طرز تهیه باری برست کوچک

طرز تهیه باری برست کوچک

مواد لازم باری برست کوچک :

 
 تخم مرغ 5 تا 6 عدد 
 
آرد گندم 1 لیوان معمولی ( 125 گرم) 
 
آب 1لیوان معمولی (یک چهارم لیتر) 
 
روغن نصف لیوان کوچک (100 گرم) 
 
خامه 250 گرم
 
وانیل نصف قاشق چایخوری
 
پودر قند 3 تا 4 قاشق سوپخوری

طرز تهیه باری برست کوچک

طرز تهیه باری برست کوچک

 

طرز تهیه باری برست کوچک :

در ابتدا آب و روغن را در ظرفی می ریزیم ، روی زآتش می گذاریم تا جوش بیاید . آرد را یک مرتبه داخلآب جوشان می ریزیم ، کمی زیر و رو می کنیم تا آب تبخیر شده و خمیر کاملا سفت شود . خمیر را از روی آتش برداشته می گذاریم کمی سرد شود .
 
 
یک عدد تخم مرغ در خمیر می شکنیم و خوب مخلوط می کنیم کاملا آن را قاطی می کنیم تا چیزی مخلوط نشده باقی نماند ، به همین ترتیب همه تخم مرغ ها را با خمیر مخلوط می کنیم .
 
هر قدر تخم مرغ این خمیر بیشتر بشود زیادتر پف کرده ، لطیف تر می شود ، مشروط بر اینکه خمیر شل نشود.
 
سپس سینی فر را کمی چرب می کنیم ، فر را با حرارت 450 درجه فارنهایت یا 225 درجه سانتیگراد گرم می کنیم ، از خمیر مقداری در قیف ریخته ، دایره های کوچکی در سینی می ریزیم . سینی را روی پنجره وسط فر قرار می دهیم .
 
حرارت را 50 درجه کم می کنیم . به مدت 15 تا 20 دقیقه می گذاریم نان در فر بماند ، بعد از 10 تا 15 دقیقه دیگر حرارت را 350 درجه فارنهایت می کنیم . نان ها باید کاملا پف کرده و داخل آن ها خالی شود.
 
در ادامه شیرینی ها را بیرون می آوریم و می گذاریم سرد شود . 250 گرم خامه را با نصف قاشق چایخوری وانیل مخلوط می کنیم. ظرف خامه را روی یخ می گذاریم و می زنیم تا خامه سفت شده ، فرم بگیرد . بعد 3 تا 4 قاشق سوپخوری پودر قند را با خامه مخلوط می کنیم.
 
ممکن است 2 عدد سفیده تخم مرغ را در حدی که کاملا سفید، سفت و خشک شود،  هم زده ، کم کم داخل خامه بریزیم.
 
روی نان را یک دایره بر می داریم و خامه را در قیف ریخته، داخل نان را توسط قیف پر می کنیم . ورقه ای را که از روی نان برداشته ایم روی آن قرار می دهیم و کمی پودر قند روی آن می پاشیم .
 
در صورت تمایل می توانیم 2 تا 3 قاشق مربای آلبالو بدون شربت را با خامه مخلوط نموده ، نان را پر کنیم. همچنین می توانیم وقتی نان ها را در سینی برای طبخ گذاشتیم ، قبل از پخته شدن مقداری بادام پوست گرفته ، به صورت ورقه یا خلال بادام روی آن ها بپاشیم و بعد شیرینی را طبخ کنیم.
 
این خمیر را می توانیم یکجا در قالب گرد میان خالی ، که کف آن را چرب کرده ایم ریخته ، طبخ کنیم “در این صورت مدت طبخ در حدود 45 دقیقه می شود” و داخل آن را با خامه پر نمائیم.
 
این شیرینی فرانسوی می باشد.
 
باید توجه داشت انواع شیرینی ها که با خامه ترئین می شوند ، پس از طبخ ابتدا باید کاملا سرد شوند و بعد با خامه تزیین گردند.
 
 
جدیدترین مطالب سایت