جالب ترین آداب و رسوم ازدواج در سراسر دنیا

مجموعه : عجیب ترین ها
جالب ترین آداب و رسوم ازدواج در سراسر دنیا

آیا با آداب و رسوم ازدواج در جهان آشنا هستید؟ آیا می دانید هر کشور رسم منحصر بـه فرد خودرا برای عروسی دارد؟ زوج‌ها در سراسر جهان پیوند عشق خودرا بـه روش‌هاي‌ مختلفی جشن می گیرند و اغلب اوقات، بر اساس سنت‌هاي‌ قدیمی اسـت کـه قدم بـه عروسی می گذراند.

 

مهم نیست در کجای دنیا هستید، سنت‌هاي‌ ازدواج، مانند سنت‌هاي‌ دیگر از منطقه و کشوری بـه کشور دیگر در سراسر جهان متفاوت اسـت و می تواند شـما را مبهوت کند. ما در این قسمت از مجله تالاب برای شـما همراهان عزیز مقاله ای در مورد آداب و رسوم هاي‌ جالب کشورها منتشر کرده ایم.

 

جالب ترین رسوم عروسی دنیا

زوج‌ها عشق خودرا بـه روش‌هاي‌ مختلف جشن می گیرند و اغلب اوقات، از طریق سنت‌هاي‌ قدیمی اسـت کـه بـه دنیای مقدس ازدواج قدم میگذارند. مهم نیست در کجای دنیا هستید، مراسم عروسی همیشه یک موقعیت بسیار خاص اسـت. اگر چه سنت‌ها در سراسر جهان متفاوت اسـت، اما آنچه کـه بین ان‌ها مشترک اسـت، گسترش عشق و شادی و داشتن یک خانواده سالم و با محبت اسـت.

 

در حالی کـه برخی از آداب و رسوم ممکن اسـت شـما را از ازدواج و عروسی ناامید کنند، برخی دیگر ممکن اسـت شـما را غافلگیر کنند و برخی حتی ممکن اسـت کمی توهین آمیز بـه نظر برسند. در ادامه بـه برخی از رسوم عجیب عروسی در جهان می پردازیم کـه ممکن اسـت شـما را شگفت زده کند. باوجود این کـه برخی از این سنت‌ها بسیار عجیب و توهین آمیز تلقی می شود، اما خوشبختانه برای بـه ارمغان آوردن خوشبختی و سعادت برای زوجین اسـت.

 


مطالب مشابه: شگفت انگیزترین رسوم عروسی در سراسر دنیا «عکس»


 

1. بریدن چوب، کشور آلمان

بریدن چوب، کشور آلمان

یکی از رسومات قدیمی آلمانی ها در مراسم عروسی این اسـت کـه عروس و داماد با کمک همدیگر چوب بزرگی را با اره ببرند. این کار توانایی زوج در همکاری و غلبه بـه مشکلات و موانع در زندگی مشترک را نشان میدهد.

 

2. 2 فرزندی، سودان

2 فرزندی، سودان

در قبیله نوئر سودان داماد زمانی می تواند ازدواج کند کـه بـه تعداد خاصی گله داشته باشد. پس از ازدواج زن باید صاحب 2 فرزند شود اگر عروس فقط یک‌بار بچه دار شود داماد حق طلاق دادنش را دارد. اگرهم داماد بمیرد برادر داماد موظف اسـت همسر بیوه برادرش شود.

 

3. شکستن ناقوس، گواتمالا

شکستن ناقوس، گواتمالا

در گواتمالا بعد از عروسی در خانه داماد جشنی برگزار میشود و مادر داماد با شکستن ناقوس پر از آرد، برنج و حبوبات کـه نماد فراوانی و خوشبختی هستند بـه عروس و داماد خيرمقدم می گوید.

 

4. گرو گرفتن عروس، رومانی

گرو گرفتن عروس، رومانی

رسم و رسوم عجیب در ازدواج

 

در رومانی و بعضی از کشور هاي‌ اروپایی قبل از جشن عروسی بازی آدم ربایی برگزار میشود. بازی بـه این شکل اسـت کـه عروس توسط خانواده و دوستان ربوده میشود و داماد با پرداخت پول یا انجام حرکات رمانتیک باید او را نجات دهد.

 

5. شکستن شیشه، سنت یهودی ها

شکستن شیشه، سنت یهودی ها

در پایان جشن، عروس و داماد شیشه ای را کـه داخل کیسه پارچه ای پیچیده شده با پا گذاشتن روی ان خرد میکنند. مفهوم این کار این اسـت کـه عروس و داماد در غم و شادی هم شریک می شوند و متعهد می شوند کـه برای همیشه بـه پای هم بمانند.

 

6. اشک ریختن، چین

اشک ریختن، چین

در قبیله توجیا در چین رسم اسـت کـه عروس تا یک ماه قبل از جشن عروسی و حتی روز عروسی هر روز یک ساعت گریه کند. مادر عروس نیز در این مراسم گریه و زاری با عروس همراهی می کند. در پایان ماه همه ی ي زنان خانواده در کنار عروس اشک می ریزند. این کار بـه نوعی جنبه سرگرمی هم دارد و صدای متفاوت گریه و زاری هر کدام ریتم خاصی را شکل میدهد.

 

7. حنا، هندوستان

حنا، هندوستان

جشن مهندی یک شب قبل از عروسی در خانواده عروس برگزار میشود و دست و پای عروس و زنان خانواده عروس را با حنا طراحی میکنند. طرح هایی کـه نماد بیداری معنوی و زیبایی اسـت. این رسم در بسیاری کشور هاي‌ آسیایی دیگر نیز رایج اسـت.

 


مطالب مشابه: آداب و رسوم ازدواج در کشور روسیه


 

8. نان و نمک، روسیه

نان و نمک، روسیه

آداب و رسوم ازدواج

در جشن عروسی در روسیه خانواده عروس و داماد با نان و نمک بـه میهمانان خيرمقدم می گویند. این رسم نماد بخشندگی اسـت و عروس و داماد با بریدن نان و مقداری نمک از همدیگر پذیرایی میکنند. هر کدام قطعه نان بزرگ تری ببرد رئیس خانه آینده اوست.

 

9. عروسک عروس، پورتوریکو

عروسک عروس، پورتوریکو

رسومات عجیب در ازدواج

 

در پورتوریکو عروسکی مشابه خود عروس تزئین میشود و روی ان پوشیده میشود. سپس روی عروسک را باز میکنند و بـه میهمانان نشان می دهند و هر کدام از میهمانان در عوض موظف هستند بـه عروسک پول نصب کنند.

 

10. تف کردن روی عروس، کنیا

تف کردن روی عروس، کنیا

دختران قبیله ماسای در کنیا با مردان خیلی بزرگ تر از خودشان ازدواج میکنند. در جشن عروسی پدر یا برادر داماد روی سر عروس بـه نشانه برکت و دعای خیر تف میکند. سپس عروس خانه را به همراه داماد ترک میکند و راهی خانه جدید میشود.

 

11. دستشویی ممنوع، اندونزی

دستشویی ممنوع، اندونزی

رسم عجیب قبیله تیدونگ در جزیره بورنئو این اسـت کـه عروس و داماد بـه مدت ۳ شبانه روز بعد از عروسی از دستشویی رفتن ممنوع هستند. به همین دلیل بـه آنها غذا و نوشیدنی کمی می دهند تا قانون را نشکنند. عروس و داماد با اجرای این رسم ازدواج موفق و پایداری خواهند داشت و شکستن قانون باعث بدبختی و بدشانسی آنها میشود.

 


مطالب مشابه: آشنایی با آداب، رسوم و سنن مردم آشتیان


 

در پایان

ازدواج از جمله سنت هایست کـه تقریباً در تمامی جوامع وجوددارد. این مراسم جهانی در سنت ها و قومیت هاي‌ متفاوت رسوم متفاوتی دارد. این آداب و رسوم گاهی جذاب و شیرین و گاهی عجیب و گیج کننده می باشند.

جدیدترین مطالب سایت