جنگلی رسیدن به روستای سنگده خوشگل، غنی، باطراوت و بسیار فرح‌بخش هست

آشنایی با جنگل زیبای راش در سواد کوه

آشنایی با جنگل زیبای راش در سواد کوه

برای سفر به جنگل‌هاي سوادکوه میتوان از میان درختان بلندقامت راش پیاده‌روی دلپذیری را سنجیدن کرد

آشنایی با جنگل زیبای راش در سواد کوه

 

جدیدترین مطالب سایت