12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

گردشگر بهتری باشید : اکنون زمان تبدیل شدن بـه گردشگر بهتر و مسئولانه تر اسـت، فقط باید چند تغییر راحت ایجاد کنیم. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب 12 نکته وجوددارد کـه باید هنگام برنامه ریزی سفر بعدی خود درنظر بگیرید: بنابر این کرم ضد آفتاب سازگار با محیط زیست خودرا بسته بندی کنید و از یک اقامت سبز مناسب لذت ببرید.

 

چگونه در سفر گردشگر خوبی باشیم

تعداد زیادی از ما در حال حاضر زندگی بسیار آگاهانه اي از محیط زیست داریم. ممکن اسـت با یک فنجان قهوه قابل استفاده مجدد عوض شده باشید یا با وسایل حمل و نقل عمومی سوار شوید، ممکن اسـت بـه پلاستیک هاي‌ یک‌بار مصرف نه بگویید و از یک تامین کننده انرژی سبز استفاده کنید. بدیهی اسـت کـه همه ی این ها عالی اسـت، و کسب و کارها نیز بالاخره کاری را کـه انجام می دهند تغییر می دهند.

 

اما چیزی کـه ما نباید نادیده بگیریم – و بسیار مهم اسـت – تأثیر تعطیلات ما اسـت. بنابر این با توجه بـه این کـه COP27 در حال راه اندازی در مصر اسـت، اکنون زمان خوبی اسـت تا در مورد انتشار کربن و ضایعات و سایر موارد بد تایید شده تولید شده توسط صنعت سفر فکر کنید. خوشبختانه، راه‌هاي‌ زیادی برای کاوش در جهان بدون آسیب رساندن بـه ان وجوددارد، و اغلب می توانید تلاش خودرا برای حمایت از جوامع محلی نیز انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

 

1. مقصدی را انتخاب کنید که کار می کند تا پایدارتر باشد

12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

تعداد زیادی از کشورها و شهرها با شجاعت در حال کاهش انتشار کربن خود هستند. کاستاریکا یک نمونه بارز اسـت، زیرا آن ها در حال حاضر 98 درصد برق را از طریق انرژی هاي‌ تجدیدپذیر تولید می کنند – بـه علاوه بیش از 25 درصد از این کشور تنوع زیستی قبلاً منطقه حفاظت شده اعلام شده اسـت.

 

پایتخت دانمارک، کپنهاگ، دو مورد از چشمگیرترین ابتکارات سفر پایدار اروپا را در تشویق شیوه‌هاي‌ کشاورزی ارگانیک و ساختن کپن هیل ارائه کرده اسـت: یک پیست اسکی، اسنوبرد و پیاده‌روی در مرکز شهر کـه آشغال‌ها را بـه انرژی تبدیل میکند تا انرژی ده‌ها هزار خانه و کسب‌وکار را تامین کند. . بعلاوه: بیش از دو سوم هتل هاي‌ شهر دارای «گواهینامه زیست محیطی» هستند.

 

2. این لوازم ضروری کیسه شستشو را بسته بندی کنید

12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

اگر قصد دارید بیشتر وقت خودرا در ساحل یا در دریا بگذرانید، روی کرم ضد آفتاب مناسب برای صخره ها سرمایه گذاری کنید. موادی مانند اکسی بنزون و اکتینوکسات برای زندگی دریایی مضر هستند، بنابر این مهم اسـت کـه محصولات بدون مواد شیمیایی را انتخاب کنید کـه از پوست شـما محافظت می کنند و از اقیانوس ها مراقبت می کنند. 

 

پر کردن مجموعه اي از ظروف قابل استفاده مجدد با شامپو، نرم کننده و مرطوب کننده از خانه، از نیاز بـه پلاستیک هاي‌ یک‌بار مصرف پیش گیری می کند.

 

3. با لباس های خود عاقلانه رفتار کنید

12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

در حالی کـه شروع یک خرید قبل از تعطیلات می‌تواند وسوسه انگیز باشد، مد سریع یکی از بزرگ ترین معضلات آلودگی و آب و هوا اسـت کـه ما با ان روبه‌رو هستیم. در واقع، بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، 73 درصد از لباس هاي‌ تولید شده در سراسر جهان بـه محل دفن آشغال ختم می شود. درصورت امکان، لباس هایي را کـه از قبل دارید بسته بندی کنید.

 

اگر لباس‌هایي می خرید کـه قصد ندارید دوباره بپوشید، ان‌ها را در شرایط خوبی نگه دارید و بـه یک بانک لباس محلی بدهید، یا دریک بازار پوشاک دست دوم کـه درآمد خودرا بـه یک موسسه خیریه بـه انتخاب شـما اهدا میکند، ثبت‌نام کنید.

 

4. قطار و اتوبوس را بر روی پرواز انتخاب کنید

12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

 

با درصد کمتری از پروازها بـه دلیل محدودیت‌هاي‌ سفر، اکنون فرصتی برای کشف سایر روش‌هاي‌ حمل و نقل وجوددارد. سفر های داخلی با قطار و اتوبوس می‌تواند ماجراجویی فوق العاده اي را بـه تعطیلات شـما بیافزاید و بـه ویژه برای بچه ها سرگرم کننده اسـت. رفتن بـه مسافت هاي‌ طولانی؟ برخاستن و فرودها بدترین راه برای انتشار کربن هستند – بنابر این تا جایی کـه ممکن اسـت بدون توقف پرواز کنید.

 

عده اي از خطوط هوایی، از جمله Cathay Pacific، در حال سرمایه‌گذاری بر روی هواپیماهای با انرژی کارآمد و سوخت‌هاي‌ زیستی هستند، در حالی کـه KLM هواپیماهای قدیمی 747 را جای گزین هواپیماهای جت دوقلو کرده اسـت.

 

5. اعتبار هتل خود را بررسی کنید

12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

 

متأسفانه، چسباندن لوگوی «اکو» دریک وب‌سایت بدون داشتن خط‌مشی‌هایي برای پشتیبان‌گیری از ان راحت اسـت، اما کسب‌وکارهای آگاه از محیط‌زیست واقعی با افتخار رویه‌هاي‌ خودرا بـه‌صورت آنلاین مورد بحث قرار میدهند. در استراحتگاه‌ها، هتل‌ها و مهمان‌خانه‌هایي کـه چنین اقداماتی را انجام می دهند، رزرو کنید. اگر از موضع آن ها مطمئن نیستید، پرسیدن ضرری ندارد.

 

عده اي از سوالاتی کـه باید درنظر گرفت این اسـت: آیا انها محصول را از کشاورزان محلی تهیه می کنند یا غذای خودرا پرورش می دهند؟ آیا آن ها مشاغل محلی را تبلیغ می کنند و با آن ها شریک می شوند؟ آیا انها مرتباً از طریق رویداد های اجتماعی پس می دهند و کارگران محلی را استخدام می کنند؟ آیا آن ها زیستگاه حیات وحش در سرزمین خود ایجاد کرده اند؟ آیا استفاده از پلاستیک هاي‌ یک‌بار مصرف ممنوع اسـت؟

 

6. به فرهنگ محلی احترام بگذارید

12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

 

بهترین راه برای نشان دادن قدردانی از مکانی کـه بازدید می کنید این اسـت کـه بـه شیوه زندگی انها احترام بگذارید. قبل از رفتن، زمانی را بـه تحقیق در مورد تاریخ و فرهنگ اختصاص دهید – هردو مثبت و منفی را تأیید کنید. هنگام بازدید از ساختمان‌هاي‌ مذهبی، لباس مناسب بپوشید – تعداد زیادی از مکان‌ها نیاز دارند کـه بازدیدکنندگان شانه‌ها و بالای زانو خودرا بپوشانند.

 

همچنین ارزش تحقیق در مورد تاریخ ها را دارد تا از رویداد های بزرگی کـه در طول اقامت شـما رخ میدهد آگاه شوید. بـه عنوان مثال، دربخش‌هایي از مالزی، اندونزی و خاورمیانه، اکثر رستوران‌ها – خارج از مراکز توریستی – در طول روز در ماه رمضان بسته می شوند، در حالی کـه مردم محلی روزه‌دار هستند.

 

بیشتر بخوانید: کشورهای کم هزینه برای زندگی که هرگز نمی خواهید آنها را ترک کنید

 

7. محلی و فصلی بخورید

12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

خوردن محصولات محلی، یعنی در فصل، نه تنها از یک صنعت غذایی پایدارتر حمایت می کند، بلکه در کسب و کارهای کوچک نیز سرمایه گذاری می کند. این یکی از بهترین راه ها برای پایدار ماندن در تعطیلات اسـت. در مجموعه‌اي از غذا هاي منطقه‌اي کـه ارائه می شوند غوطه‌ور شوید و از محصولات تازه لذت ببرید.

 

بـه بازارهای کشاورزان بروید، رستوران‌هاي‌ مزرعه بـه میز رزرو کنید یا در کارخانه‌هاي‌ شراب‌سازی و کافه‌هاي‌ مزرعه غذا بخورید – حتی میوه‌ها و سبزیجاتی را کـه قبلاً ندیده‌اید تجربه کنید. سفارش خودرا بـه مؤسساتی بدهید کـه از کشاورزان محلی حمایت می کنند، محصولات خودرا پرورش می دهند و با استفاده از روش هاي‌ میله و خط از ماهیگیران غذا هاي دریایی می‌خرند.

 

8. با یک متخصص به دیدن حیات وحش بروید

12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

تجربه‌هاي‌ حیات وحش کـه بـه درستی انجام میشوند، میتوانند چیزهای شگفت‌انگیزی باشند. نکته کلیدی این اسـت کـه سفر خودرا با یک متخصص آموزش دیده حیات وحش سازماندهی کنید کـه زیستگاه هاي‌ محلی را می شناسد و رفاه حیوانات را در اولویت قرار می‌دهد. از اپراتورها در مورد روش‌هاي‌ ایمنی حیات‌وحش بپرسید و وقتی در سافاری هستید، سعی کنید راننده خودرا تحت فشار قرار ندهید تا شـما را نزدیک‌تر کند.

 

یادگیری در مورد رفتار حیوانات و فیزیولوژی می‌تواند سرگرم کننده ترین بخش این تجربه باشد. با تشویق و حمایت از راهنمایان تور کـه از حیات وحش و محیط زیست مراقبت می کنند، بـه حفظ این تجارب برای نسل هاي‌ آینده کمک می کنید.

 

9. پول خود را در دستان درست قرار دهید

12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

هیچ راهی بهتر از حمایت از کسب و کارهای محلی برای «سپاسگزارم» وجود ندارد. بـه هرحال، این ها افرادی هستند کـه مستقیماً تحت تأثیر گردشگری قرار می‌گیرند. این بـه معنای جست‌وجو و خرید در بازارها، رزرو در رستوران‌هاي‌ خانوادگی و اقامت در مهمان‌خانه‌ها و B&B بـه جای هتل‌هاي‌ زنجیره‌اي بزرگ اسـت.

 

درصورت امکان، از مراکز خرید بزرگ، مؤسسات دولتی و کافی شاپ‌هایي کـه در سرتاسر جهان یافت می شوند خودداری کنید – انها در حال حاضر سرمایه‌گذاری زیادی دارند. با خرید از شرکت هاي‌ محلی، پول شـما بـه جامعه اي کـه میزبان شماست برمی گردد.

 

10. در سفرهای محلی پیاده روی کنید و دوچرخه سواری کنید

12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

کاهش انتشار کربن چیزی اسـت کـه همه ی ما باید درنظر بگیریم و یافتن راه‌هاي‌ جای گزین برای کاوش در شهرها و مناطق مکان خوبی برای شروع اسـت. تورهای پیاده‌روی در بریتانیا بسیار محبوب هستند در حالی کـه تعداد زیادی از شهر های اروپایی امن از ترافیک، از جمله آلزوند، آوینیون، بوداپست، کپنهاگ، هامبورگ و هلسینکی، بازدیدکنندگان را تشویق می کنند تا از مناظر با دوچرخه بازدید کنند.

 

11. از هنرمندان اصیل سوغاتی بخرید

12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

مراکز مسافرتی اغلب مملو از فروشگاه‌هاي‌ سوغاتی اسـت کـه هدایا و یادگاری‌هاي‌ رنگارنگ و فوق‌العاده می فروشند اما اغلب این محصولات بـه‌طور انبوه و توسط افرادی کـه حداکثر ساعات کار رابا حداقل دست مزد کار میکنند ساخته میشوند. در عوض، خرید از بازارهای صنایع دستی را انتخاب کنید، جایی کـه هنرمندان محلی تجلیل می شوند و می توانند با افتخار هنر، صنایع دستی و کارهای طراحی خودرا بـه نمایش بگذارند.

 

بـه این ترتیب میدانید کـه محصول اصیل دریافت می کنید و مستقیماً بـه هنرمند پرداخت می شود. محصولات حیوانی را صرف نظر از اهمیت آن ها برای منطقه نخرید، زیرا فقط این دیدگاه را تشویق می کند کـه حیوانات می توانند برای سرمایه گذاری هاي‌ پول ساز استفاده شوند.

 

12. از گردشگري داوطلبانه صرف نظر كنيد و بر گردشگري مسئولانه مسلط شويد

12 راه برای اینکه گردشگر بهتری باشید + عکس

پروژه‌هاي‌ گردشگری داوطلبانه با تقاضای از گردشگران برای پرداخت هزینه ثابت برای کار با جوامع محروم، طبق معمولً از طریق کمک بـه پرورشگاه‌ها، مدارس یا پناهگاه‌هاي‌ حیوانات عمل می کنند. متأسفانه، مشخص شده اسـت کـه تعداد زیادی از این طرح‌ها از افراد محلی محروم برای ادامه این پروژه‌هاي‌ داوطلبانه سودآور، طبق معمولً بـه ضرر توسعه جامعه، بهره‌برداری می کنند.

 

بهتر اسـت با پرداخت منصفانه – و بدون مبادله – برای خدمات آن ها، پول خودرا در جوامعی کـه با آن ها روبه‌رو میشوید سرمایه گذاری کنید. اگر هنوز می خواهید داوطلب شوید، سازمانی را جست‌وجو کنید کـه گردشگران رابا آموزش‌هاي‌ خاص مرتبط کند تا با کارگران محلی کـه مایل بـه یادگیری ان مهارت خاص هستند کار کنند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه وقتی در جنگل گم شده ایم زنده بمانیم ؟

 

در پایان

گردشگری پایدار الگویی برای حصول خاطرجمعی از حفظ طبیعت، فرهنگ و تاریخ اسـت. این موضوع با توجه بـه تعداد گردشگرانی کـه همه ی ساله بیشتر و بیشتر سفر می کنند اهمیت بیشتری پیدا می کند. با گردشگری پایدار، می توانیم تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی فعلی و آینده سفر را درنظر بگیریم. و بـه نیازهای بازدیدکنندگان، صنعت، محیط زیست و جوامع میزبان رسیدگی کنید.

جدیدترین مطالب سایت