گران ترین بستنی های دنیا (+ 10 بستنی)

مجموعه : انواع بستنی
گران ترین بستنی های دنیا (+ 10 بستنی)

گران ترین بستنی : در ادامه دراین پست از مجله تفریحی تالاب بخوانید تا بفهمید از گران‌ ترین بستنی جهان چه موادی باید انتظار داشت و چقدر می توانید برای یک وعده بپردازید.

 

گران ترین بستنی ها کدامند؟

تعداد زیادی از ما از بستنی شکلاتی معمولی یا یک موزی کـه با خامه فرم گرفته برای دسر پوشانده شده اسـت راضی هستیم. اما اگر چیز عجیب‌تری را ترجیح می دهید، حاوی ترکیبات کمیاب کاکائو و ریختن در شراب‌هاي‌ دسر کمیاب، بستنی گران‌قیمتی وجوددارد کـه مطابق با ذائقه شـما باشد.

 

ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب عده اي از گران‌ترین بستنی‌هاي‌ جهان، از لاس‌وگاس و نیواورلئان گرفته تا شهر دبی و فراتر از ان را بررسی کرده‌ایم تا لیست قطعی بستنی‌ها را برای افراد فوق‌ثروتمند جمع آوری کنیم.

 

بیشتر بخوانید: 10 مزیت شگفت انگیز خوردن بستنی + خواص بستنی

 

10 بستنی گران قیمت دنیا

10. الماس سیاه: 817 دلار

گران ترین بستنی های دنیا در سال 2023 + عکس

بستنی بلک دایموند ساخته کافه اسکوپی مستقر در شهر دبی اسـت و بـه قیمت 817 دلار در هر قسمت فروخته می شود. مواد تشکیل دهنده دسر بلک الماس شامل بستنی وانیلی ماداگاسکار اسـت کـه روی ان شیرینی هاي‌ کمیاب شامل تکه هاي‌ ترافل ایتالیایی مرغوب، زعفران ایرانی و ورق طلای خوراکی 23 عیار اسـت.

 

بـه هرحال، این جا شهر دبی اسـت، جایی کـه عشق بـه طلا در همه ی جا وجوددارد، بنابر این می‌توان انتظار داشت دسر بستنی الماس سیاه با کمی خوش طعمی همراه شود. این ظرف دریک کاسه ورساچه همراه با قاشق ورساچه سرو میشود کـه هر کدام دارای تزئینات تزیینی مناسبی اسـت کـه مشتری نیز می تواند با خود بـه خانه ببرد.

 

دسر بلک دایموند، صاحب کافه اسکوپی، زوبین دوشی، پنج هفته طول کشید تا این دسر درست شود، کـه در گفت و گو اي قیمت بالای ان را توجیه کرد و گفت: «ما از مشتریان مشتاق شهر دبی انتظار داریم کـه بـه اسانی برای یک محصول برتر، حق بیمه پرداخت کنند.»

 

دسر بستنی ترافل بلک الماس در ابتدا بـه عنوان گران‌ترین بستنی‌اي بود کـه می توانید بخرید، بنابر این جایگاه ان در رتبه 10 دراین لیست نشان می دهد کـه چقدر آسان از رتبه اول سقوط میکنید. ودر حالی کـه هزینه کاسه ورساچه فاش نشده اسـت، میتوان تصور کرد کـه قیمت این دسر گرانقیمت توسط ظروف افزایش یافته اسـت.

 

9. گلدن پولنس ساندای: 1000 دلار

گران ترین بستنی های دنیا در سال 2023 + عکس

نخستین بستنی گران قیمتی کـه سد 1000 دلاری را شکست، Golden Opulence Sundae اسـت کـه توسط رستوران Serendipity 3 شهر نیویورک ساخته شده اسـت. این دسر فقط از طریق سفارش ویژه در معرض اسـت «با توجه بـه هزینه این بستنی، تعجب آور نیست»؛ این دسر همچنین دارای وانیل ماداگاسکار اسـت کـه اینبار با بستنی لوبیا وانیلی دم کرده اسـت.

 

شربت شکلات از Amedel Porcelana «گران‌ترین شکلات ایتالیایی جهان» ذوب شده با تکه‌هاي‌ شکلات Chuao کـه از دانه‌هاي‌ کاکائو برداشت شده در سواحل ونزوئلا گرفته شده اسـت. اگر این کافی نبود، بستنی خوشمزه با میوه هاي‌ شیرین، بادام طلایی، گیلاس مارزیپان و حتی بیشتر تکه هاي‌ ترافل شکلاتی روی ان قرار میگیرد.

 

با ورق طلای خوراکی بـه عنوان تکمیل کننده، گلدن پولنس ساندای دریک جام کریستالی باکارات هارکور سرو می شود کـه مشتری می تواند ان را نگه دارد. Golden Poulence Sundae رکورد شکنی دیگری اسـت کـه زمانی رکورد کتاب گینس گرانترین دسر جهان را در اختیار داشت.

 

8. Mauboussin Mega Sundae: هزار دلار

گران ترین بستنی های دنیا در سال 2023 + عکس

یکیدیگر از بستنی هاي‌ گرانقیمت برای افراد ثروتمند با دندان شیرین، Mauboussin Mega Sundae توسط سرآشپز شهر نیویورک سباستین چامارت اسـت کـه بـه طور گسترده بـه عنوان یکی از بهترین سرآشپزهای کشور آمریکا شناخته می شود.

 

همچنین با وزن 1000 دلار، Mauboussin Mega Sundae برای کسانی کـه غذای گرانقیمت خودرا کـه با تزریق مشروب سرو می شود، مناسب اسـت.

 

Chamaret بستنی وانیلی خانگی رابا ماکارون و ترافل شکلاتی ترکیب می کند، سپس ان رابا یک سوربت مخصوص ساخته شده از Dom Perignon Rose می‌افزاید و با رویه برگ طلایی کـه در همه ی جا حاضر اسـت بـه اتمام می رساند.

 

همچنین یک سس ودکای شکلاتی وجوددارد کـه با براونی هاي‌ طلایی و خامه فرم گرفته تازه تمام شده اسـت و Mauboussin Mega Sundae را بـه یکی از پر کالری ترین بستنی هاي‌ جهان تبدیل می کند.

 

هیچ یک از کشتی هاي‌ تزئینی فانتزی وجود ندارد کـه مشتریان بتوانند بعد از بستنی گرانقیمت خود نگه دارند. این بستنی دریک لیوان مارتینی بزرگ سرو میشود «کـه با درنظر گرفتن سس ودکا شکلاتی مناسب اسـت». با این حال، یک انگشتر استیل سیاه و طلای سفید از جواهرات Mauboussin بـه عنوان یادگاری ارائه می شود.

 

7. ویکتوریا ساندای: 1000 دلار

گران ترین بستنی های دنیا در سال 2023 + عکس

حرکت از شهر نیویورک بـه شیکاگو برای ویکتوریا ساندای، آخرین بستنی گرانقیمت 1000 دلاری. این بستنی کـه در سالن و اتاق چای رستوران Langham Pavilion موجود اسـت، بـه افتخار ملکه انگلستان، کـه در زمان افتتاح رستوران شاخص درسال 1865 سلطنت کرد، نامگذاری شده اسـت.

 

این چیزی اسـت کـه برای گرند خود دریافت میکنید: پایه بستنی وانیلی ممتاز و بستنی شکلاتی، بادام زمینی طلایی کاراملی، گرد ورق طلای 24 عیار، کروکوانت شکلات تلخ، و فاج داغ، همه ی با کارامل نمک‌زده، کنیاک هنسی VSOP، کاسه کره ؛ و خامه فرم گرفته. «وای!»

 

این بستنی گرانقیمت کـه دریک کاسه کریستال Wedgewood سرو می شود «کـه مشتریان اجازه دارند با خود بـه خانه ببرند»؛ همچنین یک بطری Dom Perignon محصول سال 2003 ارائه می شود. این فقط بستنی وانیلی معمولی نیست کـه دراین دسر پیدا می کنید. وانیل بوربن ماداگاسکار، وانیل مکزیکی و وانیل میوه اي تاهیتی همگی باهم ترکیب شده اند تا یک بستنی واقعاً خوشمزه ارائه دهند.

 

بنابر این اگر تا بـه حال با 1000 دلار در شیکاگو هستید ودر حال و هوای دسر هستید، رستوران پاویلیون می تواند مکان مناسبی برای شـما باشد.

 

6. خرس فوق العاده: 1500 دلار

گران ترین بستنی های دنیا در سال 2023 + عکس

زمانی کـه Bear Extraordinaire با قیمت 1500 دلار روی مشتریان انحصاری شهر نیویورک عرضه شد، رکورد های جدیدی را شکست و تبدیل بـه گرانترین بستنی در ان زمان شد. این غذای بستنی مجلل توسط شیرینی‌پز مشهور روزاریو واکابایاشی ساخته شده اسـت، او همچنین بـه دلیل دستور العمل‌هاي‌ اسکون و سایر غذا هاي دسر انتخابی مورد تحسین قرار گرفته اسـت.

 

The Bear Extraordinaire در هتل Baccarat در منهتن شروع بـه کار کرد و بـه مهمانان اجازه می دهد تا تخم بستنی خودرا بشکنند تا لایه هاي‌ فراوان بستنی هاي‌ گرانقیمت داخل ان آزاد شوند. دانه هاي‌ وانیل وارداتی ماداگاسکا برای بستنی پایه وانیلی استفاده می شود کـه در پوسته شکلات سفید پوشانده شده و با کره کاکائو رنگ شده اسـت.

 

تخم مرغ روی بستری از ترافل سیاه مخلوط با شکلات تلخ منجری و نوک کاکائو طلایی Valrhona قرار میگیرد. سس شامپاین هیبیسکوس و مرنگ مرکبات با پروانه‌هاي‌ فوندانت و رشته‌هاي‌ قند موی فرشته همراه میشوند، با برگ‌هاي‌ طلایی و نقره‌اي خوراکی کـه آخرین لمس زوال را اضافه میکند.

 

Bear Extraordinaire دریک مجسمه کاسه کریستالی Baccarat “Zoo Bear” بـه ارزش 1200 دلار سرو می شود کـه بـه صورت جداگانه عدد گذاری و توسط طراح امضا شده اسـت. اگر ترجیح می دهید فقط با بستنی بچسبید، می توانید ظرف را دریک کاسه معمولی با قیمت 300 دلار سفارش دهید.

 

بیشتر بخوانید: بستنی زمستانی خوش طعم و خانگی

 

5. بستنی سه دوقلو: 3333 دلار

گران ترین بستنی های دنیا در سال 2023 + عکس

شرکت کالیفرنیایی Three Twins Ice Cream درسال 2005 تاسیس شد و با فروش بستنی ارگانیک نامی برای خود دست و پا کرد ودر سال 2008 “گران‌ترین بستنی جهان” سه دوقلو خودرا معرفی کرد. این بستنی با قیمت 3333 دلار، از یک تقسیم موز پوشیده از شربت هاي‌ تهیه شده از شراب هاي‌ دسر کمیاب، از جمله Chateau D’Yquem، بندر قدیمی دهه 1960؛ و Trockenbeerenauselese آلمانی ساخته شده اسـت.

 

بستنی سه دوقلو بـه همین جا ختم نمی‌شود: انها این دسر بستنی رابا قاشق طلایی از دهه 1850 سرو میکنند. حتی بهتر از ان؛ بستنی سه دوقلو دسر مجلل رابا رویکردی منحصر بـه فرد برای حفظ محیط زیست ترکیب می کند و یک سوم قیمت خرید را بـه یک مرکز محلی واگذار میکند.

 

این اعتماد زمینی در جهت مدیریت بهتر و حفاظت از مناطق محلی با زیبایی طبیعی کار می کند، بنابر این اگر در مورد مصرف بستنی گرانقیمت احساس گناه می کنید، می توانید با دانستن این کـه تقریبا 1000 دلار برای یک هدف خوب هزینه شده اسـت، می توانید خواب آسان داشته باشید.

 

بـه عنوان یک امتیاز اضافی برای دوستداران موسیقی، Three Twins همچنین شامل اجرای ویولن سل برای کسانی اسـت کـه نوازندگان را از قبل رزرو می‌کنند.

 

4. شکلات Frrrozen Haute: بیست و پنج هزار دلار

گران ترین بستنی های دنیا در سال 2023 + عکس

بستنی شکلاتی Frrrozen Haute درسال 2007 نیز بـه عنوان گران‌ترین بستنی جهان معرفی شد و بـه قیمت 25000 دلار فروخته شد و بـه کتاب رکورد های جهانی رکورد های گینس راه یافت. این یکیدیگر از دسرهای گران‌ قیمت از رستوران سرندیپیتی 3 نیویورک و افزایش قیمت قابل‌توجهی از Opulence Sundae «کـه با برگ‌هاي‌ طلا و ترافل شکلاتی پر شده بود» اسـت.

 

بنابر این، هنگام سرو بستنی شکلاتی Frrrozen Haute چه بستنی‌ها و دسرهای دیگری را میتوانید انتظار داشته باشید؟ کمتر از 28 کاکائو در ترکیب خوب بستنی استفاده می شود کـه شامل 14 مورد از گرانترین کاکائوهای موجود در جهان اسـت و یک شکلات منجمد منحصر بـه فرد را ایجاد می کند.

 

شیر، تکه‌هاي‌ یخ، خامه فرم گرفته و براده‌هاي‌ بستنی ترافل «از گران‌ترین ترافل جهان، La Madeline au Truffle» باهم ترکیب میشوند تا این یک سوندای خوشمزه و غنی را درست کنند. شکلات یخ زده با 5 گرم طلای خوراکی 23 عیار تزئین شده اسـت ودر یک جام شیشه اي کـه با طلای خوراکی نیز پوشانده شده سرو می شود، در صورتی کـه تزئینات بـه اندازه کافی پر نشده باشد.

 

این جام دارای یک دستبند طلا «18 عیار» اسـت کـه 1 قیراط الماس سفید در ان پرتاب شده اسـت. در نهایت، سازندگان از گزینه قاشق نقره اي اجتناب کرده و طلای بیشتری را انتخاب کردند و ظرف رابا یک قاشق طلایی تزئین شده با الماس هاي‌ سفید و شکلاتی سرو می‌کنند «کـه اگر این دسر را مدنظر دارید، از شنیدن ان خوشحال خواهید شد. مشتریان مجاز بـه بردن بـه منزل هستند».

 

این دسر گرانقیمت، پر از مواد کمیاب از آفریقا و آمریکای جنوبی، با مشارکت Euphoria، یک جواهرساز لوکس مستقر در نیویورک ساخته شده اسـت.

 

3. ساندای پوچی: 60000 دلار

گران ترین بستنی های دنیا در سال 2023 + عکس

یک‌بار دیگر بـه بستنی سه دوقلو برای ساندای ابسوردیتی برمی گردیم کـه با بیش از یک پیمانه بستنی همراه اسـت و با بلیط هواپیما سرو می شود. برای Absurdity Sundae، Three Twins رویکرد خودرا برای ترکیب گران‌ترین بستنی‌ها در جهان با کارهای خوب ادامه می دهد و سود را بـه یک موسسه خیریه آفریقایی می دهد کـه در جهت حفظ محیط زیست کار می کند.

 

Absurdity Sundae دقیقاً مشابه سه Twins Ice Cream Sundae این شرکت اسـت کـه می توانید ان رابا قیمت 3333 دلار سفارش دهید. هزینه اضافی شامل یک پرواز درجه یک بـه تانزانیا می شود و شامل یک تور با راهنما در کوه کلیمانجارو می شود کـه از یخ قله ان برای تهیه بستنی استفاده می شود.

 

همچنین بـه عنوان بخشی از هزینه، بـه شـما اقامتگاه‌هاي‌ پنج ستاره داده میشود، بنابر این میتوانید پس از خوردن غذای Absurdity Sundae «حتی اگر نتوانید قاشق طلایی را کـه قبلاً می‌خوردید» نگه دارید، استراحت کنید.

 

2. MrBeast’s Ice Cream Sundae: صد هزار دلار

گران ترین بستنی های دنیا در سال 2023 + عکس

جیمی دونالدسون، یوتیوب‌بر، کـه با نام MrBeast نیز شناخته میشود، بـه‌خاطر هدایای جنون‌آمیزش مشهور اسـت، ودر حالی کـه این بستنی 100000 دلاری در کل گران‌ترین بستنی او نیست، مطمئناً از نظر گران‌ترین بستنی‌هاي‌ جهان افسانه‌اي اسـت.

 

آقای بیست قبل از لذت بردن از بستنی ماموت، دنیای آشپزی پنیرهای 500 دلاری و استیک هاي‌ 50000 دلاری را کاوش کرده بود، بنابر این اجتناب ناپذیر بود کـه او در نهایت بـه سراغ دسرها برود. بستنی او حاوی ده ها توپ بستنی 100 دلاری و شکلات از آمریکای جنوبی اسـت کـه از تخته هاي‌ شکلات 500 دلاری گرفته شده اسـت.

 

توت فرنگی از ژاپن وارد شد، در حالی کـه سس هاي‌ گرانقیمت از جمله سس هاکلبری وحشی بـه قیمت 50 دلار در هر قاشق و سس کارامل بـه قیمت 3000 دلار برای رویه ها استفاده شد. در نهایت یک آب گریپ فروت 20000 دلاری «کـه 99 ساله بود» و یک آب سیب 50 ساله بـه قیمت 45000 دلار روی ان ریختند.

 

MrBeast حتی از خوردن بستنی خودداری کرد و جای خودرا در سر میز بـه یکیدیگر از طرفداران داد تا انها بتوانند بـه جای بستنی کوهستانی بخوابند. او حتی بـه سرآشپز سازنده بستنی انعام 20000 دلاری داد کـه برای یک روز کاری بد نیست.

 

1. توت فرنگی آرنو: 1.4 میلیون دلار

گران ترین بستنی های دنیا در سال 2023 + عکس

در نهایت، این سفر بـه نیواورلئان برای برجسته‌ترین راهنمای این راهنمای گران‌ترین بستنی‌هاي‌ جهان، Strawberries Arnaud اسـت. شاید شگفت انگیزتر از همه ی این باشد کـه این غذا در مقایسه با عده اي از غذا هاي فوق العاده اي اسـت کـه قبلاً دیده بودیم، ترکیبی از توت فرنگی تازه، بستنی وانیلی، خامه فرم گرفته و نعناع با سس گرانقیمت اوپورتو.

 

اگر تعجب می کنید کـه چگونه Strawberries Arnaud برچسب قیمت 1.4 میلیون دلاری خودرا توجیه می کند، همچنین با یک حلقه الماس صورتی 4.7 قیراطی کـه زمانی متعلق بـه سر ارنست کاسل بود، ارائه می شود و ان را برای هدیه نامزدی ایده آل می کند «فقط تا زمانی کـه شـما دوباره بخشی از مجموعه فوق العاده غنی».

 

اگر هنگام خوردن بستنی کمی احساس تشنگی می کنید، این بستنی با مشروب کریستالی Charles X بـه ارزش 24850 دلار سرو می شود.

 

در حالی کـه این دسر فاقد بستنی کمیاب وانیلی و ترافل سیاه اسـت کـه در عده اي از رقبای ارزان‌تر ان یافت میشود، گران‌ترین بستنی جهان بـه دلیل سادگی نسبی ان و کمک کمی از یک حلقه الماس صورتی گرانقیمت کار می کند.

 

بیشتر بخوانید: تاریخچه بستنی های ایرانی «+عکس»

 

در پایان

گران‌ترین بستنی‌هاي‌ دنیا با ماکارون‌هاي‌ فرانسوی نفیس، ترافل‌هاي‌ سیاه کمیاب، تزئینات ورق طلا و هدایای لوکس مشتریان را بـه وجد می‌آورند. از دسرهای بستنی مجلل Aria Resort گرفته تا Absurdity Sundae با نام مناسب، تقریبا هیچ محدودیتی برای خرج کردن بستنی وجود ندارد.

جدیدترین مطالب سایت