دستور تهیه 4 بستنی خانگی بدون نیاز به لوازم

مجموعه : انواع بستنی
دستور تهیه 4 بستنی خانگی بدون نیاز به لوازم

تهیه بستنی خانگی خوشمزه و مقوی بدون نیاز به دستگاه

 

دستور تهیه 4 بستنی خانگی بدون نیاز به لوازم

بستنی خوشمزه برای تابستان

 

بستنی جز خوراکی هاي‌ محبوبی بوده کـه همیشه بین تمام اقشار پیش و جوان از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و هست دراین قسمت از تالاب چند روش تهیه بستنی خانگی خوشمزه و مقوی بدون دستگاه رو بهتون آموزش میدیم با ما همراه باشید.

 

خوردن بستنی کـه خودتان از صفر تا صد ان را آماده‌ کرده‌ باشید، مزه‌ي دیگری دارد. در مقاله‌ي امروز تالاب تصمیم داریم طرز تهیه‌ي ۳ بستنی خانگی را آموزش دهیم. ویژگی مثبت این بستنی‌ها این اسـت کـه برای تهیه‌ي ان‌ها بـه دستگاه بستنی‌ساز نیاز ندارید.

 

دستور تهیه 4 بستنی خانگی بدون نیاز به لوازم

بهترین بستنی های ایرانی

 

پس تنبلی را کنار بگذارید و حتماً این بستنی‌ها را امتحان کنید. مزه‌ي این بستنی‌ها ان‌قدر عالی و لذت‌بخش اسـت کـه نمی توانید بـه بهانه‌ي رژیم لاغری از خوردن ان‌ها خودداری کنید. تا پایان این مقاله درکنار ما بمانید.

 

بستنی با طعم آلبالو

نخستین بستنی خانگی کـه میخواهیم طرز درست کردن ان را یاد دهیم، بستنی آلبالو اسـت کـه با رنگ جذاب خود می تواند اشتهای شـما را برانگیزد.

 

طعم عالی این بستنی باعث شده نه تنها بزرگسالان، بلکه بچه‌ها هم تبدیل بـه طرفدار شماره یک ان شوند. اینروزها کـه آلبالو وارد بازار شده اسـت، بهترین فرصت برای درست کردن بستنی آلبالو اسـت.

 

دستور تهیه 4 بستنی خانگی بدون نیاز به لوازم

مواد لازم جهت تهیه بستنی آلبالو

آب آلبالو: یک چهارم فنجان
شیر: یک دوم فنجان
ماست: یک فنجان
خامه: یک فنجان
شکر سفید: نصف فنجان
نمک: نوک قاشق چای‌خوری
آلبالوی یخ‌زده: یک فنجان

 

دستور تهیه 4 بستنی خانگی بدون نیاز به لوازم

طرز تهیه بستنی آلبالوئی

۱‌.برای تهیه‌ي بستنی آلبالو اول از همه ی آب آلبالو، شیر، ماست و خامه را در مخلوط‌کن بریزید. شکر، نمک و آلبالو‌ي یخ‌زده را اضافه کنید.

۲.مواد را چند پالس بزنید تا آلبالو له شود و فقط تکه‌هاي‌ کوچکی از ان باقی بماند.

۳.مایه‌ي بستنی را در کاسه یا قالب بستنی بریزید و ان را بـه مدت دست‌کم ۵ ساعت در فریزر قرار دهید. اگر می خواهید بستنی را در کاسه قرار دهید، حتماً روی ان را بپوشانید. نوش جان.

 

طرز تهیه بستنی توت فرنگی

رسیدیم بـه یکی از محبوب‌ترین بستنی‌ها یعنی بستنی توت‌فرنگی. این بستنی هم خوش‌رنگ اسـت و هم خوش‌طعم و بـه همین دلیل توانسته نظر افراد زیادی را بـه خود جلب کند.

 

دستور تهیه 4 بستنی خانگی بدون نیاز به لوازم

طرز تهیه بستنی خانگی

 

این بستنی می تواند بهانه‌ي خوبی برای جمع کردن اعضای خانواده دور هم باشد. مزه‌ي این بستنی ان‌قدر عالی اسـت کـه باعث میشود با خوردن ان حس خیلی خوبی را تجربه کنید.

 

طرز تهیه ۷ خوردنی خوشمزه با توت‌فرنگی کـه نباید از دست بدهید.

مواد لازم برای تهیه بستنی توت فرنگی

توت‌فرنگی تازه: ۳۰۰ گرم
خامه: یک و نیم فنجان
شکر سفید: سه چهارم فنجان
زرده‌ي تخم‌مرغ: سه شماره
شربت ذرت: سه قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه بستنی توت فرنگی

۱.نخستین قدم برای تهیه‌ي بستنی توت‌فرنگی این اسـت کـه توت‌فرنگی‌ها را خوب بشویید و کلاهک ان‌ها را جدا کنید.. توت‌فرنگی‌ها را خرد کنید‌.

۲.توت‌فرنگی‌هاي‌ خرد شده را در مخلوط‌کن بریزید و ان‌ها را چند پالس بزنید تا پوره‌مانند شوند. سپس پوره‌ي توت‌فرنگی را بـه یک کاسه‌ي بزرگ منتقل کنید و کنار بگذارید.

 

دستور تهیه 4 بستنی خانگی بدون نیاز به لوازم

طرز تهیه انواع بستنی های خانگی

 

۳.یک چهارم خامه را کنار بگذارید و بقیه‌ي ان را داخل یک قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و صبر کنید تا خامه‌هاي‌ چسبیده بـه لبه‌ي قابلمه شروع بـه حباب زدن کنند.

 

۴‌.دریک کاسه‌ي بزرگ شکر، زرده‌ي تخم‌مرغ، یک چهارم خامه‌ي باقی‌مانده و شربت ذرت رابا هم مخلوط کنید. مخلوط خامه‌ي داغ را آرام‌آرام بـه مخلوط زرده‌ي تخم‌مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. ترکیب بـه دست آمده را دوباره بـه قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا زمانی کـه مخلوط غلیظ شود، روی حرارت بماند. حواس تان باشد مخلوط نجوشد.

 

۵‌.زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مخلوط بـه دست آمده خنک شود. مخلوط خامه رابا پوره‌ي توت‌فرنگی خوب ترکیب کنید‌.

 

۶‌.بستنی را دریک ظرف بریزید و درب ظرف را بگذارید. ظرف حاوی بستنی را بـه مدت حداقل ۴ ساعت در یخچال قرار دهید. از خوردن بستنی توت‌فرنگی اسکوپی لذت ببرید.

 

دستور تهیه 4 بستنی خانگی بدون نیاز به لوازم

طرز تهیه بستنی موزی

موز میوه‌اي خوشمزه و خوش‌طعم اسـت کـه هر خوراکی کـه با ان درست کنید، لذیذ و دل چسب میشود. بستنی موزی خانگی یکی از خوردنی‌هاي‌ پرطرفداری اسـت کـه می توانید با موز درست کنید‌. زمانی کـه مزه‌ي فوق‌العاده‌ي این بستنی زیر زبانتان بیاید، خستگی از تن‌تان بیرون می رود.

 

مواد لازم جهت تهیه بستنی موزی

خامه: چهار فنجان
قند: دو و نیم فنجان
نمک: نوک قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ: چهار شماره
شیر: یک فنجان
عصاره‌ي وانیل: سه قاشق چای‌خوری
موز رسیده‌ي له شده: چهار تا پنج شماره

طرز تهیه بستنی موزی

۱‌.یک قابلمه‌ي بزرگ روی اجاق بگذارید و خامه را داخل ان بریزید‌. شکر و نمک را هم اضافه کنید و هم بزنید‌. تخم‌مرغ‌ها را داخل یک کاسه کمی بزنید و درون قابلمه بریزید. مواد را مدام هم بزنید.

۲.قابلمه را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید مواد خنک شوند. سپس شیر و وانیل را بـه ان‌ها اضافه کنید.

۳‌.مایه‌ي بستنی را داخل یک کاسه بریزید و روی کاسه را بپوشانید‌. بـه جای اینکار می توانید مایه را داخل قالب بستنی بریزید. کاسه یا قالب بستنی را بـه مدت دست‌کم چهار ساعت داخل فریزر قرار دهید. بستنی موزی شـما حاضر اسـت.

 

طرز تهیه بستنی وانیلی

بستنی وانیلی آخرین بستنی خوشمزه‌اي اسـت کـه قرار اسـت طرز تهیه‌ي ان را آموزش دهیم. بیشتر ما بستنی وانیلی آماده را امتحان کرده‌ایم، اما لازم اسـت بدانید کـه بستنی وانیلی خانگی طعم و مزه‌ي دیگری دارد. پیشنهاد میکنیم حتماً این بستنی ساده را تهیه ‌کنید.

دستور تهیه 4 بستنی خانگی بدون نیاز به لوازم

مواد لازم جهت تهیه بستنی وانیلی

خامه‌ي زده شده: یک فنجان
شکر سفید: سه چهارم فنجان
شیر: دو و یک چهارم فنجان
عصاره‌ي وانیل: دو قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه بستنی وانیلی

۱.نخستین مرحله برای درست کردن بستنی وانیلی این اسـت کـه خامه، شکر و شیر را دریک قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت کم بگذارید تا شکر حل شود.

۲.مخلوط را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود. مایه‌ي بستنی را درون یک ظرف درب‌دار بریزید و حدود چهار تا پنج ساعت در یخچال قرار دهید. هر یک ساعت یکبار بستنی را از یخچال بیرون بیاورید و هم بزنید‌. نوش جان.

 

بستنی جز محبوب ترین خوراکی بیشتر کشور هاي‌ توسعه یافته در دنیاست کـه امروزه طرفداران زیادی دارد امیدواریم موارد بالایی کـه معرفی کردیم مسمر ثمر برایتان باشد.

جدیدترین مطالب سایت