بیوگرافی امیر آتشانی در نقش عمو غلام پس از باران

بیوگرافی امیر آتشانی در نقش عمو غلام پس از باران

امیر آتشانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که بیشتر در سریال های پس از باران و شب دهم به شهرت رسیده است. او یک بازیگر بسیار حرفه ایی است که پس از سریال پس از باران متآستفانه او را تا مدتها به دلیل نقش خوب و عالی که بازی کرده بود از ذهن مردم نقش عمو غلام دور نمیشد برای همین کارگردانان جرآت نقش به این بازیگر خوب نمیدادند تا پس از سالها سختی دوباره  امیر آتشانی به تلویزیون بازگشت. در واقع در ایران نقش منفی بازی کردن یک ریسک است چون ممکن است با بازی در نقش منفی مساوی پایان بازیگری تو باشد مثل این هنرمند عزیز آقای امیر آتشانی در نقش غلام که هنوز که هنوز است فراموش نشده است و حس منفی بودن به این بزرگوار را داریم هرچند به دلیل حرفه ای بودن بازی ایشان مربوط می شود ولی واقعا ریسک بزرگی دارد نقش منفی بازی کردن.

 

 بیوگرافی امیر آتشانی در نقش عمو غلام پس از باران

امیر آتشانی کیست؟

یک هنرمندی است که باید قدرش را بدانیم و بیشتر از تجربه های وی در سریال ها  و سینما از این پیشکسوت ها استفاده کنیم کـه اغلب مـا وی را با نقش عمو غلام خانم کوچیک در پسر از باران شناختیم، در تاریخ 30 اردیبهشت 1349 در تهران بـه دنیا آمد. این پاسخ سوال پرتکراری اسـت کـه در غالب امیر آتشانی کیست و اهل کجاست، می توان داد. این بازیگر مرد ایرانی، درسال 1382 مدرک فوق لیسانس خود در رشته کارگردانی را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد.

 


مطلب مرتبط: بیوگرافی بازیگران سریال پس از باران + خلاصه داستان سریال پس از باران


 

فعالیت های بازیگری امیر آتشانی

این بازیگر خوب مان از حضور نقش هایی که در سریال ها بازی کرده است و دلیل کم بودنش در سریال ها می گوید ،لازم به ذکر است که اوج فعالیت هنری آتشانی در دهه هفتاد و هشتاد بود و چند سالی است که بشدت کم کار و کم حاشیه شده است.امیر آتشانی در سال 1370 بصورت حرفه ای بازیگری در تئاتر را شروع کرد تا اینکه دو سال بعد با نمایش سیاوشون به نویسندگی عزت الله مهرآوران کارگردانی را هم تجربه کرد.

 

در سال 1379 بازی در سریال پس از باران در نقش عمو غلام به کارگردانی سعید سلطانی اولین تجربه بازی امیر آتشانی در مقابل دوربین تلویزیون است.امیر آتشانی از جمله بازیگرانی است که اغلب او را در نقش‌های منفی متعددی دیده‌ایم.

 

امیر آتشانی کیست؟

این هنرپیشه از اینکه همیشه برای نقش‌های منفی انتخاب می‌شود، دل خوشی ندارد و بارها گلایه‌اش را نسبت به این موضوع در مصاحبه‌های گوناگون اعلام کرده است. وی در سریال “پس از باران” ایفاگر نقش غلام بود؛ به عقیده خودش، همین نقش باعث شد که کار مثبت به او پیشنهاد نشود و در نقش های منفی فریز شود. در سال 1380 امیر آتشانی با بازی در سریال شب دهم به خوبی درخشید.

 

امیر آتشانی در سریال “دولت مخفی” به کارگردانی عبدالحسن برزیده و راما قویدل در نقش غفور ایفای نقش کرده است. این سریال به دوران جنگ ایران و عراق می‌پردازد.از دیگر کار های به یاد ماندی وی، میتوان به “خانه ای در تاریکی” و “ستایش” در نقش فریدون اشاره کرد.

 

امیر آتشانی در کنار بازیگری در تئاتر و تلویزیون در رادیو نیز فعالیت کوتاهی داشته است. او در سال 1382 در کنار استاد دوبله جناب تورج نصر مهربان و سایر هنرمندان برای برای مخاطبان رادیو در آن روزگار اجرا داشته است.امیر آتشانی با خلق دو کاراکتر گجی و توجی به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان در رادیو اجرا داشته است.

 

شروع فعالیت بازیگری امیر آتشانی

امیر آتشانی در حال حاضر در شورای نظارت تئاتر فعالیت می‌کند و در دانشگاه تدریسش را ادامه می‌دهد و تصمیم گرفته است هر کاری نکند و هر نقشی را قبول کند.امیر آتشانی به تازگی تئاتر “عشق‌آباد” نوشته داود میرباقری را در مقام کارگردان و بازیگر کار کرده است.

 

جدیدترین سریال امیر آتشانی پس از سال ها کناره گیری بازی در سریال طنز با خانمان است که در دی ماه سال 99 به روی آنتن شبکه سه رفته است.سریال با خانمان به کارگردانی برزو نیک نژاد، تهیه کنندگی زینب تقوایی و نویسندگی امیر برادران تلاش کرده‌ است با به خانواده‌ها یادآوری کند که دورهمی‌های گذشته چقدر شیرین و حلال مشکلات بوده است و نباید بگذاریم شرایط زندگی بین ما فاصله بیندازد.امیر آتشانی در سریال با خانمان در کنار بازیگران مطرحی مانند افسانه بایگان، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی و شهره لرستانی به ایفای نقش پرداخته است.

 

اظهارات امیر آتشانی در مورد کناره گیری و بازی نکردنش

دلایل موجهی که باعث شد آقای آتشانی فیلم بازی نکنند

کاش صحبت های این دسته از بازیگرانی که فراموش شده اند را بیشتر گوش می کردیم ،امیر آتشانی در مصاحبه ای گفته است: “از سال ۸۷ کار نکرده ام. نمی‌دانم چرا دوستان من را کنار گذاشته اند. سالهاست منتظر اجرا در سالن اصلی تئاترشهر هستم اما امروز می بینیم که یک کارگردان جوان اثری تکراری را نبش قبر کرده و با بازیگران چهره آن را به هر طریقی در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه برده است. آن زمانها جرات نمی کردیم به سمت تئاترشهر برویم اما حالا هرکسی صرفاً با داشتن پول و رابطه در سالن اصلی کار اجرا می کند.”

 

ازدواج و همسر امیر آتشانی

آقای امیر آتشانی و همسرشان

هیچ عکسی از همسر ایشان در صفحه های مجازی نیست امیر آتشانی ازدواج کرده و متاهل است اما هیچ اطلاعات موثقی درمورد نام و مشخصات همسر واقعی عمو غلام پس از باران در دسترس نیست.

 

فرزندان امیر آتشانی

فرزندان امیر آتشانی

حاصل ازدواج این بازیگر، 2 فرزند است که یکی دختر و دیگر پسری به نام علی متولد 73 است که راه پدر را در زمینه بازیگری وکارگردانی ادامه داده است.

 

بیماری و بستری شدن امیر آتشانی در بیمارستان

بیماری آقای آتشانی چه بود که باعث بستری شدن ایشان شد؟

به گفته ی این بزرگوار ایشان در سن خیلی کم به جبهه می روند و مشکلات ریه و تنفسی پیدا می کنند ، 28 اسفند 1395 بود که خبر بستری شدن بازیگر پس از باران در بیمارستان منتشر و عکسهای ناراحت کننده وی در بخش مراقبت های ویژه (CCU) بیمارستان دست بدست شد. مشکل ریوی دلیل اصلی بستری شدن وی بود که خوشبختانه پس از مدتی مراقب ویژه، رفع شد.

 

چگونه آقای امیر آتشانی بازیگر شد؟

ایشان هم علاقه ی زیادی به بازیگری داشتند و دست سرنوشت هم با ایشان یکی می شود و نقش غلام را بازی می کنند و به بازیگری ورود می کنند اما به گفته ی این هنرمند کاش سرنوشت دست مرا با بازیگری  نمی گرفت و مرا دلباخته ی این هنر نمی کرد،وی هم مثل اغلب بازیگران کار خود را با تئاتر شروع کرد و اولین بار در 23 سالگی روی صحنه تئاتر رفت و اولین بار با بازی در سریال پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی و در نقش غلام، وارد تلویزیون شد.

 

ورود امیرآتشانی به بازیگری

نقش عمو غلام در فیلم پس از باران

یکی از بهترین و عالی ترین نقش هایی که انتخاب کارگردان عالی بود همین نقش غلام بود و بازی عالی این بزرگوار که باعث شد طرفداران این سریال از این نقش بیزار شوند و تنفر حتی سالها پیدا کنند،سال 1379 بود که سریال پس از باران برای اولین بار پخش شد و یکی از نقش منفی های سریال به نام عمو غلام شهربانو در سریال پس از باران بسیار دیده شد. امیرآتشانی با بازی در نقش منفی این سریال خاطره انگیز، در کنار دیگر بازیگران پس از باران همچون محمود پاک نیت، مرجان محتشم و رحیم نوروزی به شهرت رسید.

 

متآستفانه زیاد فحش می خوردم از مردم عزیزم

متآستفانه عده ای از مردم زیاد نقش غلام را جدی گرفتند و با این هنرمند عزیز رفتار خوبی نداشتند و یکی از دلایل نقش بازی منفی همین رفتارهای ناشایسته است ،وقتی با خانواده بـه شمال می‌رفتم و میخواستم خرید کنم. دکان دار تا مرا می‌شناخت با لحن بدی ملامتم می کرد. کسانی ناسزا و برخی هم تهدید می کردند. این اتفاقات مقابل خانواده‌ام می‌افتاد و انگار آب سردی بـه روی سرم می‌ریختند. آتشانی در همان گفت و گو ادامه داد: کارگردان‌ها دیگر نمیخواستند نقش دیگری بـه مـن پیشنهاد کنند و ترجیح دادم چند سالی از تلویزیون فاصله بگیرم.

 

 

فحش خوردن از مردم به خاطر نقش عمو غلام

همه ی کارگردان‌ها توقع داشتند کـه نقش‌هاي منفی شبیه غلام را برایشان بازی کنم. بازی کردن در این نقش با وجودی کـه شهرت زیادی برای بازیگرش بـه ارمغان آورد، اما تا سال ها خاطره بدی برای او در زندگی شخصی و کاری‌اش خلق کرد بـه حدی کـه بعد از بازخورد‌ها و تبعات منفی این نقش برای‌اش رسما اعلام کرد شاید نباید این نقش را قبول می کردم.

 

پیج اصلی امیر آتشانی در اینستاگرام

amiratashaniofficial@

 

عمو غلام در فیلم پس از باران

امیرآتشانی در سریال لبه تاریکی

عمو غلام پس از باران، یکسال بعد برای بازی در سریال لبه تاریکی به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی حسین پیرهادی و علی اکبر شاهمرادی انتخاب شد؛ سریالی که از شبکه دوم تلویزیون پخش شده‌ و در آن بازیگرانی همچون دانیال حکیمی، پژمان بازغی، یکتا ناصر، رویا تیموریان و… حضور داشتند.

 

امیرآتشانی در سریال لبه تاریکی

امیر آتشانی در سریال دولت مخفی

دولت مخفی، یکی دیگر از سریال های موفق آتشانی بود که در سال 1392 با حضور بازیگرانی همچون پژمان بازغی، لاله اسکندری، سام درخشانی و علیرضا اوسیوند از تلویزیون پخش شد.

 


مطلب مرتبط: بیوگرافی بازیگران سریال هشتگ خاله سوسکه | خلاصه داستان سریال هشتگ خاله سوسکه


 

نقش کوتاه امیر آتشانی در سریال پایتخت

یکی دیگر از نقش های آقای آتشانی بازی در سریال پایتخت بود

در سریال پایتخت که یکی از سریال های پر طرفداری بود مانند پس از باران نقش کوتاهی را به آقا غلام همان آقای امیر آتشانی دادند،نقش قهرمان سرایدار خانه ای در بالا شهر تهران را بازی میکرد که خانواده نقی معمولی را می شناخت و بدور از چشم صاحبخانه، یک شب آنها را میهمان خود کرد. قهرمان دست کج سریال پایتخت با وجود نقش کوتاهی که در این سریال بازی کرده بود، خوش درخشید و مخاطب او را همواره به یاد دارد.

 

جوایز امیر آتشانی

جوایز امیر آتشانی

دریافت جایزه اول بازیگری کودک جشنواره همدان؛ 1370

دریافت جایزه اول بازیگری و کارگردانی جشنواره دانشجویی؛ 1373

دریافت جایزه دوم بازیگری جشنواره نهم آیینی ـ سنتی؛ 1375

دریافت جایزه اول بازیگری جشنواره چهاردهم فجر بخش خیابانی؛ 1376

 

و در پایان

امیر آتشانی یک بازیگری است که بسیار تلاش کرده است برای عرصه ی هنر و بازیگری این عزیزان با استعداد را نباید هرگز فراموش کنیم. برای آقای امیر آتشانی که یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین نقش منفی سریال پس از باران را بازی کرده است و همیشه در ذهن ما می ماند بازیگری ایشان به قدری عالی بوده است که به راحتی نقش عمو غلام را توانستیم باور کنیم آن هم حتی در سالهای زیاد. برای این بازیگر خوب کشورمان تیم تالاب آرزوی سلامتی و خوشی را دارد،به امید دیدن این ستاره در نقش های بیشتر در تلویزیون.

جدیدترین مطالب سایت