چرا برخی مردان یا زنان راحت خیانت میکنند ؟ (35 نشانه خیانت همسر)

چرا برخی مردان یا زنان راحت خیانت میکنند ؟ (35 نشانه خیانت همسر)

چرا برخی مردان یا زنان راحت خیانت میکنند ؟

خیانت در زندگی باعث از هم پاشیدن تعداد زیادی از زندگی ها شده است و چه بسا بعد از جدایی و خیانت پشیمانی هم داشته است ولی دیگر به دلیل خیانت نتوانسته اند رابطه را ادامه دهند. خیانت در روابط عاشقانه چگونه است آیا طرف مقابل را می‌توان از خیانت بازداشت و مجدد یک رابطه خوب داشت ؟ نشانه خیانت طرف مقابل چیست و چگونه می توان فهمید طرف مقابل خیانت کرده است. همه ی این نکات مهم دراین پست در سایت تالاب بخوانید.

 

علت خیانت همسر : خیانت کردن می تواند یکی از ویرانگر‌ترین رفتارهایی باشد که دریک رابطه مرتکب میشوید. خیانت، اعتماد و خاطرجمعی را نابود کرده و طبق معمول دیگر نمی توان این اعتماد از دست رفته را ایجاد کرد.

 

خیانت عاشقانه , همه ی این حقیقت را می دانند اما همیشه عده‌اي هستند که خیانت می کنند. عده‌ي بسیار معدودی اصلا اهمیتی به این موضوع نمیدهند؛ به اسانی فقط به نیازهای خودشان فکر میکنند و توجهی به احساسات و نیازهای کسیکه انها را دوست دارد ندارند.

 

اما بیشتر افراد نمیخواهند اعتماد فی مابین را از بین ببرند و همه ی چیز را در رابطه‌شان ویران کنند. پس چرا آدمها خیانت میکنند؟!

 

به گزارش تالاب طی تجارب 30 ساله‌‌اي که دارم، زوج‌هاي زیادی بعلت خیانت یا خیانت‌هاي مکرر به من مراجعه کرده‌اند. گاهی خیانت مانند کاتالیزوری است که باعث می شود همسران روی رابطه‌ي خود کار کرده و آنرا التیام بدهند. بازسازی پُل‌هاي خراب شده‌ي اعتماد بسیار دشوار است و اگر قبل از وقوع خیانت به مشاوره مراجعه شود، سختی کار بسیار کمتر خواهد بود.

 

دراین پست دلایل اصلی اینکه چرا بعضی از افراد ظاهراً نمی توانند دست از خیانت کردن بردارند و باوجود اینکه عواقب ویرانگر آنرا می دانند باز هم مکررا اینکار را تکرار می کنند برای‌تان میگوییم.

 

خیانت به همسر و هوسبازی

تعداد زیادی از افراد سال های زیادی از زندگی خود هوسباز هستند. هوسبازی مخصوصا وقتی پای رابطه‌ي جنسی به میان می آید، بسیار شایع است و باز هم مخصوصا این اتفاق بیشتر در مورد افرادی روی میدهد که اهل الکل هستند یا از سایر مواد روان گردان استفاده می کنند. اگر فرصتی برای این اشخاص پیش بیاید، به عواقب رفتار خود فکر نمیکنند و فقط عمل می کنند. گاهی هوسبازی علامتی از یک مشکل عمیق‌تر است. مثلاً در عده اي از بیماری‌هاي روانی، هوسبازی یک علامت محسوب میشود. در چنین مواردی هوسبازی فرد در تعداد زیادی از جنبه‌هاي زندگی‌اش دیده می شود.

 

در تلاش برای اجتناب از اختلاف و درگیری خیانت میکنند

برای عده‌اي از افراد، نظارت و مدیریت اختلاف و درگیری واقعا کار سختی است. آن گونه اشخاص تقریباً هر کاری میکنند تا از مکالمات و بحث‌هایي که می دانند همسرشان مخالفت خواهد کرد و نارحت و آزرده خواهد شد اجتناب کنند. این افراد مکررا دست به خیانت می زنند و حتی در روابط چند همسری قرار میگیرند. این آدمها حتی اگر مطمئن باشند که همسرشان اینکار آن ها را نمی‌پسندد یا با اینکار خود مرتکب خلاف می شوند باز هم به این امید که همسرشان چیزی نخواهد فهمید خیانت می کنند. این افراد سبک زندگی‌شان این است: «تقاضای بخشش کردن بهتر از التماس کردن برای اجازه گرفتن است!» واقعیت این است که بخشیدن سخت‌تر از اجازه دادن است.

 

از خیانت بعنوان بهانه‌اي جهت پایان دادن به رابطه استفاده میکنند

برای خیلیها خاتمه دادن به یک رابطه کار بسیار سختی است و برای همین از خیانت بعنوان راهی جهت ترک رابطه استفاده می کنند. عده‌اي انگار نمی توانند بپذیرند که واقعا آرزوی پایان دادن به رابطه را دارند و به جایی می رسند که خودشان را درگیر یک خیانت و رابطه‌ي نامشروع می بینند. فردی که با این هدف دست به خیانت میزند دلش میـــخواهد همسرش این موضوع را کشف کند و وی را ترک کند، یا اینکه خیانت کردن به او شجاعت لازم جهت ترک رابطه را می دهد.

 

خیانت کردن برای انها شیوه‌‌اي از نظارت خستگی و دلزدگی است

هیجان و شور جنسی که در شروع یک رابطه وجوددارد، پایدار نیست. در واقع یکسری عوامل هورمونی هستند که باعث این شور و هیجان زیاد و احساسات عاشقانه میشوند. برای عده‌اي از افراد، وقتی این شور و احساس فروکش میکند و به احساساتی یکنواخت و رابطه‌‌اي چند لایه‌اي تغییر ماهیت میدهد، تبدیل به یک معضل می شود؛ آن ها خسته و دلزده شده و مجددا به دنبال آن احساس و هیجان می گردند.

 

انتقام خیانت همسرشان را میگیرند

عده اي از افراد احساس میکنند تنها راه واکنش نشان دادن به خیانت همسرشان این است که خودشان نیز به او خیانت کنند. یک جورهایی این مقابله به مثل، آرام‌شان می کند. البته فایده‌اي هم ندارد. چون فقط مشکل را پیچیده‌تر میکند زیرا هنوز بابت خیانت همسرشان خشمگین و آزرده هستند و احساسات ضد ونقیضی که در رابطه با خیانت خود پیدا می کنند غذاب‌شان می دهد.

 

 

خیانت، اعتماد و خاطرجمعی را نابود می کند‎

 

مونوگامی یا تک همسری به دردشان نمی خورد

هر چند در تعداد زیادی از فرهنگ‌ها اینطور بنظر میرسد که پدیده‌ي چند همسری یا غیر تک همسری مجاز و پذیرفته است اما اتفاقی است که کمتر می‌افتد. با این وجود همیشه افرادی هستند که درک نمیکنند مشکل این است که تک همسری مناسب انها نیست. این افراد به دلایل گوناگونی جذب خیلیها از جنس مخالف میشوند و طالب روابط متنوع هستند. آن ها وقتی در رابطه‌ي تک همسری قرار می‌‌گیرند، دچار فومو «FOMO» یا ترس ِ از دست دادن میشوند و احساس می کنند در دام افتاده‌اند یا خفه و سرکوب شده‌اند! این افراد نسبت به آنهایی که مشکلی با تک همسری ندارد خیلی بیشتر دست به خیانت می زنند.

 

فکر میکنند لایق رابطه‌‌اي به این خوبی با همسرشان نیستند!

این افراد سعی میکنند خودشان یا رابطه‌شان را خراب کنند. آن گونه آدمها وقتی همه ی چیز «خوب و روبراه» است خیانت میکنند! چون تا حدودی فکر میکنند لایق رابطه‌اي خوب و صمیمی نبوده و برای همین با خیانت کردن میخواهند کارشکنی کنند یا خودشان را خراب کنند. عده اي از این افراد ترس از صمیمیت و وابستگی دارند و احساس می کنند همه ی‌ي این‌ها از سرشان زیادی است!

 

از تعهد و مسئولیت میترسند

افرادی که ترس از تعهد دارند هر وقت ببینند رابطه‌شان به مرحله‌اي رسیده که باید به مرحله‌ي بعد بروند دست به خیانت می زنند. فشار ِ تعهد طبق معمول بیشتر درونی است تا از طرف همسر. جوامع تک همسری، چارجوب زمانی ناگفته‌اي برای حرکت رابطه قدم به قدم به سمت جلو دارند. وقتی افراد در زمان مناسب و درست خود نتوانند رابطه‌اي رابه مرحله‌ي بعد پیش ببرند، احساس ناراحتی خواهند کرد.

 

مثلاً والدین ممکن است بپرسند: «شما کی قرار است ازدواج کنید؟» یا «وقت آن نشده که تصمیم جدی‌تری برای رابطه‌تان بگیرید؟!» یا مثلاً توصیه کنند که اگر تصمیم به ازدواج یا تشکیل خانواده داری، ممکن است دیر شود! ازدواج و تشکیل خانواده طبق معمول در بیشتر فرهنگ‌ها چارچوب زمانی خاصی دارد، یا دستکم برای دخترها اینطور است. اگر میخواهید فرزندانی داشته باشید، این را میدانید که ساعت بیولوژیکی بدن تان چیزی نیست که متوقف شود تا شما تصمیم خودرا بگیرید! مگر اینکه انتخاب کنید اصلا بچه‌دار نشوید!

 

از خیانت استفاده می کنند تا شور و هیجان رابه زندگی مشترک خود برگردانند

بعضی‌ها ممکن است فکر کنند با قرار گرفتن دریک رابطه‌ي جدید شاید بتوانند شور و هیجان اولیه رابه زندگی با همسر خود برگردانند اما این یک استراتژی نفرت انگیز است که به ندرت اثر می کند.

 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که انگار نمیتوانید دست از خیانت کردن بردارید، نکاتی برای‌تان داریم:

 

. ببینید چرا خیانت میکنید

شاید برای پیدا کردن علت خیانت‌تان نیاز به کمک داشته باشید بنابر این فرصت خوبی است که به یک مشاور مراجعه کنید تا او در درک دلیل رفتارتان بشما کمک کند.

 

. ببینید آیا واقعا می خواهید دست از خیانت کردن بردارید

اگر واقعا از ته دل تان قصد کنار گذاشتن این رفتارها را نداشته باشید هر اقدامی بیفایده است. اگر واقعا چنین طرز فکری دارید، کمی وقت صرف کنید ودر مورد کردار شناسی غیر تک همسری مطالعه و جست‌وجو کنید. خیانت کردن، غیراخلاقی و غیر اصولی است. غیر تک

 

همسری اصول خودش را دارد و یک نوع نیست.

 

. اگر رفتارتان را نمیتوانید تغییر دهید، به عواقب خیانت برای خودتان و همسرتان بیشتر فکر کنید

آیا مشکلی با این پیامدها ندارید؟ اگر واقعا اینطور نیست، برای تغییر رفتارتان از یک مشاور حرفه‌اي کمک بگیرید یا سعی کنید در مورد الگوهای ارتباطی متفاوت با همسرتان گفت‌وگو و مذاکره کنید.

چرا برخی مردان یا زنان راحت خیانت میکنند ؟ (35 نشانه خیانت همسر)

35 نشانه خیانت همسر

 

۳۵ نشانه خیانت همسر آمده است. این نشانه های خیانت هم درمورد مردان صدق می‌کند و هم درمورد زنان.

 

۱. فاصله عاطفی

خودتان متوجه‌اش میشوید. خفیف‌ترین حالت‌اش این است که، چیزی در رابطه‌ي‌تان خراب شده است که بنظر نمیرسد تمایلی به اصلاح آن باشد.

 

۲. کم‌تر و کم‌تر با هم دیگر وقت می‌گذرانید.

درحالی‌که فاصله‌ي عاطفی معرفی کیفی است، این مورد معرفی کمی است. شما میتوانید به عینه ببینید هفته به هفته ساعاتی که با هم دیگر می‌گذرانید کاهش می یابد.

 

۳. رازهایی را از شما پنهان میکند.

آسان می شود گفت چه موقع کسیکه برای‌مان مهم است چیزی را از ما پنهان می کند، مگر آن‌که احمق باشیم.

 

۴. به سر و وضع‌اش بیش‌تر می رسد.

… و بنظر نمیرسد اینکار رابه خاطر شما انجام بدهد. می توانید بفهمید چه موقع دوست دارد برای شخص دیگری زیبا جلوه کند، و چه موقع آن شخص دیگر شما نیستید.

 

۵. چیزی زیادی در مورد روزی که گذرانده است بشما نمی گوید.

دیگر مثل گذشته شما را در اتفاقاتیکه هرروز برای‌‌اش اتفاق می‌افتد سهیم نمی کند چون احتمالا با کس دیگری اینکار را انجام میدهد.

 

6. نشانه خیانت همسر

شما را تشویق می کند با دوستان‌تان بیش‌تر وقت بگذرانید…

… یا برای اینکه از کاری که انجام میدهد احساس گناه کم‌تری بکند«یا به احتمال بیش‌تر» برای آن‌که شما را پی نخود سیاه بفرستد.

 

۷. کم‌تر به شما اهمیت می‌دهد

یادتان هست چقدر دلش می خواست در زندگی شما وارد شود؟ چه بر سر آن امیدها و رویاها آمد؟

 

۸. دیگر مثل سابق شریک زندگیتان نیست

درست همان‌ طور که برای‌اش مهم نیست در زندگی شما چه می‌گذرد، اهمیت نمیدهد که شما می دانید در زندگی او چه می‌گذرد یا نمی دانید.

 

۹. خوب‌تر از قبل شده است

بعضی از آدم‌ها برای آن‌که گناهشان را بیش‌تر جبران کرده باشند، شریک زندگی‌شان رابه رگبار محبت می‌بندند.

 

۱۰. بدجنس‌تر از قبل شده است

بعضی دیگر، در تلاش برای توجیه تقصیرشان، با شریک زندگی‌شان مثل یک گوسفند برخورد میکنند.

 

۱۱. به‌نظر می رسد یکسری دوست جدید پیدا کرده‌اند

دوستان جدید پیدا کردن خوب است…. مگر آن‌که جای شما در حلقه‌ي آن ها نباشد!

 

۱۲. بیش‌از حد حسود شده‌ است

همان قول مشهور! “کافر همه ی رابه کیش خود پندارد.” وقتی خودش هرز بپرد، خودش را متقاعد میکند که شما هم هرز می‌پرید.

 

نشانه خیانت همسر ۱۳:

از برنامه‌هایي که با دوستان یا خانواده‌ي‌تان دارید حذر می کند

او دارد کار زشتی در قبال شما انجام می دهد، پس روی بودن کنار عزیزان شما و نگاه کردن به چشمان انها را ندارد.

 

۱۴. هیچوقت بشما نمی گوید کجا می رود

ادب حکم می کند طرف‌تان بداند شما کجاها می‌پلکید. ولی اگر طرف مقابل شما از اینکار خودداری کرد و وقتی این سوال را از او پرسیدید کاری کرد که حس تملک بشما دست بدهد، پس خبرهایی هست!

 

۱۵. همیشه می خواهد بداند شما کجا میروید

هرچند خودش بشما نمیگوید کجا میرود، ولی باید بداند شما کجا می روید که یک وقت اتفاقی با شما برخورد نکند.

 

۱۶. موقع دروغ گفتن مچ‌اش را میگیرید

دروغ گفتن از پنهان‌کاری بدتر است. اگر یک‌بار مچ‌اش را گرفتید، پس دروغ‌هاي دیگری هم پشت آن دروغ بوده است.

 

۱۷. به شدت مشغله‌ي کاری دارد

آ…. تا دیروقت کار می کردم! همان بهانه‌ي مشهور!

 

نشانه خیانت همسر ۱۸:

 

بیش‌ازحد به رابطه‌ها‌ي شما انتقاد می کند

در گذر زمان رابطه‌ها تغییر میکنند و تکامل مییابند؛ و نمیتوان از کسی انتظار داشت همان‌ گونه همان حس عشق و عشق‌بازی‌هاي ماه‌هاي نخست رابطه را داشته باشد. ولی اگر همیشه از دلتنگی‌اش برای آن روزها صحبت کرد، بدانید که جای دیگری دنبال آن می شود.

 

۱۹. هردو شما ناراضی هستید

ممکن است باورش سخت باشد، ولی باید واقعیت‌ها را ببینید.

 

۲۰. انگار همه ی‌چیز به دعوا منجر می شود

خیانت‌کارها همیشه‌ دفاعیات خودشان را آماده دارند، پس زمان‌هاي مشکوکی راکه اوضاع از حالت عادی خارج می شود، جایی یادداشت کنید.

 

۲۱. گوشی تلفن همراه‌اش مرموز است

مادامی‌که شما سابقه‌ي تجسس کردن نداشته باشید، نباید دلیلی برای مخفی کردن گوشی‌اش از شما داشته باشد!

 

۲۲. دوستان بسیار زیادی از جنس مخالف دارد

طبق معمول، مردهایی که دوستان دختر زیادی دارند و دخترانی که دوستان پسر زیادی دارند عملا از توجه جنس مخالف لذت میبرند، و این میتواند مشکل‌ساز شود.

 

۲۳. بیش از حد توضیح میدهد کجا بوده‌ است

دروغگو‌هاي کاربلد برای دفاع از قصه‌اي که سرهم کرده‌اند جزییات زیادی جفت و جور می کنند، ولی اینکار را طبیعی انجام می دهند. درغگوهای نابلد فقط یک مشت جزییات به‌دردنخور بشما تحویل میدهند.

 

نشانه خیانت همسر ۲۴:

هیچ‌وقت برای عشق‌بازی پیش‌قدم نمیشود

عظیم‌ترین نشانه‌ي مشکلات. یا خسته است یا دیگر برای‌‌اش جذابیتی ندارید.

 

۲۵. از پرسش‌هاي بی‌غرض طفره می رود

پاسخگویی‌اش بابت زمانی که می‌گذراند و کارهایی که می کند پر از ابهام و پیچیدگی است، چون میـــخواهد تا آن‌جاکه ممکن است اطلاعات کم‌تری بشما بدهد.

 

۲۶. وقتی با او برخورد میکنید، او شما را محکوم میکند

یک حرکت مشهور دیگر که بوی گناه می دهد. ماجرا را وارونه جلوه میدهد و کاری می کند حس کنید کسیکه خیانت کرده است شما هستید.

 

۲۷. تغییرات عمده‌اي در برنامه‌ي روزانه‌اش میدهد

همه ی‌ي ما تا اندازه‌اي مخلوقاتی عادت‌مند هستیم، پس مواظب تغییرات برنامه‌ي روزانه‌ي او باشید.

 

۲۸. نمی تواند به چشمان شما نگاه کند

درغگوها از اینکه بگذارند شما از چشم‌هاي‌شان ذهن‌شان را بخوانید بیزار هستند.

 

نشانه خیانت همسر ۲۹:

همیشه برنامه‌ها را تغییر می دهد یا از سر باز میکند

زندگی‌ مشترک حساس است و انعطاف‌پذیری طرفین را می‌طلبد. اگر طرف شما دیگر قابل اعتماد نیست و به آن‌چه برای شما مهم است اهمیتی نمیدهد، به احتمال زیاد پای شخص دیگری در بین است.

 

نشانه خیانت همسر۳۰:

همیشه آن‌جاییکه می گویند نیستند

اگر شک‌تان به مرحله‌ي “کمین کردن” رسیده باشد، پس تحقیق دراین زمینه آسان است.

 

۳۱. بشما بهتان میزند

هیچکس از نظر خودش آدم بدی نیست. او سعی میکند با کم‌ارزش کردن شما، کارهایش را برای خودش توجیه کند.

 

۳۲. کم قابل‌اعتمادترین گوشی همراه دنیا را دارد

همه ی‌ي ما هر ازگاهی تماس‌ها یا پیامک‌هاي از دست رفته‌ داریم، ولی اگر می بینید این اتفاق برای او بیش‌ازحد رخ می دهد حتماً چیزی را از شما پنهان میکند.

 

۳۳. قبلا اینکار را کرده است

اگر به بی‌وفایی در رابطه‌ي قبلی‌اش اعتراف کرده است، احتمالا با شما هم همان کار را خواهد کرد.

 

۳۴. زیاد خسته یا “مریض” میشود

خیانت ریشه‌ي آدم را می‌خشکاند، و نه فقط به خاطر معاشقه. او از هر نوع وقت گذرانی با شما امتناع می کند.

 

۳۵. به دل تان افتاده ‌است که خبرهایی هست

هرگز نباید حس شهودی خودرا نادیده بگیرید. اگر میبینید نمی توانید با منطق رفتار وی را عوض کنید، دست‌ به‌کار شوید و با او برخورد کنید.

 

منبع : تالاب

حتماً بخوانید:

گرفتن فیلم خیانت همسر توسط شوهرش !!

خیانت همسر و همخوابی با معلم خصوصی

آیا خیانت مختص مردان است یا زنان ؟

جدیدترین مطالب سایت