طرز تهیه بستنی زغالی خانگی | فواید و ضرر های بستنی زغالی

مجموعه : انواع بستنی
طرز تهیه بستنی زغالی خانگی | فواید و ضرر های بستنی زغالی

طرز تهیه بستنی زغالی در خانه تنها به دو روش ساده!

احتمالا تا بـه حال نام بستنی زغالی بـه گوشتان خورده اسـت یا دستکم عکس هاي‌ آن را در اینترنت و فضای مجازی دیده اید و شاید با خود بگویید مگر از زغال هم بستنی درست می کنند ! باید بگوییم بله دلیل رنگ سیاه این بستنی نیز به دلیل کربن سیاه گیاهی «خوراکی» اسـت همراه سایت تالاب بمانید تا در ادامه مطلب طرز تهیه و رسپی این بستنی خوشمزه و خوش طعم را یاد بگیرید  . اگر گیاه خوار هستید و نمی‌توانید از تخم مرغ و محصولات حیوانی استفاده کنید نگران نباشید دو روش تهیه مخصوص وگان و معمولی قرار گرفته شده اسـت.

 

بستنی زغالی یا black ice cream  چیست ؟

بستنی زغالی نسل جدیدی از بستنی اسـت. این بستنی یکی از عجیب‌ترین خوراکی‌ها در جهان بوده کـه اخیرا توجه تعداد زیادی از افراد را بـه خود جلب کرده و رنگ آن ناشی از کربن سیاه گیاهی اسـت. این ماده از گیاهان سوخته‌اي حاصل می شود کـه کربن فعال یا شارکول فعال ایجاد می کنند؛ این ماده در تهیه مواد آرایشی مانند بلک ماسک «ماسک زغال» نیز کاربرد فراوانی دارد.

بهرحال اینروزها شاهد ورود این بستنی سیاه رنگ با تزئین دراژه هاي‌ رنگی در شهرها هستیم کـه بـه بستنی زغالی شهره اسـت. با ورود خود بـه بازار و سوژه شدن توسط شبکه هاي‌ اجتماعی با اقبال قابل توجهی روبه‌رو شد. صنعت غذا رو بـه پیشرفت اسـت و ذائقه ها، سلیقه ها و تنوع طلبی انسانها سیر تکاملی خودرا طی میکند. دراین پست با طرز تهیه بستنی زغالی و خواص و مضراتش با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه بستنی زغالی در خانه خیلی سخت نیست و شـما میتوانید با در دست داشتن کمی خامه، کربن خوراکی و تخم مرغ این بستنی خاص و سیاه را تهیه کنید.

 

 

طرز تهیه بستنی زغالی خانگی | فواید و ضرر های بستنی زغالی

طرز تهیه بستنی زغالی در خانه | black ice cream

 

 

مواد مورد نیاز برای تهیه این بستنی سیاه بدون تخم مرغ 

کربن بلک یا زغال فعال خوراکی ۱ قاشق غذاخوری

موز یخ زده شیرین ۴ شماره

عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری

خامه قنادی زده شده ۳ لیوان فرانسوی

 

بستنی زغالی برای گیاهخواران

طرز تهیه بستنی زغالی خانگی | فواید و ضرر های بستنی زغالی

طرز تهیه بستنی زغالی بدون تخم مرغ | بستنی برای افراد گیاهخوار

 

طرز تهیه بستنی زغالی بدون تخم مرغ خوشمزه و خفن

خامه زده شده و زغال فعال رابا همزن برقی خوب هم بزنید و وانیل را بـه آن اضافه کنید. انها رابا همزن برقی تا زمانیکه خوب مخلوط شوند هم بزنید.
موز یخ زده زا درون غذاساز یا مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید تا خمیر و کشدار شود.
خامه ها را بـه آن اضافه کنید و چند پالس بزنید تا یکدست شوند.
مخلوط را دریک ظرف درب دار بریزید و بـه مدت ۸ ساعت در یخچال بگذارید. بعد از ۸ ساعت بستنی شـما آماده اسـت.

نکته: در صورتی کـه از خامه معمولی استفاده کردید، کمی عسل یا شکر برای شیرینی بستنی بـه آن اضافه کنید. همچنین اگر شـما گیاهخوار هستید از شیر و خامه گیاهی استفاده کنید و ازآن لذت ببرید!

 

طرز تهیه بستنی زغالی خانگی | فواید و ضرر های بستنی زغالی

بستنی زغالی | بلک آیسکریم

 

 

مواد مورد نیاز برای تهیه این بستنی سیاه و فوقعلاده

کربن بلک یا زغال فعال خوراکی ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۴ شماره

شکر ۱۴۰ گرم

عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری

خامه زده شده ۷-۸ لیوان

 

 

طرز تهیه بستنی زغالی خانگی | فواید و ضرر های بستنی زغالی

بستنی زغالی | بلک آیسکریم

طرز تهیه بستنی زغالی تخم مرغ 

تخم مرغ‌ها را در ظرفی شکسته و با همزن برقی هم بزنید.
سپس شکر و وانیل را بـه آن اضافه کرده و بـه هم زدن مواد ادامه دهید تا کرم رنگ و کشدار شوند.
خامه را در ظرف دیگری ریخته و با همزن هم بزنید، سپس خامه زده شده را بـه مخلوط فوق افزوده و بـه هم زدن ادامه دهید تا مواد یکدست شوند.
کربن بلک یا زغال فعال را در چند مرحله بـه مخلوط فوق اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.
مواد را در ظرف درداری ریخته و تقریباً ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا بستنی جذاب زغالی شـما آماده سرو شود.

 

فواید و خاصیت های بستنی زغالی !

از خواص اصلی کربن بلک میتوان بـه DETOXIFIER اشاره کرد. بـه این معنی کـه در ذرات این ماده میلیون‌ها منافذ وجوددارد کـه این منافذ قادر هستند سموم و مواد شیمیایی در بدن را جذب کنند. از این خاصیت میتوان در درمان تعداد زیادی از مسمویت هاي‌ غذایی و دارویی و یا درمان مسمویت حاصل از مجاورت با گازهای سمی و همچنین دفع سموم مواد مخدر استفاده کرد. این ماده در درمان هاي‌ اوژانسی حوادث ناشی از مسمومیت در بیمارستان ها استفاده می شود.

این ماده برای درمان نفخ، پایین آوردن چربی خون، درمان مشکلات صفراوی در طول حاملگی و برطرف کردن مستی بعد از نوشیدن الکل مفید اسـت.

کربن بلک دندان‌ها را از رنگ‌هاي‌ ناشی از نوشیدن قهوه یا چای پاک کرده و بـه سفیدی دندان‌ها کمک میکند.

کربن سیاه با تغییر PH دهان، ورم لثه را برطرف میکند.

از بین برنده بوی بد بدن اسـت، جوش‌ها را از بین میبرد، خارش ناشی از نیش حشرات را کم کرده و برای تسکین جای نیش مار و عنکبوت موثر اسـت.

 

آلرژی‌هاي‌ ناشی از مصرف مواد غذایی را از بین می برد.

مصرف این ماده باعث افزایش کلسترول خوب در بدن می شود.

 

طرز تهیه بستنی زغالی خانگی | فواید و ضرر های بستنی زغالی

بستنی زغالی | فواید و ضرر ها

 

خطرات و مضرات بستنی زغالی !

مصرف بیش از حد این بستنی میتواند عوارض جانبی زیر را بـه دنبال داشته باشد:

 

کاهش جذب ویتامین‌ها: کربن فعال بـه همان اندازه کـه جاذب خوبی برای سموم اسـت، سایر ترکیباتی کـه همراه با آن مصرف می شوند را نیز بـه خود جذب میکند، بنابر این وقتی یک بستنی زغالی میخورید ممکن اسـت بدن خودرا از جذب ویتامین‌ها و موادمعدنی موجود در آن نظیر کلسیم محروم کنید. در مطالعه‌اي کـه روی غلظت‌هاي‌ مختلف کربن فعال افزوده شده بـه آب سیب انجام شد نتایج نشان داد ویتامین C و برخی ویتامین‌هاي‌ B روی کربن فعال جذب می شوند. در واقع کربن فعال قادر بـه تشخیص نوع موادی کـه جذب می کند نیست.

 

کاهش جذب برخی داروها: کربن فعال در زمان مصرف بـه طور موثری از جذب تعداد زیادی از داروها در دستگاه گوارش پیشگیری میکند. از بین حدود ۱۸۰۰ نوع داروی مختلف،۲۴۰ نوع از داروها در صورتی کـه همراه با کربن فعال مصرف شوند، جذب نمیشوند. از آنجا کـه ممکن اسـت زندگی برخی افراد بـه برخی داروهای خاص وابسته باشد، بهتر اسـت اطرافیان خودرا از این ویژگی کربن فعال مطلع کنید.

 

عوارض ریوی: مصرف کربن فعال در برخی موارد با عوارض ریوی همراه اسـت. این عوارض زمانی بـه اثبات رسید کـه کودکانی کـه با کربن فعال تحت درمان قرار گرفتند، پس از اتمام مصرف آن دچار عوارض ریوی شدند.

 

اختلالات گوارشی: ستفاده از کربن بلک می تواند باعث اختلالات گوارشی نظیر حالت تهوع، استفراغ، اسهال، زخم یا سوراخ در دستگاه گوارش، انسداد روده و سیاه شدن مدفوع شود.

 

نابهنجاری‌هاي‌ متابولیکی: اسهال وقتی رخ می دهد، اغلب بـه بی‌آبی بدن منجر میشود. این وضعیت عدم تعادل بدن با افزایش غلظت سدیم و افزایش دفع آب بدن همراه اسـت. یکیدیگر از عوارض جانبی استفاده از کربن فعال، افزایش غلظت منیزیم در خون اسـت.

 

تداخل با داروهای پیشگیری از بارداری: مصرف بستنی لذیذ زغالی، با دارا بودن کربن سیاه، میتواند تاثیر مصرف قرص‌هاي‌ ضد بارداری هورمونی را بـه طور قابل توجهی کاهش دهد؛ موضوعی کـه تعداد زیادی از زنان ازآن بی‌اطلاع هستند، تداخل شارکول یا کربن فعال با داروهای پیشگیری از بارداری اسـت! در تحقیقی کـه دراین زمینه انجام شد در افرادی کـه از داروهای ضد باروری هورمونی استفاده می کنند، مصرف شارکول چند ساعت پس از قرص میتواند کارایی آنرا بـه طور قابل توجهی کاهش دهد.

 

طرز تهیه بستنی زغالی خانگی | فواید و ضرر های بستنی زغالی

بستنی زغالی وگن | بلک آیسکریم

 

پایان مطلب

از آنجا کـه مقدار کربن بلک استفاده شده در تهیه بستنی سیاه زغالی زیاد نیست، استفاده از این بستنی بـه میزان کم نمیتواند اثر خاصی بر بدن داشته باشد. با این حال بـه علت قیمت بالای این ماده، ممکن اسـت بستنی فروشی‌ها از کربن بلک غیر خوراکی یا رنگ سیاه مصنوعی استفاده کنند کـه برای بدن مضر بوده و مصرف آن، بـه خصوص برای کودکان زیر ۵؛ توصیه نمیشود؛ بنابر این تهیه بستنی خوشمزه زغالی بـه روش ذکر شده در منزل، با استفاده از مواد اولیه با کیفیت، بهترین روش برای خاطرجمعی از سلامتی این خوراکی اسـت.امیدواریم کـه این پست سایت تالاب لذت برده باشید نوش جانتان♥

 

منبع : talab.org

جدیدترین مطالب سایت