حقایق شگفت انگیز در مورد خدایان مصر (10 حقیقت)

حقایق شگفت انگیز در مورد خدایان مصر (10 حقیقت)

این کشور بسیار بیشتر از مومیایی ها و اهرام اسـت. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از حقایق شگفت انگیز در مورد خدایان مصر را منتشر کرده ایم.

 

10 حقیقت جالب در مورد خدایان و الهه های مصری

اگر کودک شـما عاشق تاریخ اسـت، کتابی کـه حقایق مربوط بـه خدایان و الهه هاي‌ مصری را برای بچه ها برجسته می‌کند، میتواند برای انها مفید باشد. این حقایق همچنین ممکن اسـت بـه شـما کمک کند اگر فرزندتان چندین سؤال در مورد اساطیر مصر از شـما بپرسد، و شـما احتمالاً در تلاش برای آموزش آن ها هستید. پس دیگر نگاه نکنید. ما این جا هستیم تا بـه شـما کمک کنیم نفس خودرا نجات دهید. بـه پایین بروید و با اصول خدایان مصری آشنا شوید تا حس کنجکاوی فرزندتان را تقویت کنید.

 

10 خدایان مصری و الهه

درکنار بسیاری از تمدن هاي‌ دیگر، مذهب بخش مهمی از زندگی مصریان باستان بودو آن ها چندین خدا و الهه را می پرستیدند. آن ها بیش از 2000 خدا داشتند و بیشتر آن ها می توانستند بـه شکل حیوانات باشند. بسته بـه محدوده زمانی، منطقه و معبد ممکن اسـت همان حیوان معرف یک خدای متفاوت باشد.

 

پرستیده ترین خدایان و الهه هاي‌ مصر باستان عبارتند از Ra، Osiris، Isis، Anubis، Horus، Sobek، Seth، Thoth، Bastet و Kheper. در این جا ما برخی از حقایق جالب در مورد خدایان مصر باستان را برای کودکان لیست می‌کنیم.

 


مطالب مشابه: فراعنه و اسرار ناگفته


 

1. را :

حقایق شگفت انگیز در مورد خدایان مصر

راع، خدای خورشید، برجسته ترین خدا نزد مصریان بود. مصریان معتقد بودند کـه راع همه ی اشکال زندگی را خلق کرده اسـت و او برترین فرمانروای همه ی خدایان اسـت. تصویر Ra شامل مردی اسـت کـه دارای سر شاهین و روسری با قرص خورشید اسـت.

 

2. اوزیریس:

اوزیریس کـه بـه عنوان خدای عالم اموات و قاضی مردگان نیز مشهور اسـت، یکی از مهم‌ترین خدایان مصری ها بود. اوزیریس با ایسیس ازدواج کرد و پدر آنوبیس و هوروس شد. تصویر اوزیریس مومیایی با تاج سلطنتی مصر علیا را بـه تصویر می کشد.

 

3. داعش:

داعش:

ایسیس بـه عنوان دختر گب، خدای زمین، و نات، الهه آسمان محبوب بود. ایزیس الهه عشق، جادو، زیبایی و باروری برای مصریان باستان بود. تصویر Isis وی را با روسری شبیه تخت سلطنتی مصر و تاج او با شاخ گاو متشکل از یک قرص خورشید نشان میدهد.

 

4. آنوبیس:

آنوبیس کـه بـه عنوان خدای سر شغال نیز مشهور اسـت، خدای مقبره ها، مردگان و مومیایی کردن ها بود. آنوبیس تمایل دارد کـه یک سر مشکی مشخص از یک شغال با بدن یک مرد داشته باشد کـه اغلب دیده می شود کـه در اطراف گورستان ها آویزان شده و مراقب مردگان اسـت.

 

این یک حقایق جالب خدای مصری آنوبیس اسـت کـه بچه ها بدانند. برخی از کارشناسان معتقدند کـه آنوبیس احتمالاً نخستین خدای مردگان قبل از این کـه اوزیریس ان نقش را بـه عهده بگیرد، بوده اسـت.

 

5. هوروس:

هوروس - حقایق شگفت انگیز در مورد خدایان مصر

هوروس بـه عنوان محافظ سلطنت و نماد پیروزی و شجاعت محبوب بود. هوروس پسر ایسیس و اوزیریس و برادر آنوبیس بود. او شاهین را بـه شکل انسان بـه تصویر می کشد.

 


مطالب مشابه: تصاویر جالب از مجسمه زیباترین زن تاریخ مصر


 

6. سوبک:

سوبک، خدای تمساح قدرت، یکی از برجسته ترین خدایان اساطیر مصر بود. سوبک مردی را بـه تصویر میکشد کـه سر کروکودیل دارد و تاجی بی‌نظیر با مجموعه‌اي از شاخ قوچ بـه تن دارد. مصریان برای احترام بـه سوبک تمساح هاي‌ زنده را در معابد و استخرها نگه داری میکردند.

 

7. مجموعه یا ست:

مجموعه یا ست - حقایق شگفت انگیز در مورد خدایان مصر

حقایق شگفت انگیز در مورد خدایان مصر

ست، خدای بیابان، طوفان، کسوف و زلزله، پسر گب «زمین» و نات «آسمان» اسـت. بر اساس اساطیر مصر، او برادرش ازیریس را کشت تا فرمانروای مصر شود. او بیشتر در قالب حیوانی سگ مانند با دم چنگال دار بـه تصویر کشیده شده اسـت.

 

8. توث:

توث بـه عنوان خدای مصری حکمت، دانش، ماه و جادو محبوب بود. توث مخترع هیروگلیف و حامی علم، کاتبان و نوشتن بود. توث در هنر مصر باستان بـه عنوان یک انسان با سر ایبیس تصویر میکند. این یک حقیقت جالب خدای مصری برای بچه ها اسـت کـه بـه انها کمک می‌کند تا بیشتر درباره این خدا بفهمند. توث بـه عنوان “ارباب زمان” نیز شناخته می شود ودر برخی نوشته ها بـه عنوان یک بابون نشان داده شده اسـت.

 

9. باستت:

باستت - حقایق شگفت انگیز در مورد خدایان مصر

باستت، الهه گربه، نماینده گربه هاي‌ اهلی و همچنین شیرهای سرکش بود. باستت بـه دلیل کشتن خدای مار شیطانی آپپ در بین مصریان محبوبیت زیادی داشت.

 

10. خپر:

خپر، خدای سر اسکرابی، بـه معنای سحر بود. خپر انسانی را بـه تصویر می کشد کـه سر یک سوسک اسکاراب دارد و او برای مصری ها از خورشید، محافظت، رستاخیز و دگرگونی ایستاد. این حقایق سرگرم کننده در مورد خدایان مصر باستان بینشی در مورد اعتقادات مذهبی مختلف مصریان باستان ارائه می‌دهد.

 

1. خدایان مصری کجا زندگی می کنند؟

گفته می شود کـه خدایان مصری در آسمان ساکن هستند. با این حال، خدایان مصری مختلف مرتبط با عناصری مانند زمین، آسمان و عالم اموات گفته میشود کـه در ان مکان‌ها زندگی می کنند.

 

2. زیباترین الهه مصر کیست؟

هاثور زیباترین الهه مصری اسـت. او الهه چندین چیز از جمله موسیقی، زیبایی، عشق، رقص، لذت و باروری بود.

 

3. آیا الهه مصری آب وجود دارد؟

تفنوت، الهه باروری، همچنین الهه مصری رطوبت یا آب اسـت.

 


مطالب مشابه: خواندنی های جالب در مورد مصر باستان


 

در پایان

مصر سرزمینی با میراث فرهنگی غنی و تاریخ گسترده و جذاب اسـت. کودکان اغلب در مورد اساطیر مصر هیجان زده میشوند، کـه کنجکاوی انها را تقویت میکند. آن ها باید تصاویری از خدای خورشید، Ra، یا محافظ مقبره ها، آنوبیس، را درکتاب ها یا فیلم هاي‌ مستند درباره فرهنگ مصر یا مومیایی ها دیده باشند.

 

خدایان و الهه هاي‌ مصری اغلب دارای سر یک حیوان و روسری زینتی هستند. این حقایق در مورد خدایان و الهه هاي‌ مصری برای بچه ها بی شک کنجکاوی انها را برطرف میکند و دانش آن ها را التیام می بخشد.

جدیدترین مطالب سایت