بهترین انیمیشن های دیدنی سال 2024

بهترین انیمیشن های دیدنی سال 2024

بهترین انیمیشن هاي‌ دیدنی سال 2024 ؛ هرساله انیمیشن هاي‌ جذاب و متفاوتی تولید می شود کـه لیستی پایان ناپذیر دارند. ما دراین قسمت از مجله تالاب برای شـما همراهان عزیز مقاله اي از لیستی از انیمیشن هاي‌ جدید سال را منتشر کرده ایم.

 

دیدنی ترین انیمیشن های سال جدید

دیدن انیمیشن بزرگ و کوچک ندارد بعضی از انیمیشن ها آن قدر بامزه و پر محتوا هستند کـه بزرگتر ها هم می‌توانند بـه تماشای ان بنشینند و ببینند. پس تا پایان این مقاله از مجله تالاب با ما همراه باشید.

 

1. روزی که زمین منفجر شد: فیلم لونی تونز «The Day the Earth Blew Up: A Looney Tunes Movie»

روزی که زمین منفجر شد: فیلم لونی تونز «The Day the Earth Blew Up: A Looney Tunes Movie»

«روزی کـه زمین منفجر شد: فیلم لونی تونز» یک فیلم انیمیشنی علمی-تخیلی کمدی ماجراجویی آمریکایی بـه کارگردانی پیتر براون‌گارد «در نخستین کارگردانی انیمیشن بلند» و نویسندگی کوین کاستلو اسـت. این نخستین فیلم بلند انیمیشنی غیرتلفیقی در مجموعه لونی تونز اسـت کـه اکران سینمایی خواهد داشت. «روزی کـه زمین منفجر شد» یک اسپین‌آف از مجموعه کارتون‌هاي‌ لونی تونز اسـت کـه اریک بائوزا در ان صداپیشگی میکند. تمرکز فیلم بر روی دو شخصیت مشهور و محبوب دافی داک و پورکی پیگ اسـت کـه سعی می کنند زمین را از تهاجم بیگانگان نجات دهند.

 


مطالب مشابه: مفهومی و به یاد ماندنی ترین انیمیشن های دنیا


 

2. من نفرت‌انگیز ۴ «Despicable Me 4»

من نفرت‌انگیز ۴ «Despicable Me 4»

گرو، مغز متفکر نقشه‌هاي‌ شیطانی و مینیون‌هاي‌ دوست‌داشتنی برای قسمت دیگری از این فرنچایز محبوب بازگشته‌اند. استیو کارل، کریستن ویگ، میراندا کاسگروو و استیو کوگان از صداپیشگان اصلی چهارمین فیلم از فرنچایز «من نفرت‌انگیز» خواهند بود، در حالی کـه پاتریک دلاژ و کریس رنو کارگردانی ان را برعهده خواهند داشت. این انیمیشن در تاریخ ۳ جولای ۲۰۲۴ اکران می شود.

 

3. محافظ اژدها «Dragonkeeper»

محافظ اژدها «Dragonkeeper»

داستان این انیمیشن اسپانیایی-چینی بـه کارگردانی سالوادور سیمو در هان، امپراتوری چین می‌گذرد و ماجراهای دختر برده و یتیمی بـه نام پینگ با اژدهای باستانی لانگ دانزی را دنبال می کند. در ان زمان کـه اژدهایان از سرزمین پادشاهی تبعید شده بودند، پینگ یکی از آخرین تخم‌هاي‌ اژدها را پیدا می کند.

 

نگهبانان قصر، پینگ را وادار بـه فرار می کنند تا تخم اژدها را بـه اقیانوس بازگرداند و تمام اژدهایان را از انقراض نجات دهد. پینگ متوجه میشود کـه او یک اشراف‌زاده واقعی و از محافظان سلطنتی اژدها اسـت. از صداپیشگان این فیلم میتوان بـه بیل نای، بیل بیلی، آنتونی هاول و مایالین گریفیث اشاره کرد.

 

4. دورایمون: سمفونی زمین نوبیتا «Doraemon: Nobita’s Earth Symphony»

دورایمون: سمفونی زمین نوبیتا «Doraemon: Nobita’s Earth Symphony»

دراین سفر با مضمون موسیقی، دورایمون و دوستانش بـه ماجراجویی می روند تا با دوستان جدید ملاقات و از طریق موسیقی با مردم ارتباط برقرار کنند و جهان را از یک فاجعه بزرگ نجات دهند. کازواکی ایمای چهل‌ودومین فیلم فرانچایز «دورایمون» را کارگردانی می کند. پیام مهم فیلم این اسـت: «موسیقی در زندگی روزمره وجوددارد. اما اگر موسیقی از روی زمین ناپدید شود چه اتفاقی می‌افتد؟» این انیمیشن در تاریخ مارس ۲۰۲۴ اکران می شود.

 

5. کارتون فیکسد «Fixed»

کارتون فیکسد «Fixed»

وقتی کـه یک سگ قهرمان بـه نام بول «آدام دی‌واین» متوجه می شود صبح روزبعد قرار اسـت عقیم شود، دوستانش از او برای آخرین روز قبل از عملش پذیرایی میکنند. گندی تارتاکوفسکی، یکی از کارگردانان موفق فیلم‌هاي‌ انیمیشنی، این فیلم کمدی دو بعدی با درجه سنی آر «R» را کارگردانی می کند. ادریس البا، کاترین هان و فرد آرمیسن از صداپیشه‌هاي‌ این فیلم هستند.

 

6. غول‌های لامانچا «Giants of La Mancha»

غول‌های لامانچا «Giants of La Mancha»

آلفونسو، وارث ۱۱ ساله دن کیشوت، و سه دوست خرگوش خیالی‌اش سعی میکنند شهر محبوبشان لامانچا را از طوفان بزرگ نجات دهند. گونزالو گوتیرز کارگردانی این انیمیشن جدید ۲۰۲۴ را برعهده دارد.

 

7. فیلم گارفیلد «The Garfield Movie»

فیلم گارفیلد «The Garfield Movie»

مارک دینال این انیمیشن کامپیوتری را بر اساس گربه‌ي تنبل و لازانیادوست جیم دیویس کارگردانی میکند. کریس پرت درکنار ساموئل ال جکسون، نیکلاس هولت، سیسیلی استرانگ، هانا وادینگهام، برت گلدشتاین، بوون یانگ و وینگ ریمز صداپیشگی این انیمیشن گربه نمادین را بر عهده دارند. این انیمیشن مشهور در تاریخ ۲۴ می ۲۰۲۴ اکران می شود.

 

8. آرنولد و مدادشمعی بنفش «Harold and the Purple Crayon»

آرنولد و مدادشمعی بنفش «Harold and the Purple Crayon»

داستان محبوب کودکانه‌اي درباره یک پسر و ماجراهای او با مدادشمعی جادویی دریک فیلم ترکیبی لایو اکشن و انیمیشن بـه کارگردانی کارلوز سالدانیا جان میگیرد. زکری لیوای، لیل رل هاوری و زوئی دشانل از بازیگران و صداپیشه‌هاي‌ این فیلم هستند. این انیمیشن در تاریخ ۲ اوت ۲۰۲۴ اکران می شود.

 

9. در رویاهایت «In Your Dreams»

در رویاهایت «In Your Dreams»

دراین انیمیشن کمدی ماجراجویانه، دو برادر بسیار متفاوت بـه طور جادویی بـه دنیای رویاها سفر میکنند تا مرد شنی را پیدا کنند تا او بتواند زندگی در حال متارکه والدینشان را نجات دهد. این انیمیشن بـه صورت مشترک توسط الکس وو و اریک بنسون ساخته شده اسـت.

 

10. خیالی «The Imaginary»

خیالی «The Imaginary»

این فیلم مورد انتظار بـه کارگردانی یوشیوکی ماموس بر اساس رمانی نوشته‌ي اي اف هارولد، درباره دخترجوانی بـه نام آماندا اسـت کـه باید با یک فقدان عاطفی کنار بیاید. او با دنیایی از شخصیت‌هاي‌ خیالی نامرئی زندگی می کند کـه بـه محض فراموشی محکوم بـه نابودی هستند. این انیمیشن در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۲۴ در ژاپن اکران می شود.

 

11. جدانشدنی‌ها «The Inseparables»

جدانشدنی‌ها «The Inseparables»

فیلم‌نامه این فیلم خانوادگی کـه با جلوه‌هاي‌ ویژه کامپیوتری ساخته شده، توسط باب بارلن و کال برانکر از ایده اصلی جوئل کوهن و الک سوکولو، نویسندگان انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» «Toy Story» اقتباس و بـه دست جرمی دگروسان کارگردانی شده اسـت. این فیلم حول یک عروسک فراری و یک حیوان عروسکی رها شده می چرخد کـه از مسیرهایی در پارک مرکزی عبور می کنند.

 

12. لیگ عدالت: بحران در زمین‌های بی‌نهایت، بخش ۱ «Justice League: Crisis on Infinite Earths, Part 1»

لیگ عدالت: بحران در زمین‌های بی‌نهایت، بخش ۱ «Justice League: Crisis on Infinite Earths, Part 1»

این فیلم اقتباسی انیمیشنی از مجموعه کتاب‌هاي‌ کمیک محبوب نوشته‌ي مارو وولفمن و جرج پرز اسـت کـه در ان آنتی مانیتور در چندجهانی دی‌سی رها می شود و شروع بـه نابودی زمین‌هاي‌ مختلف میکند. شخصیت‌هاي‌ اصلی عبارتند از مانیتور، هاربینگر، پریا، سوپرمن کال ال، سوپربوی پرایم، الکساندر لوتر جونیور، فلش، سایکو پایرت و سوپرگرل.

 

13. درون و بیرون ۲ «Inside Out 2»

درون و بیرون ۲ «Inside Out 2»

بیست‌وهشتمین فیلم پیکسار و دنباله فیلم برنده اسکار ۲۰۱۵ همان دختر جوان یعنی رایلی را دنبال میکند کـه با بزرگتر شدن متوجه احساسات جدیدی می شود کـه بر دنیای او حاکم اسـت.

 

این فیلم انیمیشن ۲۰۲۴ بـه کارگردانی کلسی مان در نخستین تجربه ساخت انیمیشن بلند خود، فیلم‌نامه‌اي از مگ لوفاو، با صدای امی پولر، فیلیس اسمیت، لوئیس بلک، تونی هیل، لیزا لاپیرا و مایا هاوک «در نقش اضطراب» ژوئن ۲۰۲۴ اکران خواهد شد. این انیمیشن در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۲۴ اکران می شود.

 

14. پاندای کنگ‌فوکار ۴ «Kung Fu Panda 4»

پاندای کنگ‌فوکار ۴ «Kung Fu Panda 4»

مایک میشل و استفانی استاین چهارمین ماجراجویی سینمایی قهرمان دوست‌داشتنی پو «جک بلک» را کارگردانی می کنند کـه وی را در مقابل دشمنی شوم و قدرتمند بـه نام آفتاب‌پرست نشان میدهد ودر عین حال سعی میکند کسی را برای جایگزینی او بـه عنوان جنگجوی اژدها پیدا کند. صداپیشگی شخصیت‌هاي‌ اصلی را آنجلینا جولی، لوسی لیو، داستین هافمن و ست روگن برعهده دارند. این انیمیشن در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۴ اکران می شود.

 

15. زندگی شگفت‌انگیز مارسل پانیول «The Magnificent Life of Marcel Pagnol»

زندگی شگفت‌انگیز مارسل پانیول «The Magnificent Life of Marcel Pagnol»

فیلم جدید مورد انتظار کارگردان تحسین شده سیلوین کومت کـه با انیمیشن زیبای «سه‌قلوهای بلویل» «Les Triplettes de Belleville» شناخته می شود، درسال ۱۹۵۵ می‌گذرد و زندگی و ماجراهای نویسنده، نمایشنامه‌نویس و فیلمساز مشهور فرانسوی پانیول را دنبال میکند.

 

16. ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم «The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim»

ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم «The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim»

این انیمیشن اقتباسی جدید از حماسه تالکین، ۱۸۳ سال قبل از وقایع «ارباب حلقه‌ها: دو برج» «The Lord of the Rings: The Two Towers» رخ می دهد و برایان کاکس صداپیشگی هلم همرهند را را برعهده دارد؛ پادشاه افسانه‌اي روهان کـه باید با ارتش دانلندینگ‌ها بجنگد. این انیمیشن بـه کارگردانی کنجی کامیاما ساخته شده اسـت و میراندا اتو و شان دالی دیگر صداپیشگان اصلی ان را تشکیل می دهند. این انیمیشن در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۴ اکران می شود.

 

17. Mobile Suit Gundam SEED Freedom

Mobile Suit Gundam SEED Freedom

این فیلم بـه کارگردانی میتسو فوکودا، یکسال پس از رویداد های «Mobile Suit Gundam SEED Destiny» در دوره کیهانی ۷۵ اتفاق می‌افتد و بیشتر بر روی کایرا یاموتو و لاکوس کلاین تمرکز دارد. این فیلم در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ در ژاپن اکران می شود.

 


مطالب مشابه: بهترین انیمیشن رباتی برای کودکان «35 انیمیشن»


 

18. شب زوپوکالیپس «Night of the Zoopocalypse»

شب زوپوکالیپس «Night of the Zoopocalypse»

این کمدی خانوادگی درباره گروهی از حیوانات اسـت کـه پس از برخورد شهاب‌سنگ بـه باغ‌وحش بـه زامبی تبدیل میشوند. کارگردانی این انیمیشن را ریکاردو کورتیس و رودریگو پرز کاسترو، و صداپیشگی شخصیت‌هاي‌ اصلی را هم دیوید هاربر، پل سان هیونگ لي، اسکات تامپسون و گابی کاسمیدیس برعهده گرفتند.

 

19. موفاسا: شیرشاه «Mufasa: The Lion King»

موفاسا: شیرشاه «Mufasa: The Lion King»

سیمبا پس از تبدیل شدن بـه پادشاه سرزمین پراید، سعی می کند دراین درام موزیکال فوتورئالیستی انیمیشنی کامپیوتری بـه کارگردانی بری جنکینز برنده جایزه اسکار و نویسندگی جف ناتانسون بـه فرزند خود از پدر فقیدش موفاسا «آرون پیر» بگوید. سث روگن، بیلی ایکنر، کلوین هریسون جونیور و جان کانی از صداپیشگان این فیلم هستند و موسیقی ان توسط هانس زیمر، فارل ویلیامز و نیکلاس بریتل ساخته شده اسـت.

 

20. نجات بیکینی باتم: فیلم سندی چیکس «Saving Bikini Bottom: The Sandy Cheeks Movie»

نجات بیکینی باتم: فیلم سندی چیکس «Saving Bikini Bottom: The Sandy Cheeks Movie»

وقتی بیکینی باتم ناگهان از اقیانوس بیرون می آید، سندی چیکس و باب اسفنجی بـه ایالت زادگاه سندی در تگزاس سفر می کنند، جایی کـه در چهارمین فیلم سینمایی از فرنچایز «باب اسفنجی شلوار مکعبی» او با خانواده سندی ملاقات می کند. لیزا جانسون بر اساس فیلمنامه‌اي از کاریکاتوریست کاز و تام استرن کارگردانی این فیلم را برعهده دارد. کارولین لارنس، تام کنی، واندا سایکس، لورتا دیوین، جانی ناکسویل و کریگ رابینسون صداپیشگان ان هستند.

 

21. اوریون و تاریکی «Orion and the Dark»

اوریون و تاریکی «Orion and the Dark»

این فیلم بر اساس کتاب اما یارلت، درباره پسری مضطرب «جیکوب ترمبلی» اسـت کـه بزرگ‌ترین ترسش – تاریکی «پل والتر هاوزر» – بـه دیدارش می رود و برای غلبه بر ترس‌هایش باهم بـه دور دنیا سفر می کنند. ورنر هرتسوک از دیگر صداپیشگان این کارتون ۲۰۲۴ اسـت و شان چارماتز بر اساس فیلمنامه‌اي از چارلی کافمن ان را کارگردانی می کند.

 

22. سونیک خارپشت ۳ «Sonic the Hedgehog 3»

سونیک خارپشت ۳ «Sonic the Hedgehog 3»

سومین قسمت از ماجراهای قهرمان آبی سریع‌السیر سگا «بن شوارتز» بـه کارگردانی جف فاولر تمام خانواده دونات را در حال سفر بـه مصر نشان میدهد کـه در آنجا سونیک با خارپشت صورتی ملاقات می کند. این دوست صورتی جدید ادعا میکند میتواند آینده را پیش‌بینی کند، در حالی کـه رباتنیک از ناکجاآباد سر و کله‌اش پیدا می شود و حریف جدیدی بـه نام شدو خارپشت را بیدار میکند.

 

23. آن کریسمس «That Christmas»

آن کریسمس «That Christmas»

سایمون اتو کارگردان کهنه‌کار کمپانی دریم‌ورکس این فیلم را بر اساس مجموعه کتاب‌هاي‌ ریچارد کورتیس کارگردانی میکند. این فیلم چند داستان درهم‌تنیده در مورد عشق و تنهایی، خانواده و دوستان، یک بابانوئل خطاکار و همچنین تعداد زیادی بوقلمون را دنبال میکند!

 

24. طلسم‌شده «Spellbound»

طلسم‌شده «Spellbound»

دومین انیمیشن کمپانی اسکای‌دنس بـه کارگردانی ویکی جنسون یک شاهزاده خانم جوان «ریچل زگلر» را در پادشاهی لومبریا دنبال میکند کـه باید طلسمی را بی‌اثر کند کـه پدر و مادرش «نیکول کیدمن و خاویر باردم» را بـه هیولا تبدیل کرده اسـت. جان لیثگو، جنیفر لوئیس، ناتان لین از دیگر صداپیشگان این انیمیشن هستند. موسیقی توسط آلن منکن و گلن اسلیتر ساخته شده اسـت و تهیه‌کنندگی ان را هم جان لستر برعهده دارد.

 

25. تلما اسب تک‌شاخ «Thelma the Unicorn»

تلما اسب تک‌شاخ «Thelma the Unicorn»

وقتی رویای یک پونی برای تبدیل شدن بـه یک تک‌شاخ سوپراستار پر زرق و برق محقق میشود، می‌آموزد کـه شهرت و ثروت هم هزینه دارد و آرزو میکند بـه زندگی ساده و بدون درخشندگی خود در خانه برگردد. این انیمیشن بـه کارگردانی جرد هس و لین وانگ و بر اساس مجموعه کتاب‌هاي‌ محبوب آرون بلبی ساخته شده اسـت.

 

26. تبدیل‌شوندگان یک «Transformers One»

تبدیل‌شوندگان یک «Transformers One»

جاش کولی این انیمیشن پیش‌درآمد مجموعه‌اي از سایبرتون‌ها را کارگردانی میکند کـه حول رابطه بین آپتیموس پرایم «کریس همسورث» و مگاترون «برایان تایری هنری» میچرخد. اسکارلت جوهانسون «الیتا»؛ کیگان-مایکل کی «بامبلبی»؛ جان هام «سنتینل پرایم» و لارنس فیشبرن «آلفا تریون» تیم صداپیشگی این انیمیشن را تشکیل می دهند.

 

27. شاگرد ببر «The Tiger’s Apprentice»

شاگرد ببر «The Tiger’s Apprentice»

بهترین انیمیشن های دیدنی سال 2024

 

یک پسر جوان چینی-آمریکایی متوجه میشود کـه بخشی از دودمان بزرگ محافظان جادویی اسـت کـه بـه نام نگهبانان شناخته می شوند، و اکنون باید جنگجویان حیوانات زودیاک را برای مبارزه با نیروهای شیطانی دراین اقتباس از سه‌گانه لارنس یپ بـه کارگردانی رامان هوی گرد هم بیاورد. لي لوییس، میشل یو، ساندرا اوه، هنری گلدینگ، لوسی لیو و بوون یانگ از صداپیشگان اصلی این انیمیشن هستند.

 

28. دردسر «Trouble»

دردسر «Trouble»

دراین فیلم کـه توسط دنی مک‌براید و برد لوییس ساخته شده، هنگامی کـه جکس ۱۳ ساله با خانواده‌اش مشکل پیدا میکند، بـه جهانی موازی بـه نام دنیای دردسر قدم می گذارد. متاسفانه از این انیمیشن تصویری در معرض نیست.

 

29. روبات وحشی «The Wild Robot»

روبات وحشی «The Wild Robot»

کریس سندرز این اقتباس از کتاب مصور پیتر براون را در مورد پیوند بین یک ربات دورافتاده بـه نام روزام ۷۱۳۴؛ یک جوجه غاز یتیم بـه نام برایت‌بیل و دوستان حیوانی ان‌ها در جزیره‌اي متروک کارگردانی میکند. تاریخ اکران این انیمیشن بـه صورت دقیق مشخص نیست.

 

30. الترامن: خیزش «Ultraman Rising»

الترامن: خیزش «Ultraman Rising»

شانون تیندل و جان اوشیما کارگردانی این انیمیشن با طراحی زیبا از مجموعه محبوب علمی-تخیلی ژاپنی را برعهده دارند کـه نخستین بار درسال ۱۹۶۶ معرفی شد. این فیلم ماجراهای یک نژاد بیگانه از ابرقهرمانان را دنبال می‌کندکه اغلب با کایجو یا دیگر بیگانگان مبارزه می کنند.

 


مطالب مشابه: بهترین انیمیشن های ارزشمند و آموزنده برای کودکان


 

در پایان

آثار انیمیشنی شاید در نگاه اول بیشتر مناسب کودکان باشند، اما واقعیت این اسـت کـه بسیاری از بزرگسالان را هم شیفته خود کرده‌اند. امیدواریم از این مطلب از مجله تالاب کـه لیستی از انیمیشن هاي‌ سال جدید اسـت لذت برده باشید.

جدیدترین مطالب سایت