آشنایی با آداب و رسوم جالب خوردن غذا در کشورهای مختلف

آشنایی با آداب و رسوم جالب خوردن غذا در کشورهای مختلف

رسم غذا خوردن در کشورهای اروپایی

خوردن غذا در هر کشوری نشانه ي اصالت آن کشور هست بعنوان مثال از قدیم در ایران غذا خوردن با قاشق و چنگال انجام میشد و امروزه هم این عرف هنوز پا برجاست در ادامه میتوانید با آداب و رسوم دیدنی خوردن غذا در کشور های گوناگون ما را دنبال نمایید .

 

غذا خوردن در هر کشوری عرف و آداب خودش را دارد اگر دوست دارید به این کشورها مسافرت بروید باید با آداب این کشورها آشنا باشید شما هم در ایران برای غذا خوردن آداب خاص خود را دارید

 

همۀ کشور های دنیا آداب و فرهنگ خاص خود را دارند که در زندگی روزمره و ساده ترین کارها همانند صرف غذا نیز نمود پیدا می‌کنند. به طور مثال، یکی از آداب غذا خوردن در ایران این هست که به منظور احترام، همۀ سر سفره صبر می‌کنند تا بزرگترِ حاضر در جمع، کشیدن غذا را آغاز کند.

 

اما گاهی این آداب به تابو تبدیل شده و تخطی از آنها می‌تواند نوعی بی احترامی یا گستاخی محسوب شود.

 

به طور مثال، اگر در کشور ایتالیا در کنار غذای خود، پنیر بیشتری درخواست بدهید این طور برداشت خواهد شد که قصد توهین به آشپز یا غذا را دارید و از این رو هرگز بخشیده نمیشوید و از نظر مردم این کشور، فردی گستاخ به نظر خواهید رسید.

 

در این راستا، اگر برایتان دیدنی هست با عجیب ترین آداب یا در واقع با مرسوم ترین تابوهای غذا خوردن در کشور های اروپایی آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

در اسپانیا هرگزبه همراه سوپ آب ننوشید

آشنایی با آداب و رسوم جالب خوردن غذا در کشورهای مختلف

آداب غذا خوردن در کشور های مختلف

 

با این که نوشیدن آب در اسپانیا هیچ مشکل و ایرادی ندارد، اما سر کشیدن آب به همراه بعضی از غذاها در فرهنگ غذاخوردن این کشور نوعی تابو محسوب میشود. این تابو به ویژه در بین افراد مسن و شهرستان هاي کوچک بسیار پررنگ تر و سخت‌گیرانه تر هست.

 

مردم اسپانیا به طور سنتی باور دارند که هرگز نباید همراه با هشت پا یا سوپ، آب نوشید زیرا به معده آسیب وارد میکند. در صورت تشنگی اجازه دارید نوشیدنی هاي بدون الکل بنوشید.

 

در فرانسه نان را مستقیما روی میز قرار دهید

آشنایی با آداب و رسوم جالب خوردن غذا در کشورهای مختلف

در فرانسه، برخلاف دیگر کشور های دنیا، نان مستقیما باید روی میز «نه درون بشقاب یا سبد» قرار بگیرد. درضمن، روی نان هم باید رو به بالا باشد زیرا برعکس گذاشتن نان نشانه بدشانسی هست. در قبل نانواها، نان را برعکس می گذاشتند تا نشان دهند آن را برای جلاد شهر کنار گذاشته اند.

 

همینطور لازم هست یادآوری کنیم که وقتی در فرانسه خوراکی برای شما سرو می‌شود، نان را بعنوان پیش غذا فرض نکنید زیرا باید حتما باید به همراه غذای اصلی خورده شود. همینطور باید نان را با دست به تکه هاي کوچک تقسیم کنید نه این که مستقیما با دندان آن را گاز بزنید.

 

در ایتالیا هرگز درخواست پنیر بیشتر ندهید

آشنایی با آداب و رسوم جالب خوردن غذا در کشورهای مختلف

با این که در تعداد زیادی از رستوران هاي ایتالیایی در خارج از این کشور اروپایی، پیش خدمت ها پنیر تازه رنده شده برای مشتری ها سرو می‌کنند تا در صورت تمایل پنیر بیشتری روی پاستا یا غذای خود بریزند، اما چنین اقدامی در داخل کشور ایتالیا نه تنها قابل قبول نیست، بلکه نوعی بی فرهنگی هم محسوب می‌شود.

 

علت این امر این هست که غذاهایی که مثلا در کشور آمریکا با پارمسان سرو می‌شوند، در خود ایتالیا با پنیر پکورینو تهیه می‌گردد و وقتی تقاضای پنیر اکثر میکنید، این طور تصور میشود که قصد تغییر مزه اصلی غذا را دارید و این برای سرآشپز عمده خوشایند نیست.

 

در اسپانیا و پرتغال به محض آماده شدن غذا آن را میل کنید

آشنایی با آداب و رسوم جالب خوردن غذا در کشورهای مختلف

انواع آداب غذا خوردن در کشور های مختلف

 

در کشور های یاد شده اگر به دنبال نمک یا فلفل باشید و بخواهید یکی از این چاشنی ها را به غذای خود اضافه کنید، تصور میشود که به غذا و آشپز توهین کرده اید. در رستوران ها و حتی منزل هاي اسپانیا و پرتغال، هرگز نمک و فلفل روی میز گذاشته نمیشوند.

 

در کشور های فرانسه و کشور آلمان هرگز کاهو را برش ندهید، بلکه آن را تا کنید

آشنایی با آداب و رسوم جالب خوردن غذا در کشورهای مختلف

مهم نیست برگ هاي کاهویی که در سالاد وجود دارند چقدر بزرگ میباشند، در کشور های فرانسه و کشور آلمان نباید کاهو را با چاقو برش دهید و فقط می‌توانید آن را تا کنید. در غیر این صورت به سالاد و کسی که آن را درست کرده توهین کرده اید.

 

در روسیه نباید هرگز نان را هدر بدهید

آشنایی با آداب و رسوم جالب خوردن غذا در کشورهای مختلف

معرفی آداب غذا خوردن در کشور های مختلف

 

در تعداد زیادی از کشور های اروپایی، نان مقدس بوده و یکی از اجزای اصلی سفره محسوب میشود. اما در کشور روسیه، نحوه صحیح مصرف نان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست و نباید به هیچ عنوان آن را هدر داد، زیرا به اعتقاد مردم این کشور، عواقب بسیار بدی به دنبال خواهد داشت. مردم روسیه بر این باور میباشند که پس از مرگ، هر میزان نانی که بیهوده هدر داده اید به بار گناهان شما خواهد افزود و حتی میتواند مانع ا زورود شما به بهشت بشود.

 

در دانمارک هرگز لقمه آخر غذا را میل نکنید

آشنایی با آداب و رسوم جالب خوردن غذا در کشورهای مختلف

دانمارکی ها اعتقاد دارند وقتی یک غذا یا خوراکی را با فرد/افرادی شریک میشوید، باید لقمه آخر آن را به تعداد افراد به طور مساوی تقسیم کنید تا همۀ سهم برابری از آن غذا ببرند.

 

در انگلستان باید کاسه سوپ را خم کرده و سپس محتویات آن را میل کنید

 

آشنایی با آداب و رسوم جالب خوردن غذا در کشورهای مختلف

یکی از آداب غذا خوردن در انگلستان که مردم این کشور بسیار به آن پایبند و حساس میباشند این هست که: برای خوردن سوپ باید حتما بشقاب/کاسه را کمی به سمت بیرون «برعکس بدن خودتان» خم کرده و قاشق را نیز از پهلو وارد سوپ کنید، در آخر، سوپ را از کنار قاشق در دهان گذاشته و میل کنید. دقت داشته باشید که قاشق نباید از رو به رو وارد دهان شما بشود.

 

در ترکیه پس از تاریک شدن هوا نباید آدامس بجوید

آشنایی با آداب و رسوم جالب خوردن غذا در کشورهای مختلف

آشنایی با آداب غذا خوردن در کشور های مختلف

 

آدامس جویدن در کشور های اروپایی عمده مرسوم نیست و تا حدی رفتار دور از اخلاق نیز به شمار میرود. اما در ترکیه، جویدن آدامس نه تنها گستاخانه محسوب می‌شود، بلکه نوعی تابو «حرام انگاری» نیز هست. بر زمینه افسانه هاي محلی، آدامس پس از تاریکی به گوشت مُردار در دهان فرد تبدیل می‌شود.

 

بنابراین اگر در این کشور قصد داشتید پس از تاریک شدن هوا، دهان خود را خوشبو و مزه دهانتان را عوض کنید، ترجیحا از قرص هایي نعنایی بهرهگیری کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت