حرکت دومین کشتی حامل مواد غذایی ترکیه به مقصد قطر

حرکت دومین کشتی حامل مواد غذایی ترکیه به مقصد قطر

بارگیری دومین کشتی مواد غذایی ترکیه به قطر

نخستین کشتی باری ترکیه به مقصد قطر در 22 ژوئن از همین بندر به حرکت در آمده و در 7 جولای به مقصد رسیده بود. دومین کشتی باری حامل مواد غذایی ترکیه طی چند روز آینده از بندر علی‌‎آقای ازمیر به سمت قطر حرکت خواهد کرد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی تداراکات برای آغاز حرکت دومین کشتی حامل مواد غذایی ترکیه به مقصد قطر که در محاصره کشور هاي حوزه خلیج قرار دارد، در شهر بندری علی‌آقای ازمیر ادامه دارد.

 

انتظار می‌رود این کشتی که حامل مواد غذایی خشک، میوه و سبزیجات است، 16 اوت از این بندر حرکت کرده و در 26 اوت در بندر حمد دوحه پهلو بگیرد. در این کشتی که ظرفیت آن 9 هزار و 50 تن است، بر خلاف کشتی نخست گوجه فرنگی و مرغ نیز وجود دارد.

 

ایپک دمیرجی مدیر عامل شرکت حمل و نقل «QT» در مصاحبه با خبرنگار آناتولی در این باره گفت: “این کشتی در مقایسه با کشتی نخست از ظرفیت بیشتری برخوردار است. صادرکنندگان ترک کشتی ها را به دلیل هزینه کمتر نسبت به هواپیماها ترجیح می‌دهند. ارسال زمینی محموله به قطر 5 روز طول می کشد. ما با بهره گیری از مسیر دریایی ضمن کاهش هزینه ها از وقت نیز صرفه جویی می کنیم.

 

وی با اشاره به سود طرفین از تجارت دریایی ادامه داد: ما به دلیل ارسال سریع محموله و مصرف کنندگان قطری هم از دسترسی به مواد غذایی تازه تر خرسند هستند.

 

دمیریجی با بیان اینکه از ارسال نخستین کشتی حامل مواد غذایی به قطر تجربه کسب کرده اند، گفت: “هدف مان حرکت یک کشتی در هر 15 روز است. در راستای همین هدف در حال برنامه ریزی و انجام تداراکات لازم هستیم. برای ارایه خدمت مستمر تجربه کسب میکنیم”.

 

 

جدیدترین مطالب سایت