معرفی مکان های دیدنی کشور هندوستان

معرفی مکان های دیدنی کشور هندوستان

مکان های جالب و دیدنی هند

هند یکی از کشور های پر جمعیت و زیبای دنیا هست در ادامه می‌توانید با معرفی مکان هاي دیدنی کشور هند ما را دنبال نمایید.

 

به گزارش تالاب هند هفتمین کشور بزرگ دنیا هست که از کوه هاي بلند هیمالیا تا منطقه گرمسیر کرالا و از گنگ مقدس تا شن هاي بیابان کشیده شده هست. بیش از یک میلیارد نفر به دو هزار گروه هاي قومی تقسیم شده و با بیش از 200 زبان گوناگون صحبت می‌کنند.

 

مطابق با اندازه و جمعیت آن، هند دارای تنوع تقریبا بی پایانی از فرهنگ ها، مناظر، بناها و مکان هاي دیدنی هست.

 

از ویرانه هاي باستانی، ساختمان هاي مذهبی جذاب، شهرستان هاي عجیب و غریب و چشم اندازهای متنوع آلبوم اي بی پایان از جاذبه هاي توریستی در هند وجود دارد که هرگز هیبت و جذابیت خود را برای بازدیدکنندگان از دست نخواهند داد.

 

1. خط ساحلی کرالا

خط ساحلی کرالا زنجیره اي از تالاب ها و دریاچه ها به موازات ساحل دریای عرب در ایالت کرالا هست. خط ساحلی کرالا برای تعداد زیادی از گونه هاي منحصر به فرد آبزیان از جمله خرچنگ، قورباغه ها و ماهی هاي گوبی، پرندگان و حیوانات مثل سمورهای آبی و لاک پشت منزل به حساب می‌آید.

 

امروزه، گردشگری منزل قایقی، با چندین کتووالام بزرگ «قایق برنجی سنتی، در حال حاضر به هتل هاي شناور تبدیل شده اند» با رفت و آمد در آبراه ها، محبوب ترین فعالیت توریستی در خط ساحلی کرالا هست.

معرفی مکان های دیدنی کشور هندوستان

مکان های دیدنی هندوستان

 

2. کاخ دریاچه

کاخ دریاچه در دریاچه پیچولا در شهرستان اودایپور بعنوان یک کاخ تابستانی سلطنتی در قرن 18 ساخته شده بود. امروز یک هتل لوکس 5 ستاره ، تحت عنوان ” هتل ها استراحت گاه و قصرهای تاج” هست.

 

هتل کاخ دریاچه در حمل و نقل مهمانان به هتل از اسکله در کاخ شهر در ساحل شرق دریاچه پیچولا عمل یک قایق را انجام میدهد. این کاخ در سال 1983 زمانی مشهور شد که در فیلم اختاپوس جیمز باند بعنوان منزل شخصیت اول بهرهگیری شد.

معرفی مکان های دیدنی کشور هندوستان

3. معبد ویروپاکشا

تولید این معبد در شهر همپی بعنوان یک معبد کوچک آغاز شده و سپس به یک مجتمع بزرگ تحت حاکمان ویجایانگارا گسترش یافت. اعتقاد بر این هست که این معبد بدون وقفه از زمانی که حرم کوچکی بود و در قرن هفتم پس از میلاد ساخته شد در حال کار هست و آن را یکی از قدیمی ترین معابد هندو در هند کرده هست.

معرفی مکان های دیدنی کشور هندوستان

معرفی مکان های دیدنی هندوستان

4. پالولم پالولم جنوبی ترین ساحل توسعه یافته گوا و هم چنین یکی از جذاب ترین سواحل منطقه هست. یک خلیج طبیعی احاطه شده توسط پرتگاه هاي بلند در دو طرف، و دارای دریایی آرام با یک بستر کم شیب هست.

 

برای کسانی که بر این باورند که ساحل نمیتواند بدون رستوران و هتل هاي مفید بهشت باشد، با یک شب زنده داری و رستوران هاي تاپ، پالولم را تبدیل به مکان بانشاط کرده هست.

معرفی مکان های دیدنی کشور هندوستان

5. پارک ملی کانها پارک ملی کانها یکی از زیباترین مناظر حیات وحش در آسیا و یکی از برترین نقاط برای دیدن اجمالی ببر درهند هست. جنگل هاي سرسبز و بامبو، مراتع پوشیده از چمن و دره هاي کانها الهام بخش رودیارد کیپلینگ برای رمان مشهور خود “کتاب جنگل” بوده و این یکی از جاذبه هاي برتر توریستی در هند هست.

معرفی مکان های دیدنی کشور هندوستان

6. هارماندیر صاحب هارماندیر صاحب، شناخته شده بعنوان معبد طلایی، مهمترین جاذبه توریستی آمریتسار ، و مهمترین مکان مذهبی سیکها هست. تولید و ساز معبد توسط گورو رامداس جی در قرن 16 آغاز شد. در قرن 19، مهاراجه رانجیت سینگ طبقات فوقانی معبد را با طلا پوشش داده هست. این معبد بسیار خوشگل هست، و همۀ وقت مملو از هزاران نفر زائر از سراسر هند می باشد.

 

معرفی مکان های دیدنی کشور هندوستان

آشنایی با مکان های دیدنی هندوستان

7. جایسالمر جایسالمر واقع در گوشه غربی راجستان در نزدیکی مرز پاکستان، شهر کویری ناب هست. دیوارهای زرد ماسه‌اي”شهر طلایی” از بیابان تار مثل صحنه اي از شب هاي عربی بالا می‌آید، در حالیکه جایسالمر شهر را مثل تاجی می پوشاند. تجارت بازرسی نشده چشم انداز زیبای جایسالمر را کاهش داده، اما حتی با همۀ توریست ها و اتوبوس هاي تور، باز هم یکی از محبوب‌ترین جاذبه هاي توریستی در هند باقی مانده هست.

معرفی مکان های دیدنی کشور هندوستان

8. غار آجانتا غار آجانتا بنای تاریخی، صخره هاي برش یافته اي از قرن دوم گذشته از میلاد می باشد.غارهای با شکوه آجانتا در حدود 650 سال پس از میلاد متروکه بوده هست و تا 1819 فراموش شده بود، زمانی که یک حزب شکارچی بریتانیایی بر انها چیره شد.

 

قرنطینه کردن این غارها کمک به حفاظت مفید آنها کرد طوری‌كه در آن بعضی از نقاشی ها تا به امروز باقی مانده هست. نقاشی‌هاي دیواری همۀ چیز را از جمله میدان هاي جنگ برای کشتی هاي قایقرانی، خیابان هاي شهر و جنگل هاي انبوه پر از حیوان، کوه هاي پوشیده از برف را به خوبی نشان میدهد. شهر اورنگ آباد دروازه ورود به غار آجانتا و هم چنین غار دیدنی الورا هست.

معرفی مکان های دیدنی کشور هندوستان

9. بنارس

واقع در سواحل رودخانه گنگ، بنارس برای هندو، بودایی و جین مقدس هست و هم چنین یکی از قدیمی ترین شهرهای مسکونی در دنیا هست. از جنبه هاي بسیاری بنارس برترین و بدترین جنبه هاي هند را مجسم میکند، و میتوان آن را کمی کسل کننده دانست.

 

این صحنه که زائران در رودخانه گنگ در زمان طلوع آفتاب به عبادت مشغولند در مقابل پشت صحنه معابد قدیمی، احتمالا یکی از چشمگیرترین مناظر در دنیا هست.

معرفی مکان های دیدنی کشور هندوستان

 

10. تاج محل تاج محل در آگرا مقبره اي از سنگ مرمر سفید هست، که بین سال هاي 1632 و 1653 به دستور امپراطور مغول شاه دنیا به یاد همسر مورد علاقه خود ساخته هست.

 

به نام “اشک بر گونه ابدیت” یکی از شاهکارهای معماری مغول و یکی از جاذبه هاي توریستی بزرگ در هند هست. اضافه بر آرامگاه از سنگ مرمر سفید، تاج محل شامل چندین ساختمان زیبای دیگر، استخرهای منعکس کننده، و باغ هاي زینتی وسیعی با درختان گل و بوته هست.

معرفی مکان های دیدنی کشور هندوستان

مکان های دیدنی هندوستان

 
جدیدترین مطالب سایت