با ارزش ترین شمشیرهای عتیقه (33 شمشیر)

مجموعه : عجیب ترین ها
با ارزش ترین شمشیرهای عتیقه (33 شمشیر)

ما سفر های تاریخی این سلاح‌هاي‌ استادانه و فلزات و سنگ‌هاي‌ قیمتی درجه یک در ساخت آن ها را پوشش داده‌ایم تا این راهنمای شمشیرهایی را کـه بالاترین قیمت را دارند بـه شـما ارائه دهیم. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب فهرست ما از با ارزش ترین شمشیرهای عتیقه آمده اسـت.

 

شمشیرهای عتیقه دنیا

برخی از ارزشمندترین شمشیرهای عتیقه بیش از 600 سال قدمت دارند. کدام یک را در ان روز بـه جنگ می بردید؟

 

33. شمشیر پومل سر افسر عقاب آمریکایی قرن نوزدهم

شمشیر پومل سر افسر عقاب آمریکایی قرن نوزدهم

ارزش: 1999.99 دلار

این شمشیر قرن نوزدهمی از دارایی یک کلکسیونر عتیقه نظامی اسـت. قدمت ان مشخص اسـت، اما بـه نظر نمیرسد کـه از ان برای باقی ماندن یک مجموعه ارزشمند استفاده شده باشد. حکاکی روی تیغه هنوز وجوددارد ودر حالی کـه غلاف دارای چند ترک اسـت، چرم هنوز نرم اسـت. طول کل قطعه 35.5 اینچ اسـت، بنابر این احتمالاً برای استفاده با یک دستگیره دو دستی طراحی شده اسـت.

 


مطالب مشابه: تصویر شمشیر پیامبر اسلام «ص»


 

32. شمشیر M1796 بریتانیایی سفارشی

شمشیر M1796 بریتانیایی سفارشی

ارزش: 2000 دلار

نسخه کمیاب شمشیر سواره نظام انگلیسی مدل 1796 اخیراً بـه قیمت دو شمشیر بزرگ فروخته شده اسـت. تیغه از فولاد واقعی دمشق ساخته شده بود، کـه بسیار بادوام تر از ان چیزی اسـت کـه طبق معمولً شمشیرهای فولادی ارزان قیمت ان زمان از ان ساخته می شد.

 

طول تیغه بـه تنهایی 33 اینچ اسـت و اندازه کل شمشیر 39.5 اینچ اسـت. اسلحه اواخر قرن هجدهم در شرایط خوبی نگه‌داری می شد کـه هنوز هم بـه اسانی می‌توان ان را تیز کرد و استفاده کرد.

 

31. شمشیر دو سر تیغه هند و فارسی

شمشیر دو سر تیغه هند و فارسی

ارزش: 2170 دلار

این شمشیر عتیقه قدیمی و معتبر اسـت و بـه عنوان بخشی از چندین مجموعه شگفت انگیز چاقو و شمشیر بـه حراج گذاشته شده اسـت. قدمت شمشیر هندی ایرانی بـه سال 1700 یا قبل از ان برمی گردد و دارای مجموعه اي از علائم در دو طرف تیغه اسـت. محافظ هاي‌ متقاطع دارای جزئیات ببر در انتها هستند، اما در غیر این صورت شمشیر نسبتاً ساده اسـت. طول ان حدود 38.25 اینچ اسـت ودر شرایط عالی قرار دارد، اگر چه غلاف ان را ندارد.

 

30. شمشیر افسران کنفدراسیون جنگ داخلی آمریکا

شمشیر افسران کنفدراسیون جنگ داخلی آمریکا

ارزش: 2196 دلار

شمشیرها برای ارزشمند بودن لازم نیست از ان طرف حوض باشند. این شمشیر عتیقه جنگ داخلی آمریکا را یکی از افسران ارتش کنفدراسیون حمل میکرد.

 

علیرغم گذشته اش، این یک قطعه ارزشمند از تاریخ اسـت کـه دارای تیغه سواره نظام بزرگ و پرآذین، دسته برنجی، دستگیره چرمی و غلاف آهنی سفارشی اسـت. مشخص نیست کـه مالک اصلی کی بوده اسـت، اما در عین حال یک کالای کلکسیونی اسـت.

 

29. خنجر اسلامی عتیقه

خنجر اسلامی عتیقه

ارزش: 2,195.60 دلار

این محصول در قرن نوزدهم ساخته شده اسـت، در واقع یک شمشیر نیست، بلکه یک خنجر اسـت. این سلاح کمیاب احتمالاً در شمال هند در منطقه اي کـه اکنون پاکستان اسـت مورد استفاده قرار گرفته اسـت، اگر چه ممکن اسـت در سایر نقاط آسیای مرکزی تولید شده باشد.

 

تیغه نازک ان تا نوک تیز تراشیده شده اسـت و اسلحه بـه گونه اي طراحی شده اسـت کـه سبک و آسان برای استفاده باشد. دسته از پانل هایي از استخوان گاو کـه بـه هم متصل شده اند و غلاف ان از چرم ظریف ساخته شده اسـت. اگر هرگز از خنجر استفاده می شد، هرگز از ظاهر ان حدس نمی زدید.

 

28. خنجر عاشقانه فیگور عتیقه

خنجر عاشقانه فیگور عتیقه

ارزش: 2245 دلار

صحبت از خنجر، این یکی زیبایی اسـت. کلمه “عاشقانه” در عنوان بـه طراحی پیچیده در امتداد صاف تیغه اشاره دارد کـه هنوز بـه اسانی قابل مشاهده اسـت. این درسال 1868 در تولدو، اسپانیا، با یک دسته برنزی فیگولار و یک غلاف چرمی قهوه‌اي رنگ ساخته شد. طراحی دسته بـه احتمال زیاد برای ایجاد خوش شانسی برای راننده بوده اسـت. طول تیغه کمی بیش از شش اینچ اسـت، اما بـه اندازه کافی تیز اسـت تا آسیب جدی وارد کند.

 

27. شمشیر رژه روسیه در جنگ جهانی دوم

شمشیر رژه روسیه در جنگ جهانی دوم

ارزش: 2425 دلار

این شمشیر جنگ جهانی دوم از روسیه یکی از معدود شمشیرهای این فهرست بود کـه یقیناً مورد استفاده قرار نگرفت. این یک شمشیر رژه براق و کاملاً نیکل شده اسـت. شمشیرهای رژه برای اهداف تشریفاتی ساخته میشدند و بـه عنوان بخشی از لباس هاي‌ لباس در رویداد های رسمی سیاسی استفاده میشدند. همانگونه کـه تیغه 32 اینچی شبیه یک سلاح واقعی بـه نظر می‌رسد، فقط برای شکوه و موقعیت طراحی شده اسـت.

 

26. شمشیر چینگ جیان امپراتوری چین

شمشیر چینگ جیان امپراتوری چین

ارزش: 2500 دلار

حالا این جا یک شمشیر اسـت کـه واقعا سن خودرا نشان می دهد. بـه وضوح در جاهایی کدر شده اسـت و اتصالات ان شل اسـت و همچنین روی غلاف ساییده شده اسـت. اما نشان Qianlong را دارد کـه نشان میدهد این شمشیر متعلق بـه سلسله چینگ اسـت کـه درسال 1912 بـه اتمام رسید. برای چیزی بسیار قدیمی، ارزش بـه زیبایی ان نیست، بلکه در تاریخ ان اسـت.

 

25. شمشیر مدل 1860 جنگ جهانی اول آلمان

شمشیر مدل 1860 جنگ جهانی اول آلمان

ارزش: 2500 دلار

این سرنیزه آلمانی کـه قدمت ان بـه جنگ جهانی اول برمی گردد درسال 1860 ساخته شد. برخلاف برخی از شمشیرهای بزرگ تر، این سرنیزه دارای تیغه اي کمتر از 20 اینچ اسـت.

 

بـه گونه اي طراحی شده بود کـه بـه اندازه کافی سبک باشد تا با یک دست استفاده شود و با کمی TLC می‌توان ان را بـه حالت کار بازگرداند. غلاف مانند گذشته بـه خوبی جا نمی‌گیرد، اما برای یک قطعه کلکسیونی، ارزش 2500 دلاری را دارد کـه فروخته شده اسـت.

 

24. شمشیر اسکاتلندی کلیمور هایلند 

شمشیر اسکاتلندی کلیمور هایلند 

ارزش: 2500 دلار

اکثر طرفداران اوتلندر فقط رویای این را دارند کـه دست خودرا بر روی شمشیری مانند این بگذارند. یک عتیقه از کوهستانی اسکاتلند، شمشیر عظیم 36.5 اینچی دارای دسته چرم دست ساز و تیغه اصلی و بازسازی نشده اسـت. غلاف دارای چرم قهوه اي مشکی اسـت کـه با دسته هم خوانی دارد و تیغه دارای پتینه قدیمی اسـت کـه بـه زیبایی ان می افزاید.

 

23. شمشیر ششکا روسی نیکلاس دوم 

شمشیر ششکا روسی نیکلاس دوم 

ارزش: 2500 دلار

این شمشیر غیرمعمول درسال 1903 در کارخانه زلاتوست در روسیه ساخته شد. این تیغه علاوه بر دنده هاي‌ منحصر بـه فرد روی دسته، چندین علامت روی ان دارد. تیغه زمانی کـه در eBay فروخته شد در شرایط عالی قرار داشت، همانگونه کـه غلاف چرمی قهوه اي تیره همراه ان بود.

 

22. شمشیر سواره نظام تاشو گارد لهستانی مجارستانی اتریش قرن 18

شمشیر سواره نظام تاشو گارد لهستانی مجارستانی اتریش قرن 18 

ارزش: 2500 دلار

این شمشیر 33 اینچی احتمالاً در قرن 18 در لهستان ساخته شده اسـت. شمشیر سواره نظام بزرگ در تمام طول تیغه حک شده اسـت و غلاف فلزی محکم ان بر ارزش ان بیش از پیش می افزاید.

 

21. پولارم قدیمی چینی قرن 19 

پولارم قدیمی چینی قرن 19 

ارزش: 2500 دلار

اطلاعات کمی در مورد این سلاح غیرمعمول وجوددارد، بـه جز این کـه در قرن 19 چین ساخته شده اسـت. این تیغه بزرگ اسـت و طول ان تقریبا 40 اینچ اسـت، بدون احتساب دسته. طراحی منحصر بـه فرد و منحنی شمشیر و محافظ پرآذین این شمشیر، این شمشیر را بـه گنجی برای هر کلکسیونر نظامی تبدیل کرده اسـت.

 

20. شمشیر سواره نظام افسر آلمانی بریتانیایی

شمشیر سواره نظام افسر آلمانی بریتانیایی

ارزش: 2501 دلار

هر چه شمشیر قدیمی‌تر باشد، ارزش ان بیشتر اسـت. این یکی درسال 1788 برای سربازان سواره نظام ساخته شد. توسط J.J. وارد شده اسـت. رانکل و توسط هنگ هوسار در اوایل دهه 1800 مورد استفاده قرار گرفت. طول تیغه ان 36 اینچ اسـت و این سلاح کمیاب بـه همراه غلاف اصلی با روکش چرمی عرضه شد.

 

19. خنجر جامبیه نقره ای یمنی

خنجر جامبیه نقره ای یمنی

ارزش: 2550 دلار

خنجرهای جامبیا از خاورمیانه، بـه ویژه یمن هستند. این یک نمونه عالی از جامبیای یمنی اسـت کـه دارای یک غلاف خمیده و یک تیغه سنگین اسـت. جامبیا اغلب برای نماد گذار از کودکی بـه بزرگسالی استفاده میشود. این یکی بسیار آراسته اسـت، با منبت هاي‌ ظریف فیلیگر و سیم و غلاف تزئین شده. همه ی این جزئیات نشان می دهد کـه مالک اصلی دارای موقعیت اجتماعی بالایی بوده و احتمالاً بسیار ثروتمند بوده اسـت.

 

18. کاتانای آنتیک ژاپنی

کاتانای آنتیک ژاپنی

ارزش: 2800 دلار

این شمشیر عتیقه کاتانای ژاپنی توسط آهنگری چیره دست بـه نام کانتومو در دهه 1620 ساخته شد. شمشیر امضای وی را همراه با خطی ژاپنی دارد کـه جزئیات بیشتری در مورد تاریخچه تیغه ارائه می دهد. لبه برش ان حدود 27 اینچ طول دارد کـه ان را بـه یک شمشیر سبک و آسان با پس زمینه جذاب تبدیل می‌کند.

 


مطالب مشابه: عجیب ترین چاقوهای ساخته شده در جهان «11 چاقو»


 

17. شمشیر سامورایی ژنرال کمیاب کیو گونتو

شمشیر سامورایی ژنرال کمیاب کیو گونتو

ارزش: 2939.89 دلار

بهترین عتیقه ها آنهایی هستند کـه تاریخچه دقیقی دارند. این شمشیر عتیقه برای استفاده افسران ارتش ژاپن در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد.

 

دارای شیارهای مشخص در هر طرف تیغه، همراه با حکاکی هاي‌ دقیق و هسته لاک پشتی اسـت کـه نشان می دهد شمشیر متعلق بـه یک ژنرال اسـت. اگر چه تیغه امضا نشده اسـت، قدمت و طرز کار ان بـه یک پس زمینه جالب اشاره دارد. احتمالاً توسط ژنرال ژاپنی موراتا سونیوشی بـه عنوان یک سلاح آزمایشی طراحی شده اسـت.

 

16. شمشیر ژاپنی ناگامیتسو صیقلی

شمشیر ژاپنی ناگامیتسو صیقلی

ارزش: 3000 دلار

این شمشیر افسری ارتش ژاپن در جنگ جهانی دوم با امضای “ناگامیتسو” در دهه 1940 ساخته شد. ناگامیتسو یک سرپرست زندان بود کـه بـه خاطر آموزش هنر شمشیرسازی خود بـه اسیران جنگی برای گذراندن زمان شهرت داشت.

 

شمشیرهای او یکی از بهترین شمشیرهای ساخته شده در ان زمان بودند کـه با دست جعلی و کاملا جلا داده شده بودند. این شمشیر بـه طور معجزه آسایی در شرایط طبیعی و بدون هیچ خراش یا سوراخی از فلز نگه‌داری شد. حتی دارای مکانیزم قفل کار اسـت.

 

15. Broadsword ونیزی قرن هفدهم

Broadsword ونیزی قرن هفدهم

ارزش: 3200 دلار

یکیدیگر از شمشیرهای پهن بزرگ، این سلاح عتیقه در قرن هفدهم در ونیز ایتالیا ساخته شد. سبد پایینی شل اسـت، اما این باعث نشد کـه یک کلکسیونر 3200 دلار برای ان هزینه کند. اندازه ان در مجموع 34 اینچ اسـت کـه شامل یک محافظ چهار اینچی و پر زرق و برق برای محافظت از دستان در طول نبرد اسـت.

 

14. شمشیر افسر ژاپنی جنگ جهانی دوم 

شمشیر افسر ژاپنی جنگ جهانی دوم

قیمت: 3500 دلار

شمشیر دیگری از جنگ جهانی دوم، این کاتانای کوچک تر با امضای “Bizen Kuni Ju Norimitsu” بود. دست ساز بود، با خطی مشخص و بدون خط و خش. این در شرایط بسیار عالی اسـت کـه احتمالاً هرگز استفاده نشده اسـت، اما برای نمایشگر بودن کاملاً مناسب اسـت.

 

13. شمشیر ماساتادا کاتانا با امضای جنگ جهانی دوم 

شمشیر ماساتادا کاتانا با امضای جنگ جهانی دوم 

قیمت: 3500 دلار

برخلاف بسیاری از سلاح‌هاي‌ عتیقه، این کاتانای ژاپنی دارای امضا و تاریخ بود. درسال 1943 توسط یک شمشیرساز بـه نام ماساتادا برای نیروی دریایی میناتوگاوا ساخته شد. دست ساز بود، شامل یک غلاف از پوست کوسه و یک تیغه تقریبا عالی. این شمشیر 25.5 اینچی تنها با چند لقب کوچک، بیش از 3000 دلار فروخته شد.

 

12. شمشیر سامورایی لک لک ژاپنی

شمشیر سامورایی لک لک ژاپنی

ارزش: 3750 دلار

شمشیرها برای کشنده بودن لازم نیست غول پیکر باشند. این شمشیر کوچک 20.5 اینچی از مجموعه عظیمی کـه از دهه 1980 در انبار نگه‌داری می شد، بـه دست آمد. کلکسیونر اصلی برای بیش از 30 سال در سراسر جهان سفر کرد و سلاح هاي‌ عتیقه را بـه دست آورد و این یکی از بهترین اقلام از حمل و نقل او بود.

 

شمشیر کوتاه ژاپنی دارای یک محافظ نقره اي اسـت کـه توسط شمشیرساز امضا شده اسـت و یک دستگیره از پوست کوسه دارد. حتی غلاف با لهجه هاي‌ طلایی و برنزی تزئین شده اسـت و لک لک هاي‌ برجسته در امتداد دسته وجوددارد.

 

11. عتیقه لهستانی Karabela Saber

عتیقه لهستانی Karabela Saber

ارزش: 3800 دلار

این شمشیر لهستانی کـه در نیمه دوم قرن هجدهم تولید شد، دارای تیغه اي پهن و منحنی با یک لبه اسـت. دسته با سبک مشخص Karabela مطابقت دارد و با استفاده از سه میخ پرچ فولادی روی تیغه محکم میشود. ان رابا غلاف چوبی اصلی خود کـه در چرم دست دوخته شده بود فروخته شد. باوجود این کـه برای یک سلاح کار ساخته شده اسـت، بیشتر شبیه یک اثر هنری اسـت.

 

10. شمشیر کنفدراسیون جنگ داخلی آمریکا

شمشیر کنفدراسیون جنگ داخلی آمریکا

ارزش: 3907 دلار

یک شمشیر عتیقه از جنگ داخلی آمریکا، این شمشیر با نام خاص خود ارائه می‌شود: هیلت. این درسال 1864 برای ارتش کنفدراسیون تولید شد و طراحی با سبکی کـه در ان زمان محبوب بود، با گارد تزئینی و تیغه 33 اینچی مطابقت دارد.

 

9. تیغه بلند کاتسومیتسو کاتانا امضا شده

تیغه بلند کاتسومیتسو کاتانا امضا شده

ارزش: 3995 دلار

اگر توجه نکرده اید، هر شمشیر سامورایی ژاپنی امضا شده با غلاف و تیغه اصلی مبلغ گزافی ارزش دارد. این زیبایی 28 اینچی نزدیک بـه 4000 دلار قیمت داشت. بـه سختی می‌توان گفت کـه چرا این شمشیر قیمتی بالاتر از برخی از شمشیرهای مشابه دیگر دارد، اما حراج ها طبیعتاً غیر قابل پیشبینی هستند.

 

8. شمشیر شین گونتو کاتانا ژاپنی جنگ جهانی دوم

شمشیر شین گونتو کاتانا ژاپنی جنگ جهانی دوم

ارزش: 4750 دلار

برخی از شمشیرها برای دهه ها یا حتی قرن ها قبل از بازنشستگی استفاده میشوند. این شمشیر کوتو کاتانا توسط یک شمشیرساز مشهور بـه نام Bishu Sukesada درسال 1556 ساخته شد و از جنگ جهانی دوم بازگردانده شد. احتمالاً در طول برخی از جنگ هاي‌ داخلی ژاپن در دهه 1500 نیز استفاده شده اسـت.

 

شمشیر مورد محاسبه قرار گرفت و درجه بندی وضعیت نزدیک بـه نعناع داده شد. همچنین توسط سازنده امضا شده بودو همراه با اسنادی بود کـه اصالت تیغه را تأیید می‌کرد.

 

7. شمشیر سابر اژدها امپراتوری روسیه

شمشیر سابر اژدها امپراتوری روسیه

ارزش: 4900 دلار

اژدها طبقه اي از پیاده نظام سواره بودند کـه برای حمل و نقل سوار اسب می‌شدند، اما برای مبارزه از اسب پیاده می‌شدند. این شمشیر شمشیر اژدها امپراتوری روسیه درسال 1881 ساخته شد، اما احتمالاً هرگز نبردی را ندیده بود. کل اسلحه در وضعیت بکر و بدون علامتی مانند روز ساخت باقی میماند.

 

6. شمشیر سامورایی هیروشیگه عتیقه

شمشیر سامورایی هیروشیگه عتیقه

ارزش: 5000 دلار

برخلاف شمشیر عتیقه قبلی کـه ذکر شد، این شمشیر کمیاب سامورایی قطعا مورد استفاده قرار گرفت. لبه تیغه 29.25 اینچی با شیارهایی پوشیده شده اسـت کـه در طی درگیری‌هاي‌ دوره کانی از سال 1624 تا 1644 بـه دست آمده اسـت. یکی از کاربران eBay اظهار داشت کـه هیروشینگ سازنده شمشیر بوده اسـت، اما بـه سختی میتوان با اقلامی با قدمت بیش از 300 سال بـه طور قطعی گفت.

 

5. شمشیر کاتانای ژاپنی قرن پانزدهم

شمشیر کاتانای ژاپنی قرن پانزدهم

ارزش: 5100 دلار

بـه عنوان یک قاعده کلی، هر چه یک عتیقه قدیمی تر باشد، ارزش ان بیشتر اسـت. این کاتانای عتیقه ژاپنی در قرن پانزدهم با امضای “Gassan Masamune” ساخته شد. این شمشیر تیغه سنگین دارای پایه هایي اسـت کـه نشان می دهد در اواخر دهه 1400 تولید شده اسـت، اما اطلاعات کمی در مورد ان فراتر از سن ان وجوددارد. طول این سلاح حدود 33 اینچ با تیغه 24.5 اینچی بود.

 

4. سبدی اسکاتلندی در قرن هجدهم

سبدی اسکاتلندی در قرن هجدهم

ارزش: 5200 دلار

این شمشیر پهن اسکاتلندی بـه نظر چیزی اسـت کـه توسط یک شخصیت شکسپیر استفاده می شد. این درسال 1700 ساخته شد کـه دارای یک تیغه پهن و یک دسته سنگین بود. این شمشیر باوجود لکه دار شدن، بیش از 5000 دلار فروخته شد.

 

3. گرز عتیقه لهستانی یا مجارستانی

گرز عتیقه لهستانی یا مجارستانی

ارزش: 5700 دلار

این یکی بـه عنوان شمشیر بـه حساب نمی‌آید، اما سلاح عتیقه آن قدر ارزشمند بود کـه نمیتوان بـه ان اشاره کرد. گرز مزین بـه احتمال زیاد در اواخر دهه 1600 در لهستان ساخته شده اسـت، با یک سر غول پیکر برنزی و یک گلوله کوچک. شفت از چوب ساخته شده و برای تزئین با نوار برنجی پیچیده شده اسـت.

 

طبق معمولً گرزهایی مانند این توسط افسران عالی رتبه در جنگ استفاده می شد. پتینه گرم و روکش ترق ان سن ان را نشان می دهد، اما این فقط بـه ارزش ان می افزاید.

 

2. شمشیر ساکسون لهستانی عتیقه

شمشیر ساکسون لهستانی عتیقه

قیمت: 6500 دلار

اکنون در این جا فقط برای کلکسیونرهای جدی شمشیر داریم. تاریخ ان 1704 بودو برای یک افسر پیاده نظام لهستانی ساکسون ساخته شد. تیغه کوچک و دو لبه حکاکی شده بودو روی ان یک نشان ساکسون نقش بسته بود. دسته از برنز ساخته شده اسـت، با یک محافظ دو پوسته و یک دستگیره با سیم برنزی بافته شده اسـت. حفره روی تیغه سن ان را نشان می دهد، اما قطعه اي مانند این واقعا بـه موزه تعلق دارد تا یک مجموعه خصوصی.

 

1. شمشیر و غلاف عتیقه نقره ای سریلانکا

شمشیر و غلاف عتیقه نقره ای سریلانکا

قیمت: 7500 دلار

گرانترین شمشیر عتیقه اي کـه پیدا کردیم همین بود. این شمشیر در اوایل دهه 1800 در سریلانکا ساخته شد و بـه عنوان یک شمشیر تشریفاتی بـه جای شمشیر جنگی طراحی شد. دسته ان از نقره و طلا پوشیده شده و غلاف ان از نقره یکپارچه اسـت. در ابتدا درسال 1970 در سریلانکا خریداری شد و بعدا در نمایشگاه “جزیره جواهر: هنر سریلانکا” در موزه هنر شهرستان لس آنجلس ظاهر شد.

 


مطالب مشابه: 5 مدل از سلاح های خشن در گذشته + عکس


 

در پایان

شمشیرها در بسیاری از تاریخ بشریت، سلاحی همه ی جا حاضر بودند کـه درگیری ها را شکل می دادند و حمله را بـه سمت نبرد هدایت می‌کردند. این مقاله بـه بررسی تاریخچه و صاحبان تاریخی برخی از ارزشمندترین شمشیرهایی کـه تاکنون ساخته شده اسـت و صنعت گران ماهری کـه در تولید آن ها کمک کرده اند می‌پردازد.

جدیدترین مطالب سایت