معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

بـه دنبال راهی با طراوت برای شروع تابستان هستید؟ این دستور العمل هاي‌ نوشیدنی خنک تابستانی را امتحان کنید. نوشیدنی هاي‌ ما با طعم هاي‌ میوه اي و گیاهی را می‌توان در هر زمانی از روز میل کرد و کل خانواده را هیدراته و شاد نگه می دارد. دستور العمل هایي مانند هندوانه، خیار، ریحان و لیموناد زغال اخته ما برای تابستان پرطرفدار و عالی هستند.

 

انواع اسموتی و کوکتل های تابستانه

 

1. لیموناد تمشک

این لیموناد تمشک تارت شیرین بـه اسانی درست می شود. تنها 45 ثانیه در مخلوط کن، پوره تمشک تازه بـه دست می‌آید کـه این لیموناد را بسیار با طراوت تر از انچه در فروشگاه خریداری می‌کنید، می‌کند.

 

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

2 فنجان تمشک تازه، بـه علاوه بیشتر برای تزئین

1 فنجان آب لیموی تازه «از 6 لیمو بزرگ»

½ فنجان شکر گرانول

4 لیوان آب

یخ برای سرو

1 شماره لیمو خرد شده برای تزئین

 

بیشتر بخوانید: آموزش طرز تهیه انواع اسموتی مقوی برای بدن و سلامتی

 

طرز تهیه

تمشک، آب لیمو و شکر را در مخلوط کن بریزید. حدود 45 ثانیه تا زمانی کـه بـه خوبی مخلوط شوند، عمل کنید. مخلوط را از طریق یک الک توری ریز دریک پارچ سرو بریزید. در آب هم بزنید روی یخ سرو کنید؛ درصورت تمایل با تمشک و یک تکه لیمو تزئین کنید.

 

2. توت تابستانی مرکبات اسپریزر

پوره توت تازه و آب مرکبات زیپ دار همراه با سلتزر حباب دار برای نوشیدنی فوق العاده با طراوت برای روزهای گرم. همچنین اگر ترجیح می‌دهید الکل را حذف کنید، جای گزین بسیار خوبی برای سنگریا اسـت. اگر منتظر شلوغی هستید، دستور غذا را دو برابر کنید.

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

2 فنجان انواع توت هاي‌ تازه، مانند توت فرنگی، تمشک، تمشک یا زغال اخته، یا مخلوط، بـه علاوه بیشتر برای تزئین

½ فنجان آب پرتقال

2 قاشق غذاخوری آبلیمو بـه اضافه برش هاي‌ لیموترش برای تزئین

2 قاشق غذاخوری عسل

3 فنجان سلتزر لیمو یا آب سودا

 

طرز تهیه

توت ها، آب پرتقال، آب لیموترش و عسل را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود. مخلوط توت را از صافی رد کنید. سپس سلتزر «یا آب سودا» را در پارچ بریزید و هم بزنید. درصورت تمایل روی یخ سرو کنید ودر صورت تمایل با انواع توت ها و برش هاي‌ لیمو ترش تزئین کنید.

 

3. لیموناد اسلاش با تغییر رنگ

بچه ها و بزرگسالان بـه طور یکسان با تماشای این لجن خوشمزه کـه دریک لحظه از آبی بـه صورتی و بنفش تبدیل می شود حيرت زده می‌شوند. این معجون جادویی با چای آبی طبیعی و لیموناد طراوت‌بخش برای یک آزمایش علمی سرگرم‌کننده درست می شود کـه همچنین خوشمزه اسـت. ایده آل برای جشن تولد فرزند شـما! 

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

4 قاشق چایخوری چای گل نخود آبی

2 فنجان آب جوش

2 فنجان لیموناد

 

طرز تهیه

چای را بـه مدت 8 دقیقه در آب جوش دم کنید. دریک پیمانه اندازه گیری 2 فنجانی صاف کنید. چای را در قالب یخ بریزید و فریز کنید تا جامد شود. مکعب هاي‌ چای یخ زده را در مخلوط کن بریزید و خرد کنید. در هر لیوان 1/2 فنجان بریزید و 1/2 فنجان لیموناد را روی یخ خرد شده بریزید. جادو را تماشا کن!

 

4. ملوناد نعناعی

هیچ چیز با طراوت تر از این ترکیب خربزه عسلک و آبلیمو نیست. روی ان با نوشابه سفید پر شده اسـت و فقط نگاه کردن بـه نوشیدنی شـما را خنک میکند.

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

7 فنجان خربزه عسلک بسیار رسیده، پوست کنده، دانه شده و مکعبی

½ فنجان آبلیمو

6 برگ نعناع تازه

2 ⅔ فنجان آب گاز دار یا نوشابه سفید خنک

 

طرز تهیه

در مخلوط کن، عسلک، آبلیمو و نعنا رابا هم مخلوط کنید. بپوشانید و مخلوط کنید تا یکدست شود. حداقل 1 ساعت بپوشانید و خنک کنید. حدود 2/3 فنجان از مخلوط خربزه را در هر لیوان بریزید. با نوشابه پر کنید. بـه آرامی هم بزنید بلافاصله با نعناع اضافی سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه و ساده جدید

 

5. موکتل مارگاریتا منجمد

این موکتل مارگاریتا سرد یک نسخه کپی غیرالکلی با طراوت از رستوران مورد علاقه اسـت. تنها چیزی کـه نیاز دارید یک مخلوط کن و چند ماده برای ترکیب این خوراکی با طراوت اسـت. آب گریپ فروت طعم و مزه‌اي می‌افزاید.

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

 

مواد تشکیل دهنده

1 قاچ آهک

1 پیمانه نمک درشت یا شکر درشت

1 «6 اونس» قوطی کنسانتره لیموترش منجمد

¾ فنجان آب پرتقال

⅔ فنجان آب گریپ فروت شیرین نشده

25 تا 30 تکه یخ کوچک «حدود 4 فنجان»

برش هاي‌ لیمو یا لیمو ترش «اختیاری»

 

طرز تهیه

درصورت تمایل، لبه هاي‌ لیوان مارگاریتا رابا گوه آهکی بمالید. لبه ها را دریک ظرف کم عمق از نمک درشت یا شکر فرو کنید و اضافی را تکان دهید. کنار بگذارید. در مخلوط کن کنسانتره لیموترش، آب پرتقال و آب گریپ فروت رابا هم ترکیب کنید. بپوشانید و مخلوط کنید تا یکدست شود. در حالی کـه مخلوط‌کن روشن اسـت، بـه تدریج تکه‌هاي‌ یخ را از سوراخ درب ان اضافه کنید و ان‌ها را هم بزنید تا لطیف شوند. در لیوان هاي‌ مارگاریتا بریزید. درصورت تمایل با برش هاي‌ مرکبات تزئین کنید.

 

6.هلو کولر

این خنک کننده هلو را بـه جای آب انگور گازدار استفاده می‌کند. ان را دریک لیوان بزرگ برای ارائه اي دوست داشتنی سرو کنید.

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

3 فنجان سلتزر

1 فنجان آب هلو یا شهد

1 فنجان آب انگور سفید درخشان

4 برش هلو تازه

 

طرز تهیه

سلتزر، آب هلو «یا شهد» و آب سفید درخشان را دریک پارچ باهم ترکیب کنید. بین 4 لیوان پر از یخ تقسیم کنید. با برش هاي‌ هلو تزئین کنید.

 

7. لیموناد منجمد زده شده

لیموناد منجمد زده شده، کرمی بودن یک میلک شیک رابا لطافت تشنگی لیموناد تازه فشرده شده ترکیب می‌کند تا یک خوراکی فوق العاده با طراوت را بـه همراه داشته باشد. و این نوشیدنی ساده لیموناد منجمد تنها با چهار ماده و یک مخلوط کن ترکیب می شود. میتوانید بـه جای شیر نارگیل پرچرب از شیر نارگیل سبک یا شیر نارگیل یخچالی استفاده کنید، اگر چه نتیجه نهایی آنقدرها غنی و خامه اي نخواهد بود. باقی مانده شربت ساده تا 1 هفته در یخچال نگه‌داری می شود.

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

شربت لیمو ساده

½ فنجان شکر گرانول

½ فنجان آب

پوست 1 لیمو

 

لیموناد

½ فنجان آب لیموی تازه فشرده «از 2 لیمو»

1 فنجان شیر نارگیل پر چرب

2 ½ فنجان تکه هاي‌ یخ

 

طرز تهیه

برای تهیه شربت ساده: شکر و آب را دریک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و هر از گاهی هم بزنید تا شکر حل شود. پوست لیمو را هم زده و از روی حرارت بردارید. روی ان را بپوشانید و بگذارید 1 ساعت دم بکشد، سپس شربت را از یک الک مشبک صاف کنید. مزه را دور بریزید «شربت اضافی خواهید داشت؛ تا 1 هفته در یخچال بگذارید.»

برای تهیه لیموناد فرم گرفته: 1/2 فنجان شربت ساده، آبلیمو، شیر نارگیل و یخ را در مخلوط کن بریزید. آن قدر هم بزنید تا یخ له شود و مخلوط یکدست شود. بین 4 لیوان تقسیم کنید و بلافاصله سرو کنید.

 

8. موز ویرجین پینا کولادا

طرز تهیه پینا کولادا بدون الکل رابا این دستور ساده بیاموزید. موز رسیده با آناناس تازه و شیر نارگیل ترکیب می شود تا یک نوشیدنی با طراوت باشد. دریک لیوان جشن سرو کنید.

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

2 شماره موز بسیار رسیده

1 فنجان آناناس تازه خرد شده بـه اضافه 4 قاچ برای تزئین

1 فنجان آب آناناس

1/2 فنجان شیر نارگیل 

3 فنجان تکه هاي‌ یخ

 

طرز تهیه

موز، آناناس خرد شده، آب آناناس، شیر نارگیل و یخ را در مخلوط کن پوره کنید. بین 4 لیوان تقسیم کنید. با تکه هاي‌ آناناس تزئین کنید.  باقی مانده شیر نارگیل را تا 1 هفته در یخچال یا تا 2 ماه در فریزر قرار دهید. هنگامی کـه ذوب می شود جدا بـه نظر میرسد. بـه سادگی مخلوط کنید تا یکدست شود.

 

9. مارگاریتاهای توت فرنگی-انبه لایه ای ویرجین

این ماکت یخ زده خیلی خوشمزه و زیباست! لایه‌هایي از توت‌فرنگی و انبه مخلوط با طعم خوشبو مرکبات، یک نوشیدنی غیرالکلی مفرح و بدون کالری اضافی و شکر یک مارگاریتای رستوران سنتی را برای شـما بـه ارمغان می‌آورد.

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

3 فنجان توت فرنگی منجمد

3 فنجان یخ تقسیم شد

1 فنجان آب تقسیم شده

⅔ فنجان آبلیمو، تقسیم شده

½ فنجان آب پرتقال تقسیم شده

¼ فنجان شربت ساده 

3 فنجان تکه هاي‌ انبه منجمد

 

طرز تهیه

توت فرنگی، 1/2 فنجان یخ، 1/2 فنجان آب، 1/3 فنجان آبلیمو، 1/4 فنجان آب پرتقال و 2 قاشق غذاخوری شربت ساده را در مخلوط کن بریزید. پوره کنید تا یکدست شود. بـه پارچ یا کاسه منتقل کنید. شیشه مخلوط کن را بشویید. انبه و 1/2 فنجان یخ باقی مانده، 1/2 فنجان آب، 1/3 فنجان آبلیمو، 1/4 فنجان آب پرتقال و 2 قاشق غذاخوری شربت ساده را در مخلوط کن بریزید. پوره کنید تا یکدست شود. دو مارگاریتا را بـه صورت تزئینی در 6 لیوان قرار دهید. لایه ها را مجزا بگذارید یا تا حدی باهم هم بزنید تا یک طرح چرخشی ایجاد شود.

 

برای درست کردن شربت ساده خود: 1 فنجان شکر و 1 فنجان آب را دریک قابلمه متوسط ​​بجوشانید و مرتباً هم بزنید تا شکر حل شود. اجازه دهید 30 دقیقه خنک شود و سپس در یخچال قرار دهید تا سرد شود، حداقل 1 ساعت. حدود 1 1/2 فنجان درست می‌کند.

 

10. موکتل قاطر مسکو

دراین موکتل Moscow Mule، طعم کمی تند زنجبیل با آب لیموترش تازه برای یک نوشیدنی تارت و با طراوت متعادل شده اسـت. اگر نمیتوانید شربت زنجبیل را در فروشگاه ها پیدا کنید، میتوانید بـه اسانی خودتان ان را درست کنید.

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

2 فنجان ماء شعیر زنجبیل غیر الکلی

½ فنجان آب لیموترش تازه

1 قاشق غذاخوری شربت زنجبیل 

تکه هاي‌ یخ

قاچ هاي‌ لیموترش و/یا زنجبیل متبلور برای تزئین

 

طرز تهیه

ماء شعیر زنجبیل، آب لیموترش و شربت زنجبیل را دریک پارچ کوچک ترکیب کنید. هم بزنید تا شربت حل شود. بـه طور مساوی بین 2 لیوان پر از یخ تقسیم کنید. درصورت تمایل با تکه هاي‌ لیموترش و/یا زنجبیل کریستالیزه تزئین کنید.

 

شربت زنجبیل رابا سایر مواد کوکتل بیابید یا شربت زنجبیل خانگی درست کنید: ½ فنجان آب، ½ فنجان شکر گرانول و 3 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه خرد شده را دریک قابلمه کوچک باهم ترکیب کنید. روی حرارت متوسط ​​رو بـه بالا بجوشانید؛ حدود 5 دقیقه بجوشانید و هر از گاهی هم بزنید تا شکر حل شود. از روی حرارت بردارید؛ بگذارید 30 دقیقه بماند. از طریق یک صافی مشبک داخل یک ظرف دربسته بریزید «مواد جامد را دور بریزید». تا 2 هفته در یخچال بگذارید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش طرز تهیه اسموتی خوشمزه موز و شکلات با شیر کاکائو

 

11. موهیتو موکتل

این ماکت‌هاي‌ موهیتو نعنایی دریک ناهار، یک برانچ، یک حمام کودک، یک مهمانی استخر بسیار عالی خواهند بود – اساساً هر زمان کـه متوجه شوید کـه یک نوشیدنی خنک و با طراوت از ان استقبال می شود. حتما تکه هاي‌ یخ و آب گازدار را دقیقاً قبل از سرو اضافه کنید تا از رقیق شدن این کوکتل پارچ پیشگیری کنید.

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

¾ فنجان آب لیموترش تازه «از 6 لیموترش»

¾ فنجان شربت ساده 

½ فنجان برگ نعناع تازه بسته بندی شده

2 نوار پوست آهک

4 فنجان تکه هاي‌ یخ

2 فنجان آب گازدار

برش هاي‌ لیموترش و شاخه هاي‌ نعناع، ​​برای تزئین

 

طرز تهیه

آب لیموترش، شربت ساده، برگ نعناع و پوست لیمو را دریک پارچ باهم ترکیب کنید. با دسته یک قاشق چوبی بلند، نعناع و پوست ان را کمی له کنید. تکه هاي‌ یخ و آب گازدار را اضافه کنید؛ هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. بین 4 لیوان تقسیم کنید؛ درصورت تمایل با برش هاي‌ لیموترش و شاخه هاي‌ نعنا تزئین کنید.

نکات

نکته: برای درست کردن شربت ساده خود، 1 فنجان شکر و 1 فنجان آب را دریک قابلمه متوسط ​​بجوشانید و مرتب هم بزنید تا شکر حل شود. اجازه دهید 30 دقیقه خنک شود و سپس در یخچال قرار دهید تا سرد شود، حداقل 1 ساعت. شربت ساده را میتوان تا 6 ماه در یخچال نگه‌داری کرد.

 

12. لیموناد بلوبری

این لیموناد زغال اخته بـه اندازه کافی شیرین اسـت، با رنگ و طعم زرق و برق دار از زغال اخته تازه. لیموهای کامل با پوست نازک‌تر طعم لیمویی را بدون تلخی از مغز و پوست زیاد می‌افزایند.

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

2 فنجان زغال اخته تازه، بـه علاوه بیشتر برای سرو

1 فنجان آب لیموی تازه «حدود 6 شماره لیمو با پوست نازک»

½ فنجان شکر گرانول

¼ قاشق چایخوری نمک

4 لیوان آب

یخ برای سرو

 

طرز تهیه

زغال اخته، آب لیمو، شکر و نمک را در مخلوط کن بریزید. اینکار را تا زمانی کـه ترکیب شوند، حدود 45 ثانیه انجام دهید. مخلوط را از طریق یک صافی مشبک دریک پارچ بزرگ بریزید. مواد جامد را دور بریزید در آب هم بزنید. بین 8 لیوان پر از یخ تقسیم کنید ودر صورت تمایل زغال اخته بیشتری روی ان بریزید.

 

13. هندوانه خیار ریحان سلتزر

هندوانه، خیار، ریحان تازه و آبلیمو طعم نوشیدنی تابستانی را می دهد کـه بـه اندازه کافی برای مهمانان جذاب اسـت. ترکیب نوشابه فقط چند دقیقه طول میکشد. کنسانتره میوه، شربت ساده و آب سلتزر را جداگانه در یخچال نگه داری کنید، سپس درست قبل از سرو مخلوط کنید.

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

کنسانتره میوه

½ فنجان هندوانه خرد شده

½ فنجان خیار خرد شده

6-8 برگ ریحان تازه

آب 1/2 لیموتر

1 فنجان آب

 

شربت ساده

1 فنجان آب

1 فنجان شکر یا عسل

 

سلتزر

3 فنجان آب سلتزر

 

طرز تهیه

برای تهیه کنسانتره میوه: هندوانه، خیار، ریحان و لیموترش را دریک پارچ یا شیشه بزرگ بریزید و با قاشق چوبی انها را له کنید تا آب آن ها خارج شود. در آب هم بزنید. بگذارید مخلوط یک شب در یخچال دم بکشد، سپس صاف کنید.

 

برای تهیه شربت ساده: آب و شکر «یا عسل» را دریک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ​​مخلوط کنید. بجوشانید، گاهی اوقات هم بزنید تا کاملا حل شود. بگذارید خنک شود.

 

برای تهیه سودا: برای هر وعده نوشابه، 1/4 فنجان کنسانتره میوه، 1 قاشق چایخوری رابا هم ترکیب کنید. شربت ساده و 3/4 فنجان آب سلتزر دریک لیوان. درصورت تمایل با یخ سرو کنید.

 

نکته: با استفاده از این ترکیبات برای کنسانتره میوه، طعم هاي‌ سلتزر بیشتری ایجاد کنید.

 

زنجبیل پرتقالی کرن بری:

1/2 فنجان زغال اخته، تازه یا منجمد «ذوب شده»

1/2 پرتقال، ورقه شده

1 قاشق چایخوری. زنجبیل تازه ورقه شده

 

زنجبیل لیموی آناناسی:

1 فنجان آناناس خرد شده، تازه یا منجمد «ذوب شده»

1/2 لیمو، ورقه شده

1 قاشق چایخوری. زنجبیل تازه ورقه شده

 

14. موکتل رزماری سیدر گازدار

تعداد زیادی از انواع ماکتل ها سرشار از شکر هستند، اما این ماکتل راحت با استفاده از نوشابه و دستور شربت ساده بدون شکر، کالری و کربوهیدرات‌ها را کاهش می دهد.

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

4 اونس سیب

4 اونس نوشابه یا سلتزر

1 قاشق غذاخوری شربت ساده رزماری بدون شکر

1 شاخه رزماری تازه «اختیاری»

 

طرز تهیه

سیب، نوشابه «یا سلتزر» و شربت ساده را دریک لیوان هایبال ترکیب کنید. درصورت تمایل با شاخه رزماری تزئین کنید.

 

15. ماکت نعنا هندوانه

هیچ چیز مانند این ماکت نعناع هندوانه با طراوت، تابستان را نمی‌گوید! این سبک، ترد و تنها با چند ماده ساده ساخته شده اسـت.

معرفی 15 کوکتل تابستانه خنک بدون الکل + عکس

مواد تشکیل دهنده

2 برگ نعناع تازه، بـه علاوه بیشتر برای تزئین

یخ

3/4 فنجان آب هندوانه

½ فنجان نوشابه 

برش هاي‌ کوچک هندوانه برای تزئین

 

طرز تهیه

برگ هاي‌ نعناع را در ته یک لیوان کوکتل بزرگ با یک قاشق یا قاشق چوبی کوچک له کنید. یک سوم لیوان را پر از یخ کنید. آب هندوانه را اضافه کنید. روی ان رابا نوشابه ریخته ودر صورت تمایل با یک تکه هندوانه و بیشتر برگ نعنا تزیین کنید.

 

برای تهیه آب هندوانه خود، 1 1/2 فنجان هندوانه مکعبی بدون هسته را در مخلوط کن پوره کنید تا یکدست شود. مخلوط را از طریق یک الک توری ریز دریک کاسه بریزید و با قاشق فشار دهید تا آب ان خارج شود. مواد جامد را دور بریزید. شیره را بپوشانید و تا 4 روز در یخچال بگذارید.

جدیدترین مطالب سایت