مکان مناسب برای اقامت در مسافرت

مکان مناسب برای اقامت در مسافرت

انتخاب مکان مناسب برای اقامت در هر شهری

قصد سفر برای چند روز را دارید؟!

در سفرهای بیشتر از 4 یا 5 روز ممکن است خستگی و بی‌حوصلگی به سراغتان بیاید. توجه داشته باشید که با افزایش روز های اقامت، زمان ماندن شما در هتل و اتاقتان بیشتر می‌شود.

 

بنابراین هتلی را انتخاب کنید که سرویس‌ مناسبی داشته باشد، خدمات خانه‌ داری ارائه دهد، و حتی‌ الامکان یک یا دو وعده از سه وعده غذای اصلی را سرو کند. همچنین اتاقی را انتخاب کنید که جادار باشد و در آن احساس راحتی می‌کنید.

 

مکان مناسب برای اقامت در مسافرت

بهترین مکان برای اقامت در مسافرت

 

موقعیت هتل کجا باشد؟

 

با توجه به نوع سفرتان، موقعیت هتل خود را انتخاب کنید:

 

اگر به سفری کاری می‌ روید هتلی در نزدیکی مرکز شهر یا محل موردنظر خود انتخاب کنید؛ اگر به سفری تفریحی می‌ روید، و قصد گشت‌ و گذار در بازار و دیدنی‌ ها را دارید محلی آرام و نزدیک به اماکن دیدنی و مراکز خرید را انتخاب کنید.

 

مکان مناسب برای اقامت در مسافرت

اقامت ارزان در سفر

گردشگران می توانند اقامتگاه هایی به قیمت های ۵۰ دلار، ۲۰ دلار و حتی رایگان را در هر گوشه دنیا پیدا کنند، فقط در صورتی که بدانند باید کجا را بگردند. در کنار بلیت هواپیما، اقامت شاید بیشترین هزینه را در بودجه تعطیلات به خود اختصاص می دهد.

 

اما ضرورتی ندارد حتما مبالغی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار برای هر شب اقامت خود بپردازید. مسافران خلاق به دنبال راهکارهایی برای جایگزینی هتل و پرداخت هزینه کمتر یا حتی صفر بدین منظور هستند.

 

در ادامه، با الی گشت همراه باشید تا گزینه هایی را برای کاهش هزینه اقامت، مزایا و معایب بررسی کنیم. بخوانید و ببینید آیا با این روش ها موافق هستید یا با آن ها ندیده، مخالف خواهید کرد!

 

مکان مناسب برای اقامت در مسافرت

ملک های اجاره ای تعطیلات

یک آپارتمان در پاریس، یک ویلا در حوزه کارائیب، یک کلبه چوبی در ورمونت… اجاره های تعطیلات اقامتگاه های مقرون به صرفه و خاصی را در سراسر دنیا عرضه می کنند.

 

 

به دلیل دارا بودن فضای بیشتر به نسبت هتل ها، گزینه بهتری برای خانواده ها و گروه هایی هستند که می خواهند بهترین امکانات را از پول پرداختی خود دریافت کنند. و داشتن آشپزخانه شخصی می تواند در کاهش هزینه ها کمک شایانی کند.

 

امکانات بیشماری که از اجاره چنین اقامتگاه هایی به دست می آید، می تواند گروه بسیاری را راضی نگه دارد.

 

اگر شما به راحتی استفاده از آشپرخانه- و حتی لباسشویی- در سفر خود اهمیت می دهید، پس این گزینه ی ایده آلی برای شما به حساب می آید.

 

و اگر که به صورت گروهی یا خانوادگی سفر می کنید، بودن همه در کنار هم می تواند بی نهایت ارزشمند باشد.

 

اگر سر اینکه چه کسی اتاق اصلی را تصاحب خواهد کرد قرار باشد دعوا و مرافه پیش آید، از قبل نقشه اتاق ها را تهیه کنید و همه با هم در مورد اینکه چه کسانی کدام اتاق را بر می دارند، به توافق برسید.

 

قرارداد شما با صاحب ملک الزام آور است، بنابراین اگر احساس می کنید ممکن است برنامه سفر خود را تغییر دهید، بهتر است در هتل ها دنبال جا و مکان باشید.

مکان مناسب برای اقامت در مسافرت

 خانه های دانشجویی

وقتی که دانشجویان در ایام تابستان به خانه باز می گردند، اکثر کالج ها و  دانشگاه خوابگاه هایشان را به روی مهمانان دیگر باز می کنند. امکانات اولیه اما کاربردی را می توان از این اتاق ها انتظار داشت( حمام ها ممکن است در انتهای سالن قرار داشته باشند).

 

چندین پایگاه داده برای چنین نوعی از سکونتگاه ها –مانند university-rooms.com- وجود دارند، اما بهتر است خود شخصا با مسئول امور دانشجویی در این مورد تماس بگیرید و از وجود اتاق خالی اطمینان حاصل کنید.

 

اداره محلی گردشگری نیز می تواند راهنمای شما باشد. 

 

رستوران ها و مراکز تفریحی معمولا اطراف محوطه دانشگاه ها به وفور یافت می شوند، بنابراین مکان های زیادی هستند که می توانند پاتوق شما باشند. اکثر بچه های دانشجو توجه چندانی به وضعیت خوابگاه ندارند

 

و افزایش شهریه ها به معنای این است که بودجه چندانی برای خرید اسباب و وسایل جدید و کفپوش ها و فرش ها اختصاص داده نمیشود.

 

وجود آسانسور و کولر نیز در ساختمان های قدیمی کمی عجیب است.

 

مکان مناسب برای اقامت در مسافرت

محل اقامت رایگان در سفر !

با یک دوستی مترادف و درست با یک خانواده یا بصورت مجردی میتوان در شهرهای دیگر محلی رایگان برای اقامت بدست اورد. در این موارد باید دقت لازم را در انتخاب شخص مورد نظر بسیار داشته باشید.

 

کسانی که جهانگردی میکنند بیشتر از این روش ارزان برای استراحت و اقامت رایگان استفاده میکنند.

 

البته این مورد در کشور ما زیاد جا افتاده نیست .

جدیدترین مطالب سایت