بهترین فیلم و سریال مشهور ترسناک (15 فیلم)

بهترین فیلم و سریال مشهور ترسناک (15 فیلم)

اگذ اهل تماشای فیلم های ترسناک هستید این بهترین فیلم و سریال مشهور ترسناک را از دست ندهید. با لیست ما از بهترین فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی هالووین که در این قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز منتشر کرده ایم لذت ببرید.

 

بهترین فیلم های ترسناک

 

1. آینه سیاه (2016)

آینه سیاه (2016) بهترین فیلم و سریال مشهور ترسناک

خالق چارلی بروکر

بازیگران: جان هام، هیلی آتول، روپرت اورت، گوگو امباتا راو

ارواح، جادوگران و خون آشام ها را فراموش کنید، دنیای واقعی بسیار وحشتناک تر از ماوراء طبیعی است. مجموعه تلویزیونی تاریک و آزاردهنده چارلی بروکر، نگاه شما را به دنیای اطرافتان تغییر می‌دهد، به‌ویژه فناوری که همه ما به آن علاقه‌مندیم. در نهایت واقعیت و اخلاق را زیر سوال می برید – و احساس می کنید که از تلفن خود بسیار می ترسید.

 


مطالب مشابه: بهترین فیلم های ترسناک جدید خارجی + عکس


 

2. چیزهای عجیب (2016)

چیزهای عجیب (2016)

کارگردانان مت دافر، راس دافر

بازیگران وینونا رایدر، میلی بابی براون، فین ولفهارد

اگر یک هفته را با تماشای هر چهار فصل برنامه تلویزیونی شبه‌ نظامی نتفلیکس از دست نداده‌اید، هالووین بهترین زمان برای شیفتگی است. داستان با الهام از ای تی، استفن کینگ و همه چیزهای دهه 80، به عنوان گروهی از بچه ها در جستجوی دوست گمشده خود در شهر کوچک ایندیانا آغاز شد و از آن زمان به هر جهت وحشی – و به طور فزاینده ای وحشتناک – رفته است.

 

3. آرواره ها (1975)

آرواره ها (1975) بهترین فیلم و سریال مشهور ترسناک

کارگردان استیون اسپیلبرگ

بازیگران روی شیدر، رابرت شاو، ریچارد دریفوس

باعث شد یک نسل کامل از اقیانوس بترسند و شهرت کوسه سفید بزرگ را برای همیشه لکه دار کرد، اما بلاک باستر افتتاحیه اسپیلبرگ بعد از این همه سال هنوز کاملاً عالی است – و لعنتی هم ترسناک است. اعتراف کنید: زمانی که بن گاردنر بیچاره در طول ماموریت شناسایی زیر آب هوپر به صحنه می‌رود، هنوز می‌پرید. و صحنه نمادین «شما به یک قایق بزرگتر نیاز دارید»، اولین نگاه خوبمان به اول بروس را از کجا می‌توان دید؟ اقیانوس را فراموش کنید – دو بار در مورد ورود به وان حمام فکر خواهید کرد.

 

4. نماز نیمه شب (2021)

نماز نیمه شب (2021)

کارگردان مایک فلانگان

بازیگران کیت سیگل، همیش لینکلیتر، زک گیلفورد

این مینی سریال دلهره‌آور که پس از انتشار فیلم مورد علاقه منتقدان و فرقه‌ای بود، بر مرد جوانی متمرکز است که پس از چهار سال زندان به دلیل قتل عمد به شهر کوچک و مبهم خود در جزیره نیوانگلند بازمی‌گردد و همزمان با یک کشیش مرموز وارد می‌شود. زمانی اتفاق می‌افتد که اتفاقات عجیب شروع می‌شود. نمایش به آرامی پخش می شود، اما با آن بمانید و با شما خواهد ماند.

 

5. خیابان ترس (2021)

خیابان ترس (2021)

کارگردان لی جانیاک

بازیگران Sadie Sink، Maya Hawke، Gillian Jacobs

اگر Stranger Things کمی بیش از حد شدید به نظر برسد، این اقتباس از سری کتاب‌های نوجوان محور نویسنده Goosebumps، RL Stine، علی‌رغم نامش، چند درجه کمتر از نظر عامل ترس است و فرضی مشابه دارد. (حتی از بازیگران آن یعنی Sadie Sink و Maya Hawke استفاده می شود.) این سه گانه که در چندین دهه پخش شده است، گروهی از بچه ها را دنبال می کند که سعی می کنند بفهمند چرا شهر کوچکشان در ایالات متحده نفرین شده است و برای پایان دادن به آن چه کاری می توانند انجام دهند.

 

6. چهارشنبه (2022)

چهارشنبه (2022)

سازندگان آلفرد گوف، مایلز میلار

بازیگران جنا اورتگا، گوندولین کریستی

هر چند دهه، تار عنکبوت خانواده آدامز منفجر می‌شود و این راه‌اندازی مجدد ممکن است جالب‌ترین تغییری باشد که این فرنچایز وحشتناک تا به حال دریافت کرده است. تمام اعتبار آن متعلق به جنا اورتگا مغناطیسی در نقش نوجوان عبوس عنوان شده است که در 150 میلیون خانه رقصید و آن را به دومین نمایش انگلیسی زبان نتفلیکس تبدیل کرد. اگر منصف باشیم، او کرامپ را داشت، و کریستینا ریچی MC Hammer را داشت – این یک رقابت یکنواخت نیست.

 

7. هزارتو (1986)

هزارتو (1986)

بهترین فیلم و سریال مشهور ترسناک

کارگردان جیم هنسون

بازیگران جنیفر کانلی، دیوید بووی

همه عاشق Labyrinth هستند، افسانه‌ای احمقانه درباره یک نوزاد گمشده، یک دختر شجاع و یک ستاره راک گابلین پادشاه با کدو سبز پایین شلوارش. چیزی که فراموش می‌کنید این است که فیلم جیم هنسون چقدر می‌تواند آزاردهنده باشد: همه آن هیولاهای پشمالو و معماهای عجیب و غریب، و صحنه انباشته زباله واقعاً وحشتناک است. فیلمی عالی برای تماشاگران محتاط تر هالووین.

 


مطالب مشابه: بهترین فیلم انگلیسی طنز برای تماشای کودکان (25 فیلم)


 

8. Insidious (2010)

بهترین فیلم و سریال مشهور ترسناک

کارگردان جیمز وان

بازیگران پاتریک ویلسون، رز برن، باربارا هرشی

دوتایی نمادین تر از جیمز وان و پاتریک ویلسون را نام ببرید. ما صبر خواهیم کرد. بسیار خوب، شاید این کشش باشد. با این حال، این جفت نه یک بلکه دو مورد از بزرگترین فرنچایزهای ترسناک جریان اصلی دهه گذشته را تولید کرده است.

 

Insidious اصلی قبل از The Conjuring است و ویلسون را در نقش معلم مدرسه ای بازی می کند که پسرش تحت تأثیر تسخیر شیطان قدیمی قرار می گیرد. اگر هیچ چیز دیگری وجود نداشته باشد، حاوی یکی از جامپ اسکرهای عالی در تمام دوران است که حتی در حال حاضر نیز جرات خراب کردن آن را نداریم.

 

9. Zombieland (2009)

بهترین فیلم و سریال مشهور ترسناک

کارگردان روبن فلیشر

بازیگران جسی آیزنبرگ، وودی هارلسون، اما استون، ابیگیل برسلین

این زومکام پرانرژی بیش از آنکه ترسناک باشد، یک سواری سرگرم کننده دیوانه کننده است که به دلیل گروه بازیگران عالی است. یک بچه دانشگاهی (آیزنبرگ) و یک بقای سرسخت (هارلسون) یک زوج عجیب و غریب هستند که فقط یک آخرالزمان زامبی می تواند به هم بپیوندد، اما با این وجود در حال پیشرفت هستند. تا زمانی که یک جفت خواهر کلاهبردار (استون، برسلین) از مسیر آنها عبور می کنند. و با وجود اینکه یک دهه و نیم از آن زمان می گذرد، اجازه ندهید کسی صحنه شگفت انگیز اواسط فیلم را خراب کند.

 

10. رژیم غذایی سانتا کلاریتا (2017-2019)

رژیم غذایی سانتا کلاریتا (2017-2019)

خالق ویکتور فرسکو

بازیگران درو بریمور، تیموتی اولیفانت، لیو هیوسون، اسکایلر گیسوندو

این مجموعه جذاب کمدی-ترسناک مسخره، بزرگترین نوآوری را در ژانر مغز خوار از زمان زامبی های سریع معرفی می کند: زامبی که به آرامی در حال تغییر است. درو بریمور یک مشاور املاک SoCal در حومه شهر است که به تدریج نشانه هایی از مرده بودن را نشان می دهد و زندگی خانگی او را با شوهرش (Olyphant) و دختر نوجوانش (Hewson) پیچیده می کند – البته در برخی موارد بهتر می شود.

 

این سریال پیش از موعد در لبه یک صخره کنسل شد، که باعث پرخوری آزاردهنده می‌شود، اما این یکی از کم‌ارزش‌ترین سریال‌های اصلی نتفلیکس است.

 

11. Freaky (2020)

Freaky (2020)

کارگردان کریستوفر لاندون

بازیگران وینس وان، کاترین نیوتن، آلن راک

چقدر طول کشید تا کسی رویای یک کمدی تعویض بدن با یک قاتل زنجیره ای را در سر بپروراند؟ به‌طور جدی، ما فیلم‌هایی دیدیم که در آن هوشیاری آشفته یک جنایتکار به عروسک، آدم برفی و شیرینی زنجبیلی پیوند زده می‌شود، قبل از اینکه کسی فکر کند، “چه می‌شود اگر یک معامله جمعه عجیب و غریب انجام می‌دادیم، مگر اینکه یک دختر نوجوان با یک قاتل معامله می‌کرد.

 

در حالی که او به تمرین تشویق می‌رود، قتل عام می‌کند؟» در هر صورت، ارزش صبر کردن را داشت. لاندون بیشتر پیش فرض را برای خنده بازی می کند، اما همچنان در تعداد زیادی از مجموعه های نفرت انگیز خونین قرار می گیرد. این یک شورش است.

 

12. Werewolves Within (2021)

بهترین فیلم و سریال مشهور ترسناک

کارگردان جاش روبن

بازیگران سم ریچاردسون، میلانا واینتراب

این کمدی ترسناک مستقل، که بر اساس بازی ویدیویی به همین نام ساخته شده است، از نظر ترسناک یا کمدی قالب را نمی شکند، اما به دلیل صمیمیت محض بازیگرانش از پس آن برمی آید. راه اندازی ساده است: ساکنان یک شهر کوچک ورمونت در طول طوفان برفی به دام می افتند و شروع به شک می کنند که یکی از آنها یک گرگینه است.

 

اما هم خنده‌های بزرگ و هم هیجان‌های سبک را از تعامل عجیب اعضای جامعه، به‌ویژه سم ریچاردسون از Veep – که مثل همیشه خنده‌دار بود – به‌عنوان جنگل‌بان تازه واردی که تلاش می‌کند در موقعیت پرتنش گذر کند، مدیریت می‌کند.

 

13. هتل ترانسیلوانیا (2012)

هتل ترانسیلوانیا (2012)

گندی تارتاکوفسکی کارگردان

بازیگران آدام سندلر، کوین جیمز (صداها)

این انیمیشن کمدی که یک فیلم هالووین برای آدم‌های کوچک و گربه‌های ترسناک است، آدام سندلر را در نقش کنت دراکولا، مالک یک استراحتگاه انحصاری که از ساکنان مختلف جهان اموات – مومیایی‌ها، گرگینه‌ها، و مردمان معمولی پذیرایی می‌کند، بازی می‌کند. وقتی انسانی برای اقامت می آید، هتل زیر و رو می شود.

 

14. فعالیت های ماوراء الطبیعه (2007)

فعالیت های ماوراء الطبیعه (2007) - بهترین فیلم و سریال مشهور ترسناک

معرفی بهترین فیلم ترسناک

 

کارگردان اورن پلی

بازیگران کیتی فیترستون، میکا اسلوت

کارگردان Oren Peli با چند دوربین دیجیتال، یک جفت بازیگری که برای اولین بار حضور داشتند و تعدادی جلوه های ویژه DIY یکی از ترسناک ترین و هوشمندانه ترین فیلم های ترسناک قرن را خلق کرد. وقتی زن و شوهر کتی و میکا صداهای عجیب و غریبی را در خانه حومه شهر خود می شنوند، دوربین های نظارتی را برای ضبط وقایع شبانه نصب می کنند. اسپویلر: این موش نیست.

 

15. قدیمی (2021)

کارگردان ام نایت شیامالان

بازیگران گائل گارسیا برنال، ویکی کریپس، روفوس سیول

در این مرحله، بهتر است فیلم‌های ام نایت شیامالان را آن‌قدر که به نظر می‌رسد جدی نمی‌گیرد، جدی نگیرید – اگر فرض کنید که او در کنار شما می‌خندد، این تجربه را بسیار سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. مانند The Happening، Old در واقع یک فیلم B با بودجه کلان است، درباره گروهی از گردشگران که در ساحلی غیرقابل گریز به دام افتاده اند که به سرعت بازدیدکنندگان را پیر می کند.

 

مسلماً، تصاویر کودکان خردسال که در عرض چند ساعت پژمرده می‌شوند و می‌میرند بسیار دلخراش است. اما پس از آن، یکی از آفتاب‌گیران محکوم به فنا، خواننده‌ای رپ به نام «سدان متوسط» است. آیا او در حال شوخی است؟ یا اینکه او به شدت به نبوغ خود اعتماد دارد؟ شاید هر دو.

 


مطالب مشابه: ترسناک ترین انیمیشن های جهان + 38 فیلم ترسناک


 

در پایان

طبق معمولً از انواع مدرن، از کمدی‌هایي مانند بچه نگهدار گرفته تا عناوین مبهم‌تر «و ناراحت‌کننده‌تر» مانند Creep، Raw یا فیلم‌هاي‌ جدیدتری مانند او خانه و سه‌گانه خیابان ترس. انتظار نداشته باشید کـه در قالب هالووین قطعات اصلی فرنچایز پیدا کنید، اما در The Haunting of Hill House یا Midnight Mass هم نخوابید.

جدیدترین مطالب سایت