بهترین رستوران غذاهای دریایی در استانبول کجاست ؟+ 12 رستوران

بهترین رستوران غذاهای دریایی در استانبول کجاست ؟+ 12 رستوران

بهترین رستوران غذا هاي دریایی در استانبول کجاست ؟ اگر بـه استانبول سفر می کنید و عاشق غذا هاي دریایی هستید، این مقاله از مجله تفریحی تالاب بـه شـما ایده می دهد کـه برای وعده غذایی بعدی خود کجا بروید! بیایید قبل از فهرست کردن بهترین رستوران‌هاي‌ ماهی و غذا هاي دریایی در استانبول بـه سوالاتی کـه زیاد از ما پرسیده میشود پاسخ دهیم.

 

بهترین رستوران های دریایی ترکیه

استانبول شهری باورنکردنی با لذت هاي‌ فراوان آشپزی اسـت. یکی از محبوب ترین غذا هاي این شهر متنوع، غذا هاي دریایی اسـت. رستوران هاي‌ زیادی برای انتخاب وجوددارد، اما این 12 رستوران غذا هاي دریایی در استانبول توسط مردم محلی و بازدیدکنندگان بـه عنوان یکی از بهترینها رتبه بندی شده اند.

 

ماهی های محلی محبوب استانبول کدامند؟

از پیشخدمت خود بپرسید کـه چه ماهی در فصل اسـت. بسته بـه فصل، سبک آشپزی نیز ممکن اسـت تغییر کند.

 


مطالب مشابه: طرز تهیه ماهی و میگو رژیمی «غذای دریایی رژیمی»


 

1. بونیتو «پالاموت»

بونیتو «پالاموت»

این پسر عموی ماهی تن یک شکارچی خشن اسـت. بـه خصوص در فصل خود یکی از مقرون بـه صرفه ترین ماهی هاي‌ استانبول اسـت. بـه دلیل طعم قوی، خشن و بافت روغنی، این طعمی نیست کـه مورد قبول همه ی باشد، اما اکثر مردم محلی استانبول، ماهی بونیتو را کاملاً خوشمزه میدانند.

 

2. ماهی آبی «لوفر»

ماهی آبی «لوفر»

آبی‌ماهی‌ها تغذیه‌کننده‌هاي‌ حریص و جنگنده‌هاي‌ سرسخت هستند کـه نام «شکارچی بسفر» را در بین ماهی‌گیران بـه ان‌ها داده اسـت. ماهی آبی دارای طعمی غنی و کامل و گوشت درشت و مرطوب با پوست خوراکی اسـت. هر چه ماهی بزرگتر باشد، طعم ان واضح تر و قبض گران تر اسـت.

 

3. سیپورا «چیپورا»

سیپورا «چیپورا»

سيم مديترانه ای بـه طور گسترده توسط سرآشپزها بـه عنوان يكي از خوشمزه ترين ماهي ها شناخته مي شود، زيرا طعم فوق العاده تميز و بافت گوشتي رضايت بخشي دارد. حتی ماهی ماهی پرورشی نیز اگر درست پخته شود طعم خوبی دارد.

 

4. ماهی خال مخالی «Uskumru»

ماهی خال مخالی «Uskumru»

ماهی خال مخالی یک ماهی با طعم قوی و چرب اسـت کـه طعمی شبیه بـه ماهی قزل آلا دارد. ساندویچ هاي‌ مشهور ماهی کـه در سراسر استانبول فروخته می شود طبق معمول با ماهی خال مخالی نروژی درست می‌شوند. از آنجایی کـه ماهی خال مخالی یک ماهی با طعم قوی اسـت، این ساندویچ ها با پیاز تازه، جعفری و کمی لیمو سرو می شود.

 

5. سی باس «لورک»

سی باس «لورک»

سی باس یک انتخاب عالی برای افرادی اسـت کـه طعم شدید ماهی دیگر ماهی ها را دوست ندارند. طعم شیرین ملایم، محتوای پرچرب و قوام کامل گوشت مانند دارد کـه حتی برای کسانی کـه از غذا هاي دریایی بیزار هستند بـه اسانی میتوانند از ان لذت ببرند.

 

6. کفال قرمز «تکیر یا باربون»

کفال قرمز «تکیر یا باربون»

کفال قرمز اغلب ماهی سفید نامیده می شود، اما طعم قویتری نسبت بـه سایر ماهی هاي‌ سفید دارد. طبق معمولً کمی سرخ می شود و بـه صورت ماهی کامل سرو می شود. کوچک اسـت و 5-6 عدد از انها سرو می شود تا یک غذای سیر کننده باشد!

 

7. آنچوی «حمسی»

آنچوی «حمسی»

آنچوی ممکن اسـت ستاره منوی رستوران هاي‌ ماهی استانبول نباشد، اما محبوب ترین ماهی اسـت کـه در خانه هاي‌ ترکیه طبخ می شود. فراموش کنید کـه آنچوی کنسرو شده در خانه چه طعمی دارد ودر عوض آنچوی سرخ شده «تازه» را در استانبول امتحان کنید تا یک ماهی مورد علاقه جدید برای تقاضای داشته باشید. من شخصاً از سر، دم یا استخوان آنچوی سرخ شده ناراحت نمی‌شوم و ان را بـه طور کامل می‌خورم.

 

8. توربات «کالکان»

توربات «کالکان»

توربوت یک گونه بسیار ارزشمند اسـت کـه بـه دسته ماهی هاي‌ پهن تعلق دارد. طبق معمولً بـه عنوان بهترین ماهی دراین گروه با طعم عالی و گوشت سفید سفت درنظر گرفته می شود. با درنظر گرفتن همه ی چیز، دوست نداشتن این غذای دریایی محبوب سخت اسـت. این ماهی شیک و خوش طعم یک غذای لذیذ در استانبول اسـت. این یکی از گرانترین انواع موجود در بازار اسـت، اما قطعا ارزشش را دارد!

 

9. اره ماهی «Kılıç»

اره ماهی «Kılıç»

اره ماهی بـه طور کلی یکی از گوشتی ترین ماهی ها درنظر گرفته می شود و طعم شیرین لطیفی دارد. حتی پس از پخت، این بافت با حفظ رطوبت خود دست نخورده باقی می ماند. طبق معمول بـه سیخ کشیده، پخته می شود و بـه عنوان شیشلیک سرو می شود.

 

10. کفال خاکستری «کفال»

کفال خاکستری «کفال»

کفال خاکستری طعمی متمایز، خاکی و آجیلی دارد ودر ترکیه بسیار محبوب اسـت. این یک خوراکی یا یک ماهی شیک محسوب نمی‌شود، اما یک انتخاب عالی برای یک ناهار یا شام سریع و با قیمت مناسب خواهد بود. ماهیگیری کـه در پل گالاتا خواهید دید طبق معمولً این کفال خاکستری معمولی را صید می کند.

 

قیمت رستوران های غذاهای دریایی استانبول چگونه است؟

قیمت ماهی در استانبول می تواند از بسیار گران تا گران باشد. هیچ قیمت مشخصی در منوها موجود نیست «بـه جز ماهی هاي‌ پرورشی و ماهی هاي‌ کوچک مانند آنچوی، کفال خاکستری، کفال قرمز، وایتینگ»؛ بنابر این قبل از سفارش ماهی باید قیمت رابا پیشخدمت خود تأیید کنید. این مهم اسـت تا هنگام آمدن صورتحساب، غافلگیرکننده ناخواسته نشوید.

 

1. قهرمان ماهیگیر

Balıkçı Kahraman

این رستوران ماهی در شمال استانبول با منظره دریای سیاه واقع شده اسـت. کارکنان آن قدر خوش برخورد هستند کـه شـما بیشتر شبیه خانواده هستید تا مشتری، و انها بـه خود زحمت نمیدهند کـه بشقاب غذای شـما رابا پیش غذای سرد و گرم پر کنند، قبل از این کـه بـه شـما اجازه دهند طعم ماهی هاي‌ نفیس انها را بچشید.

 

ماهی کـه بیشتر از همه ی دوست دارم در قهرمان بخورم، ماهی توربوت اسـت. این ساکن آب سرد یکی از غذا هاي لذیذ غذا هاي ترکی بوده اسـت و اگر در استانبول هستید، مطمئن شوید کـه این غذای دریایی با آب شور در فهرست شماست!

 

کهرامان هر ماهی موجود در فصل را دارد و سرو می کند، اما آن ها دریک نوع ماهی تخصص دارند: تربوت. آن ها در فصل بسیار خوشمزه هستند – درحدود ژانویه و فوریه، بـه این معنی کـه زمان مناسبی برای جستجوی برخی از انواع با اندازه خوب اسـت زیرا زمانی کـه چرب و تازه هستند طعم بسیار بهتری دارند.

 

پیدا کردن یک میز برای آخر هفته سخت اسـت، اما اگر اینکار را انجام دهید، می تواند ارزش وقت شـما را داشته باشد. ممکن اسـت شانس بیاورید و ببینید چند سلبریتی ترک درکنار شـما نشسته اند! این رستوران یکی از گران‌ترین رستوران‌هاي‌ ماهی در استانبول اسـت و یک سوپاپ سایز متوسط می تواند بـه تنهایی حدود 150 تا 300 دلار قیمت داشته باشد.

 

2. بچه ماهیگیر

بهترین رستوران غذاهای دریایی در استانبول کجاست

این رستوران برای کسانی کـه عاشق منظره خوب هستند بهترین اسـت. این بهشت ماهی و غذا هاي دریایی کـه درست در لبه آب قرار گرفته اسـت، صیدهای تازه روز را از سراسر ترکیه و همچنین مقداری واردات برای جالب نگه داشتن چیزها ارائه می دهد!

 

محیط با طراوت و تمیز این رستوران بـه شـما این حس را می دهد کـه مکانی فوق العاده برای گذراندن یک شب با دوستان اسـت. خدمات سریع و دلسوز بود، اما نه خیلی سختگیرانه، کـه من همیشه در رستوران ها از ان استقبال می کنم. انها واقعاً خوشحال بـه نظر می رسیدند کـه ما آنجا بودیم. در منوی این جا چیزی برای همه ی وجوددارد!

 

آن ها برخی از تازه ترین ماهی هاي‌ استانبول را دارند، اما ماهی باس آن ها یکی از غذا هاي مورد علاقه من اسـت. یکیدیگر از چیزهای عالی در مورد Bebek Balıkçısı، گریل هاي‌ ترکیبی غذا هاي دریایی انها اسـت کـه در هر لقمه ای تنوع ارائه میدهند. لذت نبردن در این جا سخت خواهد بود، زیرا همه ی چیز با غذای جانبی مانند پلو پلو یا سالاد سبز بسیار خوشمزه اسـت.

 


مطالب مشابه: طرز تهیه کتلت میگو یک غذای دریایی خوشمزه


 

3. شاخ طلایی سور بالیک

Sur Balık Haliç

شلوغی و شلوغی استانبول در تضاد با آرامش این رستوران واقع در گلدن هورن اسـت. غذا هاي دریایی محلی تازه سرو می‌شوند در حالی کـه می توانید از منظره فوق العاده خود در بالکن طبقه چهارم ان ها مشرف بـه دو طرف شاخ طلایی با شراب در دست همراه با شریک زندگی خود لذت ببرید.

 

بهترین زمان برای آمدن و غذا خوردن در Sur Balık عصر اسـت کـه در ماه هاي‌ تابستان گرم نیست. غذا بسیار گران اسـت اما بـه هر پنی می ارزد – می‌توانم بگویم کـه این رستوران غذا هاي دریایی بـه دلیل ماهی تازه و روش هاي‌ عالی پخت غذا هاي دریایی در بین بهترینها در استانبول قرار میگیرد.

 

منوی مزه بـه صورت فصلی در حال چرخش اسـت، اما یکی از غذاهایی کـه همیشه در گزینه‌هاي‌ مزه‌هاي‌ متنوع و رضایت‌بخش ان‌ها لذیذ باقی می ماند، «باس دریای وحشی ترشی‌شده با ریحان» اسـت. می توانید از پیشخدمت خود در مورد ماهی هاي‌ محلی کـه در فصل هستند بپرسید، اما متوجه خواهید شد کـه تنها ماهی، باس دریایی کبابی و کالاماری کبابی در هرروز بـه همان اندازه خوشمزه خواهد بود.

 

4. صباحاتین ماهیگیر Balıkçı Sabahattin

بهترین رستوران غذاهای دریایی در استانبول کجاست

یکی از مهمترین عوامل در انتخاب یک رستوران نزدیکی اسـت، بنابر این جای تعجب نیست کـه Balikci Sabahattin بـه عنوان یکی از رستوران هاي‌ مورد علاقه ما دراین فهرست قرار میگیرد. با گزینه هاي‌ بسیار خوشمزه برای دوستداران غذا هاي دریایی و تنها 20 تا 30 دقیقه پیاده روی از هتل خود در سلطان احمد، مطمئنا اوقات شگفت انگیزی را دراین رستوران ماهی سپری خواهید کرد.

 

قرار گرفتن درست در نزدیکی محل اقامتتان بسیار مهم اسـت زیرا هیچ مشکلی برای بازگشت بدون نگرانی در مورد ترافیک وجود نخواهد داشت. «استانبول بـه دلیل ترافیکش بدنام اسـت»

 

منوی رستوران مملو از غذا هاي دریایی و ماهی محلی تازه اسـت. صدف هاي‌ پر، میگوهای جامبو، سالاد خرچنگ، یا باس دریایی تنها تعدادی از گزینه هاي‌ زیادی هستند کـه هر شخصی را کـه از درب خانه عبور می کند خوشحال می کند. شـما نمیتوانید بدون سفارش یک «یا چند» از شراب هاي‌ ترکی انها کـه با غذای شـما مطابقت دارد، آنجا را ترک کنید – آن قدر خوب هستند کـه وسوسه میشوید بطری دیگری را برای دسر نیز سفارش دهید!

 

5. رستوران Eleos

رستوران Eleos

این یک میخانه یونانی اسـت کـه در ان واقعاً می توانید هوای دریای اژه رابا دیوارهای سفید، رومیزی هاي‌ شطرنجی آبی-سفید و صندلی هاي‌ چوبی ان احساس کنید. بوی غذا هاي لذیذ از گوشه و کنار این رستوران بـه مشام میرسد کـه احساس آرامش در آن ها می شود. جای تعجب نیست کـه مردم محلی بـه این رستوران در قلب استانبول سرازیر شوند!

 

برخی از پیش غذای افسانه ای آن ها ساگاناکی، خرچنگ بریان شده، ماهی مرکب کبابی، اختاپوس کبابی و خورش میگو اسـت. همه ی این غذا هاي خوشمزه بسیار غیرمعمول هستند! اما یکی وجوددارد کـه واقعاً کیک را می‌گیرد. این خرچنگ بریان شده اسـت و حداقل میتوان گفت طعم شگفت انگیزی دارد. شـما نمیتوانید بیشتر از این غذا بخواهید – وقتی طعم نرم پنبه ای ان را در دهان خود چشیدید، سخت اسـت کـه هرروز بیشتر هوس نکنید.

 

میخانه Eleos مکانی غیر قابل دیدن برای دوستداران غذا هاي دریایی اسـت. منظره و خدمات فوق العاده خوب اسـت، اما کیفیت طعم بسیار بالایی نیز دارد تا در سایر جنبه ها با ان برتری مطابقت داشته باشد.

 

6. رستوران Kıyı

یکیدیگر از رستوران هاي‌ ماهی فوق العاده در استانبول، رستوران Kıyı اسـت. نکته منحصر بـه فرد در مورد این مکان این اسـت کـه دقیقا در نزدیکی آب با بهترین مناظر بسفر اسـت! این منو غذاهایی مانند اختاپوس کبابی، سالاد خرچنگ، تارتار باس دریایی، سوپ ماهی، میگو سرخ شده یا سوپاپ کبابی را ارائه می دهد.

 

اگر احساس ماجراجویی دارید، میتوانید صدف‌هاي‌ تازه‌شان را امتحان کنید کـه دراین مکان بسیار خوب هستند. اگر نه، صدف‌هاي‌ سرخ‌شده و صدف‌هاي‌ شکم پر «مورد علاقه محلی‌ها» برای هرکسی کـه آن ها را بـه سایر صدف‌ها ترجیح می دهد همیشه وجوددارد – طعم ان‌ها از بیرون ترد اسـت، اما در داخل خامه‌ای می آیند کـه انها را برای آغشته کردن بـه سس‌هاي‌ مورد علاقه‌تان عالی می کند.

 

این رستوران غذا هاي دریایی عالی، همه ی این گزینه‌ها را دارد بـه‌علاوه تنوع زیادی از ماهی‌هاي‌ محلی و تازه با منظره شگفت‌انگیز بسفر، بنابر این توصیه میکنم هنگام غروب آفتاب کـه چراغ‌هاي‌ شهر شروع بـه روشن شدن میکنند و نسیم خنکی شروع بـه وزیدن میکند، بـه این جا بیایید.

 

7. طریحی علی بابا

اگر بـه دنبال مکانی برای ارضای هوس غذای دریایی خود و گرفتن مقداری پول برایتان هستید، دیگر بـه دنبال ان نباشید. در Tarihi Ali Baba، خدمات سریع، ماهی تازه اسـت، اما چیزی کـه واقعاً این رستوران را متمایز می کند، قیمت هاي‌ ان اسـت – یکی از مقرون بـه صرفه ترین ها دراین فهرست از بهترین رستوران هاي‌ ماهی در استانبول.

 

راویولی ماهی و سوپ ماهی آن ها باید امتحان کنید. سیب زمینی در نمک یک غذای اصلی عالی اسـت و مقدار زیادی مزه تازه و پیش غذای سرد وجوددارد کـه می توانید سفارش دهید.

 

8. ماهیگیر تاریخی کاراکوی

بهترین رستوران غذاهای دریایی در استانبول کجاست

Tarihi Karaköy Balıkçısı با غذا هاي دریایی خوشمزه و خدمات عالی خود یکی از بهترین رستوران هاي‌ ماهی و غذا هاي دریایی در استانبول اسـت کـه نزدیک بـه مناطقی با زندگی شبانه پر جنب و جوش اسـت.

 

این رستوران بـه‌خاطر ماهی‌هاي‌ کبابی تازه‌اش مانند ماهی باس یا ماهی قزل آلا مشهور اسـت – ان‌ها آن قدر آبدار هستند کـه آرزو می کنید کاش بشقاب بزرگتر بود! شـما بهترین تنوع را از نظر ارائه و همچنین طعم در این جا دریافت می کنید – همه ی آن ها را روی میز خود میخواهید، اما حداقل یک غذا برای هر نفر بـه خوبی انجام می شود! بهترین بخش در مورد این مکان، هر چند باید انتخاب گسترده مزه هاي‌ انها باشد.

 

زندگی شبانه استانبول ممکن اسـت زمانی کـه زمان صرف شام فرا میرسد متوقف نشود. با این حال، محله هاي‌ زیادی وجوددارد کـه می توانید بهترین رستوران هاي‌ ماهی رابا غذا هاي خوشمزه و خدمات عالی پیدا کنید.

 

9. رستوران دل ماره استانبول

رستوران دل ماره استانبول

دل ماره ترکیبی عالی از ارائه مدرن و طعم هاي‌ سنتی اسـت. این رستوران با ماست بز نمکی آنتاکیا یا تاهینی دوبل بریان قونیه، منویی دارد کـه باعث می شود از غذا هاي محلی ترکی همراه با غذا هاي دریایی و ماهی تازه لذت ببرید. ماهی و غذا هاي دریایی انها با توجه بـه فصول متمایز اسـت. انها روزانه ان را تازه در طبیعی ترین شکل خود از مناطق مختلف مانند باباکله، اسکندرون و چاناکاله عرضه می کنند.

 

تنوری سوپاپ دل ماره یکی از قاطع‌ترین غذا هاي موجود در منوی ان‌ها اسـت کـه بـه مدت پنجاه دقیقه روی آتش کبابی ملایم پخته می شود تا آبدار و ترد بماند. ماکارونی لینگوین دست ساز با صدف هاي‌ بادقت انتخاب شده از چاناک کاله نیز یک انتخاب عالی برای همه ی دوستداران شراب اسـت.

 

ماهی باس از منطقه دریای سیاه یکی از محبوب ترین ماهی ها در غذا هاي ترکی اسـت. سوپ مخصوص تهیه شده از سر و استخوان ان؛ کـه قرن ها تهیه شده اسـت، در تمام طول سال در معرض همه ی مهمانانی اسـت کـه از رستوران دل ماره طرف آسیایی بازدید می کنند.

 

10. آگورا 1890

آگورا 1890

شـما می توانید فرهنگ واقعی میخانه‌هاي‌ ترکی را از دوران پیش از جمهوری‌خواهان تجربه کنید و از 60 پیش‌غذا مختلف کـه توسط سرآشپز احمد آری در آگورا 1890 تهیه شده بود لذت ببرید. این رستوران در حال حاضر یک نقطه ملاقات فرهنگ اسـت، همانگونه کـه در قرن نوزدهم بود!

 

در بین طعم هاي‌ مورد علاقه آگورا 1890; جگر سرخ شده، کدو سبز با طعم بادام، پاسترامی ماهی و تاراما «تاراما یا تاراموسالاتا یک مزه یونانی اسـت کـه از تاراما، قلیه شور و پخته شده ماهی کاد، کپور، یا کفال خاکستری آماده میشود». آگورا 1890 کـه صحنه نمایش 286 فیلم مشهور ترکی و شعرها و ترانه هاي‌ بسیاری بود، رستورانی اسـت کـه توسط کاپیتان یونانی آستری دولیدیس در Çıfıtçı Çarşısı افتتاح شد.

 

11. رستوران آدم بابا

آدم بابا یک رستوران ماهی عالی در استانبول اسـت و قدیمی و جا افتاده اسـت. درسال 1994؛ دو برادر ماهیگیر، کسب و کار خودرا در خلیج ببک دریک قایق کوچک راه اندازی کردند تا بـه مردم محلی اجازه دهند از خوردن غذا هاي دریایی تازه قبل از شروع بـه افتتاح یک رستوران لذت ببرند.

 

می توانید همه ی چیز را از صدف سرخ شده، کیپر یا ماهی مرکب پر شده با آرد سوخاری پیدا کنید، اما چیزی کـه نباید از دست بدهید این کوفته ماهی هاي‌ خوشمزه اسـت! انها همچنین صدف هاي‌ سرخ شده و شکم پر و کالاماری سرخ شده را بـه همراه ماهی تازه محلی سرو می کنند.

 

12. شاخ طلایی ماهیگیر سیبالیکاپ

Cibalikapı Balıkçısı Haliç

این رستوران غذا هاي دریایی عالی کـه درست درکنار Cibalikapı تاریخی در محله قدیمی سیبالی استانبول قرار دارد، مکانی کهنه اما تمیز و جادار با کف، میز و صندلی چوبی اسـت. منظره ای کـه از هاسکوی تا برج تاریخی گالاتا امتداد مییابد تا کاخ توپکاپی را میتوان از طریق یک پنجره بزرگ بر روی یک ساختمان قدیمی کـه درست در مقابل این خیابان شلوغ قرار دارد، مشاهده کرد.

 

باس دریایی، دسر کنگر فرنگی و صدف پارمزان انها قابل ذکر اسـت. این جا تنها جایی اسـت کـه من برای درست کردن دسر کنگر دیده ام و طعم ان فراتر از گفتار اسـت. اگر بـه دنبال یک شب آرام هستید و میخواهید بهترین وعده غذایی سفر خودرا داشته باشید، بـه Cibalikapı Balıkçısı بروید. انها غذا هاي ماهی باورنکردنی را ارائه می‌دهند کـه مطمئناً ناامید نمیشوند!

 


مطالب مشابه: میگو پلو و سبزیجات، غذایی با طعم متفاوت


 

در پایان

امیدواریم از جمع بندی بهترین رستوران هاي‌ غذا هاي دریایی استانبول لذت برده باشید. چه بازدید شـما از این شهر شگفت‌انگیز کوتاه باشد یا طولانی، ما می خواهیم با یک غذای خوشمزه از یکی از این موسسات بـه خاطره‌انگیز شدن ان کمک کنیم.

جدیدترین مطالب سایت