بهترین رستوران های ترکیه کجاست ؟ (14 رستوران)

بهترین رستوران های ترکیه کجاست ؟ (14 رستوران)

بهترین رستوران های ترکیه : این مقاله از مجله تفریحی تالاب بـه شـما کمک می کند تا با فهرست کردن 14 رستوران در سراسر ترکیه کـه بـه خاطر غذای باورنکردنی و خدمات فوق العاده شان ارزش دیدن دارند، تصمیم خودرا بسیار آسان تر کنید.

 

14 بهترین رستوران ترکیه در حال حاضر

ترکیه یکی از متنوع‌ترین غذا هاي جهان را دارد، بـه همین دلیل جای تعجب نیست کـه رستوران‌هاي‌ عالی زیادی برای انتخاب وجوددارد. اما، از آنجا کـه غذا هاي این کشور بسیار پیچیده و متنوع اسـت – با مناطق مختلف کـه سبک هاي‌ مختلف غذا را تولید می کنند – انتخاب محل غذا خوردن میتواند یک کار دلهره آور باشد.

 

خبر خوب این اسـت کـه همه ی بهترین رستوران هاي‌ ترکیه در استانبول نیستند. دراین فهرست، ما تعدادی از رستوران هاي‌ ترکی عالی را از تقریبا هر منطقه از ترکیه قرار داده ایم، بـه این معنی کـه مطمئناً یکی از آن ها را پیدا می‌کنید کـه با موقعیت و سلیقه شـما مطابقت داشته باشد. چه بخش دریای اژه و چه در جنوب شرقی این کشور زیبا، مطمئناً یک رستوران عالی در انتظار بازدید کنندگانی مانند خودتان اسـت!

 

1. رستوران Seki، کاپادوکیه

رستوران Seki، کاپادوکیه

Seki در داخل هتل مشهور جهان Argos Cappadocia واقع شده اسـت. این رستوران ترکی در داخل یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ ترین صومعه هاي‌ جهان ساخته شده اسـت و برنده مجموعه عظیمی از جوایز ملی و بین المللی شده اسـت.

 

از لحظه‌اي کـه وارد سکی می شوید، واضح اسـت کـه این جا چیزی بیش از یک مکان دیگر برای غذا خوردن اسـت. این منو برای همه ی چیزهایی دارد با گزینه هایي از گوشت هاي‌ آهسته پخته و پاستاهای دست ساز، کـه همه ی انها بـه نوعی با استفاده از محصولات محلی تهیه می شوند!

 

چیزی شبیه پاستا فتوچینی قارچی کـه در سکی سرو می شود وجود ندارد. فضای داخلی خیره کننده بـه اندازه غذا هاي ارائه شده مسحور کننده اسـت. وقتی پای اردک ترد رابا مارمالاد آلو، انجیر کبابی و سس آلبالو امتحان کنید، متوجه خواهید شد کـه چرا. حتی اگر اهل غذا خوردن نباشید، اگر ظرف سبزیجات پخته شده را نچشید، فرصت را از دست خواهید داد. . بعداً میتونی از ما تشکر کنی

 


مطالب مشابه: بهترین رستوران دنیا در سراسر جهان «18 مورد»


 

2. رستوران فردی بابا، Alaçatı

رستوران فردی بابا، Alaçatı

بـه چند دلیل، از جمله محبوبیت در بین افراد مشهور و ترک‌هاي‌ ثروتمند، جای تعجب نیست کـه رستوران‌هاي‌ عالی دراین شهر کوچک بـه نام Alaçatı وجوددارد. یکی از این رستوران ها فردی بابا اسـت. فرض کنید میخواهید در آکواریوم غذا بخورید، اما میخواهید غذاهایتان همان طعم‌هاي‌ منحصربه‌فردی را داشته باشند کـه غذا هاي دیگر دارند. این نقطه یکی از بهترین رستوران هاي‌ ماهی اسـت.

 

فردی بابا غذا هاي مقاومت ناپذیری مانند کوکورچ غذا هاي دریایی «Deniz mahsullü kokoreç» با عطر و بوی سنگین زیره سبز و آنچوی با طعم خردل «Hardallı Hamsi» بـه خود می بالد. دسرها هم کم خارق العاده نیستند. سوفله هاي‌ تمشک «frambuazlı süfle» یا سوفله عسل بادام «بال بادم» همگی مانند یک بوسه شیرین در دهان شـما می ترکند.

 

مناظر خیره کننده دریای اژه، غذا هاي فوق العاده و خدمات عالی این رستوران را بـه یکی از بهترین رستوران هاي‌ ترکیه تبدیل کرده اسـت.

 

3. 7 مهمت، آنتالیا

7 مهمت، آنتالیا

با مناظر شگفت‌انگیز، یک‌بار مجهز، و مجموعه‌اي فوق‌العاده از غذا هاي صبحانه، پیش‌غذا، و غذا هاي اصلی، این مکان مکانی برای یک صبحانه دیرهنگام، برانچ، ناهار، شام، یا حتی بهتر از ان؛ یک غذای تمام روز اسـت. غذا هاي بر پایه تخم مرغ «یومورتا» بسیار متنوع اسـت: اگر ان رابا سوسیس تند و سیر «سوکوکلو یومورتا»؛ با گوشت چرخ کرده «kıymalı yumurta» یا املت ترکی تند «منمن» میل کنید، خوش شانس هستید!

 

شـما دارای مزه هاي‌ کلاسیک هستید و سپس دارای پیچش هاي‌ الهام بخش مانند acılı haydari cevizli هستید. تزاتزیکی غلیظ با کمی گردوی ترد و فلفل قرمز جذاب. لاهانا سرما «کلم شکم پر» از این دنیا خارج شده اسـت. این ها فقط شروع هستند!

 

هنگام بازدید، از دوره هاي‌ اصلی و ویژه غافل نشوید. ممکن اسـت یک سالاد آووکادوی رژیمی خوشمزه «avokadolu kırma salata» با سبزیجات فصلی، آووکادو، گل کلم همراه با سس متشکل از لیمو ترش و سس روغن زیتون پیدا کنید. بعلاوه، اگر دل تان برای بز تنوری با مربای ترنج و برنج با آناناس و بادام «oğlak tandır» تنگ شد، ممکن اسـت پشیمان شوید.

 

4. پلاتودا مولا، ریزه

پلاتودا مولا، ریزه

این نقطه نه تنها مکان مناسبی برای فرار افسانه اي بـه کشور اسـت. این همچنین ممکن اسـت یکی از بهترین رستوران هاي‌ ترکیه برای چشیدن طعم غذا هاي دریای سیاه باشد. میزبانان شـما غذا هاي نفیس رابا موادی از مرغ، باغ یا محصولات لبنی طبیعی خود ایجاد می کنند.

 

این منو میزبان غذا هاي متنوعی مانند نان تازه، مرباهای دست ساز و کلوچه هاي‌ زیبا «کورابیه» اسـت. اگر چای داغ روح شـما را گرم نمیکند، پس شاید غذا هاي سنتی ترکیه اینکار را انجام دهند. کلم سیاه شکم پر «kara lahana sarması»؛ مجموعه اي از شیرینی ها «böreks»؛ میلهما «پنیر منطقه اي آب شده با آرد ذرت» و غذای لوبیا سفید خورشتی درخشان «kuru fasulye» بـه شـما احساس محلی میدهد.

 

5. ترک فاتح توتاک، استانبول

ترک فاتح توتاک، استانبول

اگر فاتح توتاک، سرآشپز مشهور ترک را بـه عنوان چیزی کمتر از «کلاس جهانی» توصیف کنیم، ناعادلانه خواهد بود. با منوی فصلی و همیشه در حال تغییر، این مکان مورد علاقه در صحنه رستوران هاي‌ معاصر اسـت. این ممکن اسـت خدمات نمونه، رویکرد نوآورانه بـه غذا هاي محلی، یا حمایت Tutak از تولید کنندگان شراب محلی باشد.

 

در حالی کـه هیچ غذای متوسطی در ترک فاتح توتاک سرو نمیشود، اگر بـه اندازه کافی خوش شانس باشید، میتوانید خرمالو رابا خامه گاومیش «سنت hurması، mandağa kaymağı» امتحان کنید. اگر چنین اسـت، ممکن اسـت بخواهید ان رابا یک شراب ترکی غنی از مناطق آناتولی همراه کنید.

 

این رستوران کمتر از دو سال اسـت کـه باز اسـت، اما تجربه توتاک از کار با سرآشپزهای درجه یک، مکان وی را بـه یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف غذا در ترکیه تبدیل کرده اسـت و از ان زمان تا بـه حال بهتر شده اسـت.

 

6. Kebapçı Halil Usta، Gaziantep

Kebapçı Halil Usta، Gaziantep

غازیانتپ پایتخت آشپزی ترکیه اسـت و بسیاری از غذا هاي مشهور ترکی کـه در سراسر جهان می توانید پیدا کنید از این شهر بیرون آمده اند. باقلوا، içli köfte، شیشلیک، lahmacun، beyran، و حتی katmer تنها چند نمونه هستند کـه نشان می دهند سهم غازیانتپ تا چه اندازه در غذا هاي جهانی بسیار عالی اسـت!

 

ده ها رستوران خارق العاده در غازیانتپ وجوددارد، اما انتخاب ما برای این فهرست از بهترین رستوران هاي‌ ترکیه، Halil Usta اسـت. بخش‌هاي‌ سخاوتمندانه همراه با گوشت بره باکیفیت بالا و قیمت‌هاي‌ پایین تضمین می کند کـه این غذاخوری بهشت گوشتخواران اسـت.

 

جشن خودرا با کوشلمه، بدون چربی و بدون اعصاب، کـه از گردن گوسفند گرفته شده، بـه قطعات کوچک بریده شده و روی زغال کباب می شود، شروع کنید. Küşleme گوشت کمیاب اسـت زیرا تنها 100 گرم ان در کل گوسفند یافت می شود. سپس غذای مورد علاقه محلی را امتحان کنید: آبدار “سیمیت کباب”. کباب ها در Kebapçı Halil Usta یک تجربه آشپزی اسـت کـه بـه زودی فراموش نخواهید کرد.

 


مطالب مشابه: 11 رستوران شگفت انگیز که قبل از مرگ باید دیدن کنید


 

7. رستوران دنیز، ازمیر

رستوران دنیز، ازمیر

رستوران دنیز کـه در سومین شهر بزرگ کشور ازمیر واقع شده اسـت، غذا هاي دریای اژه و غذا هاي دریایی محلی رابا بهترین کیفیت سرو می کند. این رستوران سه منوی خوشمزه با غذا هاي عجیب‌وغریب در دل خود ارائه میدهد. ساردین شکم پر «sardalya dolması»؛ پنکیک غذا هاي دریایی «Deniz mahsüllü krep» و شیرینی دریایی «Deniz börek» بـه اسانی می‌توانند این رستوران را بـه عنوان یکی از بهترین رستوران هاي‌ کشور معرفی کنند.

 

کوفته ماهی «Deniz Köftesi» بـه قدری با راکی جفت می شود کـه از مشهور نبودن ان متعجب میشویم. خدمات فوق‌العاده‌اي کـه سه برادر مسئول ارائه می کنند، برای مردم محلی و گردشگران کاملاً شناخته شده اسـت و میزهایی برای رزرو از قبل ارائه میشوند.

 

8. رستوران اورفوز، بدروم

رستوران اورفوز، بدروم

بدروم یکی از محبوب ترین مقاصد ترکیه اسـت. با سواحل زیبا، آب شفاف، تفریحات شبانه هیجان‌انگیز، و رستوران‌هاي‌ در سطح جهانی، جای تعجب نیست کـه چرا این شهر ساحلی قایق‌هاي‌ تفریحی، کشتی‌هاي‌ تفریحی و افراد مشهور بین‌ المللی را بـه خود جذب میکند.

 

در بین این رستوران‌هاي‌ بزرگ در بدروم، Orfoz یکی از ان‌هایي اسـت کـه خودنمایی می کند. با مناظر شگفت انگیز و غذا هاي لذیذش، جای تعجب نیست کـه چرا اورفوز بـه طور مداوم در بین برخی از بهترین مکان هاي‌ غذاخوری ترکیه قرار گرفته اسـت!

 

منوی مزه پیشرو در Orfoz یکی از بهترینها در ترکیه اسـت. شـما می توانید موارد اضافی اضافه کنید، اما برق اصلی برای رضایت کامل شـما کافی اسـت. هیچ چیز مانند تماشای غروب آفتاب در حالی کـه صدف لذیذ پارمزان «parmesanli istiridye» رابا یک لیوان شراب برنده جایزه Kavaklidere Altın köpük میخورید، نیست.

 

طعم شکلات خانگی بهتر از ان چیزی اسـت کـه بـه نظر میرسد. کسانی کـه رژیم دارند متوجه خواهند شد کـه میوه‌هاي‌ منطقه آن قدر شیرین هستند کـه می توانیم ان‌ها را «هوش‌کننده‌هاي‌ رژیم‌دار» بنامیم.

 

9. میکلا، استانبول

میکلا، استانبول

برای بیش از 15 سال، Mikla شکل دهنده و پیشرو صحنه غذاخوری عالی در استانبول بوده اسـت. این رستوران هنوز هم در فهرست بهترین رستوران هاي‌ استانبول برای بازدید از غذا هاي نوآورانه اش با فضایی شگفت انگیز اسـت کـه هرگز کیفیت یا خلاقیت را از دست نمیدهد!

 

صاحب سرآشپز، Mehmet Gürs، با هر غذای موجود در منو تحت تأثیر قرار می‌گیرد! آیا می توانیم فقط لحظه‌اي در مورد راویولی‌هاي‌ ترکی کـه در این جا سرو می شود بگذریم؟ سیر تفت داده شده کمی شیرینی میدهد. همراه با ماست دودی گاومیش، این غذا را بـه ارتفاعاتی میرساند کـه دیگران هنوز برای رسیدن بـه ان تلاش می کنند.

 

علاوه بر این، این رستوران با مهربانی بـه افرادی با نیازهای غذایی متفاوت پاسخ می‌دهد. غذای کدو تنبل و کرفس آن قدر خوب اسـت کـه شـما را متقاعد می کند کـه وگان شوید. پس از اتمام غذا، ممکن اسـت بخواهید برای گوش دادن بـه موسیقی زنده بـه بار روی پشت بام بروید. اینبار با الکل خود دارای انواع محلی و وارداتی اسـت. علاوه بر این، خط افق استانبول، از جمله شاخ طلایی و ایاصوفیه، در هنگام غروب خورشید شگفت‌انگیز اسـت.

 

10. رستوران فلوریالی، ازمیر

رستوران فلوریالی، ازمیر

تصور کنید وارد یک رستوران می شوید و گوشت ارگانیک باکیفیت بالا را انتخاب می‌کنید. اگر ایده شـما از سرگرمی بـه نظر می‌رسد، این رستوران برای شـما مناسب اسـت. درکنار کباب ها و کبابی هایتان، شب رابا یک لیوان راکی با چشم انداز خوب از تراس بـه شادی بگذرانید.

 

هیچ غذایی بدون سالاد çoban با گوجه فرنگی هاي‌ رنگارنگ، خیار سبز، زیتون و پنیر کره اي کامل نمی شود. اگر از طرفداران لیمو هستید، میتوانید کمی رنگ‌آمیزی بـه ان اضافه کنید. شـما نیازی بـه حفظ هیچ نامی ندارید. اشاره کنید و انتخاب کنید.

 

11. Maçakızı، بدروم

Maçakızı، بدروم

آرت ساهاکیان، سرآشپز متولد استانبول، هر غذا را بـه عنوان یک اثر هنری خلق می کند، حتی گرانولا. ساهاکیان بـه دلیل استفاده از غذا بـه عنوان بوم و سرو فقط تازه ترین محصولات ارگانیک شناخته شده اسـت.

 

غذا هاي رنگارنگ در Maçakızı قطعا کیک را بـه خود جذب می کند. دنده هاي‌ کوتاهی کـه با گیاهان وحشی بدروم سرو می شود حتی قبل از این کـه طعم ان را بچشید، دهانتان را آب می کند! منوی غذا در Maçakızı رویای یک عطرساز اسـت و رایحه هاي‌ محلی فریبنده از هر غذا بیرون می‌آید.

 

12. الای، کاپادوکیه

الای، کاپادوکیه

رستوران Elai واقع در سرزمین افسانه اي کاپادوکیه، یکی از فوق العاده ترین مناظر جهان را ارائه میدهد. این رستوران تلفیقی ترکی/بین المللی بـه سبک عثمانی آن قدر خوش منظره اسـت کـه حتی انتظار برای غذا هاي شـما بـه خودی خود خاطره اي شیرین اسـت.

 

می توانید دریک روز تابستانی در مناظر تماشایی گم شوید یا دریک عصر زمستانی، در حالی کـه شعله هاي‌ آتش را از شومینه تماشا می‌کنید، خودرا با یک لیوان شراب ترکی گرم کنید.

 

شاید نخستین غذایی کـه تصمیم می‌گیرید امتحان کنید، سالاد موشک با سس گیلاس شیرین ودر عین حال خوشمزه «vişne soslu roka salatası» باشد. شـما می‌دانید کـه دیگر هرگز سالادها را مانند قبل نخواهید دید. همراهی موسیقی جاز، یکی از دوره هاي‌ اصلی باورنکردنی خواهد بود.

 

این میتواند غذا هاي گوشتی مانند گوشت گاو ساتای با طعم دهی کنجد، سویا و سیر باشد. اگر می خواهید وحشی شوید، ماهی قزل آلا با دانه خشخاش «haşhaşlı somon izgara» با سس زینتی و کره اي ان شـما را بـه سفری معذب می‌برد.

 

13. نئولوکال، استانبول

نئولوکال، استانبول

Neolokal ماموریت دارد بـه مهمانان خدمت کند و تجارت انها را بر اساس سنت ها الگوبرداری کند ودر عین حال با شیوه هاي‌ پایدار نوآوری کند. غذا بر اساس دستور العمل هاي‌ الهام گرفته از زمین مادر و فرهنگ هاي‌ سنتی طراحی شده اسـت.

 

آن ها در حال بررسی این ظروف برای اصالت هستند تا این سنت را از طریق نوآوری زنده نگه دارند. نئولوکال نئولوژیزمی از دو کلمه «نو» «جدید» و «محلی» اسـت، بنابر این جای تعجب نیست کـه ماکسوت اشکار، سرآشپز صاحب خانه، با عشق طعم هاي‌ سنتی مادرش را بازسازی می کند.

 

این رستوران کـه در گوشه اي از استانبول قرار دارد، منوی فوق العاده اي دارد و مناظر فوق العاده اي از شاخ طلایی را از طریق پنجره هاي‌ کف تا سقف خود ارائه میدهد. غذای مورد علاقه ما در این جا باس دریایی اسـت کـه با یک کرم سیر خوشمزه سرو می شود. کیک محلب با شکلات سرد فریگو دسری اسـت کـه در رویاهای خود دوباره از ان دیدن خواهید کرد.

 

14. Metanet Lokantası، Gaziantep

منوی غذا نسبتا کوچک اسـت، اما همه ی چیزهایی کـه دراین رستوران صمیمی سرو می شود، با جان و دل آماده می شود. کباب بادمجانی «Patlıcan Kebabı» طعم دودی اشتها آوری دارد، اما غذای مخصوص انها آش بیران اسـت. بـه ویژه Metanet Lokantası یکی از بهترین Beyran در ترکیه رابا طعم هاي‌ غنی خود سرو می کند کـه دهان شـما را بیشتر آب می کند.

 

اگر چه ممکن اسـت ان را یکی از رستوران هاي‌ لوکس در ترکیه بـه حساب نیاورید، اما اگر می خواهید یک غذای شگفت انگیز با مواد اولیه باکیفیت بالا و با بخش هاي‌ سخاوتمندانه با کسری از ان قیمت لوکس تهیه کنید، این یکی از بهترین رستوران ها برای بازدید اسـت.

 


مطالب مشابه: معرفی بهترین رستوران های آنتالیا


 

در پایان

در طول سفر، گردشگران اغلب مایلند یک تجربه آشپزی بی نظیر، معتبر و اصلی را در مقصد خاص تجربه کنند. بی شک باید در حین کاوش دریک مقصد خارجی، یک تجربه غذای غیر متعارف را تجربه کرد.

جدیدترین مطالب سایت