بهترین باقلوا فروشی ها در استانبول کجاست ؟

بهترین باقلوا فروشی ها در استانبول کجاست ؟

بهترین باقلوا فروشی ها در استانبول کجاست ؟ بهترین راه برای توصیف باقلوا این اسـت کـه بگوییم طعم ان شبیه بهشت اسـت – برای دندان‌هاي‌ شـما خیلی سخت نیست زیرا لایه‌هایي از خمیر فیلوی پوسته‌دار در کره مخلوط میشود، بنابر این هر لقمه بـه زیبایی روی زبان شـما ذوب می شود. حداقل طعم و حس خوب باقلوا در ترکیه آن گونه اسـت.

 

شرط می‌بندیم کـه قبلاً در زندگیتان نوعی باقلوا را امتحان کرده اید. با این حال، اگر این دسر را فقط در خارج از ترکیه میل کرده اید، صبر کنید تا بـه استانبول سفر کنید و باقلواهای واقعی بـه سبک ترکی را بچشید.

 

اگر می خواهید درباره باقلوا و جایی کـه میتوانید بهترین باقلوا را در استانبول پیدا کنید بیشتر بدانید، بـه خواندن این مقاله از مجله تفریحی تالاب ادامه دهید! باقلواهایی کـه دراین 11 مکان میخورید، سال‌ها پس از سفر بـه استانبول، هوس انها را در شـما ایجاد میکند.

 

باقلوا از کدام کشور است؟

باقلوا از کدام کشور است؟

بهترین و خوشمزه ترین باقلوا فروشی ها در استانبول کجاست ؟

باقلوا کـه امروزه می‌خوریم از قرن پانزدهم میلادی وجود داشته و نخستین بار در آشپزخانه هاي‌ کاخ عثمانی ساخته شده اسـت. در ان زمان، استانبول یکی از چند فرهنگی ترین شهر های جهان بودو این امر در مورد قومیت هاي‌ سرآشپزهایی کـه در آشپزخانه هاي‌ کاخ کار می‌کردند صدق می‌کرد.

 

منابع مختلف ذکر می کنند کـه این سرآشپزها نه تنها ترک بلکه از سوریه، یونان، آفریقا، لبنان، ایران، ارمنستان، مصر، روسیه و بخش هایي از بالکان بودند. جای تعجب نیست کـه اکثر کشور های امروزی این مناطق ادعایی بر باقلوا دارند.

 

در نتیجه این سوال مطرح می شود کـه “باقلوا از کجا می‌آید؟” نمیتوان با هیچ کدام از کشور های نقشه امروزی پاسخ داد. قابل قبول ترین پاسخ این اسـت کـه منشأ باقلوا در آشپزخانه هاي‌ کاخ عثمانی اسـت.

 

انواع باقلوا را می توانید در استانبول پیدا کنید

انواع باقلوا را می توانید در استانبول پیدا کنید

در ترکیه با تنوع زیادی از باقلواها برای انتخاب روبه‌رو خواهید شد و ممکن اسـت نگران این باشید کـه بهترین و سنتی را از دست داده اید. توصیه میکنیم حداقل دو یا سه تا از فروشگاه‌هاي‌ باقلوا زیر را ببینید تا از انواع مختلف این خوراکی لذت ببرید. اکنون برخی از مشهور ترین استادان باقلوا در استانبول را بررسی می کنیم.

 


مطالب مشابه: دستور تهیه باقلوا یزدی عالی


 

1. Karaköy Güllüoğlu

Karaköy Güllüoğlu

خانواده Güllüoğlu از سال 1843 در ترکیه تولید کننده باقلوا هستند و باقلواهای خودرا در سراسر کشور از طریق شعبه هاي‌ متعدد عرضه می کنند. Hacı Mehmet Güllü نخستین تولید کننده باقلوا درخانواده بود. او از برخی مناطق دیگر امپراتوری عثمانی کـه بـه باقلواهایشان مشهور بودند، مانند حلب و دمشق، برای آموزش دیدن کرد.

 

وقتی بـه غازیانتپ بازگشت، تجارت خودرا آغاز کرد. پس از درگذشت او، پسرش حاجی محمود گلو مأموریت پدرش را بر عهده گرفت و هر چهار پسر را بـه عنوان استاد باقلوا تربیت کرد. امروزه خانواده Güllüoğlu یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان باقلوا در جهان اسـت.

 

با این حال، این Güllüoğlu واقع در کاراکوی مستقل اسـت و هیچ وابستگی بـه شعبه هاي‌ دیگر در ترکیه ندارد. بـه طور خلاصه، نسل ششم برادران گولو اوغلو نتوانستند ان را کنار هم نگه دارند و پس از مرگ پدرشان، تجارت باقلوای خودرا راه اندازی کردند. این باقلوافروشی کـه در مرکز قرار دارد همیشه شلوغ اسـت و مطمئنا یکی از بهترین باقلواهای استانبول را خواهید چشید.

 

2. حافظ مصطفی 1864

حافظ مصطفی 1864

Hafız Mustafa 1864 یکیدیگر از تولید کنندگان معتبر باقلوا در ترکیه اسـت. برخلاف برخی دیگر از مکان‌هاي‌ باقلوا دراین فهرست، انها طیف گسترده‌تری از شیرینی‌هاي‌ ترکی از جمله لوکوم، کیک، حلوا، پودینگ‌هاي‌ شیری و کونیفه را ارائه می کنند.

 

همان طور کـه از نامش پیداست بیش از 150 سال اسـت کـه باقلوا درست می کنند. در حال حاضر، انها یک شعبه اصلی واقع در سیرکچی دارند. اگر بـه دنبال باقلوای اصیل یا چشیدن برخی از بهترین نمونه هاي‌ دسرهای سنتی عثمانی و ترکی هستید، این جا باید مقصد شـما باشد.

 

علاوه بر باقلوا، می توانید یکی از بهترین لوکوم‌ها را در Hafız Mustafa 1864 بچشید. باقلوا طبق معمولً ماندگاری کوتاهی دارد، اما شیرینی ترکی ماندگاری بیشتری دارد و می توانید برای عزیزانتان در خانه خریداری کنید. علاوه بر سیرکچی، می توانید شعبه هاي‌ حافظ مصطفی 1864 را در سایر حومه هاي‌ استانبول از جمله میدان تقسیم بیابید.

 

3. باقلوا Emiroğlu

باقلوا Emiroğlu

باقلوا Emiroğlu کـه در Sahrayicedit قرار دارد، یک جواهر پنهان در استانبول اسـت. این باقلواخانه کوچک اما شیک کـه توسط خانواده اداره می شود، یکی از خوشمزه ترین اما ناشناخته ترین باقلواهای استانبول را سرو می‌کند. ان‌ها یکی از سبک‌ترین و متعادل‌ترین باقلواهایی را کـه در استانبول امتحان کردیم، ارائه می کنند، باقلوای کمیاب کـه در ان کره، آجیل، شیرینی و شکر بـه همان اندازه وجوددارد.

 

انها ابتدا درسال 1972 بـه عنوان نانوایی افتتاح شدند، اما میخواستند دریک محصول تخصص داشته باشند و از سال 1986 فقط باقلوا سرو می کنند. باقلوا Emiroğlu حق رای دادن را ارائه نمیدهد و انها شعبه هاي‌ خودرا بـه عنوان بخشی از یک تجارت خانوادگی اداره می کنند.

 


مطالب مشابه: طرز تهیه باقلوا


 

4. باقلوا Köşkeroğlu

باقلوا Köşkeroğlu

باقلوا فروشی ها در استانبول

باقلوا Köşkeroğlu یکیدیگر از مشاغل خانوادگی اسـت کـه باقلوای خودرا در چهار شعبه در اطراف استانبول عرضه میکند. آن ها مانند امیر اوغلو هیچ حق امتیازی نمیدهند.

 

تولید مقدار محدودی باقلوا تضمین کننده عرضه فراوان مواد با کیفیت «پسته بچه، کره، اجاق هاي‌ هیزمی و غیره» برای ایجاد شیرینی اسـت. هنگامی کـه سطح تولید بالا باشد، منجر بـه کمبود این منابع می شود و تامین تقاضا را چالش برانگیز میکند، در نتیجه بر کیفیت باقلوا تاثیر منفی می‌گذارد.

 

هر ماده اي کـه در باقلواهای آن ها استفاده می شود هنوز هم بـه صورت محلی در غازیانتپ تهیه و آماده میشود. اگر بـه دنبال طعم سنتی باقلوا هستید، این جایی اسـت کـه باید بروید. درست درکنار مغازه باقلوا فروشی کاراکوی خود، یک رستوران کبابی فوق العاده نیز دارند. قبل از سفارش باقلوا می توانید یک کباب عالی را در این جا میل کنید.

 

5. سچ باقلوا

سچ باقلوا

باقلوای سِچ کـه باقلوای گازیانتپ سچ نیز سرو می شود، می‌تواند مقصد دیگر شـما برای چشیدن یکی از بهترین باقلواهای استانبول باشد. Seç Baklava یک شرکت نسبتاً جدید اسـت. آن ها نخستین مغازه خودرا درسال 1981 افتتاح کردند. اما این بدان معنا نیست کـه کیفیت باقلواهای انها چشمگیر نیست. آن ها علاوه بر باقلوای کلاسیک، دسرهای مشهور ترکی دیگری مانند şöbiyet، dolama یا bülbül yuvası را نیز ارائه میدهند.

 

درست مانند باقلوا کوشکروغلو، تمام مواد باقلوای انها از غازیانتپ تهیه و ارسال می شود. در سِچ باقلوا، میتوانید یکیدیگر از شیرینی‌هاي‌ سنتی ترکی بـه نام «su böreği» را نیز میل کنید. Su Böreği یک شیرینی خوش طعم با پر کردن پنیر فتا اسـت و بـه طور کلی سرد سرو می شود. این می‌تواند یک ناهار سبک خوشمزه باشد قبل از این کـه در بسیاری از گزینه هاي‌ دسر دراین مکان شیرجه بزنید.

 

6. باقلوا Bilgeoğlu

باقلوا Bilgeoğlu

در این جا یکیدیگر از فروشگاه‌هاي‌ باقلوا استانبول با مبدا Gaziantep اسـت کـه می توانید از ان دیدن کنید. برخلاف همه ی فروشگاه‌هاي‌ دیگری کـه دراین پست وبلاگ آورده‌ایم، باقلوا Bilgeoğlu فقط یک شعبه دارد. این باقلوا درسال 1956 در کادیکوی تأسیس شد و از ان زمان تاکنون برخی از خوشمزه ترین باقلواها را در سمت آناتولی استانبول ارائه می‌دهند. یکی از قدیمی‌ترین باقلوا فروشی ها دربخش آسیایی استانبول اسـت.

 

تخصص آن ها şöbiyet اسـت کـه یک باقلوای پسته پر از خامه لخته شده اسـت. اگر می خواهید طعم şöbiyet را بچشید، بهتر اسـت قبل از ظهر از Bilgeoğlu دیدن کنید. آن ها همچنین قهوه ترک، چای سیاه و لیموناد خانگی سرو می کنند.

 

7. Gaziantep Baklavacısı

Gaziantep Baklavacısı

باقلوا فروشی ها در استانبول

Gaziantep Baklavacısı کـه با نام Gaziantep Baklavacısı Mehmet Usta نیز شناخته می شود، یکیدیگر از مکان هاي‌ باقلوا در سمت آسیایی اسـت کـه می توانید از ان دیدن کنید. آن ها باقلواهای خوشمزه و طیف گسترده اي از باقلواهای تازه را برای دوستداران باقلوا عرضه می کنند.

 

تنها نقطه ضعف این اسـت کـه دو شعبه آن ها در منطقه Maltepe و Ataşehir هستند. هیچ‌کدام از این مناطق مقصد ایده‌آلی برای گردشگرانی نیستند کـه نخستین بار هستند، بنابر این احتمالاً دلیل خوبی برای بازدید از ان‌ها پیدا نخواهید کرد – مگر این کـه بخواهید یکی از بهترین باقلواهای استانبول را بچشید.

 

8. Kaşıbeyaz

Kaşıbeyaz

Kaşıbeyaz یک تجربه غذاخوری فوق العاده از غذا هاي ترکی رابا غذا هاي اصلی و باقلوای عالی ارائه میدهد. آن ها پنج رستوران در استانبول دارند کـه می توانید مجموعه اي عالی از کباب ها و گریل ها را امتحان کنید. اگر می خواهید تعدادی از بهترین کباب‌ها و کباب‌هاي‌ ترکی را تجربه کنید، میتوانید برای شام بـه یکی از رستوران‌هاي‌ ان‌ها سری بزنید و ان رابا بهترین باقلوای استانبول تمام کنید.

 

کباب و باقلوای خارق العاده بـه ندرت باهم در استانبول یافت می شود و نباید از دست داد. اگر فقط دنبال باقلوا هستید، انها همچنین یک مکان جدید متخصص باقلوا دارند کـه در بیازیت واقع شده اسـت. بیازیت تنها یک پیاده روی کوتاه با اکثر هتل هاي‌ سلطان احمد فاصله دارد. از این رو می توانید بـه سرعت در کاشی بیاز توقف کنید و از باقلوای سنتی آن ها لذت ببرید.

 

9. Hacı Bozan Oğulları 1948

Hacı Bozan Oğulları 1948

Hacı Bozan Oğulları یکی از معتبرترین مغازه هاي‌ باقلوا و کیک فروشی در ترکیه اسـت. تاریخچه آن ها بـه سال 1948 برمی گردد و آن ها نخستین رستوران خودرا درسال 1958 در استانبول راه اندازی کردند. شعبه اینجرلی آن ها نیز مانند Kaşıbeyaz یکی از بهترین باقلواهای استانبول را بـه همراه کباب هاي‌ خوشمزه ارائه می‌دهد.

 

امروزه ده شعبه در استانبول دارند. همه ی این رستوران ها توسط اعضای خانواده اداره می‌شوند و بهترین دسرهای سنتی ترکی را ارائه میدهند کـه دوست خواهید داشت.

 

10. Develi 1912 Samatya

Develi 1912 Samatya

اگر بـه دنبال رستورانی هستید تا از کباب خود لذت ببرید و بعد از ان با یک تکه باقلوای ترکی ان را بـه اتمام برسانید، بهتر از این نگاه نکنید. برای کسانی کـه ترجیح می‌دهند غذای خودرا در مکانی ساده ودر عین حال شیک میل کنند، Develi 1912 Samatya می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

 

این رستوران نماینده مشهور غذا هاي Antep و ترکی در جهان اسـت ودر دو تراس تازه تزئین شده خود با منظره باشکوه دریا پذیرای مهمانان خود اسـت. می توانید در این جا رزرو کنید.

 

11. Dedeoğlu باقلوا

Dedeoğlu باقلوا

ددی اوغلو در بشیکتاش قرار دارد و یکی از محبوب ترین مکان هاي‌ باقلوا در میان مردم محلی استانبول اسـت. آن ها طیف متنوعی از باقلواها و دسرهای دیگر رابا طعم هاي‌ شدید ارائه می‌دهند. سینی باقلوا، جعبه انتخاب باقلوا، باقلوا گردو، باقلوا پسته و مغز پسته را می توانید خریداری کنید.

 


مطالب مشابه: طرز تهیه 15 نمونه کیک و شیرینی مخصوص عید


 

در پایان

استانبول یک شهر عالی برای افراد از همه ی اقشار اسـت و باید در فهرست سطل شـما باشد. شـما می توانید در حین بازدید از هر یک از مکان هاي‌ تاریخی پراکنده در سراسر این کلان شهر پر جنب و جوش، از بهترین باقلوای شهر لذت ببرید. چه بـه تنهایی و چه با اعضای خانواده سفر کنید، غذا هاي خوشمزه یا ماجراجویی در هر گوشه اي از این شهر باستانی در انتظار رخ دادن اسـت. امیدواریم پست ما ایده هایي در مورد یافتن بهترین باقلوا در استانبول بـه شـما داده باشد.

جدیدترین مطالب سایت