آموزش طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه و ساده جدید

آموزش طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه و ساده جدید

آموزش طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه و ساده جدید

اسموتی بسیار مفید و خوشمزه میباشد و ما از همین رو انواع اسموتی های مخصوص تابستان و بهار را برای شما در سایت تالاب گردآوری کردیم.

 

اسموتی رژیمی که باعث چاقی نمی شود !

چند اسموتی خوشمزه و ساده : اگر می‌خواهید از مهمانان خود با نوشیدنی هاي‌ سالم و خوشمزه بجای نوشیدنی هاي‌ معمولی هم چون چای یا قهوه پذیرایی کنید می توانید انواع اسموتی هاي‌ بهاری که موجب اضافه وزن هم نمی‌شوند را آماده کنید.

 

1- طرز تهیه چند اسموتی مفید برای بدن

در اوایل فصل بهار هنوز میتوانید از طعم خوش میوه هاي‌ زمستانی هم چون پرتقال و نارنگی لذت ببرید، همچنین میوه هایي مانند کیویی، موز، آناناس، خیار، هویج، سیب و انگور هم در معرض هستند که از همگی ان ها می توانید برای تهیه اسموتی هاي‌ خوشمزه برای پذیرایی از دوستان و آشنایان خود استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه چند اسموتی ساده، خوشمزه و مفید برای سلامت بدن راکه موجب اضافه وزن هم نمیشوند، مرور میکنیم.

 

2- اسموتی هویج استوایی

اسموتی هویج استوایی از میوه هایي هم چون هویج، آناناس، گوجی بری و گلابی تشکیل شده است، برای تهیه اسموتی این میوه ها رابه همراه مقداری یخ در همزن ریخته و یک مخلوط نسبتاً هم دست تهیه کنید. دراین نوشیدنی ویتامین C، A و آنتی اکسیدان هاي‌ مفید برای سلامت بدن وجوددارد.

 

3- اسموتی نارگیلی

مواد لازم برای تهیه اسموتی نارگیلی، یک لیوان آب نارگیل، مقداری شیرنارگیل، پرتقال، گریپ فروت قرمز پوست گرفته که دانه‌هاي‌ ان جداشده باشد، پرتقال خونی، زنجبیل تازه، مقداری شربت از طعم مورد نظر، دانه چیا، مقداری عسل برای طعم دهی. تمام مواد را در مخلوط کن ریخته و هم بزنید؛ برای تزئین هم می توانید از مقدار برگ ریحان یا دانه هاي‌ چیا استفاده کنید.

 

4- اسموتی آووکادو با کره بادام زمینی

یکیدیگر از اسموتی هاي‌ مفید برای افرادی که نمیخواهند چاق شوند، اما از طعم خوش اسموتی میخواهند لذت ببرند اسموتی آووکادو با کره بادام زمینی است. برای تهیه این اسموتی به یک دوم یک آووکادوی جا افتاده، یک موز رسیده سرخ شده که فریز شده است، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو، ۳ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، یک و یک دوم فنجان شکر، یک قاشق غذاخوری شربت افرا و یک دوم قاشق چایخوری عصاره وانیل احتیاج داریم. برای تهیه این اسموتی تمام مواد اولیه را در مخلوط کن بریزید تا مخلوط یک دستی به دست آید.

 

5- اسموتی توت فرنگی و انبه

برای تهیه اسموتی توت فرنگی و انبه تنها به مقداری توت فرنگی، موز، انبه و چند قطعه یخ نیاز دارید، این مواد را در مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا تبدیل به مخلوط یک دستی شود.

 

6- اسموتی سبزیجات بهاری

برای تهیه اسموتی سبزیجات بهاری طبقه اول این اسموتی به مواد اولیه اي هم چون کاهو، جعفری، سیب، توت فرنگی و ریواس نیاز دارید؛ برای تهیه کاهو، دو قاشق غذاخوری جعفری، سیب، موز سرخ شده یخ زده، کنجد، خرمای خرد شده و یک دوم فنجان آب پرتقال را در مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا محلولی یکدست تولید شود.

 

برای لایه دوم اسموتی، دو فنجان توت فرنگی خردشده، یک فنجان ریواس خرد شده، مقداری کنجد، خرمای خردشده، ۱۵۰ گرم ماست خامه‌اي و یک دوم فنجان آب پرتقال را در مخلوط کن ریخته به هم بزنید تا تبدیل به ترکیبی یکدست شود.

 

سپس مخلوط اول را در لیوان ریخته، ان را مدتی در یخچال بگذارید تا خودرا ببندد، سپس نیمه دوم لیوان رابا مخلوط بخش دوم پر کنید؛ دراین زمان اسموتی شما برای مصرف آماده است.

 

7- اسموتی پرتقال با شیر بادام

برای تهیه اسموتی پرتقال با شیر بادام مقداری عصاره وانیل رابا شیر بادام مخلوط کنید و سپس ان رابا مقداری پرتقال در مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا یک مخلوط یک دست تهیه شود.

 


 

آموزش طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه و ساده جدید

آموزش اسموتی گلابی و کیوی مناسب برای نفخ و یبوست

 

گلابی یکی از بهترین و موثرترین مواد غذایی برای کاهش نفخ است

نفخ یا ورم شکم با آماسیدن و باد کردن شکم در نتیجه تجمع گاز در روده با معده بروز میکند. خیلی از افراد درگیر این مسئله هستند و حتی در زندگی روزمره شان با مشکلاتی مواجه میشوند.

 

دراین پست طرز تهیه یک اسموتی را ارائه میدهد که سرشار از فیبر است و بهمین دلیل باعث التیام مشکلات گوارشی شده و عمل دفع را آسان تر میکند. بنابر این با یبوست مقابله کرده و نفخ را نیز از بین میبرد.

 

این نوشیدنی ساده از گلابی و کیوی آماده میشود و روشی طبیعی برای التیام عملکرد روده ها و مقابله با نفخ ناشی از احتباس آب است.

 

عوامل اصلی نفخ کدام چیست؟
عوامل متعددی در بروز مشکل نفخ تأثیر دارند که برای مقابله با ان باید درنظر گرفته شود. در زیر به عده اي از این عوامل اشاره می‌شود:

 

* عدم تحمل برخی مواد غذایی که به درستی هضم نمیشود. رایجترین این مشکلات عبارت است از عدم تحمل گلوتن و لاکتوز. با این حال افرادی هستند که در هضم برخی میوه ها یا سبزیجات و میوه هاي‌ خشک و غیره نیز دچار مشکل می‌شوند.

 

* مصرف مواد غذایی خام یا مواد غذایی نفاخ مانند کاهو، کلم ها، پیاز، قارچ ها، حبوبات و غیره.

 

* گلابی یکی از بهترین و موثرترین مواد غذایی برای کاهش نفخی است که در نتیجه احتباس آب در بافت هاي‌ بدن بروز می‌کند. چون این میوه حاوی 80 درصد آب است. میزان بالای پتاسیم موجود دراین میوه و همچنین میزان اندک سدیم ان به کاهش وزن نیز کمک می‌کند

 

* خوردن غذا به صورت ناصحیح، تند، در حین صحبت کردن، به صورت ایستاده و بدون جویدن درست مواد غذایی.

 

* نوشیدن زیاد آب در حین غذا خوردن. بهتر است قبل و یا ساعاتی بعد از غذا و یا به صورت ناشتا آب نوشیده شود.

 

* مصرف هم زمان مواد غذایی که شیوه هضم ان ها متفاوت است. بعنوان مثال خوردن هم زمان محصولات لبنی و میوه ها میتواند مشکل ساز شود. بهتر است این مواد غذایی خارج از وعده هاي‌ اصلی و بعنوان صبحانه یا میان وعده و به صورت مجزا مصرف شوند.

* استرس و اختلالات عصبی و مشکلات روحی.

 

* مشکلات گوارشی. واضح است افرادی که دچار نفخ میشوند حتما از مشکلات گوارشی رنج میبرند. بهتر است به دکتر مراجعه کنید تا روش هاي‌ درمانی مناسب برای چنین مشکلاتی مانند وجود باکتریها، انگل ها، ورم معده، یبوست مزمن و غیره را تجویز کند.

اندر خواص گلابی
گلابی یکی از بهترین و موثرترین مواد غذایی برای کاهش نفخی است که در نتیجه احتباس آب در بافت هاي‌ بدن بروز میکند. چون این میوه حاوی 80 درصد آب است.

 

میزان بالای پتاسیم موجود دراین میوه و همچنین میزان اندک سدیم ان به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. بنابر این می‌توان گلابی را دریک برنامه غذایی لاغری جا داد.

 

گلابی ادرارآور است و این خاصیت در نتیجه وجود آرژنین، آربوتین، اسید سوربیک و دیگر مواد مغذی موجود در ان است. گلابی همچنین حاوی فیبری به نام پکتین است که به دفع آسان کمک کرده و با یبوست مقابله میکند.

 

اندر خواص کیوی
محققان نیوزلندی بر این عقیده هستند که کیوی برای مقابله با نفخ بعد از غذا کمک زیادی میکند. کیوی همچنین میوه اي معروف در مقابله با یبوست است. به عقیده این متخصصان کیوی حاوی آنزیمی موثر است که به هضم پروتئین هاي‌ حیوانی کمک می‌کند و مصرف ان بعد از غذا باعث کاهش حالت نفخ می‌شود. فیبرهای موجود در کیوی برخلاف ملین هاي‌ رایج که باعث تحریک بافت روده می‌شوند کمک میکنند تا مدفوع به اسانی دفع شود. توجه داشته باشید زمانی که روده ها به درستی کار کنند از بروز التهاب هایي که باعث ورم و نفخ شکم می‌شوند پیشگیري میشود. کیوی همچنین میوه اي سرشار از ویتامین C است که در مقایسه با لیموترش یا پرتقال رتبه بالاتری دارد.

 

توصیه می‌کنیم هرروز صبح به صورت ناشتا یک شماره کیوی بخورید. مصرف این اسموتی تهیه شده از گلابی و کیوی خوشمزه بوده و برای وعده صبحانه مفید است.

 

روش تهیه اسموتی گلابی و کیوی
میزان مصرف این اسموتی به اشتها، میزان یبوست و سبک زندگی ما بستگی دارد. اسموتی گلابی و کیوی همچنین در رژیم لاغری موثر است.
کیوی حاوی آنزیمی موثر است که به هضم پروتئین هاي‌ حیوانی کمک می‌کند و مصرف ان بعد از غذا باعث کاهش حالت نفخ می‌شود

 

مواد لازم
گلابی رسیده 1 شماره
کیوی رسیده 2 شماره
پودر زنجبیل 1 نوک انگشت
آب نصف لیوان «100 میلی لیتر»
عسل یا استویا مقدار کم

 

روش تهیه و مصرف
اگر گلابی تان ارگانیک باشد ان رابا پوست استفاده کنید. مواد را داخل اسموتی ساز یا مخلوط کن ریخته و به خوبی ترکیب کنید. بهتر است برای مقابله با ورم شکم و نفخ این اسموتی را صبح ها در وعده صبحانه میل کنید. اگر جزو افرادی هستید که صبح به صورت ناشتا آب لیموترش مصرف می‌کنید حتما این نوشیدنی را بعد از ترکیب لیمویی خود میل کنید. توصیه میکنیم که این اسموتی رابه مدت حداقل یک ماه مصرف کنید.

 


آموزش طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه و ساده جدید

 

آموزش طرز تهیه 2 اسموتی انرژی زا برای صبحانه

 

با نوشیدن این اسموتی‌ها در وعده صبحانه، انرژی لازم را برای سراسر روز کسب کنید.

 

1- اسموتی شیر و خرما
مواد لازم برای 2 نفر:

آموزش طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه و ساده جدید

طرز تهیه:

 

• تمامی مواد لازم را درون دستگاه همزن ریخته و ان‌ها را تا حدی که نرم و یکدست شوند باهم مخلوط کنید.

آموزش طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه و ساده جدید

 

2- اسموتی شیر سویا و توت‌فرنگی

 

مواد لازم برای 2 نفر:

 

آموزش طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه و ساده جدید

طرز تهیه:
• تمامی مواد لازم را درون دستگاه همزن ریخته و ان‌ها را تا حدی که نرم و یکدست شوند باهم مخلوط کنید.

 


آموزش طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه و ساده جدید

آموزش طرز تهیه یک اسموتی خوشمزه مخصوص صبحانه!

از این اسموتی هاي‌ خوشمزه و ساده برای صبحانه خود استفاده کنید

 

مواد لازم :

آموزش طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه و ساده جدید

مواد لازم برای تزیین اسموتی:

آموزش طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه و ساده جدید

طرز تهیه اسموتی :

 

ماست، آناناس، انبه و آب آناناس را دریک مخلوط کن ریخته و درب ان را بگذارید. مخلوط کن را روشن کرده و تا زمانی که اسموتی یکدست شود ادامه دهید.

حالا اسموتی آماده شده را بین دو شماره کاسه تقسیم کرده و بعد مواد تزیین را روی ان بریزید.

 

گروه آشپزی تالاب

جدیدترین مطالب سایت