معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

معرفی دیدنی های اصفهان

اگر می‌خواهید با مکان هاي‌ دیدنی اصفهان از تفریحی و تاریخی ان دیدن نمایید این مقاله تمامی آنچه شما لازم دارید برای گردشگری در اصفهان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

از این فرصت بی نظیر استفاده کنید و مکان هایي که بشما معرفی می کنیم را حتماً دیدن نمایید.

 

مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

آکواریوم ناژوان اصفهان

با سفر به این مجموعه از دیدنی هاي‌ زیبای ان دیدن نمایید. انواع ماهیی هاي‌ اقیانوسی و دریایی را در این مجموعه بزرگ مشاهده خواهید کرد. لازم است بدانید این مکان دیدنی از بزرگترین و نخستین اکواریم تونلی در ایران میباشد.

 

بازدید از تونل اکواریم در این شهر تاریخی و باستانی میتواند تجربه ي هیجان انگیزی رابه همراه داشته باشد. این تونل آکواریم نخستین تونل آبی ایران است و درآن میتوان آبزیان گوناگونی راکه ازپنج قاره به این محل آورده شده اند مشاهده کرد.

 

با ورود به این تونل آبی میتوان به اعماق اقیانوس ها سفر کرد، انواع و اقسام ماهی ها، کوسه ها، اسب آبی، خرچنگ، خروس ماهی، پیرانا، هشت پا و ماهی هاي‌ رنگارنگی که درآب شیرین و آب شورزندگی می کنند، در این آکواریم موجودند.

آدرس : استان اصفهان، شهر اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان

 

معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

باغ پرندگان اصفهان

با ورود به باغ پرندگان اصفهان تجربه اي متفاوت را تجربه کنید.

 

در باغ پرندگان اصفهان چهار برکه زیبا و دیدنی وجوددارد ودر ان از پرندگانی مانند اردک، قو، غاز و … نگه داری می کنند. صخره‌هاي‌ ایجادشده نیز میزبان پرندگان کوهستانی و بیابانی است و شما میتوانید کنار ان‌ها کبک پیدا کنید.

 

این باغ دلپذیر و وسیع درمحله ي ناژوان ودر ساحل زاینده رود قرارگرفته است و طراحی ان برای پرندگان مناسب و برای بازدید کندگان جالب و جذاب است. در این باغ بیش از 130 گونه پرنده ي گوناگون یافت می شود.

 

این باغ با توجه به نیازهای زیست محیطی پرندگان طراحی و ساخته شده است. برکه، صخره، قفس هاي‌ شیشه اي و آهنی فضاهایی هستند که برای پرندگان مختلف بر اساس سبک و اقلیم زندگی ان ها ساخته شده اند، مثلاً برکه برای پرندگانی مثل اردک و قو و صخره برای پرندگانی مثل تیهو و کبک مناسب است.

 

همچنین فضای سبزی در این جنگل ایجاد شده تا پرندگان درآن آزادانه حرکت می کنند. پرندگان شکاری مانند عقاب، شاهین و کرکس نیز در قفس هاي‌ آهنین نگه‌داری می‌شوند.

 

آدرس: استان اصفهان، شهر اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت
 
 
معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

باغ گل های اصفهان

در این باغ بزرگ و زیبا با انواع گل و گیاه و گونه هاي‌ مختلف گیاهان آشنا خواهید شد. در آخر می توانید از مجموعه بی نظیر کاکتوس ها دیدن نمایید.  باغ گل‌هاي‌ اصفهان مجموعه‌ي زیبا و تفریحی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی است که در حاشیه‌ي جنوب شرقی میدان بزرگمهر ودر نزدیکی رودخانه‌ي زاینده‌رود تاسیس شده است.

 

باغ گل هاي‌ اصفهان شامل باغ صخره‌اي، باغ ایرانی، باغ گیاهان دارویی، باغ رز، چنیدن آب‌نما، برکه، آمفی‌تئاتر در فضای باز، مجموعه‌ي پرچین، طرح فرشی ایرانی و غیره می شود.

 

در باغ گل هاي‌ اصفهان می توانید از فضای زیبای مجموعه استفاده کنید و از آبشار مصنوعی و برکه هاي‌ دیدنی ان دیدن نمایید.

 
آدرس: اصفهان – میدان بزرگمهر – ضلع جنوبی میدان بزرگمهر – روبروی آتشنشانی
 
 
معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

کلیسای وانک

این کلیسا که نشان از دوستی مسلمانان و ارامنه در اصفهان است را حتماً دیدن نمایید. کلیسای وانک اصفهان یا کلیسای آمنا پرکیچ در محله جلفای اصفهان قرار دارد و یکی از کلیساهای تاریخی ارامنه‌ي این شهر است. این کلیسا در دوران حکومت شاه عباس دوم بنا شده است و یکی از تاریخی ترین کلیساهای اصفهان است.


این کلیسا از مهمترین جاذبه هاي‌ شهر اصفهان محسوب می شود. نام اصلی ان وانک آمنا پرکیچ است و درزمان شاه عباس دوم ساخته شده است. این کلیسای تاریخی عبادتگاه ارمنیان است و درمحله ي جلفا قرارگرفته است.

 

این کلیسا دارای دو گنبد است. این گنبدها به تقلید از سبک معماری ایرانی به شکل مدور ساخته شده اند. سقف ها و دیوارهای عبادتگاه کلیسای وانک با نقاشی هاي‌ بسیار زیبایی پوشیده شده است، این نقاشی ها همه ی روایت ها و عکس هایي از انجیل هستند و در بین ان ها می‌توان به عکسهایی از تولد عیسی و بهشت و جهنم اشاره کرد.

 

در این کلیسا موزه و کتابخانه اي وجوددارد که ارزش تاریخی دارند. در موزه ي این کلیسا اشیا و کتاب هاي‌ قدیمی مانند: نسخه هاي‌ خطی وتابلوها، سازها، زیورآلات، منسوجات و…نگه‌داری می‌شوند.

 

کلیسای وانک اصفهان در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۱۰ با شماره‌ي ۸۵ در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

آدرس : استان اصفهان، شهر اصفهان، محله جلفا
 
معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

میدان نقش جهان

این میدان بزرگترین میدان تاریخی و قدیمی جهان بشمار می‌رود که نشان از عظمت و قدرت ایران در دوران صفویه است. این میدان تاریخی باشکوه در زمان شاه عباس اول در محل باغی به نام نقش جهان بنا شد.
 
 
بازارهای مشهور قدیمی و وجود صنایع دستی در اطراف میدان نقش جهان و سفره خانه قدیمی در داخل میدان نقش جهان این مکان دیدنی را دو چندان زیباتر نموده است.
 
 
در این میدان زیبا چهار اثر تاریخی منحصر به فرد را میتوانیم مشاهده کنیم، سردر قیصریه در شمال، مسجد تاریخی امام در جنوب، مسجد شیخ لطف الله درشرق وعمارت عالی قاپودرغرب.
 
این میدان که در قلب اصفهان جای گرفته است، از جاذبه هاي‌ دیدنی اصفهان است. دور تا دور میدان با حجره هایي احاطه شده که صنایع دستی اصفهان رابه فروش می‌رسانند.
 
 
وجود حوض آبی زیبا و آثار تاریخی ارزشمندی که در چهارگوشه ي ان خودنمایی می کنند، برجذابیت این میدان افزوده و ان را در تمام جهان به شهرت رسانده است.
 
 
آدرس: دروازه دولت – خیابان سپه – میدان نقش جهان
 
 
معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

کاخ چهلستون

کاخ و باغ چهلستون یکی ازمعروفترین آثار تاریخی اصفهان است، معماری این کاخ سلطنتی ترکیبی از معماری اصیل ایرانی و فرنگی است، درمقابل این کاخ زیبا استخری وجوددارد و انعکاس تصویر کاخ و ستون هاي‌ ان در آب باعث شده، ان را چهل ستون بنامند.
 
 
باغ چهستون یکی ازمجموعه باغ هاي‌ نقش جهان دوره ي صفوی است. کاخ و باغ چهلستون محل برگزاری جشن ها و پذیرایی ازمهمانان بوده و دیوارهای تالارهای ان مملو از نقاشی هاي‌ سبک مینیاتور میباشد.
 
عکسهای جنگ چالدران و جنگ کرنال در تالار آیینه، جلوه ي خاصی به این تالار بخشیده است. در این کاخ موزه اي وجوددارد، که اشیا، کتب و دست نوشته هاي‌ اصفهان قدیم درآن حفظ و نگه‌داری می شود.
 
 
استان اصفهان، شهر اصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری
 
معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان
 

عمارت هشت بهشت اصفهان

این عمارت زیبا که از خیابان چهارباغ می توانید به ان دسترسی پیدا کنید یکی از باغ هاي‌ زیبا که امروز به پارکی زیبا تبدیل شده است و این عمارت وسط باغ وجوددارد . هشت بهشت عمارتی است بسیار دلنشین و زیبا، که در بین باغی از باغ هاي‌ نقش جهان ساخته شده است، امروزه این باغ به پارک زیبایی تبدیل شده وعمارتی که روزگاری زیباترین کاخ عالم نام داشت، همان‌ گونه در بین این پارک جلوه گری میکند.

 

عمارت هشت بهشت طرحی هشت پهلو دارد، سمبل شماره هشت در تعداد اتاق ها، آجرهای کف وحوض مرکز بنا دیده می شود، این کاخ دو طبقه دارد ودیوارهای ان پوشیده از گچ بری ها و نقاشی ها و گل هاي‌ رنگارنگ است، سقف ان پوشیده از مقرنس هاي‌ گچی خوش آب و رنگ است، ایوان، رواق ها، اتاق ها وپنجره هاي‌ این عمارت همه ی در نهایت زیبایی و هماهنگی طراحی و ساخته شده اند.

 

دیدن این بنای روح بخش قلب و روح انسان را مملو از آرامش و لذت میکند، و هنر و معماری بی نظیر ایرانی را برای گردشگران مشتاق متجلی میکند.

 
معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

مکان تفریحی و مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان

اگر قصد دارید از یک مجموعه عظیم و دیدنی در اصفهان مدرن دیدن نمایید این مجموعه بی نظیر را از دست ندهید. فروشگاه ؛ رستوران و شهربازی و …همه ی در این مجموعه بزرگ موجود است . در این مجموعه می توانید از موزه بسیار جذاب ان هم در طبقه چهارم دیدن نمایید.
 
 
این مرکز یک مجتمع تجاری تفریحی مدرن است، که دارای هفت طبقه است، سه طبقه از این مجموعه به مراکز خرید اختصاص داده شده و دو طبقه مرکز تجاریست.
 
امکانات رفاهی و تفریحی بی نظیری مثل سینما، فوت کورت و شهربازی در دو طبقه ي آخر این مجموعه وجوددارد، که می‌تواند برای تمام اعضای یک خانواده با سلیقه هاي‌ مختلف جذاب باشد.
 
 
آدرس: سپاهان شهر اصفهان
 
معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان
 

منارجنبان اصفهان

منارجنبان اصفهان در خیابان آتشگاه واقع شده است و یکی از مکان هاي‌ تاریخی اصفهان است که باید حتماً دید. در این خیابان بهترین رستوران هاي‌ اصفهان موجود است که بعد از ان می توانید نهاری را در این رستوران باغ هاي‌ زیبا میل نمایید.« رستوران عشیار یا شب نشین را فراموش نکنید»
 
 
منارجنبان همانگونه که از نامش پیداست، مناره اي متحرک ودر طول تاریخ این جنبش عجیب سیل گردشگران کنجکاو و مشتاق رابه سوی خود کشانده است. بنای منارجنبان بنایی است، ساده و خشتی و درعین حال شگفت انگیز و رازآلود.
 
 
این بنا دارای یک ایوان به سبک دوره ي مغول و دومناره است که برروی آرامگاه ي یکی از عرفای قرن هفتم به نام عموعبدالله کارلادانی ساخته شده است. ان چه باعث شهرت این بنا شده این است که با تکان دادن یکی از مناره ها، مناره ي دیگر هم به حرکت درمی آید. با پلکانی مارپیچ میتوان به بام و مناره ها دسترسی پیدا کرد، درداخل هرمناره هم17 پله وجوددارد که به بالای مناره منتهی می شود.
 
 
معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

شهر رویاهای اصفهان

یکی از مدرن ترین شهربازی هاي‌ ایران در اصفهان موجود است ؛ این شهربازی پر از مجموعه هاي‌ هیجان انگیز که می توانید در اصفهان ترجبه نمایید. اگر اهل هیجان هستید حتماً از شهربازی بی نظیر شهر رویاهای اصفهان دیدن نمایید.

 

آدرس : بزرگراه کمربندی شرق اصفهان، پس از روشن دشت، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان

 

معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

سی و سه پل

در بستر زاینده رود پل هاي‌ تاریخی زیادی وجوددارد که از معروفترین ان سی و سه پل میباشد. یکی از نمادهای مشهور شهر اصفهان سی و سه پل است، این پل که به پل الله وردیخان و پل جلفا نیز مشهور است، در گذشته محل برگزاری جشن ها بوده و امروزه تفرجگاه مردم اصفهان و گردشگران است.

 

این پل قدیمی، که سراسر ان پوشیده از رواق هاي‌ طاقی شکل و قوسی است، روزگاری زینت بخش زاینده رود پرآب و خروشان بوده است. سی و سه پل همیشه زیباست، درهنگام غروب سی سه پل افسانه اي با نورپردازی زیبایش دل ها رابه شور و هیجان درمی آورد ودلتنگی و خستگی را از دل ها بیرون می‌کند.

 
معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

پل خواجوی اصفهان

دلیل نامگذاری این پل، به پل خواجو، نزدیکی ان به محله خواجو می‌باشد. اما علاوه بر این نام، با اسامى بابا رکن الدین، خواجو، گبرها، شیراز، حسن آباد، پل شاهى و تیمورى نیز خوانده می شود.

 

دلیل آنکه به ان پل بابا رکن الدین گفته می شود، این است که در تخت فولاد، که نزدیک جاده قدیم شیراز واقع شده، قبر و بقعه بابا رکن الدین که از عرفاى مشهور زمان خود بوده، قرار دارد و بهمین دلیل، پل به نام او مشهور گردیده است. پل خواجو اصفهان، در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۱۱۱ ؛ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

کوه صفه اصفهان – تله کابین

مکان تفریحی و ورزشی در اصفهان …کوه صفه اصفهان در جنوب اصفهان واقع شده است و دید کاملی دارید به شهر اصفهان که تجربه بسیار جالبی است.

با استفاده از تله کابین و یا جاده زیبای کوه نوردی به بالای کوه صفه بروید و از این مجموعه تفریحی لذت ببرید.

 

اصفهان شهر بزرگی است و ما فقط تعداد انگشت شماری از مکان هاي‌ تاریخی و تفریحی رابه شما معرفی کردیم . در زیر نام دیگر مکان هاي‌ تاریخی رابه شما معرفی نموده ایم.

 

مسجد جامع اصفهان

مسجد شیخ لطف الله

حمام علی قلی آقا

عصارخانه شاهی

موزه موسیقی اصفهان

موزه تاریخ طبیعی «اصفهان»

خانه صفوی

موزه حمام رهنان

معرفی دیدنی های اصفهان | مکان های تاریخی و تفریحی اصفهان

پل تاریخی شهرستان

آتشگاه اصفهان

و…

 

اگر می‌خواهید مکان هاي‌ دیدنی بیشتری از اصفهان را پیدا کنید حتماً از مطالب پایین دیدن نمایید.

جدیدترین مطالب سایت