بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا (15 پارک زیبا)

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا (15 پارک زیبا)

بهترین پارک های ملی : مناظر زیادی در طبیعت برای سفر و بازدید در روزهای تعطیل وجود دارد و اکنون از میان این شگفتی های طبیعت می خواهیم زیباترین پارک های‌ جهان را معرفی کنیم. هر عاشق طبیعت باید بهترین پارک های‌ ملی جهان را در فهرست خود داشته باشد. در این قسمت از مجله تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین پارک ملی های‌ جهان را منتشر کرده ایم.

 

15 بهترین پارک ملی جهان

بهترین پارک‌های‌ ملی جهان، از مکان‌های‌ مرکزی مشهور گرفته تا شگفت‌انگیزهای غیر قابل یافتن، نشان میدهند که این سیاره واقعاً چقدر زیباست. ارتباط مجدد با طبیعت هرگز ایده بدی نیست و پارک های‌ ملی وسیله ای عالی برای انجام اینکار هستند. همچنین اتفاق میوفتد که واقعاً برای شـما خوب اسـت.

 

ایالات متحده با نخستین پارک ملی جهان «یلواستون درسال 1872» پیشتاز بودو امروزه کمی بیش از 15 درصد از زمین تحت حفاظت قرار دارد. این خبر خوبی برای اکوسیستم های‌ کلیدی، حیاتی برای مناظر منحصر بـه فرد، و یک موهبت برای دوستداران طبیعت در سراسر جهان اسـت. از آسیا تا آفریقا ودر سراسر کشور آمریکا تا اروپا، در این جا بهترین پارک های‌ ملی جهان را انتخاب میکنیم.

 

بیشتر بخوانید: 13 تا از بهترین تجربه تعطیلات بهاری با معرفی مکان های تفریحی

 

1. تورس دل پین، شیلی

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

تصویری نمادین از برج‌های‌ گرانیتی یخ‌زده پاتاگونیا وجود دارد که دریک دریاچه آبی براق منعکس شده‌اند که احتمالاً با آن آشنا هستید – حتی اگر هرگز نام تورس دل پین را نشنیده باشید. Cordillera del Paine متمایز، که در اثر فرسایش یخبندان بـه قطعات شیب دار تبدیل شده اسـت، مرکز پارک اسـت، و چشم اندازی اسـت که کوهنوردان از سراسر جهان برای دیدن آن جمع می شوند.

 

در اطراف این توده، مزارع یخی، جنگل‌های‌ لنگا و پامپاها با گواناکوهای چرا قراردارند که همگی بـه تبدیل شدن تورس دل پین بـه مقصدی افسانه‌ای در بیابان کمک کرده‌اند.

 

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا آوریل برای فصل تابستانی راهپیمایی

 

مشهور ترین جاذبه: The W Circuit – مسیر پیاده روی 80 کیلومتری چهار تا پنج روزه در اطراف توده

 

از دست ندهید: پررویی در اتاق گنبدی ژئودزیکی در اکوکامپ پاتاگونیا.

 

2. کاکادو، استرالیا

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

اگر چه کوه‌های‌ آبی پربازدیدترین پارک ملی استرالیا اسـت، کاکادو بزرگترین پارک ملی اسـت و بـه دلیل زیبایی رام‌نشده و اهمیت مردم‌شناختی برنده اسـت. بیش از 20000 کیلومتر مربع در قلمرو شمالی گسترده شده اسـت، با برجستگی های‌ مرتفع درکنار دشت های‌ بی نهایت، آبشارهایی که در استخرهای طبیعی غوطه ور هستند، تالاب های‌ باتلاقی و بیلابونگ های‌ پر از حیات وحش.

 

تماشای کروکوديل آب شور جذابیت زیادی دارد، اما جواهر برجسته کاکادو، تاریخ بومی آن و یکی از بالاترین تمرکز مکان‌های‌ هنر صخره‌ای در سراسر جهان اسـت. حدود 15000 گالری وجود دارد که قدمت عده ای از آن ها بـه 20000 سال میرسد.

 

بهترین زمان برای بازدید: ژوئن تا اکتبر

 

مشهور‌ترین جاذبه‌ ها: گالری‌های‌ هنری سنگی Ubirr و Burrungkuy «Nourlangie»

 

از دست ندهید: فعالیت‌های‌ جدید Bininj/Mungguy تحت هدایت محیط بان، از جمله کارگاه‌های‌ نقاشی سنتی.

 

3. دریاچه های پلیتویس، کرواسی

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

پارک های ملی مششور دنیا

 

دریاچه‌های‌ پلیتویس که درسال 1949 بـه عنوان نخستین پارک ملی کرواسی تعیین شد و اکنون یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های‌ این کشور اسـت، یک دنیای آبی افسانه‌ای از استخرهای مادی، آبشارهای فوران و جریان‌های‌ آبی بـه هم پیوسته اسـت که توسط دره‌های‌ کارست، غارها و جنگل‌های‌ آهکی قاب گرفته شده‌اند.

 

دریاچه‌ها در دو سطح قراردارند و جنگل‌های‌ اطراف توسط خرس‌های‌ قهوه‌ای، گرگ‌ها و سیاهگوش، با خوشه‌هایي از درختان راش و صنوبر کهنسال با پرندگان کمیاب پراکنده میشوند. در مرکز کرواسی، بازدیدکنندگان می توانند در تعداد انگشت شماری از هتل ها در محدوده پارک اقامت کنند.

 

بهترین زمان برای بازدید: سبزه‌های‌ تابستانی، طلاهای پاییزی و برف‌های‌ زمستانی، Plitvice را بـه مقصدی همیشه در حال تغییر در طول سال تبدیل کرده اسـت.

 

مشهور‌ترین جاذبه: مجموعه‌ای از پیاده‌روهایی که فقط چند اینچ بالاتر از دریاچه‌ها معلق هستند

 

از دست ندهید: مسیرهای پیاده‌گردی روزانه که عمیق‌تر در مناظر حفاری میکنند، با قایق‌های‌ برقی و قطارهای دیدنی.

 

4. Vatnajokull، ایسلند

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

اگر ایسلند کلاسیک می‌خواهید، بـه Vatnajokull بیایید. در این جا تمام شگفتی های‌ طبیعی را خواهید یافت که این جزیره دور افتاده بـه خاطر انها مشهور شده اسـت. غارهای یخی درخشان، آبشارهای کف‌آلود، و یخچال‌های‌ طبیعی که می توان روی آن‌ها پیاده‌گردی کرد و بـه تالاب‌های‌ یخچالی و دره‌های‌ عظیم می خورد.

 

و تعداد زیادی از این جاذبه‌ ها را می توان نسبتاً راحت درکنار جاده کمربندی ایسلند، چهار ساعت یا بیشتر از ریکیاویک، مشاهده کرد. این پارک درسال 2008 با پیوستن بـه پارک های‌ ملی جوکولسارگلجوفور و اسکافتافل برای ایجاد یک منطقه بزرگ بـه مساحت بیش از 12000 کیلومتر مربع ایجاد شد و آنرا بـه بزرگترین پارک ملی اروپا تبدیل کرد.

 

بهترین زمان برای بازدید: تابستان برای پیاده روی. زمستان برای تورهای غار یخی

 

مشهور ترین جاذبه: تالاب یخچالی جوکولسارلون رویای یک عکاس اسـت که بـه خاطر کوه های‌ یخی شناور بـه اندازه قایق مشهور اسـت.

 

از دست ندهید: گشت و گذار در یکی از غارهای یخی باورنکردنی Vatnajokull با راهنمای آموزش دیده.

 

5. Tongariro، نیوزیلند

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

پارک ملی تونگاریرو که در زندگی واقعی کوه ارباب حلقه‌ها را در خود جای داده اسـت، بـه دلیل اهمیت فرهنگی و طبیعی خود، دارای دو میراث جهانی اسـت. گذرگاه 19 کیلومتری Tongariro Alpine این پارک نیز یکی از بهترین پیاده روی های‌ روزانه در این سیاره اسـت.

 

این فرصت را برای صعود بـه قله یک آتشفشان فعال، پیاده روی بر فراز سنگ های‌ آتشفشانی سوخته تا دهانه سرخ برای مناظر خیره کننده از سه مخروط آتشفشانی و مجموعه ای از استخرهای گوگردی خیره کننده بـه نام دریاچه های‌ زمرد را ارائه می‌دهد. شاتل‌های‌ مکرر که بین شهر مجاور تاوپو و مسیر حرکت می کنند، آنرا بـه یک سفر یک روزه راحت تبدیل می کند.

 

بهترین زمان برای بازدید: تابستان «اکتبر تا آوریل» بهترین شانس آب و هوا را می‌دهد. پیاده روی های‌ زمستانی ممکن اسـت اما بـه طور فزاینده ای غیر قابل پیشبینی اسـت

 

معروف ترین جاذبه: کوه نگاوروهو «Ngauruhoe» – با نام مستعار Mount Doom – بـه کوهنوردان هیجان بالا رفتن از Modor را میدهد.

 

از ژوئن تا اکتبر: اسکی یا اسنوبورد در کوه رواپهو را از دست ندهید.

 

6. Gwaii Haanas، کانادا

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

بهترین پارک های ملی

Haida Gwaii که در 100 کیلومتری سواحل بریتیش کلمبیا لنگر انداخته، مجمع‌الجزایر کانادایی با فرهنگ بومی غنی و ظاهر ناهموار سرزمینی فراموش شده اسـت. پارک ملی Gwaii Haanas در محله جنوبی مجمع‌الجزایر، جاذبه بزرگی اسـت، منطقه‌ای که بـه لطف حیات وحش پرجمعیتش بـه عنوان «گالاپاگوس کانادا» توصیف شده اسـت.

 

این کانادا خوش منظره در حالت هایپردرایو اسـت، با عقاب‌های‌ کچل که در بین صنوبر غول‌پیکر پرواز می کنند، خرس‌هایي در جنگل‌های‌ بارانی پوشیده از خزه زندگی می کنند و نهنگ‌هایي که از ساحل عبور می کنند، در حالیکه اقیانوس پر از شیرهای دریایی و گراز دریایی اسـت که بازدیدکنندگان می توانند در بین آن ها کایاک بزنند.

 

بهترین زمان برای بازدید: ژوئن تا سپتامبر خوب ترین آب و هوا را ارائه میدهد

 

مشهور ترین جاذبه: خانه های‌ طویل و میله های‌ یادبود حجاری شده عظیم در جزیره SGang Gwaay در فهرست یونسکو

 

از دست ندهید: Gandll K’in Gwaay.yaay «جزیره چشمه گرم»؛ که در آن سه استخر غوطه‌وری از آب‌های‌ حرارتی طبیعی بهره می برند.

 

7. گالاپاگوس، اکوادور

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

با گالاپاگوس از کجا شروع کنیم؟ این مجمع الجزایر آتشفشانی در 1000 مایلی سواحل اکوادور واقعا منحصر بـه فرد اسـت. این جام مقدس اسـت. هنگامیکه چارلز داروین درسال 1835 از یک اکتشاف زیست شناسی می داني بازدید کرد، گیاهان و جانورانی که او مستند کرد، الهام بخش نظریه تکامل او بودند. تماشای حیات وحش افسانه‌ای اسـت و یونسکو 19 جزیره و ذخیره‌گاه دریایی اطراف را بـه‌عنوان یک «موزه زنده» توصیف میکند.

 

تنوع زیستی محض – از جمله گونه‌های‌ غیر معمول مانند ایگواناهای دریایی، لاک‌پشت‌های‌ غول‌پیکر، باکلان‌های‌ بدون پرواز و کاکتوس‌های‌ عظیم – نتیجه انزوای شدید مجمع‌الجزایر اسـت که بازدید از این مجمع‌الجزایر را بی‌معنی می‌سازد. معاشرت گردشگران در اطراف جزایر بـه شدت برای محافظت از محیط زیست بکر تنظیم شده اسـت و بهترین راه برای دیدن آن ها دریک قایق زنده اسـت.

 

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا مه

 

مشهور ترین جاذبه: لاک پشت غول پیکر در حال انقراض که بـه اسانی در ارتفاعات سانتا کروز دیده می شود.

 

غواصی را از دست ندهید: غواصی در Los Tuneles در جزیره Isabela برای دیدن تونل‌های‌ گدازه زیر آب، کوسه‌های‌ نوک سیاه، فوک‌ها، اسب‌های‌ دریایی، لاک‌پشت‌ها و موارد دیگر.

 

بیشتر بخوانید: بهترین سواحل دنیا 

 

8. Calanques، فرانسه

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

بهترین پارک های ملی

Calanques که اغلب تحت‌الشعاع جذابیت‌های‌ شیک ریویرای فرانسوی قرار میگیرد، پیاده‌روی در سمت غرب بـه سمت شرق ریویرا، بین مارسی و کاسیس اسـت. کلمه Calanques در زبان فرانسوی بـه ورودی‌های‌ باریک و دیواره‌ای اطلاق می شود که توپوگرافی پارک را بسیار چشمگیر می کند و حفاظت از پارک بـه خشکی و دریا در اطراف خط ساحلی 20 کیلومتری گسترش می یابد.

 

صخره‌های‌ نجیب‌کاری‌شده و آهکی کارست در آب‌های‌ یاقوت کبود مدیترانه و قطرات خلیج‌های‌ شنی، با شهر های کوچک ماهیگیری که در شکاف‌ها فرو رفته‌اند، فرو می روند. غواصی، صخره نوردی، کایاک سواری و پیاده روی جاذبه های‌ اصلی هستند و بـه اسانی با تورهای قایق از مارسی و پیاده از طریق تعداد انگشت شماری پارکینگ بـه این پارک دسترسی دارید.

 

بهترین زمان برای بازدید: می یا ژوئن. فصل اوج «ژوئیه و آگوست» می‌تواند شلوغ باشد

 

مشهور ترین جاذبه: Calanque de Port Miou; تنها یاروی که مستقیماً با خودرو قابل دسترسی اسـت

 

از دست ندهید: غواصی در مجمع الجزایر فریولی برای دیدن گونه های‌ دریایی حفاظت شده.

 

9. وادی رام، اردن

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

زمین ماه مانند صحرای وادی رام بـه قدری ماورایی اسـت که این منطقه حفاظت شده یک تجارت جانبی پر رونق را بـه عنوان فیلم برداری فیلم های‌ علمی تخیلی هالیوود، از جمله The Martian، Prometheus و Rogue One: A Star Wars Story ایجاد کرده اسـت. تعداد زیادی از بازدیدکنندگان برای تجربه حضور در بین تپه‌های‌ شنی ازآن بازدید میکنند، اما این پارک نیز مملو از تاریخ اسـت، و خلأ بزرگ فریبنده اسـت – مردم از دوران ماقبل تاریخ در این منطقه ساکن بوده‌اند.

 

میتوانید از اردوگاه‌های‌ بادیه‌ نشین در تنگه‌های‌ صخره‌ای محافظت‌شده، حفره‌های‌ روی کتیبه‌های‌ هنر صخره‌ای باستانی دیدن کنید و درباره دوره‌ای در طول جنگ جهانی اول که مردم محلی درکنار لورنس عربستان بـه شورش عرب پیوستند، بیاموزید.

 

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا مه و سپتامبر تا نوامبر

 

مشهور ترین جاذبه: دیدنی های‌ لورنس عربستان، از جمله چشمه لارنس و هفت ستون حکمت

 

از دست ندهید: خرابه‌های‌ معبد نباتی در نزدیکی روستای وادی روم با کتیبه‌هایي متعلق بـه قرن دوم

 

10. یوسمیتی، ایالات متحده آمریکا

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

زیباترین پارک های ملی

این پین آپ کالیفرنیا یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین پارک های‌ ملی ایالات متحده اسـت که درسال 1890 تأسیس شد و 1190 مایل مربع هذل طبیعی را در بر می گیرد. در بین آمریکایی ها افسانه ای اسـت و دلیل خوبی هم دارد. خانه سکویاهای غول پیکر باستانی، آبشار یوسمیتی با ارتفاع 2425 فوت «یکی از بلندترین آبشارهای آمریکای شمالی» و صخره های‌ گرانیتی محض که مانند آسمان خراش ها بر فراز مراتع دره High Sierras برافراشته اند – یوسمیت منبع مشهور غرور ملی اسـت.

 

همچنین بـه لطف اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، اتوبوس‌های‌ شاتل، 360 مایل جاده‌های‌ آسفالت‌شده و 800 مایل مسیرهای توسعه‌یافته در محدوده پارک، یک مقصد تعطیلات بـه اسانی قابل دسترسی اسـت.

 

بهترین زمان برای بازدید: می تا ژوئن جمعیت کمتری را بـه همراه دارد. برف می‌تواند باعث بسته شدن راه ها و کمپ ها در پاییز و زمستان شود

 

مشهور ترین جاذبه: در دره یوسمیتی، صخره یکپارچه ال کاپیتان با ارتفاع 3000 فوت صخره نوردان از سراسر جهان را بـه سوی خود می کشاند.

 

از دست ندهید: پیاده‌روی بـه سمت دریاچه‌های‌ کلیسای جامع، یک مسیر زیبای هفت مایلی رفت و برگشت از Tuolumne Meadows داشته باشید.

 

11. کورکووادو، کاستاریکا

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

در کشوری که 25 درصد از زمین های‌ آن حفاظت شده اسـت، کورکووادو کرم دلا کرم پارک های‌ ملی اسـت. کورکووادو با پوشش یک سوم شبه جزیره اوسا در جنوب کاستاریکا، بهترین پارک در این کشور برای تماشای حیات وحش درنظر گرفته میشود و نشنال جئوگرافیک آنرا بـه‌عنوان «شدیدترین مکان از نظر بیولوژیکی روی زمین» توصیف کرده اسـت.

 

این خانه گربه‌های‌ بزرگی مانند جگوار و پوما، تنبل‌های‌ سه انگشتی، مورچه‌خواران و هر چهار گونه میمون کاستاریکا اسـت. این پارک همچنین محل زندگی 500 گونه درخت و بخش وسیعی از جنگل های‌ بارانی اولیه اسـت که دارای مسیرهای پیاده روی و حاشیه سواحل اقیانوس آرام اسـت. بازدیدها فقط با راهنما انجام می شود.

 

بهترین زمان برای بازدید: فصل خشک، دسامبر تا آوریل

 

مشهور ترین جاذبه: تاپیر بیرد، بزرگترین پستاندار خشکی در آمریکای مرکزی

 

از دست ندهید: کاوش در مناطق دورافتاده پارک دریک تور اسب سواری با یک طبیعت شناس.

 

12. کروگر، آفریقای جنوبی

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

این پدربزرگ ذخیره بازی 20000 کیلومتر مربعی بـه دلایل زیادی استثنایی اسـت، مخصوصاً بـه این دلیل که با بودجه کم در معرض اسـت. طیف گسترده ای از گزینه های‌ اقامت در این جا وجود دارد، از کمپینگ ها و کلبه ها گرفته تا هتل ها و اقامتگاه های‌ سافاری لوکس، و می توانید بـه یک سفر سافاری با راهنما بپیوندید یا شجاعانه در اطراف خود رانندگی کنید – همه ی این‌ها باعث می شود که کیف پول آنرا نسبت بـه بسیاری دیگر از مکان های‌ سافاری آفریقایی ملایم تر کنید.

 

همچنین دسترسی بـه آن راحت اسـت، که فقط دو ساعت در شمال ژوهانسبورگ قرار دارد، اما این باعث میشود تماشای بازی کمتر تماشایی نباشد. پنج قاره بزرگ آفریقا «فیل ها، شیرها، کرگدن ها، پلنگ ها و گاومیش ها» را می توان در حال پرسه زدن در بوته های‌ انبوه کروگر یافت و بـه طور گسترده یکی از متنوع ترین و مهمترین مکان های‌ این قاره برای مشاهده حیات وحش درنظر گرفته می شود.

 

بهترین زمان برای بازدید: فصل خشک زمستان «نوامبر تا مارس» برای تماشای بازی بهترین اسـت

 

مشهور ترین جاذبه: کرگدن سیاه گریزان. کمتر از 300 در پارک باقیمانده اسـت

 

از دست ندهید: بهترین پرنده نگری تابستانی آفریقای جنوبی در شمال کروگر که کمتر بازدید شده اسـت.

 

13. یورکشایر دیلز، انگلستان

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

بهترین پارک های ملی

دیلز یک افسانه روستایی انگلیسی اسـت. دیوارهای سنگی خشک، که اغلب تنها نشانه‌های‌ دخالت انسان هستند، مزرعه‌ای بـه مزرعه روی تپه‌های‌ سرسبز که پر از گوسفندان در حال بلعیدن هستند، تراشیده می شوند. گهگاه دهکده‌های‌ کوچکی با میخانه‌های‌ سنگی قدیمی بـه چشم میخورند که آبشاری از پیت‌استاپ‌های‌ بـه موقع برای پیاده‌روها ایجاد می کنند.

 

مناظر بوکولیک این تپه ها، مملو از آبشارهای پنهان و جویبارهای جوشان، الهام بخش نقاشانی مانند ترنر و نویسندگانی از جمله برونته ها و جیمز هریوت بوده اسـت. امروزه توپوگرافی پرپیچ و خم و سرگردان مورد علاقه دوچرخه سواران اسـت، در حالی‌که گردشگری نجومی بـه لطف نامگذاری پارک درسال 2020 بـه عنوان ذخیره‌گاه آسمان تاریک در حال افزایش اسـت.

 

بهترین زمان برای بازدید: از مه تا سپتامبر باید روزهای روشن و آفتابی را بـه همراه داشته باشد – اگر خوش شانس باشید.

 

مشهور‌ترین جاذبه: آمفی‌تئاتر صخره‌ای آهکی با ارتفاع 260 فوت در مالهام کوو، در لبه دهکده‌ای با جعبه شکلات

 

14. آرچس، ایالات متحده آمریکا

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

شکل‌های‌ ماسه‌سنگ پارک ملی آرچس که توسط نیروهای عنصری در بیش از 300 میلیون سال حک شده‌اند، چنان چشمگیر هستند که آنرا بـه یکی از نمادین‌ترین و شگفت‌انگیزترین مناظر ایالات امریکا تبدیل کرده‌اند – و رقابت زمین‌شناسی در پنج پارک ملی یوتا سخت اسـت. بیش از 2000 طاق در این وسعت 120 مایل مربعی و صحرایی مرتفع وجود دارد، و سنگ‌های‌ متعادل کننده، باله‌ها، هودوها و قله‌ها، همه ی در رنگ‌های‌ آتشین کهربا، اخر و زنگ‌زده شسته شده‌اند.

 

تورهای ماشینی، دوچرخه سواری، دره نوردی، پیاده روی، صخره نوردی و اسب سواری همگی گزینه هایي برای بازدیدکنندگان هستند. 

 

بهترین زمان برای بازدید: تابستان میتواند پر از مربا باشد. پاییز یا حتی زمستان را درنظر بگیرید

 

مشهور‌ترین جاذبه: طاق ظریف بسیار عکاسی شده، که با یک پیاده‌گردی سه مایلی رفت و برگشت که از سنگ‌نگاره‌های‌ بومیان آمریکای Ute می‌گذرد، بـه آن میرسیم.

 

از دست ندهید: تماشای ستارگان پس از تاریکی؛ درسال 2019؛ پارک ملی آرچز بـه عنوان پارک بین المللی آسمان تاریک تایید شد.

 

15. گونونگ مولو، بورنئو

بهترین پارک های ملی در سراسر دنیا در سال 2023

بهترین پارک های ملی

 

مولو که بـه خاطر ویترین های‌ کلیسای جامع خود ارزشمند اسـت، خانه طولانی ترین غار در جنوب شرقی آسیا «غار گوزن» و بزرگترین اتاق غار جهان «غار خوش شانس» اسـت که بـه اندازه کافی بزرگ اسـت که یک بوئینگ 747 را ببلعد. بیش از 300 کیلومتر گذرگاه غار وجود دارد. در این پارک مالزیایی نقشه برداری شده اسـت.

 

تنها راه ورود هوایی اسـت، بنابر این قبل از این که پا بـه شبکه سازمان‌یافته پیاده‌روی مولو بگذارید، از بالا متوجه خواهید شد که جنگل استوایی چقدر بزرگ، متراکم و بکر اسـت. پارک‌بانان ده‌ها پیاده‌گردی با راهنما را بـه سمت بیابان چکاننده هدایت می کنند، اما مسیرهای مشخص‌شده نیز برای کاوش بـه تنهایی جادویی هستند.

 

بهترین زمان برای بازدید: فصل اوج «همچنین فصل کمی خشک تر» ژوئن تا سپتامبر اسـت

 

مشهور‌ترین جاذبه: کوه‌های‌ سخت سه روزه قله‌های‌ سنگ آهک بـه خط فک ناهمواری صعود می کنند.

 

از دست ندهید: خروج خفاش های‌ شبانه، زمانی که میلیونها نفر از دهان یکی از غارهای Gunung Mulu در گروه های‌ مسحورکننده فرار می کنند.

 

بیشتر بخوانید: زیباترین مکان های ژاپن + 23 مکان زیبای ژاپن

 

در پایان

چه چیز بیشتر لازم اسـت گفته شود؟ انها تعاریف کاملی از بهشت هستند، نقاط خیره کننده از زمین که در آن تنها تقاضا مکانی برای دراز کشیدن اسـت. احساس یکپارچه‌کننده‌ای در این مکان‌ها وجود دارد که بـه آسانی آشکار اسـت.

جدیدترین مطالب سایت