موز میتواند جلوی لاغری و کاهش وزن را بگیرد !

موز میتواند جلوی لاغری و کاهش وزن را بگیرد !

جلوگیری موز از لاغری 

 

میل کردن میوه یکی از برترین سلامتی ها است که اگر بتوانیم به اندازه میوه مصرف کنیم بسیار سلامت هستیم در ادامه میتوانید با موز میتواند جلوی رژیم و کاهش وزن را بگیرد ! تالاب را دنبال نمایید .

 

خواص موز در پیشگیری از لاغری , مفید بودن مصرف میوه برای بدن انسان یکی از واقعیت اساسی است که هر فردی درمورد سالم غذا خوردن آنرا می آموزد. از این رو، عجیب است که تعداد زیادی از رژیم هاي خوراکی کم کربوهیدارت به این مضمون اشاره دارند که باید از مصرف موز پرهیز کرد.

 

موز میتواند جلوی لاغری و کاهش وزن را بگیرد ! 

خواص موز در چاقی

 

به گزارش تالاب به نقل از “ویمنز هلث”، موز یکی از میوه هاي محبوب در دنیا است که بعنوان یک ابرماده خوراکی نیز شناخته میشود، اما این محصول بعنوان یک خوراکی با محتوای قند بالا و سرشار از انرژی نیز سرشناس است.

 

یک موز اندازه متوسط دارای 27 گرم کربوهیدارت، بیش از دو برش نان سفید، و همینطور حدود 14 گرم قند است. این قند به شکل فروکتوز در موز وجوددارد. فروکتوز قندی ساده است که بدن به سرعت آنرا گوارش کرده و می‌تواند به افزایش ناگهانی قندخون و انسولین منجر شود. برای آگاهی بیشتر، یک شماره موز دارای 105 کالری نیز است.

 

اما اگر یکی از هواداران موز هستید، نیازی نیست برای کاهش وزن خود مصرف این میوه را کنار بگذارید. موز تلاش هاي شما در راستای کاهش کیلوهای اضافی وزن بدن تان را بی اثر نخواهد کرد. تردیدی وجود ندارد که یک ماده خوراکی سبب افزایش وزن نمی‌شود، همان گونه که یک ماده خوراکی نمی‌تواند کاهش وزن رابه همراه داشته باشد.

 

از سمت دیگر، اگر چه موز شامل قند است، اما قند آن از نوع طبیعی بوده که نظیر با قند افزوده شده، مشابه آنهایی که به قهوه یا چای خود اضافه می‌کنید، نیست. همینطور، این میوه منبع خوبی برای پتاسیم، فیبر، ویتامین C، ویتامین B6، و آنتی اکسیدان هاي ضد التهاب است.

 

فیبر موجود در موز نیز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. بنابر نتایج پژوهشی که توسط دانشگاه ماساچوست انجام شد، افزایش مصرف فیبر به 30 گرم در روز می‌تواند به کاهش چشمگیر وزن کمک کند.

 

به گزارش تالاب یک موز اندازه متوسط شامل 3.1 گرم فیبر است و از افزایش ناگهانی قندخون، نظیر با مواد خوراکی با محتوای قند بالا، پیشگیری میکند. این به معنای آن است که مدت اندکی پس از مصرف موز دوباره احساس گرسنگی نخواهید کرد.

 

موز را می‌توانید با اندکی پروتئین و چربی سالم از منابعی مثل بادام یا کره بادام زمینی مصرف کنید و از این طریق میان وعده اي شیرین با انرژی هرچه بیشتر و احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر را تجربه کنید. این خوراکی ها را می‌توانید پیش یا پس از ورزش مصرف کنید تا به تامین سوخت مورد نیاز برای انجام تمرینات و ریکاوری کمک کند.

 

موز دشمن کاهش وزن شما نیست. اگر در تلاش برای کاهش کلیوهای اضافی وزن بدن خود هستید، روی رژیم خوراکی کلی و انجام ورزش تمرکز کنید و نه مصرف یک میوه.

 

جدیدترین مطالب سایت