گران ترین رستوران های لاکچری دنیا (10 رستوران)

گران ترین رستوران های لاکچری دنیا (10 رستوران)

دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز و همیشگی لیستی از گرانقیمت ترین و لوکس ترین رستوران هاي‌ سراسر دنیا را منتشر کرده ایم.

 

10 رستوران گران قیمت دنیا

اگر بـه غذای خود علاقه دارید، مقداری پول نقد دارید و از غذا خوردن در گران ترین رستوران هاي‌ جهان لذت میبرید، این فهرست برای شماست! همه ی رستوران‌هاي‌ ذکر شده در زیر یک ویژگی مشترک دارند، ان‌ها برای این امتیاز یک دست و یک پا برای شـما هزینه میکنند.

 

از غذاخوری هاي‌ زیر آب در مالدیو گرفته تا سوشی هاي‌ لوکس زیرزمینی در توکیو، دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب لیستی از 10 رستوران گرانقیمت جهان آورده شده اسـت.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین رستوران های سنتی تهران

 

10. Ithaa Undersea – مالدیو

گران ترین رستوران های لاکچری دنیا در سال 2023

هزینه: 320 دلار برای هر سر

Ithaa Undersea نخستین رستوران زیر آب در جهان اسـت کـه در جزیره Rangali در مالدیو واقع شده اسـت. برای صرف ناهار دراین رستوران، بـه ازای هر فرد تقریبا 320 دلار هزینه دارید. اما در ازای ان؛ پنج متر زیر اقیانوس هند از غذای خود لذت خواهید برد. با مناظر پانوراما از اقیانوس، تمام زندگی دریایی و باغ هاي‌ مرجانی.

 

این رستوران می‌تواند حداکثر 14 مهمان را در خود جای دهد و مجموعه اي از غذا هاي خوب، منوهای شام و کوکتل ها را سرو میکند. بـه عنوان یک مهمان، می توانید انتظار داشته باشید کـه یک ناهار چهار وعده یا یک شام شش وعده سرو شود، کـه عمدتاً طعم اروپایی دارد، در حالی کـه با عده اي از بهترین شراب هاي‌ جهان مطابقت دارد.

 

این رستوران توسط سرآشپز ایتالیایی، مارکو آمارونه، اداره می شود. برای رزرو، باید در Conrad Rangali، اقامتگاه پنج ستاره اصلی جزیره، اقامت داشته باشید. این تجربه منحصر بـه فرد ناهار خوری برای هر فرد 320 دلار هزینه دارد.

 

9. آراگاوا – توکیو، ژاپن

گران ترین رستوران های لاکچری دنیا در سال 2023

هزینه: 260 تا 370 دلار برای هر سر

بعد، آراگاوا را داریم کـه در زیرزمین یک ساختمان اداری قدیمی در توکیو، ژاپن قرار دارد. بر خلاف تعداد زیادی از رستوران هاي‌ سطح بالا، آراگاوا بـه جای منوی طعم، منوی آلاکارته را ارائه می‌دهد. این بدان معنی اسـت کـه قیمت نهایی غذا کاملاً توسط شـما تعیین می شود، اما طبق معمولً بین 260 تا 370 دلار برای هر فرد متغیر اسـت.

 

این رستوران بیشتر بـه خاطر انتخاب غذا هاي مرغوب گوشت گاو مانند کوبه و واگو مشهور اسـت. تمام گوشت گاو آن ها در بهترین شرایط پرورش یافته و قبل از کشتار تحت درمان هاي‌ ویژه قرار گرفته اسـت. این دلیلی اسـت کـه چرا گوشت گاو انها طعم خوبی دارد.

 

برای داشتن تجربه نهایی گوشت گاو، باید با مقدار مناسبی پول نقد کنار بگذارید، با این حال، بـه خاطر داشته باشید کـه شـما فقط برای کیفیت غذا در این جا هزینه می کنید و نه تجربه غذاخوری، بنابر این غذا باید فوق‌العاده باشد. و ارزش صبر کردن را دارد.

 

8. کیچو آراشیاما – توکیو، ژاپن

گران ترین رستوران های لاکچری دنیا در سال 2023

هزینه: 380 تا 570 دلار برای هر سر

گران ترین رستوران دنیا کیچو آراشیاما اسـت. در حال حاضر شش رستوران در سراسر ژاپن وجوددارد، با این حال، یکی در توکیو بهترین اسـت زیرا سه ستاره میشلن را بـه دست آورده اسـت. برخلاف رستوران قبلی کـه بـه ان اشاره کردیم، کیچو آراشیاما یک منوی مزه دار ده غذا ارائه میدهد کـه عده اي از بهترین مواد اولیه جهان را برای شام ارائه میدهد.

 

همچنین، بر خلاف آراگاوا، کیچو آراشیاما بـه خاطر دکوراسیون زیبا و اطرافش شناخته شده اسـت. این رستوران بـه سبک یک خانه تشریفاتی، با تشک هاي‌ تاتامی و میزهای کم ارتفاع کـه مشرف بـه باغ هاي‌ زیبا اسـت، طراحی شده اسـت.

 

همانگونه کـه از یک رستوران سه ستاره میشلن انتظار دارید، توجه دقیق بـه جزئیات در ارائه و زمان بندی هر دوره انجام می شود. و کونیو توکوکا، سرآشپز فعلی در راس، چیزی کمتر از بهترینها را نمی پذیرد. همچنین غذاهایی کـه دراین رستوران سرو می شود فصلی هستند، پس هنگام رزرو بـه این نکته توجه داشته باشید.

 

7. گای ساوی – پاریس، فرانسه

گران ترین رستوران های لاکچری دنیا در سال 2023

هزینه: 385 تا 626 دلار برای هر سر

گای ساووی دو رستوران دارد کـه نام وی را دارند، یکی در لاس وگاس و دیگری در پاریس، فرانسه. اگر چه هردو رستوران چندین ستاره میشلن را بـه دست آورده اند. ما ترجیح دادیم روی رستوران در فرانسه تمرکز کنیم زیرا این رستوران پرچمدار اسـت.

 

این رستوران یک منوی چشایی 13 غذای ارائه می‌دهد کـه بدون نوشیدنی حدود 626 دلار برای شـما هزینه دارد و تمرکز زیادی روی گوشت دارد. می توانید انتظار داشته باشید کـه از اردک ترشی شده، “جشنواره خرچنگ”؛ جان دوری، کبوتر کبابی، کنکاسه صدف، راهب ماهی، خاویار بادمجان و سس سرخ شده لذت ببرید.

 

گای ساوی مسئول آموزش گوردون رمزی اسـت و چهار رستوران موفق دیگر در فرانسه دارد. بنابر این، این یک شرط مطمئن اسـت کـه بگوییم از خوردن در رستوران‌هاي‌ Guy Savoy یا هر رستوران دیگری کـه او دراین زمینه دارد ناامید نخواهید شد.

 

6. رستوران De L’Hôtel De Ville – Crissier، سوئیس

گران ترین رستوران های لاکچری دنیا در سال 2023

هزینه: 415 دلار برای هر سر

رستوران De L’Hôtel De Ville کـه در رتبه ششم فهرست گران ترین رستوران هاي‌ جهان قرار دارد. تلفظ ان کمی لقمه‌اي اسـت، اما یکی از بهترین رستوران‌هاي‌ جهان بر اساس کیفیت استثنایی غذا و تجربه غذاخوری اسـت.

 

اگر پول دارید و میخواهید برای هر نفر 415 دلار بپردازید، می توانید منتظر یک منوی مزه یازده غذا باشید، از جمله: فیله گوشت بره، صدف با زعفران، گوجه‌فرنگی اسکارلت، پالپ، پیپ کنسومه با امپریال اوسترا. خاویار، گوشت گاو “Salers” کبابی با فلفل وحشی، کریستالین د شارلوت و برگ هاي‌ تازه سالاد جوان.

 

برای تکمیل غذای خود، می توانید یک بطری شراب را از فهرست شراب چهل صفحه اي انها انتخاب کنید. این رستوران دارای سه ستاره میشلین اسـت و آشپزخانه توسط سرآشپز مشهور فرانک جیوانی هدایت می شود کـه هدفش ارائه یک تجربه غذاخوری فوق العاده بـه مهمانان اسـت. رستوران De L’Hôtel De Ville بـه عنوان یکی از رستوران هاي‌ برتر سال 2019 انتخاب شد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌ های تهران برای مسافران خاص + تصاویر

 

5. Maison Pic Valence – پاریس، فرانسه

گران ترین رستوران های لاکچری دنیا در سال 2023

گران ترین رستوران

 

هزینه: 445 دلار برای هر سر

سوفی پیک با ادامه تجارت خانوادگی، اکنون ریاست این رستوران نسلی را بر عهده دارد و او یکی از معدود سرآشپزهای زن در جهان اسـت کـه یک رستوران سه ستاره میشلین را اداره می‌کند. می توانید انتظار دریافت منوی نه دوره را داشته باشید. متشکل از روژ مدیترانه اي در آب زعفران، برلینگوت پنیر بز، گوزن ترشی شده در لوبیا، شلغم شیرین شده و عده اي از بهترین دسرهای شکلاتی کـه تا بـه حال خواهید چشید.

 

سوفی بـه دلیل اتخاذ رویکردی تجربی برای غذایش شناخته شده اسـت. استفاده از طعم هاي‌ غیرمعمول برای ارائه غذاهایی کـه هم از نظر بصری چشم نواز هستند و هم برای پالت جذاب هستند. این رستوران اکنون در صد و سی امین سال فعالیت خود می گذرد و شـما از وعده غذایی 9 غذای خود در باغ هاي‌ زیبای مدیترانه اي لذت خواهید برد.

 

4. ماسا – نیویورک، ایالات متحده آمریکا

گران ترین رستوران های لاکچری دنیا در سال 2023

هزینه: 595 دلار برای هر سر

این رستوران نیویورکی با سرپرستی سرآشپز ماسا تاکایاما، بدون احتساب نوشیدنی و مالیات، تقریبا 595 دلار برای هر نفر هزینه خواهد داشت. این رستوران بـه دلیل سادگی خود مشهور اسـت و منوی ساده طعم سوشی با تمرکز بر طعم هاي‌ ضروری ارائه میدهد.

 

هیچ منوی واقعی در ماسا موجود نیست، در عوض، سرآشپزها مواد تازه اي را تهیه می کنند کـه فقط در روز در معرض هستند. اغلب درنظر گرفته میشود کـه گران‌قیمت‌تر اسـت، و بیشتر مکانی اسـت کـه با A-listers و افراد مشهور کنار بیایید.

 

با این حال، اگر پول نقدی برای خرج کردن دارید و می خواهید عده اي از بهترین سوشی هاي‌ جهان را تجربه کنید. پس رزرو کنید، کـه در حال حاضر چهار هفته قبل اسـت، و ببینید کـه با کدام فهرست A می توانید برخورد کنید.

 

3. فرابنفش – شانگهای، چین

گران ترین رستوران های لاکچری دنیا در سال 2023

هزینه: 570 تا 900 دلار برای هر سر

یکی از نخبه‌ترین و گران‌ترین رستوران‌هاي‌ جهان، فرابنفش بین 570 تا 900 دلار برای هر سر قیمت دارد، بدون احتساب نوشیدنی و مالیات. اکنون، این رستوران با بقیه فهرست تفاوت دارد زیرا تنها یک میز وجوددارد کـه حداکثر ده نفر را در خود جای میدهد.

 

برای 900 دلار خود، می توانید انتظار داشته باشید کـه از 10-20 دوره مزه لذت ببرید. با هر دوره اي کـه مواد مختلف را برجسته می‌کند و بـه روش هاي‌ خلاقانه ارائه می شود.

 

هدف این رستوران ارائه یک تجربه همه ی جانبه بـه غذاخوری اسـت. نه تنها از نظر غذا، بلکه تلاش برای جلب توجه تمام حواس انسان. بـه عنوان مثال، استفاده از جلوه هاي‌ صوتی و تصویری کـه همه ی در پس زمینه هنگام غذا خوردن پخش می‌شوند.

 

آشپزخانه توسط Paul Pairet اداره می شود، و رستوران همچنین دارای بزرگ ترین نسبت کارمند بـه مشتری اسـت، با سه مشتری بـه ازای هر مهمان. برای تکمیل ان؛ این رستوران دارای سه ستاره میشلن اسـت.

 

2. Per Se – نیویورک، ایالات متحده

گران ترین رستوران های لاکچری دنیا در سال 2023

گران ترین رستوران

 

هزینه: 680 دلار برای هر سر

دومین رستوران گران دنیا Per Se اسـت کـه در نیویورک، ایالات متحده واقع شده اسـت. Per Se دومین رستوران سه ستاره میشلین توماس کلرز اسـت کـه درهای خودرا درسال 2004 بـه روی جهان باز کرد. Per Se بیشتر بـه دلیل ارائه فوق العاده ظریف و طعم هاي‌ بدیع شناخته شده اسـت.

 

در مجموع انتخابی از سه منوی طعم، از جمله یک گزینه گیاهی را ارائه می‌دهد، اما منوی طعم نه غذا کـه عمدتاً بر غذا هاي فرانسوی و آمریکایی تمرکز دارد، محبوب ترین انتخاب برای غذاخوری ها اسـت.

 

این رستوران دارای 19 میز با منظره اي از کلمبوس سیرکل و پارک مرکزی اسـت. اگر بـه شراب خود علاقه مند هستید، خوشحال خواهید شد کـه بدانید این رستوران همچنین مجموعه اي برنده جایزه با بیش از 2000 بطری برای انتخاب ارائه می‌دهد.

 

1. Sublimotion – ایبیزا، اسپانیا

گران ترین رستوران های لاکچری دنیا در سال 2023

هزینه: 2380 دلار برای هر سر

سابلیموشن گران‌ترین رستوران جهان اسـت کـه برای هر نفر 2380 دلار قیمت دارد. بله شـما ان را درست خواندید! سابلیمیشن برای هر نفر 2380 دلار برای یک منوی 20 غذای از غذاخوری هاي‌ خود هزینه دریافت میکند.

 

این رستوران تنها چند ماه درسال در تابستان اسپانیا، از اول ژوئن تا 30 سپتامبر باز اسـت و توسط سرآشپز دو ستاره میشلن، پاکو رونسرو، اداره می شود. اگر در فصل تابستان موفق بـه رزرو میز شوید، می توانید سطح جدیدی از تجربه غذاخوری و سرگرمی را انتظار داشته باشید.

 

تیمی متشکل از بیست و پنج حرفه اي منتظر شـما خواهند بود کـه منوی 20 غذای مزه شـما را یک بـه یک ودر طول سه ساعت ارائه می‌دهند. در حالی کـه از غذای خود لذت می‌برید، نمایش هاي‌ نور لیزر، عناصر واقعیت مجازی و نقشه برداری طرح ریزی را تجربه خواهید کرد تا بـه التیام تجربه خود کمک کنند.

 

هدف این رستوران ارائه بهترین تجربه آشپزی-سرگرمی در جهان اسـت و جایزه بهترین غذا و نوشیدنی نوآوری را درسال 2014 دریافت کرد. هنگامی کـه رزرو کردید، یک بلیط خوراکی دریافت خواهید کرد، اما هر چقدر هم کـه وسوسه انگیز بـه نظر می‌رسد، فقط مطمئن شوید کـه ان را بعد از ورود میل کنید، نه قبل از ان!

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین رستوران های خیابانی در جهان

 

در پایان

امیدواریم از فهرست 10 گران ترین رستوران جهان لذت برده باشید. اگر بـه غذای خود علاقه دارید، پس پول نقد در عده اي از گران ترین رستوران هاي‌ جهان یقیناً برای شـما ارزش دارد. اما، برای کسانی از شـما کـه بـه خاویار و صدف اهمیت نمی‌دهید، پول نقد خودرا برای چیز دیگری ذخیره کنید!

جدیدترین مطالب سایت