22 سوالی که باید سالی یک بار از همسرتان بپرسید

22 سوالی که باید سالی یک بار از همسرتان بپرسید

از هر کسی که ازدواج کرده اسـت بپرسید و انها بـه شما خواهند گفت: حتی زوج هایی که بـه نظر می‌رسد برای یکدیگر ساخته شده اند تلاش زیادی میکنند تا مطمئن شوند که ازدواجشان سالم می‌ماند. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از سوالاتی که برای بهتر شدن رابطه تان باید از همسرتان بپرسید را منتشر کرده ایم.

 

سوالاتی که باید از همسرتان بپرسید

وقتی برای مدت طولانی ازدواج کرده اید، بـه اسانی وارد یک زندگی روزمره و سبک زندگی آشنا شوید و فراموش کنید که ممکن اسـت الزاماًً تمام نیازهای همسرتان را برآورده نکنید. فقط بـه این دلیل که کسی شکایتی را مطرح نمیکند بـه این معنی نیست که شکایتی ندارد و آخرین چیزی که میخواهید این اسـت که وقتی فکر می کنید ازدواج شما کاملاً خوب پیش میرود چشم پوشی از مدارک طلاق باشد.

 

زنان بـه‌ویژه تمایل دارند پس از سالها تلاش برای التیام روابط، سکوت کنند. او ممکن اسـت در حال برنامه ریزی برای خروج خود باشد.” اما مردان – همان طور که بـه نظر می‌رسد جامعه ما اغلب فراموش می کند – احساساتی نیز دارند و تعداد زیادی از شوهران ترجیح میدهند احساسات خودرا کاهش دهند تا این که بـه همسر خود بگویند چیزی اشتباه اسـت.

 

در حال حاضر، هیچکس بـه شما پیشنهاد نمیکند که هرروز یک گفتگوی بزرگ در رابطه داشته باشید – اینکار کسل کننده خواهد بود. اما مهم اسـت که هر چند وقت یکبار بررسی کنید، اگر دلیل دیگری نداشته باشد تا بـه طرف مقابل نشان دهید که چقدر برای شما مهم اسـت. و فقط برای این که وادار نباشید کورکورانه وارد این مکالمه شوید، در این جا یک راهنمای مفید برای انواع سوالاتی که باید حداقل سالی یک بار از همسرتان بپرسید، آورده شده اسـت. 

 

بیشتر بخوانید: حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

 

1. “چگونه می توانم روز شما را بهتر کنم؟”

22 سوالی که باید سالی یک بار از همسرتان بپرسید

پرسیدن این یک سوال ساده از همسرش بـه طور کامل همه ی چیز را برای او و همسرش بـه سمت بهتر شدن تغییر داد. “دیوارهای بین ما فرو ریخت. شروع کردیم بـه بحث هاي‌ معناداری در مورد این که از زندگی چه میخواهیم و چگونه می‌توانیم یکدیگر را شادتر کنیم.” 

 

2. “چه کاری می توانم انجام دهم تا احساس کنید بیشتر دوست دارید؟”

درسال 2004؛ تام الیف، معاون ارشد هیئت بین‌ المللی مأموریت در امور تربیت معنوی و روابط کلیسا، فهرستی از سوالاتی را ارائه کرد که هر شوهری باید از همسرش بپرسد، و این در راس قرار داشت. همسر سی ساله او، جینی، بـه Family Life Today گفت که وقتی شوهرش برای نخستین بار این سوال را پرسید، او “تقریبا متحیر شده بود. فوق العاده بود.”

 

3. “چه کاری می توانم انجام دهم تا احساس احترام/احترام بیشتری داشته باشید؟”

22 سوالی که باید سالی یک بار از همسرتان بپرسید

“پشت هر مشکل ازدواج، یک مشکل ناموسی نهفته اسـت. چه مسائل مالی باشد، چه جنسیت یا تفاوت ها، کسی احساس بی احترامی می کند.” بنابر این پیشنهاد میکند ابتدا با خودتان روراست باشید و بپرسید چگونه [همسرم] را بی‌حرمت میکنم؟ و سپس از آن ها بپرسید که چه کاری می توانید انجام دهید تا آن ها احساس احترام عمیق تری داشته باشند.

 

4. “چه کاری می توانم انجام دهم تا شما احساس درک بیشتری داشته باشید؟”

ممکن اسـت فکر کنید که همسرتان را از درون و بیرون می شناسید، اما حقیقت این اسـت که مردم تغییر می کنند. ممکن اسـت شریک زندگی شما در حال حاضر همان کسی نباشد که برای نخستین بار با او ازدواج کردید، بنابر این اگر تفاوت هاي‌ قابل توجهی بین شما دو نفر وجوددارد که باعث می شود طرف مقابل احساس کند کمتر شنیده یا دیده می شود، ارزش ان را دارد.

 

متوجه خواهید شد که تعداد زیادی از این سوالات با “چه کاری می‌توانم انجام دهم تا…” شروع می شود نه فقط با “آیا احساس می کنید درک می کنید؟” یا «آیا احساس می کنید که دوست دارید؟»؛ زیرا همیشه بهتر اسـت بـه گونه‌اي وارد بحث شوید که بـه همسرتان بفهمانید که مایلید اقداماتی برای تغییر انجام دهید.

 

5. “چه کاری می توانم انجام دهم تا شما احساس امنیت بیشتری کنید؟”

22 سوالی که باید سالی یک بار از همسرتان بپرسید

باید بـه جای این که آن ها را مانند یک فهرست پرینت بگیرید و مانند یک فرم بـه همسرتان بدهید تا انها را پر کند، یک بـه یک از انها سوال کنید.

 

6. “چه کاری می توانم انجام دهم تا احساس قدردانی بیشتری داشته باشید؟”

بـه اسانی می توانید کارهای کوچکی را که همسرتان برای شما انجام می دهد، بدیهی فرض کنید، و این سوال نشان می دهد که شما از ان آگاه هستید و فعالانه سعی می کنید از این دام بسیار انسانی دوری کنید. «حتی اگر زوجی در زمینه‌هاي‌ دیگر پریشانی و مشکل را تجربه کنند، قدردانی در رابطه میتواند بـه ارتقای نتایج مثبت زناشویی کمک کند». 

 

7. “شادی؟”

22 سوالی که باید سالی یک بار از همسرتان بپرسید

این بمب اتمی سؤالات اسـت، اما سؤالی اسـت که باید هر چند وقت یک بار از همسرتان – و صادقانه بگوییم – از خودتان بپرسید تا مطمئن شوید که پاسخ «کلاً» «بله» اسـت.

 

8. “آینده ما با هم را چگونه تصور می کنید؟ برای رسیدن به آن هدف با هم چه کنیم؟”

جین الیف برای این که همسرش ان را نادیده بگیرد، فهرستی از سوالاتی که هر زن باید از همسرش بپرسد، تهیه کرد، و این بسیار خوب اسـت، زیرا تضمین می کند که شما بـه عنوان یک زوج دیدگاه یکسانی برای آینده خود دارید و فعالانه رفتار می کنید. برای ان کار می کند.

 

9. “آیا رویاهای بزرگی دارید که هنوز باید با من در میان بگذارید؟ و اگر چنین است، چگونه می توانم به شما در رسیدن به آنها کمک کنم؟”

22 سوالی که باید سالی یک بار از همسرتان بپرسید

یکی از بهترین بخش‌هاي‌ مربوط بـه چند سال اول آشنایی، «مرحله پیاده‌روی طولانی» اسـت، جاییکه شما، خوب، پیاده‌روی‌هاي‌ طولانی میکنید و امیدها و رویاهای خودرا بـه اشتراک میگذارید. اما، وقتی مدتی اسـت که ازدواج کرده اید، ممکن اسـت همسرتان در بـه اشتراک گذاشتن رویاهایی که از نظر مالی خطرناک یا حتی عجیب‌وغریب بـه نظر میرسند، خودداری کند.

 

پرسیدن این سوال بـه شما کمک میکند تا بدانید که کارهای فردی او هنوز برای شما مهم اسـت و پیگیری‌ها نشان می دهد – حتی قبل از این که پاسخ دهند – که شما درکنار او هستید.

 

10. “اگر می توانستید یک چیز را در مورد ازدواج ما تغییر دهید، آن چه بود؟”

این یک روش خوب و بی پایان برای دعوت از همسرتان برای بـه اشتراک گذاشتن نگرانی ها بدون هیچ یک از مفاهیم منفی “مشکل ازدواج ما چیست؟” اسـت.

 

بیشتر بخوانید: انجام کار های خانه توسط شوهر باعث دلگرمی همسر میشود ؟

 

11. “خوشحال ترین خاطره شما از ما با هم چیست؟”

22 سوالی که باید سالی یک بار از همسرتان بپرسید

بر اساس تحقیقات، زوج‌هایی که بهترین لحظات زندگی مشترک خودرا بـه یاد می‌آورند، رضایت بیشتری از رابطه دارند. اما، اگر جرقه ازدواجتان را کمی از دست داده اید، صحبت کردن در مورد زمان هاي‌ قدیم نیز می تواند بـه شما کمک کند تا بـه خاطر بیاورید که چرا در وهله اول دور هم جمع شده اید و ان را بـه پیوند فعلی خود تزریق کنید.

 

خاطرات تلخی از نخستین عجله‌هاي‌ عشق را در ذهن خود نگه دارید – زمانی که میدانستید هرگز نمی خواهید از این شخص دور باشید، وقتی که قلب شما با دیدن انها یک پرش فیزیکی احساس کرد. 

 

12. “دوست داری زندگی جنسی ما چگونه باشد؟”

ممکن اسـت سوال عجیبی بـه نظر برسد، اما، “تعداد زیادی از زوج‌ها در روابط طولانی‌مدت هرگز در مورد توافق جنسی خود صحبت نمی کنند تا زمانی که بـه آب آشفته‌اي دست پیدا کنند. صحبت در مورد این که هر کدام چند وقت یکبار می تواند بسیار مفید باشد. شریک جنسی دوست دارد تماس جنسی داشته باشد، درک آن ها از وفاداری چیست، و دیگر راه‌هاي‌ ارتباط صمیمانه در هنگام داشتن یک تجربه جنسی در کار نیست.”

 

13. “ایده شما از ازدواج ایده آل چیست؟”

22 سوالی که باید سالی یک بار از همسرتان بپرسید

بیان سوال بـه این شکل فضا را برای همسرتان باز میگذارد تا اولویت‌هاي‌ خودرا بـه گونه‌اي توضیح دهد که بـه نظر تئوری بر خلاف ازدواج شما باشد، ودر نتیجه ممکن اسـت بیان احساسات واقعی خودرا برای او راحت‌تر کند.

 

14. “به نظر شما ازدواج ما چگونه پیش می رود؟”

پرسیدن سوالی مانند این بـه روشی باز بهتر از این اسـت که بپرسید “آیا فکر می کنید اوضاع خوب یا بد پیش میرود؟” زیرا بـه شریک زندگی شما این فرصت را می دهد که بـه جای پاسخگویی یک کلمه اي، افکار و احساسات خودرا بـه طور کامل بیان کند.

 

15. “چه کنم تا بفهمی چقدر دوستت دارم؟”

22 سوالی که باید سالی یک بار از همسرتان بپرسید

یک بیوه سال خورده دریک تاپیک تاثیر گذار در ردیت که در فضای مجازی منتشر شد، در مورد این که همسرش از خاطره تمام اوقاتی که همسرش از او می‌پرسید که آیا می خواهد وزن کم کند یا هنوز وی را جذاب می داند، چقدر وی را تسخیر کرده اسـت، نوشت و چگونه آرزو میکند که او بیشتر تلاش کرده بود تا مطمئن شود که او همیشه می داند که چقدر وی را دوست دارد. حتی اگر پاسخی اساسی برای این سوال دریافت نکنید، از برخی جهات، خود سوال احتمالاً پاسخ خودش اسـت.

 

16. “احساس می کنی به اندازه کافی با هم وقت می گذرانیم؟”

بسیار مهم اسـت که «آن قدر وارد نقش خود بـه عنوان والدین نشوید که فراموش کنید شریک زندگی باشید». بنابر این مهم اسـت که هر چند وقت یکبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که همسرتان احساس می کند بـه اندازه کافی زمان با کیفیتی رابا هم می گذرانید، بـه طوری‌كه وقتی شما تیم مراقبت از بچه ها را تگ می کنید، عشق بـه طور کامل از پنجره خارج نشود.

 

17. “رابطه ما در پنج سال آینده را کجا می بینید؟”

22 سوالی که باید سالی یک بار از همسرتان بپرسید

مردم قبل از ازدواج این موضوع را زیاد می پرسند، اما بـه محض این که راهرو را طی کردند، بـه اسانی میتوان تصور کرد که دیگر لازم نیست. با این حال، مهم اسـت که رابطه شما حتی پس از گفتن عهد خود بـه رشد خود ادامه دهد، و هر دوی شما در مورد معنای ان برای شما دریک صفحه باشید.

 

18. “آیا کاری می توانم انجام دهم تا روز شما را آسان تر کنم؟”

این سوال خوبی اسـت که از همسرتان بپرسید، زیرا یک مطالعه اخیر در دانشکده بازرگانی هاروارد نشان داده اسـت که 25 درصد از زوج ها بـه دلیل “اختلاف در مورد کارهای خانه” طلاق میگیرند و اکثر محرک ها زنان هستند. اغلب چیزهای کوچکی هستند – مانند درست کردن یک فنجان قهوه بـه همسرتان در صبح یا شستن ظرف ها تا او بتواند برنامه تلویزیونی مورد علاقه خودرا تماشا کند – که می تواند بـه او احساس قدردانی و عشق واقعی بدهد.

 

19. “از بین دوستان و خانواده شما، فکر می کنید چه کسی بهترین رابطه را دارد و چرا؟”

22 سوالی که باید سالی یک بار از همسرتان بپرسید

مانند سوال “ایده شما از ازدواج ایده آل چیست”؛ این بـه شریک زندگی شما فرصتی می دهد تا عده اي از چیزهایی را که ممکن اسـت در ازدواج شما کم اسـت، بدون نیاز بـه مشخص کردن ان برای شما مشخص کند. بـه عنوان یک مزیت اضافی، می تواند درک انچه انها را اذيت می دهد یا چیزهای بیشتری را در صورتی که هنوز کاملاً متوجه نشده‌اند، راحت‌تر کند. “گاهی اوقات افراد برای بیان آنچه دریک رابطه می‌خواهند یا نیاز دارند مشکل دارند، اما وقتی ان را دریک زوج دیگر ببینند، می‌توانند ان را تشخیص دهند.” 

 

20. “چه چیزی را نابخشودنی می دانید و چرا؟”

تصور نکنید که از نتیجه همسرتان اطلاع دارید. واقعیت این اسـت که عده اي از مردم می‌دانند که میتوانند مثلا یک اشتباه یک شبه را ببخشند، اما نتوانستند فریب یک رابطه یک ساله را پشت سر بگذارند. دانستن با جزئیات بیشتر آنچه که شوهر شما را عمیقاً اذيت میدهد، می تواند مقداری از واقعیت را بـه ارمغان آورد و بـه محافظت از رابطه شما کمک کند.

 

21. “چرا مرا دوست داری؟ و چه زمانی بیش از همه احساس کردی که من را دوست دارم؟”

22 سوالی که باید سالی یک بار از همسرتان بپرسید

عجیب ترین موزه های دنیا

عادلانه اسـت که حداقل یکی از این سوالات تقویت کننده عزت نفس باشد، اما این سوال ارزش عملی زیادی نیز دارد. قبلاً درباره عده اي از کارهایی که اشتباه انجام میدهید سؤال کرده اید که باید سعی کنید آن ها را تغییر دهید، پس چرا نمی دانید چه کاری را درست انجام میدهید تا بتوانید ان را تقویت کنید؟

 

22. “لطفاً دوباره با من ازدواج می کنی؟”

هی، چیزی بـه نام خیلی شیرین وجود ندارد. باور نمیکنی؟ 

 

بیشتر بخوانید: 20 علامت هشدار دهنده در رابطه زناشویی «زندگی موفق»

 

در پایان

حتی قوی‌ترین ازدواج ها نیز در برابر کمی آشفتگی آسیب پذیر هستند. وقتی رابطه‌تان خوب اسـت، احساس میکنید که روی هوا شناور هستید، اما وقتی اوضاع خراب میشود، می توانید بـه سرعت روی زمین بیفتید. خوشبختانه، هر رابطه خوبی را می‌توان با تلاش کافی نجات داد و ممکن اسـت قبلاً با عده اي از این راه ها برای حفظ یک ازدواج سالم آشنا باشید.

جدیدترین مطالب سایت