همه رژیم هایی که پزشکان به شما می دهند

همه رژیم هایی که پزشکان به شما می دهند

انواع مختلف رژیم غذایی و رژیم لاغری برای کاهش وزن و تناسب اندام

در اینجا با انواع رژیم لاغری برای کاهش وزن (همه رژیم هایی که پزشکان به شما می دهند) آشنا شوید.

 

رژیم با منوی ثابت :

این نوع رژیم شامل تمام مواد غذایی مختص خودتان است. فایده این رژیم این است که به آسانی می توان آن را اجرا نمود چون غذاهای آن برای شما انتخاب شده اند. اگرچه عیب آن، محدودیت غذایی اش است که ممکن است موجب کسالت شما شود و اجرای آن را در خارج از منزل دشوار سازد.

 

رژیم تعویضی :

این رژیم یک برنامه غذایی است که وعده های مختلف از گروه های غذایی گوناگون را شامل می شود. غذاهای هر گروه کالری یکسانی دارند و می توانند طبق میل شما تعویض شوند.

 

✅ مطالب مشابه : روش هایی برای رژیم و تناسب اندام سریع و آسان

 

همه رژیم هایی که پزشکان به شما می دهند

 

مثلا گروه نشاسته شامل یک تکه نان یا نیم فنجان جو دوسر می شود که هر دو کالری و ارزش تغذیه ای یکسانی دارند. اگر در این برنامه غذایی برای صبحانه دو حق انتخاب داشته باشید، می توانید یا دو تکه نان بخورید یا یک تکه نان و نیم فنجان جو دوسر میل کنید. با استفاده از رژیم تعویضی شما حق انتخاب بیشتری دارید و به آسانی می توانید از راه دور آن را پیاده کنید.

 

رژیم غذای بسته بندی :

در این نوع رژیم لازم است غذا را به صورت بسته بندی شده خریداری نمایید. چنین رژیمی به شما یاد می دهد که حجم وعده های غذایی خود را کنترل کنید. عیب آن این است که می تواند فوق العاده پر هزینه باشد. پیش از آغاز چنین رژیمی، تصمیم بگیرید که آیا قصد خرید غذا را دارید یا خیر و استفاده از این نوع رژیم چقدر برای شما هزینه بر می دارد.

 

رژیم ترکیبی :

رژیم های ترکیبی از جمله برنامه های کاهش وزن هستند که در آنها ترکیبات مایع جایگزین یک یا چند وعده غذایی می شوند. بیشتر رژیم های ترکیبی، برنامه های غذایی متعادلی هستند که شامل پروتئین، کربوهیدرات و معمولا مقدار کمی چربی نیز هستند. رژیم های ترکیبی معمولا به شکل مایع یا ترکیب یک پودر و یک مایع هستند. اما اگرچه استفاده از این نوع رژیم بسیار ساده است و در کوتاه مدت وزن را کاهش می دهد، بیشتر مردم به محض قطع آن دوباره اضافه وزن پیدا می کنند.

 

همه رژیم هایی که پزشکان به شما می دهند

رژیم های قرصی :

استفاده از قرص های لاغری انسان مدرن را وسوسه می کنند، چرا که سرعت بیشتری به کاهش وزن می دهند. غالبا در استفاده از قرص ها توصیه می شود که غذای کمی هم بخورید. برخی از این رژیم ها ممکن است در کوتاه مدت جواب دهند چون کالری اندکی دارند. اگرچه آنها اغلب متعادل نیستند و ممکن است بدن شما را به کمبود برخی املاح خاص مبتلا سازند.

 

رژیم های انعطاف پذیر :

برخی برنامه ها یا کتاب ها توصیه می کنند که تنها مراقب مصرف چربی، کالری یا ترکیب این دو باشید و شما می توانید در مورد نوع و مقدار غذایی که می خورید خودتان تصمیم گیری نمایید. خب، این رژیم ظاهر فریبنده ای دارد و برای بعضی ها هم به شدت جواب می دهد. اما راه موفقیت در آن، اجرای دقیق است.

 

✅ مطالب مشابه : رژیم لاغری ۱۰ روزه برای آب کردن چربی های اضافه

 

یک رژیم خوب چه محتویاتی دارد؟

 

یک رژیم خوب چه محتویاتی دارد؟

املاح و ویتامین به مقدار کافی :

خوردن خوراکی های گوناگون از گروه های مختلف بر اساس هرم غذایی به شما کمک می کند املاح و ویتامین های مورد نیاز خود را دریافت کنید. اگر کالری دریافتی روزانه شما کمتر از ۱۲۰۰ است باید از قرص ها و مکمل های غذایی استفاده کنید.

 

پروتئین کافی :

خانم های ۲۵ سال به بالا باید روزانه ۲۵ گرم پروتئین دریافت کنند. این رقم در مورد آقایان ۲۵ سال به بالا ۶۳گرم است. مصرف پروتئین کافی لازم است چرا که مانع از بین رفتن بافت های عضلانی می شود و همچنین به ترمیم بافت هایی چون پوست و دندان کمک می کند. برای گنجاندن پروتئین کافی در رژیم غذایی مطمئن شوید که روزانه ۳ ـ ۲ وعده گوشت قرمز، گوشت ماکیان، ماهی، حبوبات خشک شده، تخم مرغ یا مغزهای خوراکی می خورید. اینها همگی منابع خوب پروتئین هستند.

 

کربوهیدرات کافی :

مصرف روزانه ۱۰۰ گرم کربوهیدرات برای پیشگیری از خستگی و بر هم خوردن تعادل مایعات بدن لازم است. برای اینکه از جذب کربوهیدرات به اندازه کافی مطمئن شوید، هر روز حداقل ۱۱ – ۶ وعده نان، غلات صبحانه، برنج و پاستا بخورید.

 

مصرف روزانه ۳۰ ـ۲۰ گرم فیبر :

فیبر کافی به عملکرد مناسب روده ها کمک می کند. اگر هر روز یک فنجان غلات صبحانه، یک عدد هویج متوسط، نیم فنجان حبوبات و یک گلابی و سیب متوسط بخورید، ۳۰ گرم فیبر مورد نیازتان تامین می شود.

 

✅ مطالب مشابه : راهکاری جدید برای لاغری سریع !

 

همه رژیم هایی که پزشکان به شما می دهند

عدم دریافت بیش از ۳۰ درصد کالری از چربی ها :

که کمتر از ۱۰ درصد آن باید شامل چربی های اشباع (مانند چربی گوشت، کره و تخم مرغ) باشد.

محدود کردن مصرف چربی تا این اندازه موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و همچنین کمک به کاهش وزن شما خواهد شد. به علاوه، باید مقدار کلسترول موجود در رژیم غذایی تان را محدود کنید. کلسترول ماده چربی مانندی است که در محصولات حیوانی مانند گوشت و تخم مرغ یافت می شود. رژیم غذایی روزانه شما نباید بیشتر از ۳۰۰ میلی گرم کلسترول داشته باشد (یک تخم مرغ حاوی ۲۱۵ میلی گرم کلسترول است.)

 

✅ مطالب مشابه : یک رژیم لاغری بین المللى سه روزه

 

آب :
روزانه حداقل ۱۰ ـ ۸ لیوان آب یا نوشیدنی هایی با پایه آب بنوشید. اگر زیاد ورزش می کنید باید بیشتر از این مقدار آب بنوشید.

جدیدترین مطالب سایت