خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا (15 مورد)

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا (15 مورد)

خطرناک ترین بانجی جامپینگ : دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از خطرناک ترین بانجی جامپینگ هاي‌ دنیا را منتشر کرده ایم.

 

ما به شما جرات می دهیم که در این نقاط خطرناک بانجی جامپینگ امتحان کنید

بانجی جامپینگ هزاران سال اسـت کـه وجود داشته اسـت و مردم بومی از ان بـه عنوان یک مراسم گذری در مکان هایي مانند جزیره وانواتو در اقیانوس آرام استفاده میکنند. بـه عنوان یک ورزش مدرن، این فعالیت شدید بـه آلن جان هکت، نیوزیلندی نسبت داده می شود کـه درسال 1986 خودرا از روی پلی در اوکلند بـه پایین پرتاب کرد و بـه این جنون کـه امروز می شناسیم دامن زد.

 

اما آیا بانجی جامپینگ بی خطر اسـت؟ در بیشتر موارد، بله، شگفت آور اسـت. از سال 2015 تا کنون تنها 5 مورد مرگ ثبت شده اسـت و احتمال تصادف مرگبار در حین انجام ورزش 1 در 500000 اسـت. این ها شانس بسیار خوبی هستند.

 

با این حال، پریدن صدها پا بـه فضای خالی تنها با یک بند نازک کـه شـما را از مرگ نجات می دهد، می‌تواند ترسناک باشد. و عده اي از نقاط بهترین سابقه در حفظ امنیت مردم را ندارند. این ها افراطی ترین یا خطرناک ترین مکان هاي‌ جهان برای بانجی جامپینگ هستند.

 


بیشتر بخوانید: تفریح خطرناک جوانان هندی + عکس


 

15. Skypark

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

خطرناک ترین بانجی جامپینگ

 

مکان: کرنز، استرالیا

ارتفاع: 164 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: نه

 

چرا بانجی جامپینگ در Skypark وحشتناک است؟

اي جی هکت را بـه یاد دارید، مردی کـه بانجی جامپینگ را بـه یک ورزش مدرن تبدیل کرد؟ خوب، او یک پارک ورزشی ماجراجویی در Cairns استرالیا افتتاح کرد و فعالیت اصلی، البته، بانجی جامپینگ اسـت.

 

در واقع، پارک ادعا می کند کـه می توانید 16 سبک پرش کامل را امتحان کنید، کـه بـه سطوح و ترجیحات مختلف پاسخ می دهد. شـما همچنین می توانید یک بسته بخرید و تاب غول پیکر آن ها را امتحان کنید و/یا روی تخته قدم بزنید.

 

14. پل بلوکرانس

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

مکان: گاردن روت، آفریقای جنوبی

ارتفاع: 709 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: نه

 

چرا پرش بانجی از پل بلوکرانس وحشتناک است؟

پل بلوکرانس، نخستین نقطه بانجی جامپینگ در قاره آفریقا، چهارمین پرش مرتفع در جهان اسـت.

 

شـما باید روی یک پل فلزی بر روی رودخانه بلوکرانس راه بروید و احساس کنید کـه پل متقاطع نیرومند شـما را در حالی کـه برای پریدن آماده می شوید هل میدهد. اگرچه فقط جسورهای واقعی این پرش را انجام میدهند، اما ثابت شده اسـت کـه این پرش کاملاً ایمن اسـت و از سال 1997 هیچ حادثه اي نداشته اسـت.

 

اگر می توانید شرایط شدید را تحمل کنید، بـه این مکان بروید و از این مکان دیدن کنید.

 

13. سد کنترا

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

مکان: لوکارنو، سوئیس

ارتفاع: 722 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: نه

 

چرا بانجی جامپینگ از سد کنترا وحشتناک است؟

سد کنترا در 30 سال اول زندگی خود – کـه بـه عنوان سد Verzasca نیز شناخته می شود – فقط یک سد قدیمی معمولی در سوئیس بود. سپس، درسال 1995؛ پیرس برازنان در فیلم جیمز باند “چشم طلایی” از ان پرید و جهان ناگهان متوجه شد کـه این یک مکان عالی بانجی جامپینگ اسـت.

 

بیش از 25 سال از فیلم می گذرد و مردم هنوز برای پرش بـه سد می‌روند تا مناظری زیبا از آلپ سوئیس را بـه شـما نشان دهد. علاوه بر این، با ارتفاع 722 فوتی، این سومین نقطه مرتفع بانجی جامپینگ دراین سیاره اسـت کـه ان را در صدر لیست سطل هاي‌ تعداد زیادی از علاقه مندان نگه می دارد.

 

12. Taupo Bungee

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

مکان: تاوپو، نیوزلند

ارتفاع: 154 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: نه

 

چرا بانجی جامپینگ در تاوپو وحشتناک است؟

یقیناً پرش هاي‌ بسیار بالاتری نسبت بـه پل تاوپو وجوددارد کـه تنها 154 فوت ارتفاع دارد. اما این نقطه با ارائه یک تجربه منحصر بـه فرد اما کاملاً ترسناک خودرا متمایز می کند.

 

این بانجی تنها پرش از بالای صخره در نیوزلند اسـت و بر فراز رودخانه زیبا و یخ زده وایکاتو قرار دارد. در حالی کـه بیشتر پرش‌ها از روی آب‌ها طوری برنامه‌ریزی میشوند کـه بـه آب برخورد نکنید، دراین یکی، قبل از این کـه دوباره بـه سمت بالا کشیده شوید، عمداً بـه شـما اجازه داده می شود کـه کاملاً در آب غوطه‌ور شوید.

 

چیزی کـه این موضوع را بسیار ترسناک می کند این اسـت کـه علاوه بر پرت کردن خود از صخره، با سرعت هایي در آب سرد غوطه ور خواهید شد کـه بـه احتمال زیاد نتوانید چیزی را ببینید یا حتی انچه را کـه اتفاق میوفتد پردازش کنید. با همه ی حساب ها، این هیجان ارزشش را دارد، اما فقط برای جامپرهای با تجربه کـه بـه سطح آدرنالین حتی بالاتر از حد معمول نیاز دارند توصیه می شود.

 

11. پل نیوک

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

خطرناک ترین بانجی جامپینگ دنیا

 

مکان: Nicouc، سوئیس

ارتفاع: 623 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: نه

 

چرا پرش بانجی از پل Niouc وحشتناک است؟

پل Niouc سوئیس بـه بلندی سد کنترا نیست، اما هنوز فکر میکنیم کـه مکان ترسناک‌تری برای بانجی جامپینگ اسـت. چرا؟ پرش از یک پل معلق کـه با حرکت و باد می لرزد اتفاق میوفتد. بـه جای پریدن از روی یک سکوی ثابت، خودرا از روی پلی پرت خواهید کرد کـه از قبل احساس امنیت نمی کند.

 

ما نتوانستیم هیچ رکوردی از تصادفات این جا پیدا کنیم، کـه مایه خاطرجمعی اسـت. با این حال، احتمالاً این جا جایی نیست کـه بخواهید نخستین پرش خودرا انجام دهید.

 

10. نویس

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

مکان: کوئینزتاون، نیوزلند

ارتفاع: 440 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: نه

 

چرا بانجی جامپینگ از نویس وحشتناک است؟

کوئینزتاون اغلب بـه عنوان پایتخت ماجراجویی جهان نامیده می شود، بنابر این مناسب اسـت کـه شدیدترین پرش بانجی در نیوزلند در ان واقع شده باشد.

 

در ارتفاع 440 فوتی، در بالاترین جهش ها قرار ندارد، اما هنوز هم ارتفاع بسیار دلخراشی دارد. اما چیزی کـه واقعاً باعث میشود ان را در رتبه اول قرار دهد این اسـت کـه شـما از روی پل نمی‌پرید، حتی از یک پل معلق ضعیف. در عوض، با تله‌کابین بین دو کوه می روید. خودرو در وسط می‌ایستد و روی دره اي معلق می‌ایستد کـه بادهای تند از ان عبور می کند و باعث می شود سکو مرتباً تکان بخورد.

 

نویس بـه لطف قوانین سختگیرانه نیوزلند در مورد بانجی جامپینگ بسیار ایمن اسـت. اما فقط حواس تان باشد کـه ممکن اسـت حتی قبل از این کـه بپرید غش کنید.

 

9. پل لا نگرا

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

مکان: فلوریدا، بولیوی

ارتفاع: 50 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: بله

 

چرا پرش بانجی از پل لا نگرا وحشتناک است؟

یکی از عوامل مهم در ایمنی بانجی جامپینگ طول طناب اسـت. اگر بیش از حد طولانی باشد، افراد می‌توانند بـه زمین برخورد کنند. اگر خیلی کوتاه باشد، انها میتوانند با نیروی زیاد جهش کنند و بـه پایین پل برخورد کنند.

 

درسال 2017؛ یک زن هنگام پریدن از پل لا نگرا در بولیوی، خطرات ناشی از ارزیابی اشتباه طول طناب را تجربه کرد. بـه جای این کـه وقتی قرار بود برگردد، بـه رودخانه پایین سقوط کرد.

 

خوشبختانه او بدون هیچ آسیب جدی جان سالم بـه در برد. با این حال، این نقطه اي اسـت کـه توصیه می کنیم از ان صرف نظر کنید. برای مثال، رودخانه فقط تا مچ پا عمیق اسـت، بنابر این آب بـه اندازه رودخانه هاي‌ عمیق تر محافظت نمی کند. بانجی جامپینگ نیز یک پدیده نسبتاً جدید در بولیوی اسـت، بنابر این این ورزش هنوز بـه اندازه سایر نقاط تنظیم نشده اسـت.

 

8. پل تبلت

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

مکان: لانجارون، اسپانیا

ارتفاع: 262 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: بله

 

چرا بانجی جامپینگ از پل تبلت I وحشتناک است؟

پریدن از روی پل همیشه ترسناک اسـت، اما پریدن از روی پلی کـه روی پل دیگری قرار دارد ممکن اسـت بیش از حد بی پروا باشد.

 

پل تبلت یک پل فلزی مدرن اسـت کـه بر فراز یک پل رومی باستان بـه همین نام ساخته شده اسـت. سال‌ها اسـت کـه مردم اسپانیا از این مکان بـه عنوان یک مکان منحصر بـه فرد بانجی جامپینگ استفاده میکنند. اما درسال 2016 یک زن بریتانیایی بر اثر پریدن از پل اول و برخورد سرش بـه پل سنگی جان خودرا از دست داد.

 

تصور می شد کـه سهل انگاری علت ان بوده اسـت، زیرا طناب او ممکن اسـت خیلی طولانی باشد. همچنین گزارش‌هاي‌ نگران‌کننده‌اي از شرکت‌هاي‌ تور بانجی جامپ وجود داشت کـه پرش‌ها رابا الکل ترکیب کردند. یک ماه پس از این فاجعه، تصادف غیرمرگبار دیگری روی پل اتفاق افتاد.

 

در مجموع، بـه نظر میرسد خطر برای این نقطه بسیار زیاد اسـت، بـه ویژه با توجه بـه بی مسئولیتی آشکار شرکت هاي‌ تور در منطقه.

 

بیشتر بخوانید: خطرناک ترین رودخانه های جهان کدامند؟

 

7. پل دره ریو گراند

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

خطرناک ترین بانجی جامپینگ

 

مکان: تائوس، نیومکزیکو

ارتفاع: 676 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: نه

 

چرا پرش بانجی از پل دره ریو گراند وحشتناک است؟

بانجی جامپ از پل ریو گراند بلندترین پل در ایالات متحده و پنجمین پل در جهان اسـت. این بـه تنهایی ان را در رتبه بالایی در عوامل خطر قرار می دهد.

 

واقعیت دیگری کـه ما را کمی محتاط می کند این اسـت کـه هیچ پلت فرم بانجی یا حتی یک شرکت تور دائمی کـه ان را اداره می کند و دانش عمیقی از محیط دارد ندارد. در عوض، عده اي از اپراتورهای تور، هر از گاهی تاریخ هایي را برای پرش از روی پل پیشنهاد می‌کنند.

 

از آنجایی کـه این یک فرصت نادر اسـت، کارشناسان این شانس را دارند کـه این ورزش را از روی این پل امتحان کنند. اما ما چندان مطمئن نیستیم کـه بـه اپراتورهای بانجی جامپینگ مسافرتی اعتماد کنیم تا واقعا امن ترین شرایط را فراهم کنند.

 

با این حال، هیچ حادثه اي گزارش نشده اسـت، بنابر این ما شـما را نیز از رفتن منصرف نمی‌کنیم.

 

6. برج ماکائو

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

مکان: ماکائو، چین

ارتفاع: 754 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: نه

 

چرا پرش بانجی از برج ماکائو وحشتناک است؟

در حالی کـه بانجی جامپینگ در محیط طبیعی ترسناک اسـت، انجام ان در شهری کـه حتی بیشتر اعصاب را بـه هم می‌زند، وجوددارد. شاید این میزان بتن یا سر و صدایی اسـت کـه شـما را احاطه کرده اسـت، اما یقیناً یک هیجان اضافی وجوددارد.

 

پرش از برج ماکائو دومین پرش در جهان اسـت کـه چهار تا پنج ثانیه طول می‌کشد – تقریبا دو برابر پرش هاي‌ متوسط. قبل از این کـه خودرا روی زمین بیاندازید، منظره اي پانوراما از قلمرو خودمختار چینی خواهید دید کـه بـه خاطر کازینوهایش و ترکیبی از فرهنگ چینی و پرتغالی مشهور اسـت.

 

تصادفات نادر هستند و یک کیسه هوای غول پیکر برای محافظت از جامپرها وجوددارد. با این حال، درسال 2018؛ یک مرد پس از انجام فعالیت در برج ماکائو بـه بیمارستان منتقل شد. پرش کاملاً خوب بود، اما بـه دلایلی، سیستم امنیتی قبل از پایین آمدن او بر روی کیسه هوا شروع بـه کار کرد و وی را بـه مدت یک ساعت در دمای پایین سرگردان کرد کـه باعث هیپوترمی خفیف او شد.

 

5. آخرین راه حل

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

مکان: تامل، نپال

ارتفاع: 524 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: نه

 

چرا بانجی جامپینگ از آخرین مکان وحشتناک است؟

کمتر تجربه اي بـه اندازه پرش بانجی در هیمالیا شگفت انگیز خواهد بود. در آخرین اقامتگاه نپال «بله، واقعاً این نام اسـت»؛ می توانید روی یک پل معلق راه بروید، روی یک سکوی فلزی بایستید و بـه درون دره‌اي بپرید کـه رودخانه نیرومند بوته کوسی در زیر ان جاری اسـت.

 

ترسناک؟ کاملا. اما هنوز کسی را پیدا نکرده ایم کـه از امتحان کردنش پشیمان شده باشد. خوب، بـه جز کسی کـه توسط یک زنبور نیش خورده بود کـه آن ها را معلق کرده بودو منتظر بود کـه دوباره وی را بیاورند. علاوه بر یک محیط شدید، ما ان را تا این حد رتبه‌بندی کرده‌ایم زیرا حمله زنبورها یقیناً عامل خطر را افزایش میدهد.

 

4. پل شیشه ای Zhangjiajie

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

مکان: پارک جنگلی ملی Zhangjiajie، چین

ارتفاع: 853 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: نه

 

چرا پرش بانجی از پل شیشه ای Zhangjiajie وحشتناک است؟

چند پرش در جهان میتواند با زیبایی نفسگیر و هیجان پل Zhangjiajie رقابت کند. شـما نه تنها بلندترین پرش از روی پل را در سراسر جهان انجام خواهید داد، بلکه با مناظری بسیار غیرواقعی احاطه خواهید شد، آن ها بـه عنوان الهام بخش صحنه مشهور پرواز در “آواتار” جیمز کامرون بودند.

 

جامپرها بـه محض پا گذاشتن روی پل، کـه مرتفع‌ترین پل شیشه‌اي جهان اسـت و منظره‌اي از دره عمیق زیر پای شـما را فراهم می کند، با ترس‌هاي‌ خود روبه‌رو میشوند. سپس بـه سمت سکوی درست زیر پل می روید و برای یک تجربه پرش بانجی ترسناک اما واقعاً پرارزش آماده می شوید.

 

3. هلی‌بانجی با هلی‌فورس

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

خطرناک ترین بانجی جامپینگ

 

مکان: فرودگاه کیسکونلاچازا-بانخازا، مجارستان

ارتفاع: 1980 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: نه

 

چرا هلی‌بانجی با هلی‌فورس وحشتناک است؟

پل شیشه اي Zhangjiajie ممکن اسـت بلندترین پرش از روی پل در جهان باشد، اما اگر ارتفاع 853 فوتی برای شـما کافی نیست، می توانید بـه طور کامل زمین را ترک کرده و از بالگرد بپرید.

 

Heliforce، یک شرکت مستقر در مجارستان، تجربه هلی‌بانجی را ارائه می کند کـه بـه شـما امکان می دهد از ارتفاع 1980 فوتی بپرید. طناب بـه تنهایی 110 متر اسـت، بنابر این سقوط طولانی ترین چیزی اسـت کـه می توانید تجربه کنید.

 

این شرکت همچنین بـه خود می بالد کـه مهار ان قابل تنظیم اسـت، بنابر این وقتی در هوا معلق هستید، می توانید خودرا در وضعیت عمودی قرار دهید و از منظره دیدن کنید.

 

2. پل آبشار ویکتوریا

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

مکان: آبشار ویکتوریا، زامبیا و زیمبابوه

ارتفاع: 364 فوت

آیا باید از ان اجتناب کنید: نه

 

چرا پرش بانجی از پل ویکتوریا فالز وحشتناک است؟

پل ویکتوریا فالز با ارتفاع 364 فوتی، بـه 10 پرش بانجی برتر نزدیک نیست. با این حال، تقریبا هر تجربه پرشی را از نظر شدید بودن و تا حدودی خطرناک بودن، شکست می دهد.

 

بـه عنوان یکی از بزرگ ترین آبشارهای سیاره، آبشار ویکتوریا مکانی شگفت انگیز برای تکمیل یک پرش اسـت. اما این پرش تنها در چند قدمی رودخانه زامبزی بـه اتمام میرسد، رودخانه اي کـه بـه لطف سنگ هاي‌ تیز، جریان هاي‌ نامطلوب و کروکوديل هاي‌ ساکن، اسب آبی و کوسه گاو نر، خطرناک ترین رودخانه جهان اسـت.

 

تصادفات بسیار نادر هستند، اما درسال 2012؛ بند یک زن در اواسط پرواز شکست و وی را بـه داخل رودخانه ترسناک فرو برد. بـه گفته او، او بـه دلیل بسته بودن پاهایش نزدیک بود غرق شود ودر یک لحظه طناب روی سنگ ها گیر کرده و وی را بـه زیر آب کشیده اسـت. او باید 40 دقیقه کامل منتظر می‌ماند تا نجات یابد، زیرا جریان وی را از پل دور کرده و بـه قلمرو زیمبابوه رسانده بود. خبر خوب این اسـت کـه او جان سالم بـه در برده و از ان زمان هیچ حادثه بزرگی رخ نداده اسـت. 

 

1. آتشفشان ویاریکا

خطرناک ترین بانجی جامپینگ های دنیا در سال 2023

مکان: Pucon، شیلی

قد: نامعلوم

آیا باید از ان اجتناب کنید: احتمالا

 

چرا پرش بانجی به آتشفشان ویلاریکا وحشتناک است؟

ما مکان‌هاي‌ بسیار ترسناک پرش بانجی را در این جا دیده‌ایم، اما هیچ چیز نمیتواند بـه اندازه پرش از بالگرد بـه آتشفشان فعال در شیلی باشد.

 

این پرش کـه توسط Bungee بـه عنوان یک شیرین کاری MTV برگزار میشود، بـه‌طور دوره‌اي برای هر شخصی کـه شجاعت فولادی داشته باشد و 15958 دلار ذخیره کند، در معرض اسـت. این تجربه شامل سایر ورزش‌هاي‌ ماجراجویی، مانند چتربازی، رفتینگ در آب‌هاي‌ سفید و هلی‌بانجی دوم دریک لوله گدازه اسـت. هی، آن ها واقعاً قصد دارند شـما ارزش پول خودرا بدست آورید.

 

بـه عنوان یکی از افراطی ترین تورهای ماجراجویی کـه می توانید انجام دهید، این تجربه قطعا خطرناک اسـت. از این گذشته، شـما بـه آتشفشانی خواهید پرید کـه در 40 سال گذشته انفجارهایی داشته اسـت.

بانجی برای پاسخ بـه این سوال بسیار متداول کـه آیا می توانید بمیرید، این پاسخ بسیار خاطرجمعی‌بخش را ارائه می دهد: “بله. میتوانید. شـما یک معافیت امضا می کنید، بنابر این ما خیلی خوب هستیم. اوه، و بله، شـما یک T جالب دریافت خواهید کرد. -پیراهن، جاکلیدی و اگر واقعاً خوب هستید، اگر از سفر جان سالم بـه در بردید، آهنربای یخچال!

 


بیشتر بخوانید: اینجا خطرناک ترین روستای دنیاست «+ تصاویر»


 

در پایان

ما نمی گوییم کـه نباید این پرش را انجام دهید، اما بـه خاطر داشته باشید کـه اگر مشکلی پیش بیاید، هیچ چیز تضمین نمیکند کـه هیچ چیزی در اطراف وجود نداشته باشد.  

جدیدترین مطالب سایت